E28 madaldusvedrude valik

Kõik tehnilised küsimused.
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

E28 madaldusvedrude valik

Postitus Postitas mart154 »

Kuna mul on pehmest vedrustusest kopp ees, tuleks tegutsema hakata :)
Mida härrased soovitavad vedrude valikuks?

Praeguseks olen leidnud, et Lesjöfors pakub -40mm, Kilen ka vist -40 ja H&R pakub -30...

Mis sobiks kõige paremini targemate arvates?
Kas -40 liiga palju pole?
Iseasi on veel Lesjö/Kileni vedrude kvaliteet?

Või teab keegi veel mõnda tootjat soovitada ehk? :)
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Konkreetselt e28 kohta ei oska öelda, aga bauril on mul praegu -40mm ja seda on liiga palju. Näeb küll hea välja, kuid suveautoga tahaks teinekord ka randa sõita jms 8) -30'ga on on oluliselt kuivem ja muretum tunne :lol:
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Mina lasin vahetada oma kuuesel standardvedru H&R vastu. Auto tunnetus paranes oluliselt. Madaldus pole eriliseks probleemiks saanud. Paar korda on laeva rampidel ja auto tõstukitel nina või summuti tahtnud maad kraapida.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
siim528
Postitusi: 250
Liitunud: 05 Jaan 2005 01:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas siim528 »

Mul -40 Lesjöfors ja olukord on ebameeldiv. Ilmselt vahetan järgmiseks hooajaks standard vedrude vastu.
E28
Postitusi: 268
Liitunud: 10 Juul 2005 21:32
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E28 »

Mu masinal on Kileni 35/45 madaldus aga võiks natue jäigem olla
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Postitus Postitas Argo Allikmets »

Mul endal sama mure, et liiga vedel on auto. Kui siin öeldakse, et -40 on palju äkki see -30 oleks kannatatav?
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Üldiselt näitab uuring, et praegu reaalsed valikud on:
H&R, kallim ja
Lesjöfors, odavam

Lisaks vist veel originaalsari mis on minu mäletamist mööda -20 ?

Ehk tahab keegi loobuda oma vanadest? :)
Kasutaja avatar
lamp
Postitusi: 706
Liitunud: 01 Veebr 2005 10:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lamp »

reaalsed valikud on ka bilstein b12 (juhul kui neid e28 tehakse) kui rahakott kannatab.
e28 528i & e21 316
e21 315 & e6 2000
Saab 900c
Bronco
Postitusi: 547
Liitunud: 07 Sept 2004 18:19
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Bronco »

Mul on ka e21'l väidetavalt -40mm aga ma tahaks küll veel madalamaks autot pigem.

Eks ta maitse asi on, mina pole kinni veel kuskil jäänud ega ka põhja kriipinud. Ka läti-leedu ringreisi ja kruusateed/kämpingud-heinamaad ei valmistanud mingeid probleeme...
Aare
Postitusi: 144
Liitunud: 05 Sept 2006 10:22

Postitus Postitas Aare »

Kilen on samajäik, vedrutraat ja keeru tihendus on nt E28-l küll sama, mis seeriavedrudel. Väiksem kõikumine ja kaldumine tuleb mitte jäikuse vahest, vaid madalamast raskuspunktist.

Minuteada Kilen ja Lesjöfors tulevad samast tehasest.

Need -90 jne vedrud ei ole päris kindlasti tänavakasutuseks sertifitseeritud. E28-l eeldab selliste normaalne kasutamine vedrustuse ümberehitamist, muidu on rataste seaded ikka väga metsas.

-30-40-l on tavaliselt vastav serdi paberi karbis kaasas ka, et ülevaatajal midagi köhida poleks.

Kileni vedrusid olen ise aastaid tarvitanud ja kvaliteedi osas ei oska küll kurta. Kunagi sai 520-le tagumised uued pandud ja läks ikka päris mitu aastat enne kui tagaots normaalsele kõrgusele ära vajus - st päris tainast need tehtud pole.
tean natuke bmw mootoritest
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Kilenit kui sellist enam ei eksisteeri minu teada. Sama asja võib tänapäeval leida Lesjöforsi nime alt...
Aare
Postitusi: 144
Liitunud: 05 Sept 2006 10:22

Postitus Postitas Aare »

Maaletoojad neid edasi müüvad igatahes. Kilen on lihtsalt kaubamärk, mille omanik on Lesjöfors AB.

Mis kvaliteeti puudutab, siis on need sama kvaliteetsed kui iga teine järelturu vedru, küsimused teemal "HR on parem kui Kilen" on pigem kohalike tjuuningu kukkede märg fantaasia.

Need madaldusvedrud on konkreetselt ette nähtud tänavakasutuseks ja autole nats madalama oleku andmiseks, mingit sportikku teemat või selle puudumisest tulenevat kvaliteediprobleemi ei maksa uskuda. Lihtsalt tavaline vedru, natuke lühem. Mõeldud kasutamiseks seeria amortidega, sellest ka väikesed madaldused. Mingi 90 mm-ga võid ju seeria amordid põhja lasta ja ülemises olekus on vedru ilma eelpingeta.
tean natuke bmw mootoritest
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Lesjö -40 vedru ei ole kindlasti stock amordiga kasutatav, ära aja hülgemöla.
Nendega on samamoodi vabas olekus vedru ilma eelpingeta.

Ja enne lahmimist võiksid sa guuglisse vaadata, sellist kaubamärki, nagu Kilen enam ei eksisteeri. See et laojääke veel on, ei tähenda, et kõike saada oleks.

Lisaks, Lesjö -40mm vedru on ikka tunduvalt jäigem, kui stock kraam. Olen võrrelnud, ja erinevate automarkide puhul. Jah, muuhulgas ka BMW :lol:

Ja lõpeta oma -90mm jutt nüüd ära palun, keegi ei ole seda soovinudki, ja minuteada ükski korralik tootja(ära hakka siia mingit hiina solki linkima) ei paku seda ka e21/28-le.

Ainuke reaalne lahendus selle saavutamiseks on coiloverid.
PS, GAZ-i kite on saada...
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

ka KAW omi on saada
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Ruut kirjutas:ka KAW omi on saada
siia naljateema sekka veel see, et mida ütleb venelane kui tahab imiteerida koera häält :D
e28
Aare
Postitusi: 144
Liitunud: 05 Sept 2006 10:22

Postitus Postitas Aare »

mart154 kirjutas:Lesjö -40 vedru ei ole kindlasti stock amordiga kasutatav
On.
ära aja hülgemöla.
Kuule poja, pea end vähe viisakamalt üleval.
Nendega on samamoodi vabas olekus vedru ilma eelpingeta.
Mitte kõikidega. 535 esiamortidega läheb igatahes pingega. E30 M-tech vedrustusega läks hästi kerge eelpingega. Kuid veel 10 mm lühem jääks juba lahti. Vedru oli kinni piisavalt, et sõita.
Ja enne lahmimist võiksid sa guuglisse vaadata, sellist kaubamärki, nagu Kilen enam ei eksisteeri. See et laojääke veel on, ei tähenda, et kõike saada oleks.
Ma ei vaatagi googlesse, seevastu olen tihe külaline maaletooja juures ja neilt on kogu kompott siiani saadaval, kataloog on ka Kileni oma. Kui keegi uued kataloogid saab, siis on esimene saaja maaletooja. Vedru kui selline, on üks ja seesama ja laos on endiselt vaid Kileni karbid. Ega mind ausalt öelda eriti koti ka, mis guugl kirjutab.
Lisaks, Lesjö -40mm vedru on ikka tunduvalt jäigem, kui stock kraam. Olen võrrelnud, ja erinevate automarkide puhul. Jah, muuhulgas ka BMW :lol:
E28 komplektil on vedrutraat täpselt samajäme kui 528 seeriavedrul, lihtsalt üks keerd vähem. Mis imeväest see "jäikus, mida ise oled proovinud" tuleb? Võrdlesid omavahel väsinud vana seeriavedrut ja uut madaldusvedrut? Või arvad?
tean natuke bmw mootoritest
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Vaidleme siis edasi...

E30 318, vedru loksub.
E30 325, vedru loksub.

R4-le oli r4 komplekt, r6-le r6 oma. Mõlemad masinad prefaceliftid, mitte et see midagi määraks :)

Nb, E30 kohapealt võiksid sa ikkagi teada, et mtech on juba -20mm.
Seega oli sul reaalset madaldust -20mm, mitte -40.
Suure tõenäosusega arvan ka, et su e28-l oli mingi lühema käiguga amort, mitte stock!

Otsi siit, leiad äkki mu vana 528i teema kah. Selle alla jäigi Lesjö komplekt panemata, sest vedru logises samamoodi edasi tagasi.
Ok, viimasel ei olnud amordid ka enam kõige uuemad, a see ei muuda asja...

Jäikuse kohapealt. Otsi veel foorumis, müün siin e28 tutikaid esivedrusid... Miks ma pidin vana essuga võrdlema, kui mul riiulis uued olid? :)

Loodetavasti oled ka dünamomeetrist kuulnud?
Kui vedru "venitada" dünamomeetriga 1cm kokku, tutika stock vedru korral näitab atribuut näitu n ja tutika lesjöforsi vedru puhul näitu n+3, siis ikka on jäigem küll.

NB! Kogu see teema oli mingi julge 3a tagasi, ära palun oota korrektseid numbreid.

Ja guugli kohapealt. Ära otsi siis, aga leia mulle palun selle kaubamärgi koduleht siis.. Või kontaktnumber? Veel paar aastat tagasi oli see olemas. Jah, vedrusid saab, sõbergi ostis uued mõni nädal tagasi. Fakt on see, et müüakse laojääke ja minu varuosakanalid E28-le sobivaid ei näita. Võimalik, et kusagil laonurgas neid tõesti veel on...

Sa võid ju juppe tihti osta, aga ma müün kah neid :)

Eniveis, see vaidlus ei vii kuhugi, tahtsin teada, kas mõni vedrupakkuja on mul kahe silma vahele jäänud... Kahjuks ei ole turul midagi targemat leida.
Kasutaja avatar
Iff
Klubiliige
Postitusi: 509
Liitunud: 25 Jaan 2005 22:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Iff »

Teemale jätkuks küsiks teadjamate käest infot. Sai kunagi suure hurraaga tellitud mu kuuesele originaalkõrgusega vedrud, sest ma tahtsin et ta natukene kõrgem saaks kui varem.
Tulemust võite aga ise vaadata:
Pilt
Nüüd on küsimus selles, et kas -40 kileni vedrud oleks normaalne lahendus asjale? Või peaks veel suurema madalduse võtma? Ja kas näiteks originaalkõrgusga vedrule mõeldud bilsteini b6-d sobivad sellise madaldusega.
Vanade vedrude võrdlus siis nendega mis eelmisel pildil all on:
Pilt
P.S kui keegi soovib uusi originaalkõrgusega vedrusid osta siis minuomad tulevad mingi hetk müüki :D
635csi
Aare
Postitusi: 144
Liitunud: 05 Sept 2006 10:22

Postitus Postitas Aare »

Pane mahavõetud kola külge, vajub madalamaks.
tean natuke bmw mootoritest
raimo
Postitusi: 207
Liitunud: 18 Aug 2005 09:49
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas raimo »

Kindel, et vedru ülemised taldikud on konkreetse mudeli omad? Nendega annab asja väga palju muuta.
Vasta