K: Keemiline värvi eemaldus

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

K: Keemiline värvi eemaldus

Postitus Postitas Jaan »

Tere,

kas keegi oskab nõu anda mõne keemilise vahendi suhtes, millega saaks autolt keemiliselt värvi eemaldada? Et siis mis nimega ja kus müügis? Ehk on siin keegi kes on sellise töö ette võtnud.

Ette tänades!
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Mina olen teinud. Vahendiks oli wenfex värvieemaldi. Olen seda näinud paljudes ehituspoodides. Konkreetselt tartus on rebase tn. ehituspoes mitmes eri suuruses (vist oli kuni 10l) purke müügis. Mõned pildid:
Pilt
Pilt
Pilt

Nippidest niipalju, et möksi tasub pinnale katta mõnuga ja siis 30 minutit oodata, mitte kiirustada. Võib töötada ka esinevates kohtades vaheldumisi. Metalli haljaks saamiseks peab protseduuri üldiselt 3-4 korda kordama.
Kui detail on haljas, siis oleks hea ta kohe korralikult puhastada. Mina kasutasin näiteks atsetooni. Peale puhastust võiks halja metalli pinna roostesurmaga (buvanol) üle käia. Mingil juhul ei tasuks haljast metalli pikemalt seisma jätta - see tõmbab väga kiiresti rooste selga.
Viimati muutis nuga, 08 Sept 2005 13:43, muudetud 1 kord kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Kunagi tegin pildiseeria ka keemilisest rooste eemaldusest :)
Galerii kasutajatele on see nähtav: http://bmwclassic.ee/323/album20
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

:D

Suur tänu pöhjaliku info eest, see kulub lähemas tulevikus marjaks ära! Nagu kaladest rääkides vöiks öelda.

Yritan selle vahendi endale lähiajal igatahes hankida. Kui asi jumet hakkab vötma tuleb info ka galeriisse yles.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Jääb siis ootama, millega järgmisena avalikkust jahmatatakse :lol:

Nii palju jäi enne lisamata, et buvanolitatud pind oleks hea peale vedelikku reageerimist käsitraatharjaga puhtaks lükata.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

nuga kirjutas: Nii palju jäi enne lisamata, et buvanolitatud pind oleks hea peale vedelikku reageerimist käsitraatharjaga puhtaks lükata.
Oled kindel? :roll: terava traatharjaga ju sisuliselt tõmmatakse vaod buvanoolist tekkinud kaitsekihist läbi ja kõik algab otsast peale :?
Mulle jäi mingist foorumist silma, et pärast ~24 h möödumist tuleb tugevama "karvaga" harjaga see tekkinud tolm maha harjata, edasi tuleb krunt, värv vms.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Arvo kirjutas:Oled kindel? :roll: terava traatharjaga ju sisuliselt tõmmatakse vaod buvanoolist tekkinud kaitsekihist läbi ja kõik algab otsast peale :?
Mulle jäi mingist foorumist silma, et pärast ~24 h möödumist tuleb tugevama "karvaga" harjaga see tekkinud tolm maha harjata, edasi tuleb krunt, värv vms.
Nojah, point oli rohkem selles, et seda lahtist kihti ei maksa krundi alla jätta. Tugeva harjasega hari peaks ilusti ülesandega hakkama saama. Samas ega pehmem traathari seal kah väga halba vast ei tee :roll:
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Vasta