Sooja mootoriga puudulik tühikäik.

Kõik tehnilised küsimused.
jossu
Postitusi: 341
Liitunud: 30 Juun 2009 18:16
Asukoht: Tartu/ Saaremaa

Sooja mootoriga puudulik tühikäik.

Postitus Postitas jossu »

Nimelt mure 2.8 m30 mootoriga.
Käivitub ilusti, sõidab ilusti, kuid kui mootor korralikult töösoe siis ei taha tühikäigul käia, tihtipeale sureb välja, või lööb pöörded väga madalale?
Mis seda võiks põhjustada?
Vaakumvoolikud kontrollitud, midagi ei täheldanud.
Aju temp. andur on uus.

Ettetänades, Joosep!
raika5
Postitusi: 39
Liitunud: 23 Apr 2008 21:44
Asukoht: kuressaare

Postitus Postitas raika5 »

Sel mootoril saab ju reguleerida gaasiklapist mõõduvat õhukogust tühikäigul.Arvatavasti saab tühikäigul õhku liiga vähe. See junn kust reguleerida saab asub plokikaane küljes kuskil seal pihustite juures
jossu
Postitusi: 341
Liitunud: 30 Juun 2009 18:16
Asukoht: Tartu/ Saaremaa

Postitus Postitas jossu »

too regullib ju tühikäigu pöördeid ph?
tühikäik isegi kõrge, 1000rpm
vanapagan
Postitusi: 24
Liitunud: 17 Veebr 2009 20:11
Asukoht: võrumaa

Postitus Postitas vanapagan »

Ma nüüd ei teagi sest pole päris seda marki pidanud aga kui tal on olemas elektrooniline tühikäigu klapp või nn mootor siis võib juhtuda et see on sodi täis kui see puhtaks pesta siis äkki muutub midagi. Mul 2,0-il aitas see küll.
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks »

Olen ka kogenud kus tühikäigu mootor on paksult tahma täis ning ei liigu ilusti, ning sellel juhul on aidanud bensiini või breik clineriga pesemine.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
jossu
Postitusi: 341
Liitunud: 30 Juun 2009 18:16
Asukoht: Tartu/ Saaremaa

Postitus Postitas jossu »

tühikäigu mootor?
mida ja kus selleall veel mõeldakse?
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

Ärge ajage inimest segadusse, M30 2,8-l EI OLE tühikäigu mootorit (vaakumi ja tsenrifuugiga jagaja) Seal on tühikäigu bimetall klapp (köetav), ilmselt ei taha ta avaneda või on kinni kiilund või on küttemähis katkend. see asub http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35 detail nr8. Detail nr 6-ga reg tühikäiku(suurt kruvi sisse välja keeramisega) ja õhulugejast keeratakse segu koostist. Igaks juhuks vaata ka jagajat: tsentrifuug võib vahest kinni jääda(rooste, oksiid) et võta kaan maha ja ime ühest vaakumist ja vaata kas läheb plaat tagasi alg asendisse kui vaakumi lahti lased või jääb poole maa peal kinni.
raika5
Postitusi: 39
Liitunud: 23 Apr 2008 21:44
Asukoht: kuressaare

Postitus Postitas raika5 »

Olen ma õieti aru saanud,et mootor töötab soojalt tühikäigul 1000rpm ja siis lööb pöörded alla ja jääb ka mingi hetk seisma.Kui tihti ta nö pöörded alla lööb ja seisma kipub jääma?
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

Ma hakkasin ka mõtlema: Kas külmast peast on 1000 rpm-i ja soojalt on pöörded madalad ja vahest jääb lausa seisma? VÕI soojast peast on 1000 rpm-i ja aegajalt hakkab jugama?
jossu
Postitusi: 341
Liitunud: 30 Juun 2009 18:16
Asukoht: Tartu/ Saaremaa

Postitus Postitas jossu »

Hmm... vahepealseks.
Vahepeal külma mootoriga käis ilusti. Nüüd rohkem see jama, et kui mootor soe siis pöörded kõiguvad, 200-1200 rpm vahel, see bimetalli klapp oli surnud, ei sulgend soojast peast, vahetasin töötava vastu(kontrollisin kuumaks ajades ja seejärel jahtuda lastes). Peale seda oli viga ikka.
Sealt karteri tuulutuse alt reguleerimiskruvi keerates sissepoole, teeb asja päris hulluks, väljapoole keerates kõikumise amplituud jääb väiksemaks, kaob isegi minimaalseks, aga tõstab pöörded päris kõrgele(kuni 1200)
raika5
Postitusi: 39
Liitunud: 23 Apr 2008 21:44
Asukoht: kuressaare

Postitus Postitas raika5 »

Sellist pöörete kõikumist võib tekitada õhulugeja kuljes olev segukruvi,kui ta on liiga kinni keeratud(mootor saab liiga vähe ohku).
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Õhulugejat paluks mitte ennem pädevat diagnostikat näppida, üldiselt saavad alati hädad alguse liiga ära keeratud asjadest, millest pahatihti nende keeraja suurt miskit ei jaga.
Kas see sama tühikäigukruvi ikka töötab õieti ja pigem igasugu jõuramine viitab õhuleketele vaakumsüsteemis.
e28
jossu
Postitusi: 341
Liitunud: 30 Juun 2009 18:16
Asukoht: Tartu/ Saaremaa

Postitus Postitas jossu »

no kurja, ma upuasin jaurava mootoriga kõikvõimalike liitekohti eetriga, ei andnud miskit märki et kuskilt lekiks...
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

Olen Cardoga nõus aga ilmselt on juba hilja :roll: Ühesõnaga tuleb alustada sellest: Kontrolli kõrgepinge juhtmeid (testriga 6 kilo oomi küünla juhe, 2 kilo oomi pooli juhe) siis kontrolli või õigemini mine osta uus kaan ja rootor, pane paika impulss generaatori ekraani vahe (oli vist 0,35-0,65) siis säti stroboga süüde paika (bmw puhul piisab 3 kraadisest eksimusest et süüde vale oleks) võtad jagaja küljest vaakumid ära, pöörded tõusevad,peavad tõusma 1500 rpmi juurde(parandage kui eksin)sel hetkel on süüde õige, kui ei ole keerad süüdet ja reg TÜHIKÄIGU kruvist pöördeid nii et kui jagaja vaakumid tagasi paned on pöörded normaalsed ja VEENDU et drossel klapi piiraja ei oleks peale keeratud. tühikäigu õhk käib drossel klapist mööda just läbi tühikäigu kruvi ja bimetall klapi!!! Kontrolli et käivitus pihusti ei "tilguks", asub kolektori all üsna ebamugavas kohas, torkad sinna auku mõne teise pihusti(seal ka väikene O rõngas) aga jälgid enda oma voolik küljes ja juhe järgi. KUI kõik see on läbitud ja pöörded ikka veel jugavad siis on ilmselt kas õhulugeja või mootori temp sensor(see suur andur termo koja küljes 6500.- uus :D )
Siis lähed sellisesse kohta kus on co mõõtmis võimalus ja keerad õhulugejast segu paika, pidades silmas kõike eelnevat juttu! sest L-jettronicu(pritse) on kõik asjad oma vahel seotud, kui ühte asja näpid pead ka teisi asju kaasa aitama!
Ma loodan et väljendasin end piisavalt hästi ja selgelt, ei tahtnud kedagi solvata oma jutuga kui te pole nõus siis ma ei oska teid aidata :roll:
jossu
Postitusi: 341
Liitunud: 30 Juun 2009 18:16
Asukoht: Tartu/ Saaremaa

Postitus Postitas jossu »

akuula kirjutas:Olen Cardoga nõus aga ilmselt on juba hilja :roll: Ühesõnaga tuleb alustada sellest: Kontrolli kõrgepinge juhtmeid (testriga 6 kilo oomi küünla juhe, 2 kilo oomi pooli juhe) siis kontrolli või õigemini mine osta uus kaan ja rootor, pane paika impulss generaatori ekraani vahe (oli vist 0,35-0,65) siis säti stroboga süüde paika (bmw puhul piisab 3 kraadisest eksimusest et süüde vale oleks) võtad jagaja küljest vaakumid ära, pöörded tõusevad,peavad tõusma 1500 rpmi juurde(parandage kui eksin)sel hetkel on süüde õige, kui ei ole keerad süüdet ja reg TÜHIKÄIGU kruvist pöördeid nii et kui jagaja vaakumid tagasi paned on pöörded normaalsed ja VEENDU et drossel klapi piiraja ei oleks peale keeratud. tühikäigu õhk käib drossel klapist mööda just läbi tühikäigu kruvi ja bimetall klapi!!! Kontrolli et käivitus pihusti ei "tilguks", asub kolektori all üsna ebamugavas kohas, torkad sinna auku mõne teise pihusti(seal ka väikene O rõngas) aga jälgid enda oma voolik küljes ja juhe järgi. KUI kõik see on läbitud ja pöörded ikka veel jugavad siis on ilmselt kas õhulugeja või mootori temp sensor(see suur andur termo koja küljes 6500.- uus :D )
Siis lähed sellisesse kohta kus on co mõõtmis võimalus ja keerad õhulugejast segu paika, pidades silmas kõike eelnevat juttu! sest L-jettronicu(pritse) on kõik asjad oma vahel seotud, kui ühte asja näpid pead ka teisi asju kaasa aitama!
Ma loodan et väljendasin end piisavalt hästi ja selgelt, ei tahtnud kedagi solvata oma jutuga kui te pole nõus siis ma ei oska teid aidata :roll:
juhtmed korras mõõdetud,
kaas ja rootor on uued
külmkäivitus pihusti kontrollitud, ei tilgu ega leki, pihusti töötab korrektselt.
mis kuradi andur seal 6500 maksab?
aju temperatuuri andur maksis 100 ringis, täiesti universaalne asi
nii nagu ka kõik teised andurid seal...
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

võtad jagaja küljest vaakumid ära, pöörded tõusevad,peavad tõusma 1500 rpmi juurde(parandage kui eksin)sel hetkel on süüde õige.
minu mälu järgi käis süüte seadmine 2250 +/-50 pöörde kandis, põhimõte selles, et tsentrifugaalregulaator oleks lahtises asendis. Siis tuleb märkide järgi õigeks panna. Kui eksin, siis paluks viidet allikale.

Lisaks kui süüde on paigast ära, siis on lihtsalt mootori käitumiskarakteristikud teised (tagumikutunde järgi (ise kunagi maanteel katsetatud) - varajasel süütel madalatel pööretel puhas detonatsioon, kõrgematel pööretel suht ok liikumine, hilisel süütel tundub alguses jõudu olevat rohkem, aga mida rohkem pöördeid seda rohkem mootor lämbub).
Pöörete kõigumist see aga ei põhjusta.
mootori temp sensor(see suur andur termo koja küljes 6500.- uus )
Suur on termo-time switch, mis sooja mootori korral ei tohiks mingit mõju enam avaldada. Lisaks on hinnale vist kogemata üks null otsa sattunud. Mootori ajule temp väärtust edastav andur on sellel mootoril uus.

Kuna tühikäigu kruvi lahtikeerates käitumine paranes, siis tundub, et segu liiga rikas. Sama kinnitab ka see, et kui co kruvi kinni keerata (väiksem õhu möödavool õhulugejast ehk rikkam segu), siis käitumine läheb kehvemaks.

Minu arvamus jääb hetkel õhulugeja juurde. Kas aegajalt ei sulgu klapp täielikult või ei anna korrektseid andmeid, mistõttu segu on paigast ära.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

to Trevi, vabandan kui valet infot kellegi jaoks avaldasin,ise olen nii talitanud ja siiamaani on kõik tulemust andnud. omal on 528i e28 kerel, peale neid reguleeringuid oli segu 1 ja põlemine 14,5 ka hc oli paigas, pöörded ei kõikunud ja ühtegi matsu ükski pütt "vasakule" ei pannud, kütuse rõhu tõstsin 3,2 bari peale.Kui süüde vale siis on ka HC näidud kohe valed.Muide see andur avaldab kogu aeg mõju, tõmba pistik ära ja vaata kas mootor käib edasi või sureb välja.

Omasin kunagi ka 2,3 motoga e30-nt, kus oli selline anomaalia et külmast peast pöörded kõikusid 400-1200 rpmi. põhjuseks oli väär reguleering, ja eba korektselt toimivad andurid.Time switsi hind on hetkel 123 dollarit, Hind mida eelpool nimetasin on UM-st ja jääb umbes 7 aasta tagusesse aega, Loodame et asjad on odavamaks muutunud :wink:

Seega jossu proovi mõnd teist toimivat õhulugejat ja keera co arvuti abil paika, kõrvajärgi seda kahjuks paika ei saa.
jossu
Postitusi: 341
Liitunud: 30 Juun 2009 18:16
Asukoht: Tartu/ Saaremaa

Postitus Postitas jossu »

ilmselt viga viitab õhulugeja poole...
katsetasin teist, tühikäik täiesti perfektne, sain õhukruvi keerata ca 4-5 tiiru sissepoole ja pöörded 8-900 peale
sellega aga auto ei liigu, 2-2500 pöördepeal poob kinni.
ehk peab veel uut otsima hakkama...
raika5
Postitusi: 39
Liitunud: 23 Apr 2008 21:44
Asukoht: kuressaare

Postitus Postitas raika5 »

Ma ei saanud viimasest postist täpselt aru mis kruvi sa keerasid aga ma olen oma autol tühikäigu ja co paika reguleerind nii
paned auto tööle ja lased mootori kenasti soojaks seejärel tõstad mootori pöörded 3000rpm ja lased tõõtada umbes minut aega
enne reguleerimist kontrolli,et kõik tarbijad(tuled jne...) oleks välja lülitatud ja mootor töötaks tühikäigul umbes 8-900rpm
nüüd alusta reguleerimisega keerates ohulugeja küljes olevat segukruvi vaikselt sisse välja seni kuni sa leiad õige koha kus mootor töötab kõige puhtamalt vahelejätmisteta jne(tavaliselt kui sa oled leidnud sellise koha,siis pöörded tõusevad)
nüüd peab pöörded tühikaigu kruvist taas õigeks reguleerima
sellist tegevust peab tavaliselt mõned korrad kordama,et asi pervekselt saada
no loodetavasti saad asja korda
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

andeks kodanik Jossu aga miks sa CO stendi järgi asja paika panna ei lase? seda saad teha näiteks ka ülevaatus punktis (viimati oli 50-150 kr) ? kui neil on vaba aega siis võtavad sind jutule ja saad ise seal oma kruvisid nii ühele kui teisele poole keerata ja vaadata mis toimub ja kuidas. Ainult väike ettepanek...
Vasta