1. leht 1-st

M30 nukkvõll

Postitatud: 12 Okt 2005 21:05
Postitas Ruut
Küsimus tarkadele. Vaatasin RealOEM-st kuuesele nuka koodi. Sealt viskas ette terve nimekirja:
No. Description Supplement Qty From Up To Part Number Price Notes
01 CAMSHAFT 1 09/1980 11311269497 $453.60
01 CAMSHAFT ADD.HARDENED 1 09/1980 11319058573
01 CAMSHAFT 1 06/1987 11311707151 $453.60
01 CAMSHAFT 1 09/1980 01/1984 11311271383 $436.90
01 CAMSHAFT 1 01/1984 06/1987 11311287606 $525.00
01 CAMSHAFT ADD.HARDENED 1 01/1984 06/1987 11319058576

Küsimus selline, kas need võllid on ristkasutatavad või olid pead, laagripukid jne siiski pisavalt erinevad, et ei saa neid kasutada. Eriti pakub huvi, kas e34 535 nukk võiks istuda 83a kaane sisse

Re: M30 nukkvõll

Postitatud: 13 Okt 2005 07:55
Postitas Arvo
Üsna kindlalt on nad omavahel vahetatavad, aga kontrolliks võin kodus üle proovida. Erinevus tuleb sisse kui tahad panna motronicu jagajaga nukka tavalisele aga ka see on lahendatav

Postitatud: 13 Okt 2005 08:34
Postitas Ruut
Aga mis neil siis erinevat oli, et erinevate koodide all müüakse? Kraadid ja sümmeetrilisus? Sellest järgmine küss sulle. Kas oled omale selle nukkade teooria selgeks teinud. Tean, et sul on tagataskus shricki võll. Mille järgi asja valisid? Peab vist EBK foorumist uuesti Aare saaga läbi lugema aga mul on nagu meelde jöönud, et nuka vahetamisega ta mingit erilist effekti ei saavutanud. Oma masinal plaanin talvel nukkvõlli siiski vahetada, kuna klappe reguleerides selgus, et esimese silindri nukad kulunud. Ei tea, kas mingid õlitamise tüüpvead.

Postitatud: 13 Okt 2005 09:30
Postitas Arvo
Originaalvõllide erinevuste kohta ei oska midagi suurt kosta, kraadid peaks kõigil M30-tel 264 olema (sisselase ja väljalase mõlemad).
Edit: siiski, vähemalt vanematel on klapitõusu osas erinevused ning durationi osas on BMW-l ka nö tehasesportvõll olemas - 272 kraadi. (70ndate lõpu 3,0 mootoritel. )
M30-le ongi hetkel minuteada ainult üks schriki võll saadaval - motronicuga mootorile 284 kraadi vist. Muud tjuunijad pakuvad ka teravamaid variante aga need on juba kordades kallimad...

Minu valik oli otseselt rahakotiga seoses - ostsin soodsalt kasutatud ja vähesõitnud schricki võlli kuna mul oli nagunii uut nukka vaja (samuti ühel nukal sooned sees :evil:) ... see sport sõna seal juures on lihtsalt väikeseks boonuseks 8) .

Sellest Aare dünolkäimisest täit tõde me siiski ei tea kuna puuduvad ju varasemad stock nukvõlliga mõõtmised. Samuti tunnistas ta ka ise, et kanalid plokikaanes olid valesti porditud (lisaks veel mõningad möödapanemised), see ilmselt tõmbas tulemust alla.

See üksiku nuka kulumine on jah tüüpviga, õlituslatis on vastava nuka kohalt auk umbes. Samuti tuleb alati pärast õlituslati eemaldamist selle poltide alla uued seibid osta, mõned soovitavad terve komplekti asendada.
Tulevikus on soovitav töötava (külma) mootoriga aegajalt klapikambri kaane alla piiluda. Muidugi korraliku õli kasutamine ja lühikesed vahetusvälbad peaks selle probleemi välistama.