Ei saa M20B20 mootorit normaalselt käima :(

Kõik tehnilised küsimused.
Xim
Postitusi: 108
Liitunud: 20 Okt 2005 11:15
Asukoht: Elva

Ei saa M20B20 mootorit normaalselt käima :(

Postitus Postitas Xim »

Jutt järgmine. Ostsin auto millel oli kunagi plokikaant tehtud, kuid normaalselt käima ei saadud ja jäi seisma. Kahtlustasin, et juu siis sitasti tehtud midagi seal. Võtsin järgmise mootori panin kahest ühe kokku st. et mootori plokid vahetasin ära pritsepea ja muu elektroonka jäi vana. Panen kokku ja ikka sama jama - tühikäik lönta-lönta. Olen üritanud nüüdseks peaaegu kõiki elektroonilisi asju seal vahetada (AFM, Throttle body, Pihustite latt), aga jama ikka kestab. Veel paar mõtet on mida teha aga suht kassi ahastus on peal. Äkki keegi siin oskab aidata. Tegin videovilmi kaa sellest jamast.

http://www.youtube.com/watch?v=dmjP6pFL8ZE
-Myyr-
Postitusi: 1127
Liitunud: 17 Sept 2009 15:19
Asukoht: Suvepealinn

Postitus Postitas -Myyr- »

voolikud vaata üle

Mul oli sama jama, aga sain korda nii et ühele voolikule mis läks külmkäivitus pihusti külge panin pooleldi tropi ette.
Sai liiga palju õhku

Ma ei mäleta täpselt milline aga vaata ül need voolikud seal.

See on tuttavprobleem
"Old bmw isn't just a classic.
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür

Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

tühikäigu vaakum voolikutes probleem, kuskil mingi vaba ots ja saab õhku peale... ps selle külmkäivitus pihusti võiks ära kaotada( töötab selleta normaalsemalt)
e28...
Xim
Postitusi: 108
Liitunud: 20 Okt 2005 11:15
Asukoht: Elva

Postitus Postitas Xim »

Nii sain asja enamvähem toimima. Enam ei tuurita vähemalt. Esimese asjana sai süüde niivõrd kuivõrd paika pandud. Siis õhulugejal seda spiraal vedru peale keeratud. Pikemad testsõidud on praegu välistatud, kuna pole tüvi, aga arvatavasti oli jama põhjustajaks õhulugeja ikka.

Kellelgi on kirjandust kuidas stroboga süüdet paika panna? Kuskilt lugesin et süütenurk on 20kraadi, aga kuidas seda sealt vänaotsa ratta pealt välja lugeda on kahtlane?

Eks näis mis edasi saba annab :P
Helar1
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2010 20:26
Asukoht: Tartu/Otepää

Postitus Postitas Helar1 »

Endal käitus mootor samamoodi külmalt, soojana oli korras, ainult et pöörded liiga kõrgel. Nüüd aga ei taha viimasel ajal üldse käia, käima läheb hästi aga siis hakkavad pöörded kõikuma ja sureb välja kui gaasi juurde ei anna.
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

Xim kirjutas: Siis õhulugejal seda spiraal vedru peale keeratud.
ühesõnaga õhulugeja 100% töötamine on nüüdsest välistatud...
vana tõde on see et ise seda näppides läheb asi ainult hullemaks...
e28...
Xim
Postitusi: 108
Liitunud: 20 Okt 2005 11:15
Asukoht: Elva

Postitus Postitas Xim »

jx kirjutas:tühikäigu vaakum voolikutes probleem, kuskil mingi vaba ots ja saab õhku peale... ps selle külmkäivitus pihusti võiks ära kaotada( töötab selleta normaalsemalt)
Õhulugejale said märgid peale tehtud, et saan igakell ta tagasi panna nii nagu oli.

Panen siia pildi:
Pilt

Räägi millist vaakumkontuuri peaksin kontrollima veel?

Peenikesed vaakumvoolikud said ühendatud nii nagu joonisel, ainult et nr.1 mul pole. Seal on pime ees ja nr.14 on kaa teistmoodi. Too on lihtsalt selline alumiiniumist potska, toru läheb ühest otsast sisse ja teisest välja. Puhusin sisse, sees nagu mingit takistust ei ole, lihtsalt tundub nagu mingi reservuaar olevat. Siis veel pihustasin eetrit igalepoole nende torude peale. Kui leke oleks oleksid pidanud tuurid muutuma ju?
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

alumiiniumist potska on tühikäigu regulaator( muudab õhu peale andmist mootori töötemperatuuri järgi), eetriga jh ei pruugi tuurid muutuda, üle tasuks vaadata voolikud mis on kollektoriga oseselt seotud... kas aju ja õhulugeja vahetuse/ katsetuse võimalust on?
e28...
Xim
Postitusi: 108
Liitunud: 20 Okt 2005 11:15
Asukoht: Elva

Postitus Postitas Xim »

Tagavara aju on olemas ja ka õhulugeja sai ostetud. Vahetamisega midagi ei muutunud. Kõik sama.

Ainuke asi mida kahtlustan veel on piduri võimendi. See nv. ei saa asjaga tegeleda, aga järgmine nädal vaatab edasi.
Xim
Postitusi: 108
Liitunud: 20 Okt 2005 11:15
Asukoht: Elva

Postitus Postitas Xim »

Pidurivõimendis asi ei ole, proovisin teist piduri võimu. Tekkinud on uus anomaalia: vahepeal ei võta starterit järgi ja bensiini pump ei löö kaa alguses rõhku ülesse. Hakkab lööma sellel hetkel kui peaks starter mootorit vedama hakkama. Kui siis mitu korda võtit starteri asendisse keerata siis võtab starteri taha ja läheb käima.

Kas siin Tartu kandis ei ole mõnda vanema tüübi m20b20 mootori omaniku kelle toimiva mootori pealt saaks laenata esialgu kasvõi toimivat õhulugejat? Tundub, et see mis ma ostsin toimib äkki samahästi kui mu vana või on kogu jama põhjustajaks hoopis ära koolema hakkav bensiini pump.

Siis veel küsimus, et mida teeb joonisel number 7ga tähistatud asi (throtle bypass valve)?
Xim
Postitusi: 108
Liitunud: 20 Okt 2005 11:15
Asukoht: Elva

Postitus Postitas Xim »

Vahelduva eduga olen püüdnud pusida seda autot käima, aga ikka ei õnnestu.

JXi käest sain õhulugejat laenata, selles vist asi ikka ei ole. vähemalt on näppimata too. Edasi püüdsin siis süüdet sättida, kuna jagaja oli mootorilt maas siis kahtlustasin et äkki ikka süüde vale. Tõstsin jagajat nuudist ühe hamaba võrra edasi ja tagasi, aga lõpetasin sellega, et mootor läks keema lihtsalt.

Täielik masendus on peal. Peab vist vanarauda ära viima jäävad närvid vähemalt terveks.

Kas siin Tartu kandis ei oleks kedagi kes mõistliku summa eest selle asja mul käima paneks, kuigi puudub igasugune motivatsioon veel tonne sina alla matta :(
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Xim kirjutas:Vahelduva eduga olen püüdnud pusida seda autot käima, aga ikka ei õnnestu.
Kas sa remondid seda mootorit omaenese tarkusest katse-eksitus meetodil või on sul ikka mingi remondimanual ka käepärast? Alustaks sellest, et paned süüte paika märkide järgi. Kui manuali pole, siis võta galeriist 3 seeria oma. Seal on M20 mootorid sees. Ehk leiad tartu kandist mõne inimese, kellel on näiteks e30 manual olemas. Selle järgi võid pritse poolt ajada. Üldjuhul on neis sees ka troubleshooter, mille järgi vigu otsida.
Kas sa seda tead, mille pärast seal algselt plokikaant "tegema" hakati ja mida tehti?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
V8
Postitusi: 98
Liitunud: 16 Jaan 2009 06:04

Postitus Postitas V8 »

Xim kirjutas:Vahelduva eduga olen püüdnud pusida seda autot käima, aga ikka ei õnnestu.

JXi käest sain õhulugejat laenata, selles vist asi ikka ei ole. vähemalt on näppimata too. Edasi püüdsin siis süüdet sättida, kuna jagaja oli mootorilt maas siis kahtlustasin et äkki ikka süüde vale. Tõstsin jagajat nuudist ühe hamaba võrra edasi ja tagasi, aga lõpetasin sellega, et mootor läks keema lihtsalt.

Täielik masendus on peal. Peab vist vanarauda ära viima jäävad närvid vähemalt terveks.

Kas siin Tartu kandis ei oleks kedagi kes mõistliku summa eest selle asja mul käima paneks, kuigi puudub igasugune motivatsioon veel tonne sina alla matta :(
Alusta sellest et leia keegi kes oskab selliseid töid teha, teiseks kontrolli väntvõlli ja nuka asendid üle (märgid), kui sul pole strobot siis kuda sa süüdet reguleerid? Mu mustangi karpa v8 keeras inc13 stroboga süüte paika, saab ka nats agresiivsemaks keerata, aga sellega kaasneb halb käivitus näiteks samas ka võimsust saab juurde ja kütuse kulu saab juurde :D ja kui liiga palju keerata siis läheb mootor ikka mega tuliseks, kuni keemiseni. See kontroll ja regullimine ei lähe sulle kindlasti maksma tonne kui õigete inimetega asju ajad. Süüte regull oli vist 10 minti, strobo on mul endal olemas, asun tallinnas, tartus eriti ei käi.
Minu turbo e28 veel seisab kuidagi koos :cry:
Aga kunagi saab paremaks :wink:
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

agresiivsemaks keerata, aga sellega kaasneb halb käivitus näiteks samas ka võimsust saab juurde ja kütuse kulu saab juurde ja kui liiga palju keerata siis läheb mootor ikka mega tuliseks, kuni keemiseni
tuliseks lähe hilise süütega ja hilise süütega ei saa võimsust juurde.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
V8
Postitusi: 98
Liitunud: 16 Jaan 2009 06:04

Postitus Postitas V8 »

trevi kirjutas:
agresiivsemaks keerata, aga sellega kaasneb halb käivitus näiteks samas ka võimsust saab juurde ja kütuse kulu saab juurde ja kui liiga palju keerata siis läheb mootor ikka mega tuliseks, kuni keemiseni
tuliseks lähe hilise süütega ja hilise süütega ei saa võimsust juurde.
Mul ei ole stock nukk, sellepärast saabki keerates võimsust juurde :wink:
Stock süütega on nii, et teise käiguga kiirendades täiskaasil kaob pidamine ära jõumomendi tipus, 3000 pöörde järel, suht rahulikult.
Agressiivse süütega kaob teise käiguga suht kohe pidamine kui gaas põhja läheb ja mootor läheb hoopis rajumalt pöördesse.
Muidugi mootor on keemise äärel ja tühikäigu gaasid põletavad kätt ja külmast peast ei taha eriti käivituda jne...
Minu turbo e28 veel seisab kuidagi koos :cry:
Aga kunagi saab paremaks :wink:
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

palun defineeri agressiivne süüde, sellist terminit süüte hetkest rääkides tegelikult ei kasutata. Mitu kraadi enne ÜSS algab agressiivne süüde ja millal muutub ta ee.. rahulikuks?
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Xim
Postitusi: 108
Liitunud: 20 Okt 2005 11:15
Asukoht: Elva

Postitus Postitas Xim »

Ruut kirjutas:Kas sa remondid seda mootorit omaenese tarkusest katse-eksitus meetodil või on sul ikka mingi remondimanual ka käepärast? Alustaks sellest, et paned süüte paika märkide järgi. Kui manuali pole, siis võta galeriist 3 seeria oma. Seal on M20 mootorid sees. Ehk leiad tartu kandist mõne inimese, kellel on näiteks e30 manual olemas. Selle järgi võid pritse poolt ajada. Üldjuhul on neis sees ka troubleshooter, mille järgi vigu otsida.
Kas sa seda tead, mille pärast seal algselt plokikaant "tegema" hakati ja mida tehti?
Ei olnud jah remondimanuaali käepärast. Aga samas arvan ma, et mootori tihendite vahetuseks ei ole manuali tarvis kaa. Rihma vahetsin küll kaa ära aga ennem vana rihma mahavõtmist keerasin nii väntvõlli kui ka nuka märgid paika. Plokikaant maha ei võtnud.

Kuidas ma sealt galeriist selle manuali kätte saan. Kas see mingis osade kasutajate eest varjatud kohas? Otsisin küll, aga ei leidnud.

See mootor mille kaant tehti seisab kuuris praegu. See mootor mis peal on sai maha võetud töötavana mu kolmekalt ja seal töötas täiesti normaalselt.

Kõigepealt peaks süüte siis kindlalt õigeks saama ja edasi vist diagnostikasse minema. Strobo on olmeas, puudu on knowhow :)
Xim
Postitusi: 108
Liitunud: 20 Okt 2005 11:15
Asukoht: Elva

Postitus Postitas Xim »

Eile kontrollisin bensiini süsteemi survet. Tulemus selline, et töötava mootoriga kõigub bensiini rõhk ühes taktis mootori pöörete kõikumisega kuskil 2,2-2,0 bari vahel. arvatavasti vist ongi koer sinna maetud. Ei jõudnud rohkem kontrollida, aga migi jama seal on. Kas on pump väsinud, filter umbes või on torustik vigastatud kuskilt.

Surve peaks olema 2,5-3,0 bari hayensi järgi. Nädalavahetusel on aega vast edasi aretada. Tänud neile kes kaasa on aidanud mõelda.
V8
Postitusi: 98
Liitunud: 16 Jaan 2009 06:04

Postitus Postitas V8 »

Kui sul on bensiini rõhuregulaator vaakumiga juhitav siis nii on ju normaalne.
Mu m30 b34 3-baarine regulaator on tühikäigul nats üle 2 baari. Kui gaasi anda siis rõhk muutub. Kui sul mootor ise kaasitab siis bena rõhk peabki muutuma. Kui tahad kindel olla et mootor saab piisavalt bensu, siis kõrvalistujale manomeeter bensuvolla otsas pihku ja ise roolis gaas põhjas kusagil pikem kiirendus teha, suht lollikindel viis teada saada kas mootor saab piisavalt bensu või mitte.
Minu turbo e28 veel seisab kuidagi koos :cry:
Aga kunagi saab paremaks :wink:
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Rõhku reguleeritakse sisselaskekollektori rõhu suhtes. Et kui sisselaske kolles on rõhk väiksem, siis on ka kütuserõhk väiksem. Kinnise gaasidrosliga on sisselaskekolles alarõhk (ca 40kPa, samas kui atmosfäärirõhk on ca 100kPa), seetõttu peabki kütuserõhk tühikäigul olema väiksem kui regulaatoril. Võta vaakumvoolik tagant ära ja mõõda siis - peaks olema sama, mis rõhuregulaatoril kirjas (tüüpiliselt 3.0 või 3.5 bar)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Vasta