K: miks läks M20B25 vl.klapi nookur pooleks?

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

K: miks läks M20B25 vl.klapi nookur pooleks?

Postitus Postitas sillufromIV »

Soetasin täna M20B25 125kW mootori. Enne mahavõtmist panime käima, kõik nagu toimis.

2. silindri (IIRC) väljalaskeklapi nookur on pooleks selle mootoril. Müüja väitel kontrollis ta, et süüde on paigas (märgid paigas).

Millest võis selline asi aset leida ja kui nookuri vahetan, siis millise tõenäosusega sama jama juhtub?
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Oot, kui ostsid, siis töötas ilusti ja millal ta siis pooleks läks?
Süüde ei mängi siin erilist rolli, pigem see, kas hammasrihm on õigesti peal. Juba päris väikese kõrvalekalde korral hakkab mootor tuntavalt halvasti käima ja sealt on klappide pähejooksmiseni veel aega.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Nookur oli juba enne ostu proovimisel pooleks. Rihmarataste märgid olevat paigas. Et nagu pole üle visanud aga auto on käest kätte käinud ja ehk keegi midagi vahepeal sättinud juba.

Kui juba rihma üle viskab, kas siis mitte kõik klapid või nookurid kõveraks ja katki ei lähe?
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Nookur võib ka lihtsalt väsimusest murduda.
Kui on võimalik, siis mõõda kompressioonid ära, saad kohe teada, kas klapid on pihta saanud või mitte.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Eriti just m30 mootoritel võivad nookurid vanadusest ja väsimusest ilma mingi kindla defektita puruks minna kõrgetel pööretel. Sõbra 730-l just nii juhtus. Vaata kindlasti ise märgid üle ning mõõda kompressioonid ära. Kui tahad tulevikus nookurite purunemist vältida siis tuleks antud mootoril kõik nookurid välja vahetada.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
vanapagan
Postitusi: 24
Liitunud: 17 Veebr 2009 20:11
Asukoht: võrumaa

Postitus Postitas vanapagan »

Mul on juhtunud sama asi ja keskmiste pöörete juures aga asi oli selles et nookuri nukkvõlli poolne tööpind oli tugevalt kulunud ja enne murdumist nookur ikka plõksus paar kuud. Vahetasin ära ja nüüd on ligi 3 aastat pidanud, ja surved on kah enamvähem ühtlased kui viimati mõõtsin. Samas ostsin ühe mootori tagavaraks ja sellel oli ühe silindri surve praktiliselt olematu(kuigi nookurid olid terved) siis avastasin et kahel plokikaane poldil olid pead maha murdunud ja kolvi peal oli klapi serva jälg ja asi sai selgeks.Nii et pane uus nookur ja parem veel kui kõik nad välja vahetad ja küll ta töötab edasi.
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Kuidas nookureid vahetada?

Nookureid hoidva "toru" peab rihmarattapoolsest otsast va'lja sikutama? Selleks peab plokikaane poldid lahti laskma? Mul on kuurinurgas m20b20 pea, sellel ei liiguta seda "toru" kuidagi, kuigi kaanepoldid lahti ...
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Kaanepoldid ei mängi rolli ja vahet pole, kumbalt poolt välja võtad. Eeldan, et see mootor pole sul "aiste vahel".

Nookurivõlli saad liikuma nii, et võtad nookurid fikseerivad klambrid maha. Seejärel hakkad koormuse all mitteolevaid nookureid vaikselt nukkvõlli nukkide pealt kõrvale lükkama. Vahepeal keerad veidi nukka ja saad järgmised nookurid kõrvale lükata. Kui nookurivõll enam ühegi nookuri poolt pinget peale ei saa, siis tuleb ta käega lükates-tõmmates välja. Mingit haamriga tampimist pole vaja.

Igaks juhuks võid võllid enne ära märgistada, et pärast neid valesti tagasi ei paneks. Kui valesti paned, siis jääb nukkvõll õlituseta.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Arvo
Postitusi: 1378
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

nuga kirjutas:Kui nookurivõll enam ühegi nookuri poolt pinget peale ei saa, siis tuleb ta käega lükates-tõmmates välja. Mingit haamriga tampimist pole vaja.
Ma omast kogemusest lisaks veel, et kui on mootoril õlivahetuste pealt raha kokku hoitud ning mootor seest nõgine, võivad need võllid seal ikka päris kinni olla. Siis ei tohiks ikkagi seal haamriga tampida vaid tuleks kasutada meelitamistaktikat, võlle puhastada, leotada õlitada jne.
E24 635CSi | E10 2002
Vasta