K: Õli kohta

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
Sass9

K: Õli kohta

Postitus Postitas Sass9 »

Tahaks tead mis õli võiks valada sisse e28 520i mootorisse.- mis teil on praegu sees- missugusega oleks hea sõita ka suvel kui on soe. Ja kas see 15w40 teeb pahat mootorile muidu.


Praegu sees on 15w40 ja väntevõll on paigas, isegi kui anda talle kahe aku ja laadijaga voolu.
Sander
Postitusi: 427
Liitunud: 11 Apr 2005 12:37
Asukoht: tallinn

Re: K: Õli kohta

Postitus Postitas Sander »

Praegu sees on 15w40 ja väntevõll on paigas, isegi kui anda talle kahe aku ja laadijaga voolu.[/quote]


mis asi sul paigas on?
...
Sass9

Postitus Postitas Sass9 »

Lihtsalt öeldes: kui hakkan käivitama, siis starter ei jõua käivitada mootorit ja jääb seisma. :(
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

15w-40 muutub 30 kraadise pakasega küllalt paksuks aga väntvõlli kinni puua see ikka ei tohiks. Ega väntvõll siis õli see ei asu. Minul on M20 motos BP Visco 3000 mis peaks olema 10w-40 ja sellega -27juures mingeid probleeme ei olnud. Tõenäolisem probleem on sul vilets aku ja kehvad käivitusjuhtmed.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Mul siis samuti BP Visco 3000 mootoris (728iA, m30).
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

kui teemaalgataja soovib 15w-40 viskoosuse juurde jääda siis soovitaks BP-st kaarega mööda käia (Visco 2000)
E24 635CSi | E10 2002
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Arvo kirjutas:kui teemaalgataja soovib 15w-40 viskoosuse juurde jääda siis soovitaks BP-st kaarega mööda käia (Visco 2000)
kas on mingisugused kurvad kogemused?
Sass9

Postitus Postitas Sass9 »

nüüd kui möödub see külm siis 10w40 peaks sisse valama.
Muidu juhtmed on enamvähem. Ma ei taha et starter ütleks üles, kuna paks õli takistab käivitamist. Ennem käivitus ka Keila Kaabli juhtmetega- nüüd siis ei taha isegi starter pöördesse minna :(



Soov siis teada kui kallis peaks olema 10w40 õli, ja mis firmaga on norm õli.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Sass9 kirjutas:nüüd kui möödub see külm siis 10w40 peaks sisse valama.
Muidu juhtmed on enamvähem. Ma ei taha et starter ütleks üles, kuna paks õli takistab käivitamist.
10w40 ja 15w40 vahe ei ole nii suur, et ühega veab mootorit korralikult ringi ja teisega mitte. Mis juhtmed need enam-vähem on? Nende supermarketi juhtmetega pole kävitada praktiliselt mõtet. Nende juhtiv ristlõige on suhteliselt olematu. Olen ka talviti 15w40 kasutanud ja ei mäleta mingeid tõsiseid probleeme.
Soov siis teada kui kallis peaks olema 10w40 õli, ja mis firmaga on norm õli.
Hinda vaata poest. Firmadest: Mobil, Castrol, Valvoline, Havoline, BP, Pennzoil, Total, Lique Moly etc. etc. Pane parimat, mida rahakott kannatab
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Ruut kirjutas:kas on mingisugused kurvad kogemused?
Kogemused on võrreldavad odava otsa Adinol õlidega - külmalt käivitades tõuseb õlisurve aeglaselt, õli kippus vahutama ja mootor läks klapikambrikaane alt ruttu mustaks :( Kui õli sai vahetatud umbes sama kalli Valvoline Turbo V-ga selliseid jamasid ei olnud, samuti ka Pennzoili poolsündiga (see küll kallim veidi)
10w ja 15w õlide pumbatavuse vahe on ca 5 kraadi ehk siiski tuntav.

väike rusikareegel talveks õli valimiseks:
0W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 35 °C
5W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 30 °C
10W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 25 °C
15W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 20 °C
20W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 15 °C
E24 635CSi | E10 2002
Sass9

Postitus Postitas Sass9 »

ja kas suvel on vahe 10w40 või 15w40, kas pöördesse läheb mootor samamoodi? praegu saan aru et 15w40 ei kõlba aga kuidas on lood sellega kevadel? Mis muutub kui sooja ilmaga sisse valada 10w40. Kaalun seda kuna mõni kuu tagasi vahetasin õli ära..
Vasta