2.5 jooksis kokku?

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
aftermatch

2.5 jooksis kokku?

Postitus Postitas aftermatch »

Probleem siis selles et nädal tagasi sai ostetud e28 kerega 525i....mõned päevad sai sõidetud, kuni ükspäev sai kiirendatud...ja selle tagajärjel mootor jooksis kokku. Ma ei saa aru miks, sest piirajasse ei lasknud ja mahlad olid ka mootoril normis. Kiirenduse ajal purunes ka vana ja väsinud voolik, mis läheb külmkäivituspihustisse. Igatahes täna võtsin mootori maha. Õli asemel tuli välja tosooli ja õli segu. Võtsin plokikaane maha ja plokikaase tihend oli korras, kuid see-eest oli esimene kolb täiesti puru ja väljalaskeklapp ka pooleks...järelikult silinder ka puru, et tosool õli sekka sattus. 4jandas silindris ja sisselaskekollektoris oli ka alumiiniumitükke täis.
Ei saa aru mis oli selle purunemise põhjuseks...kas vana ja väsinud klapp?
Klapp ise lahti ei olnud pääsenud, oli ilusti kinni.
See 2.5 mootor oli üldse päris hõre...4janda ja 5nda käiguga üldse jõudu ei olnud.
Nüüd siis sai ostetud 2.8i mootor...E23-e pealt. Täiesti komplektne mootor ei ole. Ainult plokk ja plokikaas ning niiöelda sisemus. kollektorid ja muud vidinad lähevad 2.5-se pealt. Nüüd kui nädalavehtus peale saan...ennem kui ei saa põhjust teda, miks eelmine mootor läks, ei julgegi enam järsemalt gaasi anda :( Äkki keegi targem oskab nõu anda mulle??
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: 2.5 jooksis kokku?

Postitus Postitas Arvo »

antud viga vist päris kokku jooksmiseks ei ole õige nimetada aga see selleks :roll: Pakuks, et nukvõlli ajastus muutus tugevalt mingil põhjusel (purunenud kett või ketileevendi) ja kolvid "jooksid pähe".
Uuel mootoril soovitaks keti ja leevendi ära vahetada, B-osa jupid ei ole kuigi kallid... tööd vahetusega on muidugi omajagu aga kui ise julged ette võtta on see suht huvitav tegevus.
E24 635CSi | E10 2002
aftermatch

Postitus Postitas aftermatch »

vanal mootoril oli kett ja ketileevendi korras...see sai üle vaadatud
7pac

Postitus Postitas 7pac »

hmm..oled kindel ikka et piirajasse ei lasknud :D
aga loodame et see uus mootor ikka ilusti tuksuma hakkab ja kui abi vaja siis ikka külasta ja isegi siis pakun abistavakäe 8)
aftermatch

Postitus Postitas aftermatch »

piirajasse ei lasknud :wink:
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Võid veel vaadata hammasrattad üle, ehk andis sealt ketti mingil põhjusel veidi järgi? Klapid iseenesest puruks küll ei lähe, va juhul kui sel mootoril on kunagi juba klapid peas käinud ning siis klapisääred uuesti sirgeks õgvendatud. Mul kunagi Termaki nimelises töökojas pakuti sellist varianti kui uute klappide hinna peale ära ehmatasin :shock: Öeldi, et nad varemgi sedasi teinud, garantiid muidugi ei tahetud anda :roll: :?
E24 635CSi | E10 2002
aftermatch

Postitus Postitas aftermatch »

ma siin mõtlesin selle asja üle. Kas nii ei võinud olla et klapivedru oli omadega väsinud ja ei surunud klappi korralikult kinni. Ja suurema plahvatuse ajal ta niiöelda purustas selle lahtioleva klapi....
Kui mina ta sain siis tal vähemalt üks silinder ei töödanud õieti.
Ma usun et see jutt tundub väga jabur ja puudub loogika aga lihtsalt äkitselt tuli selline variant pähe
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Väsinud klapivedrudega mootoril tekib probleeme just kõrgetel pööretel kus klapid ei jõua enam õigeaegselt sulguda. Ja kui mootor käib tihti piirajas hakkavad klapid-kolvid tõesti ka kohtuma aga seda väga minimaalselt (vanadel rullnoka M20 mootoritel võib näha kolvipeas sisse kulunud klapitriipe, M30-l pole isiklikult näinud)
Aga kui asi tõsiselt huvitab eks siis võta raamat kätte mõõda vedrud üle ning vaata kas tulemus jääb lubatud piiridesse, niimoodi ilma pilte nägemata võib ainult oletada mis seal juhtus, vabalt võis ju ka mingi muu viga olla.
E24 635CSi | E10 2002
aftermatch

Postitus Postitas aftermatch »

Mootorist pildid on aadressil:

http://spaces.msn.com/aftermatch/Person ... PhotoAlbum

Muidu silmaga ei olnud aru saada et klapivedru väsinud oleks
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Silmaga võib puusepp oma tegemisi mõõta :P mootori juures kasutatakse ikka täpseid mõõteriistasid nagu mikromeeter, indikaatorkell jne.
Kui õieti mäletan siis oli klapivedrude mõõtmisest isegi Haynese remondimanualis juttu, vaata sealt.
E24 635CSi | E10 2002
aftermatch

Postitus Postitas aftermatch »

njaa. Seda küll :D
Eks nädalavahetusel kisub selle mootori osadeks. Ehk leiab midagi huvitavat, mis võiks põhjuseks veel olla
Kasutaja avatar
eclipse
Postitusi: 48
Liitunud: 12 Sept 2005 13:48
Asukoht: Tln. 53 814 024

Postitus Postitas eclipse »

nii, nuputasin siin ikke kõva tunni ja mõtlesin, varjant on see, et jättis vahele see silinder korra, kolb vana ja nõrk ja siis lõi topelt koguse bensiini plahvatama ning ei kolb ega klapp pidanu enam vastu, piisaba ka tegelt, kui on kolb puruks, tükid lõuhvad ka klapi. Teine varjant, kolvil olnud sees mikropragu ja nüüd see juhtus.
aftermatch

Postitus Postitas aftermatch »

jah, see variant tundub väga loogiline olevat, nii ta võisgi juhtuda küll
Vasta