1. leht 2-st

K: stroker´i komponentide kohta

Postitatud: 05 Veebr 2012 12:28
Postitas sillufromIV
Küsin enne ehituse algust veel siit üle eta strokeri komponendid.

Foorumites ringi tuulates olen mingi nimekirja kokku saanud:

1. 2.4TD väntvõll (kas koos kepsudega? ja lihtsalt tõstad plokki selle?)
2. kolvid, millised? m50?
3. 2.5 komplektne pea
4. 2.5 sisselaske kollektor + TB
5. 2.5 juhtmestik + aju + õhulugeja
6. 3.5 pihustid (alustuseks).
7. kolvirõngad ( millised?)

Mis asi on neljandas punktis TB?
Kas b27 vändaga saaks ka asja kokku? d24-l pidi sepistatud vänt olema, b27-l valatud.
Kas hooratta peaks laskma kergemaks treida või mõne muu hooratta muretsema?

Tänahommikuse seisuga on varutud b27 komplektne mootor (hooratta ja siduriga), b25 kaas sisselaskega (nukkvõllita), b25 juhtmed, b25 õhulugejaid, b25 aju saab e21-lt laenata.

Üks foorumlane soovitas e34 m20b20 aju sellesse kompotti, pidavat veidi parem olema, kui b25 aju.

Postitatud: 05 Veebr 2012 12:35
Postitas raunz
TB on throttle body ehk gaasisiiber.
Üldiselt sobib ka see, kui komplektsele 2,7 alumisele osale komplektne 2,5 ülemine ots peale visata ja kõik. Kuna ise pole läbi teinud, siis ei mäleta kas seal olid mingid väikesed nüansid veel või mitte. 2,4 väntvõll on siis tarvilik, kui plaan mootor üle laadida, muidu ei tohiks väga vahet olla.
2,5 pihustid peaksid asja ära ajama, aga võib muidugi ka suuremaid proovida, ehk on parem. M20B20 aju ma küll ei paneks, kõige etem on muidugi programmeeritav aju, aga hakkama pidi saama ka 2,5 ajuga, mis soovitatavalt chipitud.
Hooratta paneksin M20 ühemassilise, see isegi päris kerge ja veel õhemaks treitud hooratas enam tänavale nii hea ei ole.

Postitatud: 05 Veebr 2012 13:43
Postitas mart154
Ma rauapoolt ei hakka lahkama pikalt, aga disla vändal ei näe küll mingit pointi kui eta vänt olemas.

Kogu mootorijuhtimine e34 535 pealt.
Including õhulugejad ja pihustid jne.

Postitatud: 05 Veebr 2012 14:05
Postitas jx
2,5tds vända käik on 1mm suurem kui 2,4td oma...

Postitatud: 05 Veebr 2012 14:31
Postitas akuula
2,7(eta) ja 2,5 p6lemiskamber on erinev, eta kolb on pealt sile nagu 2,0 ja 2,3. 2,5 on 2,3 edasi arendus, klapid tehti yks mm suuremad, t2ielikult on aga muudetud p6lemis kambrit, kolektori plenum on suurem aga runnerid j2llegi lyhemad(et k6rgel p88rdel ka midagi toimuks) ja mis k6ige t2htsam,syytegraafik ning asi kuulab lambdat ehk siis mottronic.
M21 mootor omab jah sepis v2nta aga sepis v2nt on ka raskem, mis m6nes m6ttes on hea aga samas....vabalt hingavapuhul piisab t2iesti eta v2ndast.
kui visata eta ploki otsa otse "885" kaan(2,5) saad imeliku p6lemise ja madala surveastme, sobilik turbotamise puhul. USA turu jaoks tehti ka nn "super etat" mis on siis eta plokk "885"kaanega, sealt seest saab vajalikud kolvid, mis sobivad vabalt hingava projekti jaoks(tsipa k6rgem surveaste kui stokk 2,5) super eta oli piiratud aju ja nukkv6lliga, ylej22nus kasutas 2,5 kola.
teine v6imalus on eta plokk ja "731" kaan(Kolb ja kamber sobivad omavahel, juhtima paneks MS-i v6i 535i aju, sisselaske poole pealt, et kus kohast vedu tahad kui madalamalt siis 2,0/2,3 kolektor kui k6rgelt siis 2,5 oma
mida pikemaks kolvi k2ik muutub seda suurem vajadus on varajasema syyte j2rgi sest muutub ka kolvi kiirus.
2,0 66mm
2,3 77mm
2,5 75mm
2,7 81mm
2,4d 81mm

Esimene variandi puhul
Aju koha pealt j22ks ka nagu mart154 soovitas E34 535i kola juurde,Pihusti piisav varu ja kuulab lambdat.ma arvan ka et syyte graafik on piisav... MS oleks pigem 6ige valik
kompott toimetab ka 2,5 ajuga sest sealgi on pihustid stokis piisava varuga.
alahinnata ei tohi ka summutit, eriti vabalt hingava puhul, sest sellest s6ltub sinu mootori silindri l2bipuhumine, turbo puhul surutakse lihtsalt j6uga asi l2bi :D loomulikult ka portimine ja kolektorite kokku ajamine kaanega, kanalite poleerimine,kolvid/kepsud yhte kaalu jne jne.iga v2iksemgi takistus annab tunda.

Nii et head m6tlemist :roll:

Postitatud: 05 Veebr 2012 20:02
Postitas sillufromIV
Esimeses postis jäi mainimata, et olemas on 885 pea.

Jäägu siis b27 vänt. Seda peab aga kuulama siis, kui välja võetakse. Lugesin mingist inglisekeelsest foorumist, et mõttekas on vänta mutrivõtmega lüüa, kui see ülesriputatud on. Hääle järgi on võimalik pragudest teada saada.

M30b35 aju ja õhulugejat kasutades peab vist mootoril andurid vahetama. Aju pistik peaks sobima m20 oma, 18/19/18 rida klemme (pildi järgi võrdlesin, IRL pole kokku proovinud). Õhulugeja pistikust ei tea midagi. Kas m20 juhtmestiga sobib m30 õhulugeja?

Lugesin mitu korda läbi eelneva postituse (SUURED tänud nii sügavalt kaasamõtlemast). Kas saaks midagi ümber teha või maha käiata, et stokk b27 alumise osa otsa 885 pea pannes poleks põlemine "imelik" ? Kui super etat USA turu jaoks tehti, siis nende siinmail leidmine vist raske. Uut metalli osta ei tahaks sellesse mootorisse ...

Ehk annab m20 ja m50 kolbide-kepsudega mängides mingi sobiva lahenduse leida?

Postitatud: 05 Veebr 2012 20:39
Postitas priit300
Kuskilt on meelde jäänud ,et kui eta plokilt 2mm maha võtta siis pidi saama kasutada neid 2,5 kolbe .
Veel olen kuulnud et 2,3 nukk pidi ka veidi parem olema .

Postitatud: 05 Veebr 2012 21:02
Postitas Ruut
Kui M20 strokerist räägitakse, siis minul tuleb esimesena meelde sinu nimekaim Silwer, kes oma autost on väga pikalt ja laialt pajatanud EBKF-s.
http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php? ... lit=silwer

Sealt võiksid oma küsimustele ka vastuseid saada, kui veel pole lugenud.

Postitatud: 05 Veebr 2012 23:22
Postitas akuula
2,5-el ja eta-l on keps erineva pikkusega(yks neist oli 135mm ja teine 130mm, nukkv6lli jutt on 6ige:
2.3 264
2,5 256
2,7 236
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=52085 enamus vastuseid m66tudest saad siit.
mutriv6tmega kolkimise kohta ei oska 8elda :lol: aga kindlasti saab kuskil vastutusrikkaid detaile l2bi valgustada.
strokeri eesm2rk on ju ikkagist t88mahu ja kolvi k2igu kasvatamine :D
Minu soovitus sulle oleks,et v6ta see eta olumine ots, pane sinna 731 kaan, 2,0/2,3 nukkv6ll(kuidas motronicu jagaja sinna istutad see on juba keerulisem kysimus), 2,5 sisselase, 3,5-se pihustid ja juhtimine(kasuta 3,5 juhtme kimpu, siis ei ole muret aju pistikuga,kaitsme karpi mineva pistiku teed ringi ainult) V22net saad tunduvalt juurde, sest 2rme unusta, et v22ne on see mis autot liigutab, mitte kilovatt,kilovatt on t88yhik.v22ne tuleb j2llegi kolvi pindalast,kolvik2igust ja p6lemiskambri ruumalast.
Ehk siis j2medam kolb+ pikk k2ik+suur t88mahtt= :twisted:
Kui sellest aga v2heks kunagi j22b, siis v6tad selle eta ploki, puurid ta 85,5 peale,torkad sisse M52b28 v2nda, tellid usast custom kolvid,tellid 325 kraadise nuka, paigaldad MS juhtimise + k6ik muu eelnev jutt ja 885 kaan, oled soovutanud 3,1 liitrit t88mahtu ning m6nusalt v22net ja p88ret 8)

Nyyd aga garaazi unetuid 8id veetma :D

Postitatud: 05 Veebr 2012 23:22
Postitas ander
TB on throttle body ehk gaasisiiber. - mind huvitaks kuidas seda seal vahetada ja mille vastu.Ma nüüd täpselt ei mäleta aga oli vist mingi flantsiga kohe õhulugeja küljes ning väga lihtne ei tundunud midagi asemele aretada.

Postitatud: 06 Veebr 2012 20:31
Postitas sillufromIV
Vahele küsimus kolvirõngaste komplekti kohta. Võtsin bmwfansist teise remondimõõdu rõngaste koodi, paste´sin selle h2.ee vastavasse lahtrisse. Kust nüüd uurida, kas see on ühe silindri rõngaste või kuue silindri rõngaste hind? 33+ eerot, vist ühe sil. rõngaste hind ...

Jääb stock b27 alumine ots. Minu nimekaimu auto ehitus kiskus ikka päris tuumafüüsikaks kohati, kõigi treimiste, hoonimiste, kaalumiste ja tasakaalustamistega. Lugesin mitu päeva nüüd seda teemat. Kõigi teiste kasutajate muljetamisega koos oli seda päris raske lugeda ...

Püüan olemasoleva alumise otsa võimalikult tihedama saada, ülemise ka lihvitud-sätitud saada.

Mulle, kui võhikule oli ootamatu asjaolu, et keegi laitis sisselaske liigselt siledaks poleerimist, et see tekitavat kütuse segunemise probleeme. Et ikkagi mingi turbulents peab siis olema sisselaskekanalites?

Postitatud: 06 Veebr 2012 20:39
Postitas sillufromIV
Kuidas otsustada, mis mõõdus saaled ja kolvirõngad tellida? Tuleb mootor lahti kiskuda ja mõõta kolvid ja silindri hülsid, vända raami- ja kepsupoolsed pinnad? Ja kui mõõt tuleb näiteks esimese ja teise remondimõõdu vahele, siis peaks pinnad lihvida või treida laskma?

Postitatud: 06 Veebr 2012 21:49
Postitas Ruut
Mul tekib kõigepealt küsimus, mida Sa saavutada tahad? Kas iga viimase võimaliku hobujõu või lihtsalt võimalikult odavalt väheke powerit juurde?

Esimesel juhul ma juhinduksin ehk Silweri tegutsemisest. Teisel juhul, kui 2,7 alumine ots on OK seisukorras, siis ristaksin vaid 2,5 detailidega ja ei hakkaks plokki puurima, hoonima ja vänta lihvima. Ehk paneks orig. mõõdu saaled ja rõngad. Plokikaas tuleks lasta spetsialistil üle vaadata/korrastada. Käe vahel sa silindreid uude mõõtu ei puuri ega väntvõlli remontmõõtu ei lihvi. Need tööd eeldavad spetspinke.

Aga alustuseks vana mootor lahti ja siis näeb ära edasised võimalikud stsenaariumid.

Postitatud: 07 Veebr 2012 08:45
Postitas Arvo
Algatuseks soovitan veel ka rahakotti kiigata, ehk kui palju sa oled nõus raha sinna projekti investeerima?
Näiteks M30 mootori tööde hindadest - plokikaane täisremont läks minul Windorfis ca 3500.- eeki, väntvõlli lihv Detjonõshevi juures 150 euri, ploki puurimine 170 euri. Lisa juurde veel elementaarsed varuosad nagu saaled, uued kepsupoldid, tihendikomplekt jne pisiasjad ja näed et see number ei tulegi kuigi väike.

Alati saab muidugi kasutatud juppidest ja "äsja eelmise omaniku remonditud" plokikaanega midagi kokku laduda aga lõpptulemus jääb küsitav - saad heal juhul oma strokerist tavalise 2,5 mootori hobujõud kätte.

Postitatud: 07 Veebr 2012 09:19
Postitas sillufromIV
Tahaks "pauerit" juurde lihtsalt. Muidugi ka korras moororit, kus liigseid helisid poleks ja kõik vajalik vahetatud oleks. Kolvirõngad, saaled, simmerid, tihendid, poldid, klapid jne.

Põlve otsas midagi lihvima hakata ei mõelnudki. Kaane alumise pinna ja klapid lasen ilmselt lihvida jälle Kavoris. Plokilihvi koha peab otsima, sest Kavoris seda ei tehta.

Praegu arvan, et selle moto kokku- ja sõitmasaamise eelarve tuleb umbes kilo euri kanti, ligi kolmandik sellest on juba kulunud.

Postitatud: 07 Veebr 2012 21:32
Postitas priit300
sillufromIV kirjutas:Kuidas otsustada, mis mõõdus saaled ja kolvirõngad tellida? Tuleb mootor lahti kiskuda ja mõõta kolvid ja silindri hülsid, vända raami- ja kepsupoolsed pinnad? Ja kui mõõt tuleb näiteks esimese ja teise remondimõõdu vahele, siis peaks pinnad lihvida või treida laskma?

Väntvõlli lihvitakse ikka remontmõõtu .Mõõdad oma väntvõlli ära ja vastavalt sellele ostad saaled ja lased lihvida siis vastavalt 1 või 2 remontmõõtu .
Mingit vahepeaalset varjanti pole ma arvan .
Aga kõige lihtsam viis pauerit juurde saada on ikkagi mingi võimsam mootor panna näiteks m50b25.

Postitatud: 08 Veebr 2012 16:32
Postitas Arvo
priit300 kirjutas:Aga kõige lihtsam viis pauerit juurde saada on ikkagi mingi võimsam mootor panna näiteks m50b25.
See on minuarust poolik tõde. Eeldades et see uus mootor on värkselt remonditud, siis jah saab pauerit juurde. Aga enamasti on need müügis olevad kasutatud mootorid kõik juba sellises küsitavas seisukorras.
Lisaks veel on too paljukiidetud M50 paarkümmend kilo raskem kui M20 - see ei tule juhitavusele kuidagi kasuks.

Postitatud: 08 Veebr 2012 17:32
Postitas sillufromIV
Just. Ja m50 tuleks samamoodi üle käia. Ja vaevalt, et selle jupidki soodsamad on.

Lisaks ülevaatuse teema. Olen viimastel aastatel ikka ausalt käinud ülevaatusel. M50 on aga liiga erinev visuaalseltki.

Ma ei oota imesid sellelt tulevaselt mootorilt. Aga tuli mõte ükski mootor korralikult (täielikult) remontida. Ja kui juba niikunii alumine ots soetada tuli, siis sebisingi 2,7-se. Ja mõlemad hobiautod on nii pidevalt lahingvalmis ka. Kui mootor koos, siis otsustab, kumma peale see läheb.

Saaks või 125 kW-gi kätte. Lugesin seda Silweri 2,8 strokeri teemat. Sada imet ära tehtud ja meeletu papp alla pandud, dünos 200 hp-d (kõigest)... Eks ta sellepärast sinna turbo panigi.

Postitatud: 09 Veebr 2012 17:44
Postitas sillufromIV
Võtsin täna lõpuks mootori lahti. Nukkvõll on üllatavalt vähe kulunud. Nookurid terved.

Alumisest otsast. Silindri hülssidel värsked hoonimisjäljed. Eeldan, et seda protsessi, kus suures pingis teradega jurakas hülsis üles-alla käib, samal ajal pööreldes, hoonimiseks nimetatakse. Igatages rombidest võrk on kõigil hülssidel hästi näha.

See tekitas aga kaks mõtet. Kas 1. on mootorit tõesti nii vähe aega (töötunde) tagasi kapremonditud või 2. on remondiks kasutatud vales mõõdus rõngaid, mis ei puutu silindri seintega piisavalt korralikult kokku.

http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 42515.jpg/

Ühe vändaraami kinnituse võtsin ka lahti. Vända tööpind oli selle saale all laitmatu. Saalel endal mikroskoopilised vaokesed sees. Kepsusaalede seisukorda ei kontrollinud, sest padrun, millega need Torxi moodi pead lahti saab on praegu e30-s ja see on omakorda kuskil lumehanges ...

Kui ka kepsusaaled vähemalt samas seisus on, siis praeguse seisuga ei vahetakski selles plokis peale simmerite-tihendite midagi.

Mootor käis hästi kergelt ringi ka.

Postitatud: 09 Veebr 2012 19:16
Postitas sillufromIV
Hooratas on sellel lammutatud b27-l teistsugune, kui b20, b23 ja b25-l. Sellel on 2x paksem vist ja kahest kettast koosnev.

Kas pean eta mootori kaste otsima hakkama või läheb ka muu hooratas sinna?