e12 tagasilla laagri mutter

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2557
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

e12 tagasilla laagri mutter

Postitus Postitas Priit »

Kas kellelgi on trikki kuidas tagasilla laagrit koos hoidvat suurt mutrit (nr 30) lahti saada. Täpsemalt e12 518 oma, mis asub erinevalt e21'st seespool. Stopperiks oleva plekitüki sain kätte aga see mutter ei allu mittemingile pingutusele.
Samas kuluvad ära ka trikid teiste mudelite puhul.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

3/4 mutripüssiga.... kui suurt püssi pole siis võta üks vanavelg mis on kasutus kõlbmatu, kinnita velg poltidega rummu külge, mõnest velje august pistad heebli läbi, sellega takistad siis rummu pöörlemise ja sellele nr30 padrunile 2 meetrine saba järgi. Nutab, aga tuleb :roll:
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2557
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

akuula kirjutas:3/4 mutripüssiga.... kui suurt püssi pole siis võta üks vanavelg mis on kasutus kõlbmatu, kinnita velg poltidega rummu külge, mõnest velje august pistad heebli läbi, sellega takistad siis rummu pöörlemise ja sellele nr30 padrunile 2 meetrine saba järgi. Nutab, aga tuleb :roll:
Kahe meetrisega ei proovinud, meetrisega ei allunud. Käsipidur on siiani paigal hoidnud. Mõttes oli hankida 3/4 padrun, saba on olemas. Mutripüss on 1/2.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

Võib ka liim vahel olla, mõned liimid tahavad kuumutamist enne lahti keeramist, kuumuta mutrit. 1/2 saba annab ilmselt järgi siukse 2 meetrise õla juures... seega soovitan sul 3/4 padrun hankida, v-b saad kuskilt laenuks padruni koos püssiga, tööriista rendist tasuks ka küsida...
Arvo
Postitusi: 1377
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Jah, seal on liimiks värvi vahele pandud, kuumutamine aitab mingil määral. Mina sain selle mutri lahti alles veidi üle 2 m pikendusega, huvitaval kombel pidas sellele valule kenasti vastu handymani odav 3/4 padrunikomplekt.
Muidugi, mul oli olukord selles mõttes lihtsam, et õõtsad olid auto alt ära võetud ja ma sain neid kruustangide vahele endale sobivasse asendisse kinnitada.
Kui tegemist on sõitva autoga siis ma ilmselt täna sõidaks suvalisse autoteenindusse ja laseks seal selle töö ära teha, mingi lihtne ja meeldiv tegevus see pole.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2557
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

Lahti on vaja seda eesmärgil et piduri tagumised plekid taastada. Niivõrd laagri vahetust vaja ei olegi. Auto on kanali kohal pukkidel, niiet ega seal kõige parem seda teha ei ole jah.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
Luiks
Postitusi: 45
Liitunud: 20 Dets 2011 15:26

Postitus Postitas Luiks »

Kiire küsimus vahele et kui keeruline see laagri vaetus ise on, et kas saab ilma pressita hakkama? mul e28 518 ja hädasti vaja see ära vahetada.

Sry ot.
einar
Postitusi: 89
Liitunud: 11 Jaan 2008 16:31
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas einar »

Luiks kirjutas:Kiire küsimus vahele et kui keeruline see laagri vaetus ise on, et kas saab ilma pressita hakkama? mul e28 518 ja hädasti vaja see ära vahetada.

Sry ot.

Võid ju vana laagri kuvaldaga välja taguda ja uue samamoodi sisse.

Teineküsimus on see et kui pikk on niimoodi vahetades uue laagri eluiga :D
auto remont ja rehvitööd tartus
tel 5015578
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Laagrit ilma pressita kindlasti ei soovitaks vahetada. Variant 1 on õõts auto alt ära võtta ja kuhugi ettevõttesse minna, kus ära pressitakse või siis kodus ise sobiv rakis meisterdada. Pekstes erilist lootust korralikku asja saada pole, ega ta pekstes nii naljalt tule kah.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Luiks
Postitusi: 45
Liitunud: 20 Dets 2011 15:26

Postitus Postitas Luiks »

Olen ühel volkaril seda pulli teinud ees ja tean et see pole mingi lapsemäng. Mõtlesin kah et hüdrotung ja mingi rakis meisterdada ja siis saaks.

Tänan!
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Saab, selleks tuleb kasutada õiges mõõdus " padrunit " , pressimiseks on samuti seda vaja. Press on aga loomulikult esteetilisem, aga saab ka teisiti.
e28
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Vana laagri saab koputades kätte küll. Tuleb võimalikult suur padrun või muu silinder laagri vastu panna, et viltu ei kisuks. Uue saab tõmmitsaga või keermelatist ja mutritest tehtud riistaga paika tõmmata.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Sven
Postitusi: 53
Liitunud: 26 Aug 2010 09:14
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sven »

Suure mutri saab lahti 3/4'' tapiga padruniga ja pika sabaga. Ratas tuleb alla panna ja auto tungraualt alla lasta. Siis püsib paigal. Kui on hea käsipidur, siis ehk hoiab see ka kinni. Mina olen alati auto raskuse ära kasutanud.

E28 tagumise laagri vahetus on suhteliselt kompleksne ja keeruline. Kui varem üldse kätt harjutanud pole (a la E30, mis on köki-möki), siis võid jänni jääda. Tõmmitsaks piisab täiesti ehituspoe M14 keermelatt. Võin pikemalt kirjutada ja fotodega illustreerida, kui soovi on. Haamrit on ka kahtlemata laagrivahetusel vaja. Sobiva haamriga löök õigesse kohta on väga adekvaatne töövõte. Aga minu hinnangul pelgalt haamriga pekstes seda tööd ära ei tee.
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2557
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

Ongi põhjus vana teema jälle üles tõsta.

Kellel oleks üheks õhtuks võimalik 3/4" otsaga suruõhupüssi laenata?
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
Vasta