K: Gaasiseade

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

K: Gaasiseade

Postitus Postitas akuula »

Tervist, tekkis küsimusi gaasiseade kohta. Kas kellegil on kogemusi M30 mootori puhul? Mis põlvkonna seadet kasutate ja kuidas on gaasi kulu? Kas asjal on perspektiivi ja kas asi tasub end ära?


Ettetänades Andres
Kasutaja avatar
arx323
Postitusi: 350
Liitunud: 04 Mai 2007 23:20
Asukoht: viljandi läheduses

Postitus Postitas arx323 »

Tere.Minul oli e32 735ia gaasiga.Peal oli teise põlvkonna seade ja pagassis oli 100 liitrine tünn mis mahutas kuskil 80 liitrit gaasi.Gaasi kulu oli 16l sajale ja gaasi vajutamisega tagasi ei hoidnud.Teisel põlvkonnal on see eelis,et sai panna nupust ainult gaasi peale.Ega sinna eriti bensiini ei ostnudki ja bensu hinda ei teadnud.Kui on küsimusi siis küsi julgelt.
e21 3xx
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

Ilmselt mingit märgatavat jõu kadu ka 3,5 liitri juures ei märganud? Kuidas oli mootori kulumise poole pealt? (ilmselt polnud vajadust mootorit lahti võtta aga küsin igaks juhuks) Räägitakse sellest, et gaas pidi silindri seintelt õli maha pesema ning kiirendama kulumist... See 16 liitrit sajale on siis ilmselt keskmine kulu? (linn, mnt, jne kokku) Gaasi kulub rohkem igat pidi kui bensiini, küsimus on lõpp km hinnas.

Huvi on ajendatud järjest tõusvatest kütuse hindadest, hetkel maksab gaas eesti tanklates 0.77 eurosenti liiter, saksamaal 0.8 (tänase seisuga).
Mujal euroopas suuremalt jaolt alla euro (0.6-0.96) on ka mõned riigid kus üle euro. Seadme soetamine on suhtelist kallis: umbes 600-1200 euri, sõltuvalt tootjast, põlvkonnast ning lisa seadmetest(gaasi mahuti jne)
Eesmärk oleks siiski jätkata nii M20 kui M30 mootoriga liiklemist (alati võib diisliks teha, see rohkem maitse asi)
Minu arvutused näitavad, et asi tasub end ära juhul kui on pikamaa sõidud, a`la Tln-tartu, Narva-Pärnu jne, ühtlaselt 90 km/h :roll: või tihedad sõidud välisriikidesse kus bensiini hinnad on kohutavad...
Ma jätaksin kõrvale komentaarid, et see seade hakkab end tasateenima alles krt teab millal jne. Seda räägiti ka õhksoojus-pumpadest :D

Ettetänades Andres
ArdoH
Postitusi: 185
Liitunud: 12 Nov 2007 21:42
Asukoht: Tallinn, Lasnamägi
Kontakt:

Postitus Postitas ArdoH »

http://www.autogaasiseadmed.ee/kalkulaator.htm

Minu puhul näitab tasuvuseks 8 kuud.
Pildid Sinu autost - http://ardoholts.com/
Kasutaja avatar
arx323
Postitusi: 350
Liitunud: 04 Mai 2007 23:20
Asukoht: viljandi läheduses

Postitus Postitas arx323 »

akuula kirjutas:Ilmselt mingit märgatavat jõu kadu ka 3,5 liitri juures ei märganud? Kuidas oli mootori kulumise poole pealt? (ilmselt polnud vajadust mootorit lahti võtta aga küsin igaks juhuks) Räägitakse sellest, et gaas pidi silindri seintelt õli maha pesema ning kiirendama kulumist...

Ettetänades Andres
See 16l sajale oli remonti vajava kaane ja keskmiselt raskema jala süü.Kaane remonti tahtis kohe alguse kuid oli vaja sõidukit kasutada iga päev.Gaasiga oli pigem teravam kui bensuga.See kulumise jutt on pigem seotud vale kütte seguga.Kui pole korralikult seadistatud siis ikka põletab midagi ära.Kui ma nüüd õieti mäletan siis tol ajal oleks olnud bensiini kulu umbes 8l sajale võrreldes gaasi kuluga.Ütlen kohe,et sel ajal oli gaasiga väga odav sõita.Näiteks e36 318tds sõidab samade kuludega ja 2x kehvema minekuga.
e21 3xx
Vasta