1. leht 1-st

minu m10

Postitatud: 11 Apr 2012 14:51
Postitas Luiks
Juhtus siis selline lugu, et koristasin autot ja koristuse käigus jäi üle liiter jahutusvedelikku mille kohe sisse valasin (mul oli radikaga mingi süsteem et seal seda kadus kuna lõdviku kinnituses väike pragu) peale seda hakkasin Tartusse sõitma. olin sõitnud juba alla poole tee kui lihtsalt niisama vaatasin tempi näidikut ja see oli veerandi peal (poole peal on töötemp) nii siis panin väikse papi endale sinna ette et temp veits tõuseks kuna kütus välja arvutatud. Selle peale läks masin keema ja peale seda mu hädad hakkasidki. Radika see mafa lõdviku kinnitud andis saba, visko sidur ka arvatavasti omadega läbi ja tagatipuks kadus ka 1 silinder tagant kui olin tartu piiril.

Ma ei lasknud masinal nii kuumaks minna et ta selle punaseni päris jõuaks aga kuna ma nüüd täna selle lahti kiskusin siis peab tõdema et seal polnud enam vett kuigi ma üritasin koguaeg seda vett sinna peale kallata, jõed ojad bensukad jne.

Arvasin, et plokikaas andis selle peale otsad aga visuaalse ülevaatusega ma mõradsid nagu ei näinud kuid kõver võib ta ikka olla. Tihend tundus ka selline enamvähem kuid arvestades et tegu on 25 a vana autoga ja see kuulus enne mu vanaisale kuulumist mingile veel teisele inseneerile siis tundub hästi hoitud olevat. Silindril igatahes hoonimisjäljed veel näha.

Tundub, klapisääretihendid on ikka jube kehvas seisus kuna sisselaske ja õhulugejavahelises lõdvikus oli lausa õliloik :roll:


Seega edasine plaan oleks pea korda teha ja siis tahakski teada et kuidas neid klapisääretihendeid kõige lihsam vahetada oleks, olen kunagi kuskilt lugenud et nad olid õrnakesed ja et mingi lihtsa torusüsteemiga sain nad paika koputada, kui palju sellest nüüd tõde ma ei tea aga ees see igatahes mul on. Kavas ka kaas lihvimisse viia. Seoses selle lihvimisega ehk keegi oskab Tartus mõnda meistrit soovitada. Ma käisin EMÜ-s mingit "metalli praktikat" tegemas ja seal uudistasin treipinkide ruumis keevituskojas ringi ning hakkasin sealse keevitajaga (Valeri) juttupuhuma, see hetk oli mul 535 e34 ja samuti tahtsin kaant lihvida, ta andis mulle ühe meistri numbri Ants Uibo. Oskab keegi ta tööst midagi rääkida? ning palju see lihvimine maksab, olen nii erinevaid hindu kuulnud.


Lisan ka paar pilti (moblaga tehtud), mu arust 4 sil kolb on kuidagi kannatada saanud ja tundub, et päris suured vahed on kolvide ja silindri vahel.

Olen avatud kõikidele soovitustele!

Tänan
Siim

Postitatud: 11 Apr 2012 15:23
Postitas Luiks
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: minu m10

Postitatud: 15 Apr 2012 12:23
Postitas Arvo
Luiks kirjutas: Lisan ka paar pilti (moblaga tehtud), mu arust 4 sil kolb on kuidagi kannatada saanud ja tundub, et päris suured vahed on kolvide ja silindri vahel.

Olen avatud kõikidele soovitustele!
Silmaga mootori kulumisastet küll mõõta ei saa, selleks on ports erinevaid ja väga täpseid mõõtevahendeid. Selliste suht kalliste riistapuude soetamise alternatiiv oleks sul kogu krempel mõne meistrimehe kätte viia ja lasta üle vaadata. Ma hindasid ei oska öelda aga lihtsalt kontrolli eest keegi arvatavasti miljoneid ei küsi.
Samas sinu tekstist ma loen välja, et eriti raha kulutada sa ei raatsi. Korralik mootoriremont on aga reeglina väga kallis. Kasutatud ja täitsa korras M10 mootoreid on siin müüdud vahemiksus 50...200 eurot, seega, kui mootoris juba tõsisemaid kahjustused siis tasuks juba mõni selline second hand mootor osta ja sõidurõõmu edasi nautida :)

Postitatud: 15 Apr 2012 12:47
Postitas Luiks
Mõõteriistad on olemas ja ma olen nendega rahulikult sinapeal kuid mul pole otseselt kohta kus teha, st ühika parkla kus ei tohi õli maha tilkuda jne. selleks eraldi garaazi rentida on mõttetu kuna ma olen alati ise ikka hakkama saanud. Ei häbene seda kui ma autot parandan nii et viise kuidas midagi teha leiab ning olulist probleemi ei näe. Rahaga on nii et ega mul seda meeletult pole ja üleliia pole ka mõtet raisata ehk saaled on arvatavasti ok kuna mingit kolinat polnud ja õli ei ajanud ka kuskilt tihendite ja simmerite vahelt välja, kui tõesti saaks mingi ok hinnaga doonor moto kõrvale oleks hea aga samas pole mul ka tervet kompotti vaja gened starterid kolled jne. Tihendid olen juba ära ostnud, pea laiali ja homme lihvi siis vahetan säärekad, sooveldan ja reguleerin klapid, ülejäänud jupid kontrollin üle ja puhastan ära, mootori ka. Kolve ei hakanud niisama ära võtma kui teist motot pole. Pole mõtet enda elu liiga keeruliseks ka teha. Kui teise moto saan millel ok mõõdus kolvid siis ostan uued rõngad ja vb saaled ning vahetan nad ära. Mul on autoga vaja kooli saada ja see on põhiline. Suvi ees siis teen ülejäänud kuna jupid tegelt odavad:)

Postitatud: 17 Apr 2012 22:46
Postitas Luiks
Lahti võtt
Pilt

Pilt
Pilt
Pilt 8)

Postitatud: 18 Apr 2012 12:03
Postitas Luiks
Täna veel puhastan jubinaid ja homme tulevad tihendid. Mõtlesin et kui kokku panen siis kasutan vasemääret, on see mõttekas (poolkuud, nookurite võllid?

Postitatud: 18 Apr 2012 16:23
Postitas Cardo
seda mina ei kasutaks, leia spetsiaal täissüntmääre või kasuta ikka mootoriõli mootori sees olevatele asjadele

Postitatud: 19 Apr 2012 10:43
Postitas Arvo
Cardo kirjutas:seda mina ei kasutaks, leia spetsiaal täissüntmääre või kasuta ikka mootoriõli mootori sees olevatele asjadele
Vasemääre on jah pigem sellistesse kohtadesse sobilik, kus on vaja detailide kinniroostetamist vältida.

Erinevate juppide liugpindade kaitseks montaazil võib kasutada nn valget määret.

Postitatud: 19 Apr 2012 14:34
Postitas Luiks
Ega need nookurite võllid sealt niiväga vabatahtlikult tulla tahtnud ja mingi vana addinol seal võllil tegi ka oma töö selleks ma mõtlesingi et kasutan vasekat aga ei ole hullu panen mootori õliga.

Kuidas ma märgid paikka panen (kus nad on?) ja kuidas jagaja paikka saab et ta ikka õige koha peal on.

Kus kohas on jagajas see piiraja. Kuskil kirjutati, et kaanes??? Mul kurjad plaanid nii klapivedrude kui ka pööretega.

Postitatud: 19 Apr 2012 21:19
Postitas Ruut
Kõige prostam lähenemine: Esimese silindri sead ülemisse surnud seisu ja jagaja sätid esimest silindrit süütama. Kui käima saad, siis teed "käe järgi" täppishäälestuse.

Võiks muidugi hoorattal ja jagajal märgid kokku viia ja täpishäälestuse stroboskoobiga teha. Üldiselt on nii, nagu Arvo juba ühes teises teemas kirjutas - hankige remondimanual ja enne keerukamate operatsioonide tegemist, mida mootoriremont on, lugege vastav teema läbi.

Piiraja on jagaja rootoris, kui on. Seal vedru, mis tsentrifugaaljõu mõjul laseb ühel hetkel sädeme maha.

Postitatud: 22 Apr 2012 13:23
Postitas Luiks
Nii, mootor koos aga 4 silinder ei tööta. Ma arvan et sai kuuma ja rõngad kinni. Kas on diidliga leiotada? Või mis ma tegema peaks?

Postitatud: 20 Nov 2012 21:18
Postitas Luiks
Nii vahepeal siis niipalju et olemas uus mootor. Selleks on aga 1.6 karpa. Pidi olema nö 1.8 aga lähemal uurimisel on kolvidel siiski vahe sees. Mu 1.8 on kolvil selline kõrgem muhk, 1.6 on ka muhk aga madalam. Seega nüüd siis surveaste muutub madalamaks. Vana mootor on veel mootoriruumis aga muidu maas ja lahti. Lähipäevil lägeb too teine sinna asemele. Kuumast siis nii palju, et 4 silinder on ikka kannatada saanud, sooned sees ja aitab ainult oonimine(kunagi võtab ette ka selle siis hea tuunida:))

Ehk mõni teadjam oskab asju kommenteerida?

Postitatud: 20 Nov 2012 21:57
Postitas jx
kaane remondi ja komplekteerimise koha pealt võime edasi rääkida... praeguse story läbi lugemisest järeldan, et midagi sai valesti kokku pandud, et silinder kadunud... võtaksin sinu asemel alumise otsa lahti ja remondiks selle ka ära ning saaks töötava asja mis ka kestab...

Postitatud: 20 Nov 2012 22:16
Postitas Luiks
Teema oli selline et 7km enen tartut kadus 1 sil tagant ära. Mõtlesin ka alguses et tõmbas kaane nii kõveraks et tihend läbi vms aga tegelikult on silindril sooned sees. kui käima panin ja õlikorgi maha kerasin siis meenutas see natukese auruvedurit. enne kui midagi lahti kiskuma hakkasin siis proovisin küünlajuhtmetega järgi milline neist silindritest ei tööta. Kaanega selline lugu et ok ma tegin tõesti seda põlveotsas aga pean end siiski piisavalt kompetentseks et ma ta õigesti kokku panin. (seal pole eriti eksimise võimalust.) Töötava kolme silindri järgi võin rahus öelda et asi muutus paremaks kuna ok mooror oli ka külm mitte mii paisunud ja tänu sellele tiksus tühikäiguga ilusti kohapeal. Kuna kaaned mõlamal mootoril maas siis saan ka veel seda "tehtud" kaant inspekteerida pragude poolest. Loodan mootori neljapäeval peale panna ja eks näis kui viitsimist siis ka kaane peale. Tööle saab siis ehk alles esmaspäev vms.
Hetkel mõtlen ma et kuna need kolvid teised on siis kas see midagi reaalselt ka mõjutab? Kunagi oli jah pliiga bensiin ja siis või see surveaste madalam olla vms aga see oli kunagi.

Postitatud: 20 Nov 2012 22:43
Postitas Luiks
Keegi sellist asja on varem näinud muidu?

Panen nii kuna siis ei ole selle suurusega mingit jama

http://www.upload.ee/files/2844554/IMG_ ... 7.jpg.html
http://www.upload.ee/files/2844559/IMG_ ... 7.jpg.html

Postitatud: 21 Nov 2012 17:46
Postitas Arvo
Luiks kirjutas:Keegi sellist asja on varem näinud muidu?
Alpina kasutas teatud mudelitel sarnaseid "kellasid" - õlirõhk ja temperatuur siis. See muidugi eeldab, et vajalikud kaablid veetud ja vastavad andurid mootoripoolel ka olemas.

Postitatud: 11 Apr 2013 19:12
Postitas Luiks
Vahetult enne lund sain mootori ja pea peale. Eelmine nädal laksisin muu krempli peale a käima ei saanud . Täna otsustasin kütust osta ja sain auto käima. Asjad vajavad veel tegemist aga vähemalt liigub omal jõul 8)


Avastasin, et mingi M¤nn on mul nii uued kojamehed kui ka udukad rotti lasknud :evil: sellise kätte saaks siis võtaks rahulikult nii et ikka meelde jääks.