Mootori remont M20

Kõik tehnilised küsimused.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

eix22 kirjutas:Pre facelift e30 on piisavalt rariteetne ja haruldane...
Säilinud esimese otsa pillid (82-85a) on kindlasti eestis palju vähem kui sellest vanemaid kuueseid, kolmeseid jne.
:D No siin sa paned ikka hooga rukisse. Loomulikult võib vaielda teema üle, mis on "säilinud esimese otsa pill" aga ARK-is on aasta lõpu seisuga 237 83-85a 320(i). Kui sinna juurde arvata ka 86a, siis +44 tk. Kindlasti on osa neist arvel vaid paberil ja suurem osa on lootusetud surmad aga ma ei viitsinud kokku lüüa teisi: 316, 318 jne. Ikkagi jääb päris arvestatav hulk pre facelift kolmeseid.
Samas on arvel 43 e24 kerega masinat, millest pooled ehk on teedel ja 22 e21 320. Viimastest teedel sõitvate isendite loetlemiseks piisab ehk ühe käe sõrmedest.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Ei pane midagi rukkisse, mis sellest ark arvust siia tuua? See ei näita enam midagi, originaalina alles olevaid pille võib kahekäe näppudel kokku lugeda. Põlluservas mädanevad rondid ja arvelt maha võtmata autod ,rallikad ja mootorivahetuse läbinud pillid nüüd küll seda arvu kuidagi selles suunas ei tõsta, mida ma silmas pidasin eelmises postituses.
tel 55570186 - e30 varuosad
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

ARK-i arvu tõin siia, kuna see oli ainuke objektiivne number, millele toetuda. Ma ei teadnud, et sa olid juba säilinud esimese otsa pillidele üle eestilise loenduse korraldanud. :wink:

See, et neid rullareid igapäevaselt enam ei kasutata, ei tähenda, et nad kõik oleks põllu servas mädanevad rondid jne. Arvel on neid ikkagi ca pool tuhat. (ei viitsi enam kõiki kokku lugeda).

Luban, et rohkem siin teemas enam OT-ga ei tegele.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas karlerik »

Tänaseks plokikaas taastatud, suht mõtetu oli kuna ta oli ca. 20-30000 km tagasi on kaas ikkagi remonditud. Kerkis järgmine küsimus, kas on vaja paigaldada ka uued plokikaane poldid? Ja kuidas ma saan silindrid õigesse asendisse ennem kaane paigaldust, kas kuskil hoorattal on märgid peal?
320i 83a. Saab9-3 08a.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Otseloomulikult tuleb panna uued plokikaane poldid. Vanad poldid on juba veninud. Soovitan netist leida või kuskilt hankida remondimanuaal, seal kõik täpselt kirjeldatud mis ja kuidas ning mis jõuga plokikaanepoldid kinni keerata.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Jagajaga plokis M20 süüte sättimisest on foorumis korduvalt juttu olnud. 1. silindri kolb ülemisse surnud seisu. Jagaja samasse silindrisse särtsu andma. Jagaja regullimise polt jäägu keskele, et saaks pärast veidi edasi-tagasi timmida kuulmise järgi. See jutt käib süütejagajat käitava ratta kohta. Vändal ja nukal olevatel rihmaratestel on märgid peal.

Pead enne pea installimist kõik enamvähem paika keerama. Muidu teed klappidele liiga, nagu mina oma esimese "remonditud" mootoriga :)

Vaata, ehk leiad need varasemad postitused ka üles. Mulle jäi nii meelde.

Poldid soovitavad vahetada. Venivat välja vanad. Ja plokil keermestatud augu põhja ulatudes ei tõmba need pead piisavalt vastu plokki. Üks foorumlane teadis rääkida, et plokis venivad aukude servad pisut ülespoole, et õige oleks ka ploki pind lihvida lasta.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Kasutaja avatar
priit300
Postitusi: 225
Liitunud: 05 Jaan 2010 23:21

Postitus Postitas priit300 »

Ja pole mõttet mingeid väga odavaid polte ka osta ,nimelt mul just oli kogemus kus keerasin mingi sellise firma nagu payen poldi lihtsalt 80 nm peal pooleks :evil: augud olid korralikult puhastatud ennem .
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas rean »

Mulle soovitati küll neist torksidest eemale hoida ja kasutada originaal polte , otseselt kaane enda huvides .
Mõni oli oma kaane kolm korda pooleks keeranud :wink:
Ei ole sellel vanal poldil häda midagi ! Vana = hea ! 8)
Ostetud torksi otstega poldid viskain minema (vist) või on kuskil vanarauas :lol:
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

M20 puhul ütleb remondimanuaal, et originaal kuuskant peaga poltide asemel tuleb uued poldid valida torx peaga. Aga jah osta tasub normaalse firma poldid mitte kõige odavamad, mis kätte satuvad. Vana polt siiski pole hea sest kinni pingutades poldid venivad(vahest on seda lausa tunda kinni keerates) ning kui jõud maha keerata plokikaant maha võttes siis need poldid oma originaalpikkusesse tagasi ei lähe. Uuesti vanade poltidega kinni keerates pingutad polte samamoodi kuid siis on oht, et plokikaas ei jää ühtlaselt ja korralikult kinni või lähevad vanad poldid pooleks. Sõber kunagi ühel "müügiks" autol kasutas vanu polte ning sellele järgnes uus plokikaanetihendi vahetus mõni aeg hiljem.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Äkki 2-3mm maha käiata originaalpoltidel ja augud korralikult puhastada?

Mul on komplekt vanu kuuskanpeadega, eraldi seibidega polte 1980.a m20 motolt. Ei tea, kas need seibid on peale remonti pandud, et poldi venimist kompenseerida või olid need juba tehasest küljes?

Veel märkidest. Mina tegin ka raamatu järgi aga olin tähelepanematu. Panin vända märgid paika rihmaratta külge kinnituva suurema hammastega ratta järgi (millelt moto pöördeid loetakse). Peab aga panema selle all asuva pisikese rihmaratta (käbi) märgi järgi. Mul hakkas esimese sättimisega ka tööle (küll halvasti) aga vea hinnaks oli kaks pununenud nookurit, jagaja rootor ja jagajakaas.
Viimati muutis sillufromIV, 04 Mai 2012 21:34, muudetud 2 korda kokku.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas rean »

Ma tegin 2-a tagasi kaane remondi ja kasutasin vanu polte , ei julgeks küll nii väita .
Tagasi lähevad nad ilusti , õli tuleb poldi aukudest kätte saada .
Kui kaant on juba korduvalt lihvitud , siis võib juhtuda küll , et polt läheb lõpuni ja ei keera korralikult kaant kinni :wink:
Minu oma oli millalgi remondi läbinud eelnevalt (arvatavasti klapid pähe vers) , sest mõned klapid olid endiselt kõverad .
Nii , et seda on juba lihvitud korduvalt ja poldid sai korralikult kinni ning töötab hästi .
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas rean »

Võta mõõda ära , keera vanad poldid lõpuni ploki sisse ja vaata kui sügavale jääb . Kaane paksuse saad ka kätte , nii on asi selge , palju sinna pingutusmaad jääb .
Kui üldse ei jää , siis tuleb edasi mõelda .
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

IIRC soovitati uusi torx peadega polte kasutada mitte seetõttu, et vana polt on veninud, vaid et vana poldi pea võib ühel hetkel ekspluatatsiooni käigus murduda. Netis on pilte, kus poldipea on jäänud nukkvõlli alla ja augu kaande teinud.

Esimene otsingu peale leitud tsitaat:
"All M20 and M60(early carburettor or K Jetronic M20) engines used 17mm hex bolts up until late 1989. These are not stretch bolts and can be reused once. The problem comes with the lack of stretch and the head can pop off a bolt and this is why BMW went to Torx stretch bolts in 1989."
CSi, ti, i, RT, TC1, D
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

http://foorum.e30.ee/topic/215-m20-moot ... paigaldus/

Siin veel mootori hammasrihma sättimisest (pildiga). Kunagi pole liiga palju infot :)
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas karlerik »

Ostsin ikka uued Febi poldid TORX peadega ära. Momendivõtme saan laenata aga TORX võtit pole kuskilt võtta, pea suurus vist 55 või 60(ei tea nende mõõtudest midagi). Kas kellelgi oleks laenata nädalavahetuseks Tallinnas, õlle või sokolaadi eest. Kui pole, siis ca. 4euri saaks ka ostetud. Juhised kuidas pingutada on kõik olemas, kõik 5 etappi koos "suitsupauside" 15min jne.
320i 83a. Saab9-3 08a.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Pea suurus oli midagi muud ikka. Ise sai hiljuti üks M20 kaas kinni keeratud niiet vajaliku padruni peaks leidma ja võin laenata. Ega muidugi see paari eurone väljaminek uue padruni peale pole kah väga suur kulutus.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Saab 8 või 10mm padruniga ka. Aga spetsotsaga parem ikka.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas karlerik »

Eile sai mootor kokku laotud. Auto eest vaadatuna peaks siis mootori töötamise suund olema vastupäeva. Kõik märgid sättisin paikka aga mootoririhm ei taha märkidele alluda. Kui õigesti mäletan(eilsest :D ), siis alumisel võllirattal on märk O I T . Kui märgid nii plokil kui kaanel on paigas, siis rihm on poole hamba võrra mööda(rihma hammas istub ratta hambal). Milles asi, mootor iseenesest käsitsi rihmarattast keerates käib ringi(terve tiiru tegin peale) aga märgid valetavad.
Kas rihma kaanel, det.3 olev märk on vale http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10 ja pean õigesti paika saamiseks selle alumiinium katte eemaldama? Püütsin seda teha aga ei õnnestunud- ei tahtnud teist vägisi kah väänata.
320i 83a. Saab9-3 08a.
redline
Postitusi: 489
Liitunud: 29 Juul 2006 22:06
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

mootor käib ikka eest vaadates päripäeva ringi :wink:
Kasutaja avatar
priit300
Postitusi: 225
Liitunud: 05 Jaan 2010 23:21

Postitus Postitas priit300 »

Mina olen nende märkide järgi pannud paika
Pilt
Pilt

Ülemisel rihma rattal on olnud mul nool sees pool mitt selling sälk .
Aga kuidas sa selle rihma sealt kätte said üldse kui seda kaant pole maha võtnud või paned vana rihmaga kokku tagasi ?
Vasta