1. leht 1-st

Mure e28 520i-ga

Postitatud: 13 Juun 2012 10:58
Postitas JanekEnde
Tere. Ise just kõige targem pole autode koha pealt ning esimene auto, millega ise tegelenud, küsin siis siit abi. Mootoriks on M20B20 manuaalkastiga. Üleeilsest on auto hakanud krigisema, hääl tuleb siis mootoriruumist.. Ning just sõidu ajal. Varem tühikäigul seda ei olnud, kuid nüüd on tekkinud. Kahtlustan, et sidur hakkab otsi andma :( sõidu ajal sidur alla vajutada, jääb krigin vaiksemaks. Visco sidur on ka üsna läbi omadega ja tiivik kergelt logiseb seal küljes. On kellelgi nõu anda, mis viga on? Ise nii täpselt ei oska vaadata ning hetkel pole nii palju finantsi ka, et kuhugi diagnosti või töökotta viia. :roll:

Postitatud: 13 Juun 2012 11:21
Postitas Aix
Salongiõhku puhuv ventikas teeb üldiselt kriginat, kui ta ära hakkab kustuma..

Postitatud: 13 Juun 2012 17:41
Postitas JanekEnde
Ee.. salongipuhur mul hetkel ei toimi. Ning kui toimib, siis nii jubedat kriginat küll ei ole, mis praegu ja krigin tuleb üldsegi auto mootoriruumist :roll:

Postitatud: 13 Juun 2012 19:01
Postitas Kaspu
Kui hääl muutub vastavalt pööretele siis mine peadpidi kapoti alla ja kuula neid kohti kust kiilrihm üle käib. Minul tegi sellist häält näiteks veepump.

Postitatud: 13 Juun 2012 19:21
Postitas JanekEnde
Veepumpa võib siis kahtlustada? :shock: Täna ma enam välja ei liigu, homme päeval uurin.

Postitatud: 13 Juun 2012 23:29
Postitas Aix
Minul veepump enne katkiminekut sellist häält ei teinud.. aga mine tea, välistada ehk ei saa.

Postitatud: 14 Juun 2012 02:06
Postitas JanekEnde
Homme päeval uurin.

Postitatud: 14 Juun 2012 09:12
Postitas sysi
Kiilrihma vilina saab kergesti tuvastada vee abil - mootor käib, pihustad veidi vett/brake cleanerit kiilrihmale ja hääl muutub/kaob koheselt.
Vilistada võivad M20 mootoril veel sisselaske kollektori aegunud tihendid - minul on selline juhus kunagi olnud. Saab ka brake cleaneriga testida.

Postitatud: 14 Juun 2012 19:08
Postitas JanekEnde
Mida kõrgemale lähevad tuurid, seda hullemaks muutub krigisemine. Täpselt ei oskagi öelda, kus kohast tuleb, kõrva järgi kostus mootori paremalt poolt või tagant.. Homme ehk saan myyriga kokku, võib-olla oskab midagi tarka öelda. Täna enam ei olnudki nii hull, enamus ajast krigisemist ei kostunud.

Postitatud: 14 Juun 2012 19:09
Postitas JanekEnde
sysi kirjutas:Kiilrihma vilina saab kergesti tuvastada vee abil - mootor käib, pihustad veidi vett/brake cleanerit kiilrihmale ja hääl muutub/kaob koheselt.
Vilistada võivad M20 mootoril veel sisselaske kollektori aegunud tihendid - minul on selline juhus kunagi olnud. Saab ka brake cleaneriga testida.
Proovin homme järele, tänan nõu eest!

Postitatud: 16 Juun 2012 21:37
Postitas JanekEnde
Nii, viimased päevad ei ole enam krigisenud, kuid täna õhtul sai vähe rohkem sõidetud ning tekkis uuesti. Proovisin universaalõliga, lasin kollektorite peale ning jah, tihendid läbi (tuure andes läks aur koheselt eemale). Kuid kas selles võibki viga olla, et krigin? Kõrva järgi kuulates kostus nagu mootori pealt ka :roll: Krt, Pärnus pole kedagi targemat ka, kes üle vaataks.. myyr on, aga see muidugi ju ei viitsi.

Postitatud: 17 Juun 2012 09:22
Postitas E28TLN
Läbi neti autot parandada on muidugi keeruline. Vihjeid anda saab ikka.
Hääle kostumine mootoriruumist-selle järgi on raske katkist kohta leida-mul kunagi autol miski nagu tagasillas kolises sõidu ajal-tõstukil selgus, et esivedru pooleks :shock:
Survelaager on suht tõene variant-tuvastada saab töötava mootoriga kohapeal lahutades-sõbrapoiss paneb kõrva vastu sidurikoda ja häälemuutus on tuvastatav.
Muidugi kuna tegemist rihmaga mootoriga, ei saa välistada rihma pingutit.
Need kaks asja peaks korras olema niikuinii. Mul 2.0 mootori vahetus sai tehtud vana rihma pärast-ei olnud katki ega midagi-lihtsalt hüppas paar hammast üle ja "klapid peas".
Lihtsamatest(odavamatest) vigadest-roolivõim, veepump, tihti ka generaator seda häält teeb(vahel harva ka starter ei tõmba ennast hammasvööst piisavalt tagasi ja võib aeg ajalt häälitseda). Lõpuks võime jõuda ka rattalaagriteni.

Proovige mitmekesi tuvastada täpsem häälte tulemise koht. Siis saab edasi vaadata.

Postitatud: 17 Juun 2012 17:06
Postitas JanekEnde
Roolivõimus viga ei tohiks olla, kuna sealt ei kostu mingisugust häält, õli on ning ei kao ka kuhugi, samuti kogu süsteem toimib ilusti. Rihmad on ka kõik ilusti pingul. Sidur peaks ka korras olema, ei libise ega midagi. Läbi neti on tõesti raske, kõige parem variant oleks, kui keegi targem auto juures ning üle vaataks :roll: Genekas võib üheks veaks olla, kui ta just kõrinat(?) teeb. Nimelt siis, kui sõidu ajal madalatel pööretel gaasi rohkem anda või täiesti põhja pedaal vajutada. Eile kuulasin, siis krigin kostus nagu mootori pealt... Samas kollektori tihendid on ka läbi omadega. Keeruline jantida ikka vana autoga, aga asi seda väärt :lol:

Postitatud: 17 Juun 2012 18:28
Postitas Sven
Mis siin keerulist on? Heliallika lokaliseerimiseks on järgmised võtted:
+ eemalda ventikas ja viskosidur (ühes tükis). Kas heli kadus?
+ eemalda roolivõimu rihm. Kas heli kadus?
+ eemalda ventilaatoririhm. Mõjutab veepumpa ja generaatorit. Nii võid ainult hetkeks mootori käima panna, kuna veepump ei tööta. Kas heli kadus?

Kui Sa need katsed ära oled teinud ja heli endiselt alles on, oled pooled põhjused juba välistanud. Siis saab edasi mõelda.

Survelaagri hääl muutub siduripedaali vajutades.

Postitatud: 18 Juun 2012 00:57
Postitas JanekEnde
Tänud info eest, tegelen järgmisel nädalavahetusel sellega, siis rohkem aega.

Postitatud: 19 Juun 2012 14:35
Postitas JanekEnde
Egas midagi, tasapisi lähevad osad vahetusse kui finantsi tekib. Rihmad-rullikud, veepump, visco sidur, mõned tihendid.

Postitatud: 04 Juul 2012 21:59
Postitas JanekEnde
Probleem lahendatud uue veepumba ning rihmade näol :)