K: E28 pidurisüsteemi kohta.

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

K: E28 pidurisüsteemi kohta.

Postitus Postitas joonaskala »

Tervist!

Täna sai siis oma hail tagaratas alt ära krutitud, kuna raibe ei tahtnud üldse ringi veereda (päris uus hai minujaoks, paar nädalat olnud alles, niiet esimest korda sai ratas alt võetud.
Vaatepilt oli suht mõru. Piduriketas oli megaroostes, piduriklotsi jälg oli alla 1cm vist sees, tagapool polndki pmst. A see pole kõige hullem probleem..plaanin nkn uued asjad panna. Klotsidel kukkusid katted ära, ja niimoodi ka kässariklotsidel!

Sissejuhatus oli väike, küsimus seisneb just selles et..piduriketta taga olev kaitseplekk on no nii läbi ussitanud et kohe kohe kukub küljes ära :evil:

Mida teha? ega poes vist sellist asja eraldi müügis pole? Ja kõige hullem asi veel et, vahetamiseks peab ju rummu eest ära kiskuma, ega ju tervelt kätte ei saa..läheb vaja ka uusi laagreid ju seljuhul.
Päris selline rahamees pole et UM'ist neid asju ostma hakkan, niiet selline variant võiks välja jääda!

Või siis tuleks hakata inimestelt kasutatud asju uurima? (plekke just)
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Re: K: E28 pidurisüsteemi kohta.

Postitus Postitas vahur73 »

joonaskala kirjutas:Tervist!

Täna sai siis oma hail tagaratas alt ära krutitud, kuna raibe ei tahtnud üldse ringi veereda (päris uus hai minujaoks, paar nädalat olnud alles, niiet esimest korda sai ratas alt võetud.
Vaatepilt oli suht mõru. Piduriketas oli megaroostes, piduriklotsi jälg oli alla 1cm vist sees, tagapool polndki pmst. A see pole kõige hullem probleem..plaanin nkn uued asjad panna. Klotsidel kukkusid katted ära, ja niimoodi ka kässariklotsidel!

Sissejuhatus oli väike, küsimus seisneb just selles et..piduriketta taga olev kaitseplekk on no nii läbi ussitanud et kohe kohe kukub küljes ära :evil:

Mida teha? ega poes vist sellist asja eraldi müügis pole? Ja kõige hullem asi veel et, vahetamiseks peab ju rummu eest ära kiskuma, ega ju tervelt kätte ei saa..läheb vaja ka uusi laagreid ju seljuhul.
Päris selline rahamees pole et UM'ist neid asju ostma hakkan, niiet selline variant võiks välja jääda!

Või siis tuleks hakata inimestelt kasutatud asju uurima? (plekke just)
Kui laagrid korralikult eemaldad, siis ei juhtu nendega midagi. Pressid laagrid välja ja pärast määrid ära korralikult ja pressid uuesti sisse tagasi. Kuvalda tehnika unusta ära, see on venelaste komme, Miks peaks need laagrid pärast kasutuskõlbmatud olema?
Viimati muutis vahur73, 19 Jaan 2013 21:56, muudetud 1 kord kokku.
Opel Senator A1, 1982
Aix
Postitusi: 284
Liitunud: 10 Aug 2008 21:03
Asukoht: Tartu / Hiiumaa

Postitus Postitas Aix »

Plekid on 15-20€ tükist, kasutatuid pole vast mõtet võtta, kui just eriti korralikke ei leia..
redline
Postitusi: 489
Liitunud: 29 Juul 2006 22:06
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

UMis plekid maksavad ca 20eur tükk, laagrid vaata b-osad (15-30eur tk)
eix22
Postitusi: 392
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Plekke nagunii kasutatuna ei leia, need ei tohiks uuena ka suurt hinda maksta. Laagrid lagunevadki laiali, need pole mõeldud mitu korda edasi tagasi lappamiseks.
tel 55570186 - e30 varuosad
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Ahsoo! Kui plekid sellise hinnaga siis täitsa kannatab osta :)

Aga on neid plekke ainult UM'is müüa? Või mingis autopoes ka olemas võivad olla?

Laagrid jah, niipalju kui mina neid vahetanud olen, kisud rummu otsast ja laager laguneb laiali..et jah, vaevalt neid ilusti kätte saab!
Kivunz
Postitusi: 48
Liitunud: 13 Dets 2009 14:35
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas Kivunz »

leidsin netist sellise asja. ümber tõlkida ei viitsi.
OK, I'm using the stock pads and I'm happy. But the stock pads generate a lot of brake dust. Can I use dust shields?

General consensus has been that using dust shields are the WORST thing you can do for the health of your suspension. While they do appear to keep the dust off of the wheels, some people have claimed that the heat from braking isn't dissipated properly, and some have empirical data of amazingly fast rotor warpage with their use. More frequent use of a good wheel cleaner is the best solution.
sillufromIV
Postitusi: 821
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

piduriplekid

Postitus Postitas sillufromIV »

http://bmwfans.info/parts/catalog/E28/S ... rake_disc/

Plekid 15 eurtsi. Proovi koodi järgi Eesti netipoodidest uurida. Eparts.ee näiteks ei pakkunud aga neid on ju palju-palju, keegi ikka pakub. UM-le alternatiiviks veel näiteks h2.ee, need pakuvadki umbes bmwfansi hinnaga + transa Eestisse.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

Kivunz kirjutas:leidsin netist sellise asja. ümber tõlkida ei viitsi.
OK, I'm using the stock pads and I'm happy. But the stock pads generate a lot of brake dust. Can I use dust shields?

General consensus has been that using dust shields are the WORST thing you can do for the health of your suspension. While they do appear to keep the dust off of the wheels, some people have claimed that the heat from braking isn't dissipated properly, and some have empirical data of amazingly fast rotor warpage with their use. More frequent use of a good wheel cleaner is the best solution.

Ei saanud väga asja poindile pihta..
Sven
Postitusi: 53
Liitunud: 26 Aug 2010 09:14
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sven »

Kui pleki põhiprobleem on suureks roostetanud käsipiduri kinnituse augud, siis sinna saab seibid alla panna. Kui plekk päris mäda, siis uut vaja. Olen kuulnud sellisest vahetusmeetodist, et lõikad pleki lõhki, paigaldad ja lased keevitusega kinni. Ise proovinud ei ole, aga tasub uurida ja mõelda. Ega laagrivahetus lihtne töö ei ole, kui nö kodugaraazhis hakkad tegema. Suhteliselt kompleksne töö, mis nõuab tööriistu, mida tavaliselt vaja ei lähe, nt suure tapiga padrun, rääkimata tõmmitsast, millele lisavigureid on vaja. Teisest küljest, kõik on tehtav. Puru läheb vana laager garanteeritult. Korralik ja sobiv vasar on täiesti adekvaatne ja hädavajalik tööriist laagrivahetusel.
Sven
Postitusi: 53
Liitunud: 26 Aug 2010 09:14
Asukoht: Tartu

Re: K: E28 pidurisüsteemi kohta.

Postitus Postitas Sven »

vahur73 kirjutas: Miks peaks need laagrid pärast kasutuskõlbmatud olema?
Sest rattarumm on pressistuga sisemiste saalede sees, mis rummu välja vasardades kaasa tulevad.
joonaskala
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Sept 2012 10:58
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas joonaskala »

No vajalikud tööriistad kodus olemas..et neid laagreid vahetada jne..aga ikkagi on ta väga suur töö, ja milleks lammutada kui hetkel rattalaagrid väga heas korras on..

Ise mõtlesin ka selle variandi peale :D et lõikaks pooleks plekid ja paneks vahele ja poltidega kinni..aga jah..
Uut plekki nagu pooleks lõigata päris jama.

No mul ikka päris mädad, kohe kohe kukuvad üldse küljest(tagumised)
Vasta