1. leht 1-st

Vibratsioon roolis pidurdades

Postitatud: 28 Nov 2013 22:05
Postitas Hardy-hard
Tere,

Ostes oli pidurdades tugev roolivärin. Lasin siis kõik kettad, klotsid ja laagrid ära vahetada. Eeldasin, et piduriketaste vahetamisega probleem kaob.
Hetkeks nagu kaduski aga siis tuli kuskil paarisaja kilomeetri jooksul tagasi.
Kahtlustan järgmisena roolikarpi. Ma nagu ise ei kujuta ette eriti.

Siit siis küsimused:
Kas keegi on sellise asjaga kokku puutunud ja mis moodi lahenes?
Kui keeruline on roolikarpi ise vahetada?

H

Postitatud: 29 Nov 2013 19:02
Postitas akuula
Kontrolli, et silla osades lokse poleks... ma julgen pakkuda, et sinu probleem ei ole mitte roolikarbis vaid vääras kokkujooksus, suuretõenäosusega jookseb lahku ja pidurdades hakkab nn teed otsima.

Postitatud: 29 Nov 2013 22:16
Postitas Hardy-hard
Seda unustasin mainida, et piduritega koos tehti ära ka sillastend.
Kogu sillaosa käidi põhjalikult üle ja vahetati nii mõnigi puks.

Aga eks ma katsun kanali peale saada nädalavahetusel. Vaatan põhjalikult üle.

Edit: Rool on käes ikka üsna täpne ja muidu ka liigub otse.

Njah

Postitatud: 02 Dets 2013 21:54
Postitas Hardy-hard
See foorum ei tööta vist hetkel.
Pealkirja ei teki ja saa parandada.

Postitatud: 02 Dets 2013 22:24
Postitas raunz
Lisasin ise teemale pealkirja.

Postitatud: 03 Dets 2013 09:09
Postitas Arvo
Võimalik, et mingil põhjusel jäävad pidurid peale. St, et on kettad jälle kergelt kõveraks tõmmanud. Soovitan suppordid lahti võtta ja puhastada.

Mis iseloomuga see vibra muidu on? Kas juba madalatelt kiirustelt annab tunda või tekib alles 70-80 kmh juures?

Postitatud: 03 Dets 2013 11:25
Postitas Baur TC
Veljede kontaktipind rummust peab eeskujulik puhtaks olema.

Hei

Postitatud: 03 Dets 2013 12:16
Postitas Hardy-hard
Arvo kirjutas:Võimalik, et mingil põhjusel jäävad pidurid peale. St, et on kettad jälle kergelt kõveraks tõmmanud. Soovitan suppordid lahti võtta ja puhastada.

Mis iseloomuga see vibra muidu on? Kas juba madalatelt kiirustelt annab tunda või tekib alles 70-80 kmh juures?
Kahjuks ei jõudnud nädalavahetusel üldse autoga tegeleda.

Vibratsioon on ikka räige ja on olnud olukordi, et kergelt paremale kurvis rahulikult pidurdades ei tekigi vibra. Muidu otsesõites kaob kuskil alla 30km/h vibra ära ja ülespoole on juba kerge vajutusega rool nagu kurjast vaimust haaratud. Suuremal kiirusel ei ole viimasel ajal katsetanud kuid tundub, et see oleks nagu järkjärgult hullemaks läinud ja enam ei julge.
Muidu ka suuremal kiirusel sõites ei ole mingisugust vibra. Ainult siis kui pidurit puutun.

Ma ise kahtlustan seda, et kuna roolikarbis on suht suur loks siis võibolla see tee otsimise jutt on isegi õige. Et vibrama hakkab seal kus asi ei ole tihe ja ketta on sellepärast ka kõveraks tõmmanud, et roolisüsteemis loks sees. Ratas ikka hakkab otsima kui mingi suurem loks sees on.

Piduri kettad ise on võibolla 2-3000 km sõitnud. Õnneks on ühed tutikad kettad ka igaks juhuks valmis ostetud.
Supportid said koos ketaste vahetusega remondikomplekti.

Kunagi ostsin ühe kasutatud roolikarbi ja tahaks lasta selle ära vahetada.
Olen suht võhik selle auto kallal ise nokitsema. Pealegi on mu kanaliga garaaž laopinnana kasutusel praegu.
Oskab keegi soovitada kes selle Tartus ette võtaks?

H

Postitatud: 06 Dets 2013 17:47
Postitas Sven
Probleem ei ole roolikarbis. Pidursilindrid on kinni. Võta lahti pidurisilindrid (piisab ka ühest rattast, kui probleem on teada. ülevaatusel piduristendis peaks märgata olema), puhasta ja koosta uue remondikomplektiga (mansett ja tolmukate). Kolvi saad välja suruõhuga, pane puuklopp vahele ja hoia näpud eemal.

PS! Lugesin, et suppordid on remonditud juba. Hmm, pidurikontrolli võib igaks juhuks ära teha stendis. Sealt näeb, kas jääb peale mõni pidur.

Postitatud: 06 Dets 2013 21:04
Postitas -Myyr-
Ka uute ketaste sissesõitmisel pead hoiduma äkk pidurtustest, mmillega võib kettad kohe kõveraks tõmmata.
nagu eelnevalt öeldud, siis vaata, et piduri silindrid liiguvad probleemivabalt ja liugurid ka

Postitatud: 07 Dets 2013 13:01
Postitas akuula
Kõige lihtsam oleks ratas alt võtta, rattapoltidele seibid alla ning ketas nendega vast rummu tõmmata. Lase kellegil ketast keerutada ning ise jälgi kas viskab või mitte. Alati võib ka indikaator kella sinna sättida, siis näed täpselt kui palju viskab, kui üldse viskab :wink: