1. leht 1-st

BMW E21 315 sureb välja

Postitatud: 27 Mär 2015 22:21
Postitas magnus85
Tere! Karburaatoriga E21 aastast '82 sureb käivituse järgselt välja. Esimesel käivitusel 10 sek jooksul, järgmisel proovimisel kiiremini ja sellele eelneb salongis tuntav vibra. Gaasi tallates hoiab mootori töös. Vahetasin süüteküünlad, jagajakaane ning rootori, kuid kasu polnud. Karpa tundub küljelt "märg" olevat (ujutab üle vms?). Kas keegi oskab soovitada, mida veel kontrollida? :(

Re: BMW E21 315 sureb välja

Postitatud: 27 Mär 2015 23:56
Postitas Ruut
Võta karpa kaas maha. Suruõhuga puhu kõik düüsid ja kanalid läbi, vaata kas ujuki nõel peab.

Re: BMW E21 315 sureb välja

Postitatud: 28 Mär 2015 12:43
Postitas magnus85
Avastasin õhufiltri alt Pierburgi ühe lõõriga 1B karburaatori... :? Kas see on lihtsasti vahetatav olemasoleva 2B4 vastu (seal kaks lõõri ja praegune õhufiltri ümar korpus vähemalt selle otsa ei istu)?

Re: BMW E21 315 sureb välja

Postitatud: 28 Mär 2015 22:58
Postitas Ruut
Eks pead leidma sobiva õhufiltri kopsiku. Sisselaskekolle peaks olema 315 ja 316 sama. 316 peal oli 2B4.

Re: BMW E21 315 sureb välja

Postitatud: 29 Mär 2015 17:19
Postitas magnus85
Sai täna karpal kaas maha võetud ja puhastatud. Leidsin lahtise vedru gaasitrossist teisel pool, mis trossi tõmbamisel kaasa liigub, kuid ülemine lõõr gaasipedaali vajutamisel ei avane. Katsun pildimaterjali ka üles panna :?

Re: BMW E21 315 sureb välja

Postitatud: 29 Mär 2015 19:15
Postitas magnus85
Selline vedru rippus ühest otsast kinnitatuna karburaatori küljel. Võimalikud kinnituskohad on pildil tähistatud punasega, siniste nooltega on toodud suurenduste asukohad.
Kas võib kahtlustada, et see hoidis lõõril olevat mittetöökorras tooreklappi koguaeg lahti ning sellest ka külmalt käivitades oht välja surra ja gaasi vajutada (saab loogiliselt segu juurde nii)? Kuna aretatud vedru tuli lahti ja klapp ei toimi ning püsib alaliselt suletuna, siis jooksiski kütust täis ja lämbub... Esimene kord käivitub ja sealt edasi mitte ning paari tunni pärast käivitub korra jälle...
Kontrollin täna üle...
Pilt

Re: BMW E21 315 sureb välja

Postitatud: 29 Mär 2015 20:07
Postitas Ruut
magnus85 kirjutas:Kas võib kahtlustada, et see hoidis lõõril olevat mittetöökorras tooreklappi koguaeg lahti ning sellest ka külmalt käivitades oht välja surra ja gaasi vajutada (saab loogiliselt segu juurde nii)?
Tõenäoliselt oled õigetel jälgedel. Sellist vedru seal ei peaks olema. Pole küll omal ühelõõrilist karpat kunagi olnud aga ka BMWfans.info pealt ei paista sellist vedru.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E21/E ... tic_choke/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: BMW E21 315 sureb välja

Postitatud: 31 Mär 2015 10:54
Postitas magnus85
Prooviks ühendasin tooreklapi avatuks ja tühikäigul alguses tiksub, kuid sõitu minnes tahab välja surra keset teed kohe kui gaasi ei vajuta (ilmselt tahab kütet? Jõudu on küll ja ei puterda kui hoog sees).
Kas keegi teab, kus tühikäiguklapp võib olla (puhastamiseks)? :)
Uurisin lähemalt, et kahelõõriline Pierburg 2B4 ikka kinnituks, leidsin selleks poolpiduse padja aga esialgu püüaksin 1B tõöle saada...

Re: BMW E21 315 sureb välja

Postitatud: 02 Apr 2015 08:36
Postitas magnus85
Kontrolli käigus selgus, et Pierburg'i 1B karpa osadele ei tule voolu peale süüteasendis ega käivitamisel... Ehk see põhjendaks elektrilise tooreklapi mitteavanemis ja tühikäigul väljasuremise. Kaitsmed tunduvad oma karbis korras olevat :shock:
Kas keegi teab, kus veel ametlikud kaitsmed/releed asuvad? :)

Re: BMW E21 315 sureb välja

Postitatud: 04 Apr 2015 12:55
Postitas Ruut
minu didta-l on võetud vool tühikäiguklapile otse süütepooli pealt. ilus oleks muidugi kaitse vahele panna aga ...

Re: BMW E21 315 sureb välja

Postitatud: 05 Apr 2015 02:42
Postitas magnus85
Nii nagu M10 pärineb 60ndatest paistavad ka Solex'i Didta'd läbi mitme aastakülmne ulatuvat vähemalt 02-aega:
http://s226.photobucket.com/user/cd02md ... A.jpg.html

Tõin ka üleeile karpale süütepooli plussi pealt voolu karburaatori tühikäigu sulgemisklapile ja termoelemendile (selle funktsioonist ei saa veel aru), mis olid jadaühenduses. Tooreklapile tuleb kaks juhet peale, kuid fikseerisin kontrolliks selle avatud asendisse mehaaniliselt hoopis (külmalt käivitamisel siis puterdamine nagu oligi arvata).

Kaitse nr 3, mida peaks läbima karburaatorile jooksvad voolud, elektrit läbi ei lasknud vaatamata tervele kaitsmele (ühel kaitsme kinnitusel olid parandusjäljed lisaklambri näol). Kaitsmekarp seest nägi viisakas, terve ja korrosioonivaba välja, kuid sisse tuleva magistraaljuhtme (ilma väliste kahjustusteta) ühenduspistiku vabadesse avadesse olid elama asunud vaglad. Puhastuse järgselt on vool tagasi kogu soovitud ahelas võtme keeramisel ning relee teeb plõksu tühikäigu avamisel, auto käivitub ja tooreklapp avaneb bimetallvedru juhtimisel temperatuuri tõustes. Jäi arusaamatuks, missuguse kontakti viga võis põhjustada probleemi.

Pilt

Külmalt on nüüd kahel korral juhtunud, et kohe käima ei lähe, teise korraga aga küll. Oleks kusagilt nagu kuulnud, et käivituseelselt tuleb mõningate karpade puhul vajutada (soovitavalt) alati gaasipedaali :roll:

Siiski vajaks karpa pisukest remonti -- kaane eemaldamisel oli tihend veidi katki ning seda oli hermeetikuga lapitud. Kas kellelgi pole ühes tükis tihendit Pierburg 1B karpa kaanele? :)

Re: BMW E21 315 sureb välja

Postitatud: 05 Apr 2015 09:59
Postitas Ruut
VWA grupi masinatel oli vajadus korra enne käivitamist pressida gaasipedaali, et ülemise õhuklapi kinni tõmbaks. Teine teooria on enne käivitamist paar-kolm korda gaasi vajutada, et kiirenduspump lööks mingi osa bensiini sisselaskekollesse.