BMW E12 528i '81 Trevi
Need veljed(Centra?) sobivad sellele autole nagu valatult alla, väga stiilipuhas värk Porikummid rikuvad pildi ära küll aga kui plaan autot talvel kasutada on muidugi praktilised.
Kusjuures E12 on vist üks parimaid Uunikute Talveralli autosid, nagu Priit viimastel aastatel edukalt tõestanud on
Kusjuures E12 on vist üks parimaid Uunikute Talveralli autosid, nagu Priit viimastel aastatel edukalt tõestanud on
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Veljed on ATS. Porikummid on hoolimata kolhoosilikust välimusest paigaldatud korralikult ning katavad ka pool koobast ära. Lisaks pildid võimendavad, minuarust on nad lihtsalt ajastutruud, näitavad, kuidas mingil ajastul autode eest hoolitseti.
Ja noh talvel hooramise kohta... Ega autot ei hakata kasutama igapäevaselt ning soolatavatel teedel
Ja noh talvel hooramise kohta... Ega autot ei hakata kasutama igapäevaselt ning soolatavatel teedel
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Alles hiljuti nägin tartu vahel ühte e12 kerega autot, oli väsinud ilmega aga ega rohkem polegi näinud ja tõepoolest pole selle 2 aastaga esipõlle leidnud on olnud üksikuid pakkumisi aga pole keegi ikkagi mulle midagi müüa tahtnud . Suuremat muret valmistavad silla kuluosad, mida pole ka kusagilt uuest peast müügilt leidnud aga eks ma otsin edasi. Muidu tundub, et leidsid päris korraliku eksemplari ja porilapakad on ka omamoodi päris huvitavad. Edurean kirjutas:Ma selle "Lada" porikummi kohapealt olen küll suht skeptiline .
Ja talveks suht haruldane eksemplaar , vist ei ole ka just väga hea valik .
Teadu poolest , pole neid eriti tihti liiklemas nähtud .
Üks mees siin otsib juba üle kahe aasta esimest põlle , mis on naerukoht oma ette
Tean , et see hai saab hea-peremehelikku kätt , mis osadel üle jõu käib
Termostaat vahetatud, auto läheb nüüd soojaks nagu peab. Ainult 3 polti läksid termostaadi korpust eemaldades pooleks, seega riiulist uus korpus asemele. Jahutusvedelik sai ka uus
Tagapidurid on nüüd lõplikult korrastatud, neljast silindrist pidi panema kaks uut, sest neid ei õnnestunud tervelt kätte saada. Remontkomplektid õnneks on kenasti b-osana saada veel. Lähimad 5 aastat peaks nüüd tagapiduritega muretu olema. Esimesi ei hakanud lahti kiskuma, sest nad töötavad. Lisaks sai vahetatud pidurivedelik süsteemis uue vastu.
Uued küünlajuhtmed läksid ka, sest niiske ilmaga käivitades ei tahtnud kohe kõikide püttidega käia. Samas miinuskraadidega polnud probleemi.
Proovisõit näitas, et tehnika töötab eeskujulikult ning lisaks on kas teed väga libedalt või autol jõudu korralikult
Üllatuseks sai avastatud, et ka tagaaknasoojenduse nupu sees on pirn ning läks natuke aega nuputamiseks, kuidas see välja vahetada.
Tagapidurid on nüüd lõplikult korrastatud, neljast silindrist pidi panema kaks uut, sest neid ei õnnestunud tervelt kätte saada. Remontkomplektid õnneks on kenasti b-osana saada veel. Lähimad 5 aastat peaks nüüd tagapiduritega muretu olema. Esimesi ei hakanud lahti kiskuma, sest nad töötavad. Lisaks sai vahetatud pidurivedelik süsteemis uue vastu.
Uued küünlajuhtmed läksid ka, sest niiske ilmaga käivitades ei tahtnud kohe kõikide püttidega käia. Samas miinuskraadidega polnud probleemi.
Proovisõit näitas, et tehnika töötab eeskujulikult ning lisaks on kas teed väga libedalt või autol jõudu korralikult
Üllatuseks sai avastatud, et ka tagaaknasoojenduse nupu sees on pirn ning läks natuke aega nuputamiseks, kuidas see välja vahetada.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Ikka kolvid jah. Laki autos oli kohapeal olemas, hind oli suurusjärk 16.- eur 2tk. Sõber käis ostmas, siis õnneks vaatas karpi sisse ka, esmalt anti 2 erinevat. Seega tasub igaks juhuks üle kontrollida, kas on ikka õige asjaga tegu.
Aga paistab, et ka autojuppide e-kaubandusest on võimalik neid normaalse hinnaga tellida. Siin on juba paras valik neid:
https://www.e-parts.ee/catalog/#brand:1 ... 0806/tab:1
Omaette komöödia oli suporti pooli ühendavate uute poltide leidmine. Need M7 mõõdus ja sisekuuskandiga. Mitte ükski poldi/jupipood ei pakkunud. Baltic Boltist sai lõpuks tavalise peaga M7 poldi, mis sai natuke ümber tehtud sobima. Kui aega/viitsimist oodata on vist kõige lihtsam esindusest/H2.ee -st uued poldid tellida.
Aga paistab, et ka autojuppide e-kaubandusest on võimalik neid normaalse hinnaga tellida. Siin on juba paras valik neid:
https://www.e-parts.ee/catalog/#brand:1 ... 0806/tab:1
Omaette komöödia oli suporti pooli ühendavate uute poltide leidmine. Need M7 mõõdus ja sisekuuskandiga. Mitte ükski poldi/jupipood ei pakkunud. Baltic Boltist sai lõpuks tavalise peaga M7 poldi, mis sai natuke ümber tehtud sobima. Kui aega/viitsimist oodata on vist kõige lihtsam esindusest/H2.ee -st uued poldid tellida.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Seepärast need ongi M7, et keegi sinna tavalisi polte asemele ei paneks. E23 Esipiduritel on samal otstarbel M9 poldid.
Ahjaa, starter tuleb ka eemaldada ja määrida. Mõnikord ei taha tõmberelee tõmmata, teinekord jääb starter peale ka pärast võtme vabastamist jne. Õnneks lugesin, et vanakooli mootoril piisab normaalseks ligipääsuks sellest, et võtta kõige salongipoolsem banaan küljest.
Huvitav on veel see, et spidoploki kinnitus on lahendatud eraldi trossiga kere külge Peab selle ka igaks juhuks üle vaatama, üks pirn tundub liiga hele, kahtlustan, et keegi on 3W asemel 5W pirni sinna pannud. Sel juhul tuleb see roppus kiirelt eemaldada.
Ahjaa, starter tuleb ka eemaldada ja määrida. Mõnikord ei taha tõmberelee tõmmata, teinekord jääb starter peale ka pärast võtme vabastamist jne. Õnneks lugesin, et vanakooli mootoril piisab normaalseks ligipääsuks sellest, et võtta kõige salongipoolsem banaan küljest.
Huvitav on veel see, et spidoploki kinnitus on lahendatud eraldi trossiga kere külge Peab selle ka igaks juhuks üle vaatama, üks pirn tundub liiga hele, kahtlustan, et keegi on 3W asemel 5W pirni sinna pannud. Sel juhul tuleb see roppus kiirelt eemaldada.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Meeldiv näha et auto lõpuks väärilise omaniku sai
Muidu tundus selle auto müük nagu lõputu saaga, et miks küll keegi soodsa hinnaga väärt klassikut ei taha. Oleks vaid omal mahukas koht kus hoiustada ja seda va krõbisevat rohkem, oleks käpa peale pannud.
Aga tore näha et leidub neid kellel mõte ka tegudeni jõuab
ps. kogemustega talverallitajal, eriti veel nüüd, e12-ga, peaks auhinnaline koht enam kui kindel olema
Muidu tundus selle auto müük nagu lõputu saaga, et miks küll keegi soodsa hinnaga väärt klassikut ei taha. Oleks vaid omal mahukas koht kus hoiustada ja seda va krõbisevat rohkem, oleks käpa peale pannud.
Aga tore näha et leidub neid kellel mõte ka tegudeni jõuab
ps. kogemustega talverallitajal, eriti veel nüüd, e12-ga, peaks auhinnaline koht enam kui kindel olema
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
Väljas kena -13 kraadi, mis võiks olla parem, kui võtta kindad käest ning hakata starterit vahetama. Viimane banaan eest ära ning asja kallale. Selgus aga, et mõlemad poldid kinnituvad käigukasti poolt ning silmusvõti neile peale ei lähe, liiga "jäme". Padruniga saab keerata aga ainult käigukasti pealt.
Siinkohal jäi protsess täna pooleli, peab tooma pukid, et saaks auto ohutult üles tõsta ennem kui alla roomata ning samuti hunnik padruni pikendusi. Samas saab ühekorraga siis ligi ka tagurpidikäigu lülitile ning uurida, miks tagurdustuli ei põle.
Spidoploki valgustuse pirnide vahetus oli ka paras huumor. Spidoplokk välja ning pirne uurima. Aga mida pole, on pirnid. Spidoploki küljes on ainult märgutulede pirnid, valgustuse omad on armatuuri küljes ning spidoplokis on lihtsalt "aknad" valgustuse jaoks. Aga vähemalt põleb valgustus nüüd ühtlaselt, silmale kohe teine tera vaadata.
Selline on see auto siis kapotialt:
Siinkohal jäi protsess täna pooleli, peab tooma pukid, et saaks auto ohutult üles tõsta ennem kui alla roomata ning samuti hunnik padruni pikendusi. Samas saab ühekorraga siis ligi ka tagurpidikäigu lülitile ning uurida, miks tagurdustuli ei põle.
Spidoploki valgustuse pirnide vahetus oli ka paras huumor. Spidoplokk välja ning pirne uurima. Aga mida pole, on pirnid. Spidoploki küljes on ainult märgutulede pirnid, valgustuse omad on armatuuri küljes ning spidoplokis on lihtsalt "aknad" valgustuse jaoks. Aga vähemalt põleb valgustus nüüd ühtlaselt, silmale kohe teine tera vaadata.
Selline on see auto siis kapotialt:
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Starter vahetatud. Poltide kohta ajasin ennist soga, ikka õigel pool olid, lihtsalt pasakihi all, mistõttu neid algselt ei olnud võimalik tuvastada. Lisaks läks askeldades neljast kohast(!) üks soojendusvoolik (mootoriplokist kütusedrosslini). Kataloogi järgi peab seal kasutama kütusevoolikut. Olemasolev voolik oli arvatavasti millalgi välja vahetatud, sellele viitasid mitteoriginaal voolikuklambrid, igatahes oli ta kõva kui plastmass. Nüüd enam käivitusprobleeme pole.
Härmas klaasidelt on eriti hästi näha, et esimene kaasistuja ukseklaas on valet värvi - pruun. Peabki leidma nüüd rohelise klaasi selle asemele.
Härmas klaasidelt on eriti hästi näha, et esimene kaasistuja ukseklaas on valet värvi - pruun. Peabki leidma nüüd rohelise klaasi selle asemele.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Alates 06/79 toodetud E12 on samade plastpeeglitega nagu E28. Ei näe põhjust neid väljavahetama hakata.
Ennem tuleb välja vahetada lüliti - praegusel on keegi nupust jagu saanud ning uue nupu puust välja voolinud, aga see ei näe eriti ilus välja. Teiseks ta kõiki ettenähtud suundasid pidi ei liigu.
Ennem tuleb välja vahetada lüliti - praegusel on keegi nupust jagu saanud ning uue nupu puust välja voolinud, aga see ei näe eriti ilus välja. Teiseks ta kõiki ettenähtud suundasid pidi ei liigu.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Lihtsalt kroompeeglid lisaksid rohkem retrot juurde.trevi kirjutas:Alates 06/79 toodetud E12 on samade plastpeeglitega nagu E28. Ei näe põhjust neid väljavahetama hakata.
Ennem tuleb välja vahetada lüliti - praegusel on keegi nupust jagu saanud ning uue nupu puust välja voolinud, aga see ei näe eriti ilus välja. Teiseks ta kõiki ettenähtud suundasid pidi ei liigu.
Ma pidasin just selliseid silmas, neid pandi ka E12 faceliftile.
Võib olla jah paigaldati neid plastikust peegleid E12 tootmise lõpus, aga wikipedias on näha, et enne 80ndat pandi selliseid.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:BMW-E12-Front.jpg
Kusjuures need väga kenad peeglid ja sobivad ideaalselt.
Opel Senator A1, 1982
E23 puhul päris otse vist ei läinud vanad peeglid faceliftile külge, aga väikese ümbertegemisega küll. Jaan kunagi E23 puhul tegi sellise konversiooni. Seega hea tahtmise juures annaks panna küll. Samas ei leia ma selleks mingit vajadust:
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Lõpuks sai auto endale väärilise kirja pagasile, samuti on puhtaks tehtud sumpa kroomotsad
Pärast peeglilüliti vahetust hakkasid ka peeglid kõikides suundades liikuma. Vahetatud ka spidoka korpus, enam ei ole mingeid üleliigseid auke
Õiget värvi ventikas ka kapotialla
Lõpuks ometi sai ka tagaaknasoojenduse nupu valgustuse tööle. Algselt ei tulnud selle peale, et see võiks üldse valgustusega nupp olla, aga kataloogist sai silmatud, et sinna peaks pirn ka sisse käima ja nii sai asja uurima asutud
Esiklaasi nurgas asub veel selline kleeps. Originaalklaas?
Pärast peeglilüliti vahetust hakkasid ka peeglid kõikides suundades liikuma. Vahetatud ka spidoka korpus, enam ei ole mingeid üleliigseid auke
Õiget värvi ventikas ka kapotialla
Lõpuks ometi sai ka tagaaknasoojenduse nupu valgustuse tööle. Algselt ei tulnud selle peale, et see võiks üldse valgustusega nupp olla, aga kataloogist sai silmatud, et sinna peaks pirn ka sisse käima ja nii sai asja uurima asutud
Esiklaasi nurgas asub veel selline kleeps. Originaalklaas?
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.