BMW 525e is reborn :)
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 28 Aug 2008 19:31
BMW 525e is reborn :)
Nii teen siis ka lõpuks teema ära, sest on asjaga juba kuhugi jõutud ja on millest rääkida/pilte näidata ja nõu küsida.
Natuke autost, minu kätte tuli see auto 2004 aastal, koheselt peale lubade saamist. Kasutasin iga päeva autona umbes 3 aastat, peale mida olen teada kasutanud enamasti talvel sõitmiseks. Võin kohe öelda, et pole teda väga korralikult hoidnud (pole küll jäärajal peenestanud ja põllu rallil osalenud) ja seega pole ka olukord väga kiita. Lisaks on olnud ka 2 avariid (mõlemas õnnetuses olin kannataja pool), mis taas pole üldisele auto seisukorrale just kasuks tulnud. Tegemist on 1983 aasta BMW 525e, 92 Kw, automaat. Lisad puuduvad, kui välja arvata elektripeeglid, tagaakna soojendus ja katuseluuk .
Kuna nüüd viimased 2 aastat polnud bmw'ga sõitnud tuli teha otsus, kas viia vanarauda või siis temaga midagi ette võtta... Õnneks (vist) tekkis võimalus viia auto töökotta, kus olemas vajalikud vahendid ja ka know-how auto ehitamiseks. Seega tegin siis otuses, et vanarauda saab alati viia, aga enne vähemalt üritaks sellest midagi teha... Eks paistab mis välja tuleb
Seda milline lõpptulemus olema saab ma hetkel täpselt öelda ei oska ja pigem ei soovi ka. Tuuningu vidinaid külge kruvima ei hakka... Samas mingil määral madalamaks muutub ja kindlasti tuleb ka teine mootor, mis juba olemas 3.5L 155Kw ja manuaal. Rohkem hetkel välimuse ja lõpptulemuse kohta öelda ei oska/taha. Eks vaatame kuhu lõpuks välja jõuame. Töödest panen ka pilte, sest kes seda möla ikka lugeda viitsib, parem ikka pilti vaadata.
Lisan siia siis natuke linke piltidest mida siiani tehtud ja eks annan teada kui midagi jälle edasi on astutud. Loomulikult tekib palju küsimusi ja tean et olen paljusid Teid juba nendega tüüdanud ja samas tean ka seda, et teen seda edasi - no hard feelings
Ok, sellest vast piisab praegu, a ja veel niipalju, et loodan 2013 suvel mõned tiirud ikka teha , aga eks paistab kas tiirutan ise ümber auto või koos autoga...
Siit siis leiab mõnend pildid tehtud töödest
Auto saabumine töökotta (24.08.12)
Põhjalik pesu (28.08.12)
Mootori maha tõstmine (01.09.12)
Põhja puhastamine (04.09.12)
Kõrvalistuja põhja keevitamine (10.09.12)
Põhja keevitamine (18.09.12)
Püstakute keevitamine (08.11 - 16.11.12)
Nina vahetamine (21.11 - 26.11.12)
Kõrvalistuja nurga ehitamine (22.02.13)
Natuke autost, minu kätte tuli see auto 2004 aastal, koheselt peale lubade saamist. Kasutasin iga päeva autona umbes 3 aastat, peale mida olen teada kasutanud enamasti talvel sõitmiseks. Võin kohe öelda, et pole teda väga korralikult hoidnud (pole küll jäärajal peenestanud ja põllu rallil osalenud) ja seega pole ka olukord väga kiita. Lisaks on olnud ka 2 avariid (mõlemas õnnetuses olin kannataja pool), mis taas pole üldisele auto seisukorrale just kasuks tulnud. Tegemist on 1983 aasta BMW 525e, 92 Kw, automaat. Lisad puuduvad, kui välja arvata elektripeeglid, tagaakna soojendus ja katuseluuk .
Kuna nüüd viimased 2 aastat polnud bmw'ga sõitnud tuli teha otsus, kas viia vanarauda või siis temaga midagi ette võtta... Õnneks (vist) tekkis võimalus viia auto töökotta, kus olemas vajalikud vahendid ja ka know-how auto ehitamiseks. Seega tegin siis otuses, et vanarauda saab alati viia, aga enne vähemalt üritaks sellest midagi teha... Eks paistab mis välja tuleb
Seda milline lõpptulemus olema saab ma hetkel täpselt öelda ei oska ja pigem ei soovi ka. Tuuningu vidinaid külge kruvima ei hakka... Samas mingil määral madalamaks muutub ja kindlasti tuleb ka teine mootor, mis juba olemas 3.5L 155Kw ja manuaal. Rohkem hetkel välimuse ja lõpptulemuse kohta öelda ei oska/taha. Eks vaatame kuhu lõpuks välja jõuame. Töödest panen ka pilte, sest kes seda möla ikka lugeda viitsib, parem ikka pilti vaadata.
Lisan siia siis natuke linke piltidest mida siiani tehtud ja eks annan teada kui midagi jälle edasi on astutud. Loomulikult tekib palju küsimusi ja tean et olen paljusid Teid juba nendega tüüdanud ja samas tean ka seda, et teen seda edasi - no hard feelings
Ok, sellest vast piisab praegu, a ja veel niipalju, et loodan 2013 suvel mõned tiirud ikka teha , aga eks paistab kas tiirutan ise ümber auto või koos autoga...
Siit siis leiab mõnend pildid tehtud töödest
Auto saabumine töökotta (24.08.12)
Põhjalik pesu (28.08.12)
Mootori maha tõstmine (01.09.12)
Põhja puhastamine (04.09.12)
Kõrvalistuja põhja keevitamine (10.09.12)
Põhja keevitamine (18.09.12)
Püstakute keevitamine (08.11 - 16.11.12)
Nina vahetamine (21.11 - 26.11.12)
Kõrvalistuja nurga ehitamine (22.02.13)
Ma siiani teadsin et roostes püstakud on vaid Opeli teema!? Üllatusin, kui leidsin alagrupi ;püstakute keevitamine; BMW puhul on see ebatavaline.
Viimati muutis vahur73, 27 Veebr 2013 22:50, muudetud 3 korda kokku.
Opel Senator A1, 1982
Meenutab kangesti enda vana auto nina taastamist ja vahetust .
Jõudu tööle, rõõm näha et ka keskmisest halvema seisukorraga kere on taastamiseks ette võetud .
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album642/aam
Jõudu tööle, rõõm näha et ka keskmisest halvema seisukorraga kere on taastamiseks ette võetud .
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album642/aam
E34 & E32
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 28 Aug 2008 19:31
BMW 525e is reborn :)
Viimasest ja ühtlasi ka esimesest postitusest on omajagu aega mööda läinud, seega on põhjust jälle natuke päevikut värskendada...
Keevitamisest niipalju, et lõpuks tundub olevat esimese otsaga ühelpool (nina, püstakud jne). Tagumised tiivakaared vahetatud. Lõpetada veel karpide ja tagumise vasaku nurga vahetus. Peale seda tundub olevat enamus keevitusi tehtud - loodetavasti
Aa ja vahepeal sai ka mootor enne doonorilt eemaldamist käima pandud. Peale seda kõik vajalik küljest kruvitud ja kere vanarauda viidud.
Pildimaterjali:
Esimeste nurkade ehitamine (04.03-07.03.13)
Tagumiste tulede pesu/puhastus (17.03.13)
Doonorilt mootori eemaldamine (15.03.13)
Mootori pesu (24.03.13)
Vasaku tagumise nurga vahetus (08.04.13)
Tagumiste tiivakaarte vahetus (09.04-11.04.13)
Aga ok, mis siin ikka möliseda, tagasi garaaži
Keevitamisest niipalju, et lõpuks tundub olevat esimese otsaga ühelpool (nina, püstakud jne). Tagumised tiivakaared vahetatud. Lõpetada veel karpide ja tagumise vasaku nurga vahetus. Peale seda tundub olevat enamus keevitusi tehtud - loodetavasti
Aa ja vahepeal sai ka mootor enne doonorilt eemaldamist käima pandud. Peale seda kõik vajalik küljest kruvitud ja kere vanarauda viidud.
Pildimaterjali:
Esimeste nurkade ehitamine (04.03-07.03.13)
Tagumiste tulede pesu/puhastus (17.03.13)
Doonorilt mootori eemaldamine (15.03.13)
Mootori pesu (24.03.13)
Vasaku tagumise nurga vahetus (08.04.13)
Tagumiste tiivakaarte vahetus (09.04-11.04.13)
Aga ok, mis siin ikka möliseda, tagasi garaaži
BMW 525e is reborn
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 28 Aug 2008 19:31
BMW 525e is reborn :)
To Raunz:
Mootor läks endalegi üllatuseks suhteliselt puhtaks tõesti, aga eks sai ka tunde vooliku, keemia ja harjaga ümber selle aeletud . Kuna soov, et ka kapotilaune viisakas välja näeks pole muud võimalust kui tuleb mootorile uus värv peale pritsida.
To Sass85
Mootor tuli tõesti punase E28 pealt (passis 525e), aga mina käisin autot toomas Mustamäel asuvast garaažist. Siiski ilmselt tegu ühega nendest autodest, sest oled streetrace.ee foorumis selle auto müügikuulutust kunagi kommenteerinud - MÜÜA E28. Lühidalt punasest niipalju, et sellel autol oli alustatud keretöödega, aga kahjuks mitte just kõige korralikumalt. Mõnes kohas oli põhja lappimiseks metalli asemel tõrvapappi "keevitatud" . Kahjuks ei olnud enne lapi keevitamist eemaldatud roostetanud plekke, lihtsalt augule lapp peale ja järgmise koha kallale. See ka põhjus miks otsustasin, et lõikan autolt paar vajaminevat juppi ja ülejäänud läheb paraku vanarauda...
Mootor läks endalegi üllatuseks suhteliselt puhtaks tõesti, aga eks sai ka tunde vooliku, keemia ja harjaga ümber selle aeletud . Kuna soov, et ka kapotilaune viisakas välja näeks pole muud võimalust kui tuleb mootorile uus värv peale pritsida.
To Sass85
Mootor tuli tõesti punase E28 pealt (passis 525e), aga mina käisin autot toomas Mustamäel asuvast garaažist. Siiski ilmselt tegu ühega nendest autodest, sest oled streetrace.ee foorumis selle auto müügikuulutust kunagi kommenteerinud - MÜÜA E28. Lühidalt punasest niipalju, et sellel autol oli alustatud keretöödega, aga kahjuks mitte just kõige korralikumalt. Mõnes kohas oli põhja lappimiseks metalli asemel tõrvapappi "keevitatud" . Kahjuks ei olnud enne lapi keevitamist eemaldatud roostetanud plekke, lihtsalt augule lapp peale ja järgmise koha kallale. See ka põhjus miks otsustasin, et lõikan autolt paar vajaminevat juppi ja ülejäänud läheb paraku vanarauda...
BMW 525e is reborn
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 28 Aug 2008 19:31
BMW 525e is reborn :)
Ega jah väga heas korras kere polnud, kuigi suht suur osa "keretöödest" oli just kui tehtud! Mina ostsin selle auto tegelikult mootori, kasti, juhtmestiku, kardaani jne pärast ehk doonoriks ja maksin vist 400 kui õigesti mäletan.
BMW 525e is reborn
Re: BMW 525e is reborn :)
Autol uus omanik, püsige lainel!
https://www.youtube.com/watch?v=wQfGyDkHzrg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=wQfGyDkHzrg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW 525e is reborn :)
On muidu isegi olemas programme millega saab filmide pildi õigeks, kas siis paremale vasakul või üldse peapeal.
Noh lihtsalt infoks, jube tüütu arvuti ekraani koguaeg keerama hakata.
Noh lihtsalt infoks, jube tüütu arvuti ekraani koguaeg keerama hakata.
Re: BMW 525e is reborn :)
Uue omaniku soovil teema uuesti avatud.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
Re: BMW 525e is reborn :)
Pilte tööst.
Millega peaksin arvestama 3.5l mootori installimisel? Soovitusi + nõuandeid...
Järjekord natukene sassid.
Igaljuhul kõik uued kulujupid sildades. Puksid sai sisse pressitud 2sekundiga kasutades rasketehnikat - veoauto käppasid (10t press)
Millega peaksin arvestama 3.5l mootori installimisel? Soovitusi + nõuandeid...
Järjekord natukene sassid.
Igaljuhul kõik uued kulujupid sildades. Puksid sai sisse pressitud 2sekundiga kasutades rasketehnikat - veoauto käppasid (10t press)
- Manused
-
- Tagasild oma korda ootamas.
- 20160510_194440.jpg (1.77 MiB) Vaadatud 17019 korda
-
- Roolikarp installitud, kõik uued kaikad esisillas.
- 20160508_141128.jpg (2.06 MiB) Vaadatud 17019 korda
-
- Pidurisupportid liivapritsiga lastud & punaseks värvitud. Uued kettad, klotsid.
- 20160512_152553.jpg (799.84 KiB) Vaadatud 17019 korda
-
- Tagasilla suure puksi alus keevitatud & mastiks peale.
- 20160510_170231.jpg (852.52 KiB) Vaadatud 17019 korda
-
- Rattakoopad, põhi & karbid mastiksiga lastud. Püstolisse keerates värvipoti otsa ja väga lihtne lasta kasutades kompressorit.
- 20160508_140914.jpg (1.63 MiB) Vaadatud 17019 korda
-
- 20160504_104025.jpg (1.67 MiB) Vaadatud 17019 korda
-
- Salongi põhi roostest puhtaks relakaga + traathari & põhjamastiks
- 20160429_125300.jpg (982.3 KiB) Vaadatud 17019 korda