BMW 2002, turbotatud, xjan

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas xjan »

Tere klassikaliste BMW-de fännid. Nüüd on juhtunud nii, et olen ka ühe vanakooli BMW omanik. Auto on veel teisel pool lahte Soomes, kuid asub lähipäevil Tallinna poole teele. Tegemist on kiireks sõiduks kohandatud projektikaga, mille ehitus jäi seisma ja kuna eelmine ostja ei olnud seda aasta jooksul ära viinud, tekkis võimalus see omandada. Emotsiooniost täielikult e. ega mul teda ju vaja ei ole, kuid tundus et PEAB ostma :)...

Autost täpsemalt:
BMW 2002, ümarad tagatuled, tiivalaiendid ees ja taga plekist, kereosas lisaks summutile
FIA spec täispuur ja kere tühjaks roogitud
Klaasid-luugid-uksed originaalid
Uus elektrijuhtmestik, aku pagasiruumis
Bensiinipaak eemaldatud, vaja paigaldada turvapaak
E21 323i tagasild, E30 325i pidurid, ringi ehitatud E34 typ188 diffrile ja coil vedrustusele, custom veovõllid, polüuretaanpuksid jne
Ees 2002 sild coilidel, 4-kolviga Volvo 240 turbo sadulad, 2002 pidurikettad
Valmidus progeajule (Tatech jaoks juhtmestik loodud, mõtlen veel mida paigaldan)
Mootor M10, vanema tüübi paks plokk, custom sisse- ja väljalaskekollektoriga, S14 vänt ja keps, 90.5mm kolvid, masterpower turbo... 300-400hj üsna lihtsalt saavutatav
5-ne Getrag 260 manuaalkast M30 küljest, 2002 hooratas ja -618 korv + labadega ketas
Summuti, 3" toodud küljelt väljuma, eraldi oma õgvendusse peidetuna, mitte põhjaall rippumas.
...

Tööde/vajalike juppide esmane nimekiri:
Differ leida, custom kardaan lasta teha
Turvapaak, pump, pihustid ja latt
Elektritöid jms väiksemat
Ajastukohasemad veljed-rehvid (need, mis all ei sobi kuidagi :)...), võibolla ka 5x120 peale muuta
Mootorijuhtimine-progeaju ning seadistus
Pidurivoolikud
Istmed uued või korrastada, vööd

Dilemma, mille üle maadlen - kas jätta ta "treilapilliks" või proovida siiski mööndustega muuta tänavalegaalseks. See tähendaks ilmselt suuremat sahmimist MNT-s, puuri eesosa muutmist polditavaks või täiesti eemaldamist. Ilmselt ka natuke sisu viisakamaks loomist jne. Kuigi Soome reg.paberites on juba ümberehitusena kirjas "turbo+cooler, kerelaiendid ja 2-kohaline", siis see meie MNT onudele ilmselt väga ei loe. Kui kellelgi on selles osas soovitusi-mõtteid jagada, siis olen üks suur kõrv. Pole kursis, kuid ehk 30+ aasta vanuse autona oleks see kuidagi lihtsustatum. See tähendaks ka armatuuri jne leidmist, mis ei pruugi lihtsamate killast ülesandeks osutuda.


Aitab pikast jutust, pilte kah:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Viimati muutis xjan, 25 Nov 2016 19:42, muudetud 3 korda kokku.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Bronco
Postitusi: 547
Liitunud: 07 Sept 2004 18:19
Asukoht: Viljandimaa

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas Bronco »

Väga lahe projekt :twisted: Mis kolvid ja turbo kasutusel on?
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas xjan »

Mahle kolb, masterpower turbo - täpsemat spec listi kirjutab alles müüja kokku :)
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas Arvo »

Tõsine riistapuu. Sellise mootoriga rinkal igav kindlasti ei hakka, neid hobujõude on väiksematel radadel vist võimatu maksimaalselt ära kasutada. Aga nagu öeldakse, liiga palju hobujõude ei saa kunagi olla, võib olla ainult parasjagu :)
Katsu ikka arvele võtta, puhtalt treilapilli häda tänapäeva kiires maailmas on see, et reaalset kasutust hakkab masin nägema vaid mõned korrad aastas (kui esimene eufooria on möödunud).
Tasub otse maanteameti spetsialistiga suhelda, mida vaja teha ja kui palju, hoiad palju aega kokku.
E24 635CSi | E10 2002
Tihhonov
Postitusi: 63
Liitunud: 21 Apr 2013 22:25
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas Tihhonov »

Maanteeameti mehed ise ütlevad, et ükskõik mida autoga tehes tuleks alati esimese asjana nende käest küsida kuidas seda legaalselt teha. Mul endal ümberehituse kogemused puuduvad, seega hinnangut nende koostöövalmidusele anda ei oska. Kuid soovitan kirjutada esmalt kiri nende tehnoosakonnale, kus saadad pildid ja kirjutad asja lühidalt lahti. Nad üldiselt vastavad. Võib juhtuda, et saad nii absurdsed vastused, et ei hakka proovimagi. Kuid mine tea, äkki polegi võimatu. Autoga angaari kohale esimese hooga ei tormaks.
Terve aasta poole aastaga
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas xjan »

Absurdsete vastuste osas mingi kogemus on juba olemas. Nimelt on neil esimene vastus, et tuleb võtta margiesindusest (UM siis) kinnitus a'la et mootor vastab, pidurid vastavad jnejne. UM samas ei anna selliseid kinnitusi, veel vähem kui pole nende majas teostatud ehitus. Aga uurin :).
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas Jaks »

Kaldun arvama, et kui auto on hetkel Soomes ja enne seda seal arvel olnud oleks lihtsam seal arvele saada. Soomes ja Rootsis lubatakse selliseid ümber ehitusi palju lihtsamalt kui Eestis teostada nii, et sellega legalselt tänaval liigelda.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas xjan »

Auto jõuab paari päeva pärast kohale kuid mulle tundub, et jääb treilapilliks. Vähemalt sel kerel. Sain spec listi ka ja uuendan varsti esimest postitust veidi
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Kasutaja avatar
RND
Klubiliige
Postitusi: 143
Liitunud: 30 Juun 2012 23:04
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas RND »

Tundub vägagi põnev masin. Isiklikult arvan, et pole suurt mõtet närve kulutada selle tänavalegaalseks muutmisega. Kui plaan ikkagi ringrajal kangutama minna sellega, siis hiljem sama autoga veel koju sõita pole küll eriti mugav või mõistlik (kui auto on juba niivõrd ringrajale orienteeritud).
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas xjan »

Auto kohal ja hr. Lille juures. Esimese hooga tähelepanu mootorile ja käiguosale, et "sõidaks". Kuna tegelikult on mul rinkasõidumasin või tegelt isegi 2 :), olemas siis hakkan küll seda 02-te kokku ehitama, kuid ei usu, et endale teda pikas perspektiivis jätan. Kui kellelgi huvi, siis võime rääkida.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
janar 325e
Postitusi: 18
Liitunud: 28 Veebr 2014 21:55

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas janar 325e »

Tere väga lahe projekt olen janar kui otsustad auto sisu loomist armatuur polstrid jne saan aidata 50 34767
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas xjan »

Kütuselatt leitud, typ188 differ E34-jalt ka ning Eiki teeb selle korda + paneb õige ülekande. Tellimisse läheb hunnik kütusejubinaid, mootori võtame kontrolliks lahti, veepump elektriliseks (et ruumi võita) ning aju vaja otsustada...
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas xjan »

Hilisemaks, et kui keegi kunagi mulle nekroloogi on koostamas, siis mainin daatumi ülestähendamiseks ära, et selle 2002 ostuga sai mingi kuratlik viirus minus võimu. Selle masina kõrvale on vähese ajaga tekkinud veel kaks E9 toorikut ning üks E30 kerel ka. Kaks mootorit ka veel. Kõik enam-vähem võrdselt projektikad, kered tehnikast eraldatud või muidu "jupihunnikud kauba-alustel" ja osaliselt kohal, osaliselt veel alles siiapoole teel. Kinnisvara kuulutustel hoian hoolega silma peal, et kas kuskil mingi laut-ladu-suur garaazh ehk kellelgi ripakil :D ja noh... mõneks ajaks peaks nüüd tegevust jätkuma hoolega. Kodurahu huvides - ootan soovitusi, kuidas seda olukorda selgitama hakata :)

2002 osas on muidu tellitud rida kütusesüsteemi juppe, LSD differ kokkuladumisel, järgmiseks kardaan ja siis võtab mootori ette. Eesmärk laias laastus käima panna kevadeks ja siis edasi mõelda, kas ja kui palju teda timmida ja kuidas kasutada.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
karmo
Postitusi: 74
Liitunud: 03 Dets 2010 17:20
Asukoht: Vigala

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas karmo »

Nägin seda autot soomes müügil. Aga kui rahad kokku sain siis oli juba läinud. Müügis oli 6k eest mis väga väga vähe.
Minu soovitus et tee ta soome legaalseks. Siin registreeri ära ja siis ei ole eesti onudel midagi vinguda. Kuna eu riikides kõigil pm samad normatiivid. Soomes ainult see et masin peab korralikult tehtud olema.
Ise maadlen hetkel ühe e28 524d arvelevõtmisega ning 2jz mootori legaliseerimisega kapotiall. Eestis väga ei lastaks aga soomes oki doki.
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas xjan »

Eiki ehitas mootori valmis, ehitatud sai ka uus typ188 LSD differ, valmis tehtud kütusepaagi kinnitus ja pumbamajandus, custom kardaan... aga kuna ma tegelikult jätkuvalt ei tea, mis ma temaga teeks (ja millal), siis kruvisin soetatud 3-osalised Schmidt veljed alla ja sättisin ta lattu laagerduma. Pakkusin ka avalikult müügiks ja mõne välismaise huvilisega on suheldud - hinnaklass 5-kohaline number, olenevalt mis kaasa tuleb.

Mõni pilt hetkeseisust:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas Arvo »

Mis tast ikka müüd, anna veidi aega ja proovi ikka ise kõigepealt ära. Su 1M on ringil kindlasti palju kiirem auto aga võin kihla vedada, et suurema adrekalaksu saad sellise steroididel vanakooli tehnikaga.

Mis selle ninaosaga juhtus, et rooste nii välja löönud on? eelmine omanik värvis autot spray-ga? :)
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas xjan »

Ilmselt kehv aluspind koos õues veedetud ajaga + ega tegelt on seal ka suur kiht saasta ladestunud - pesu tahaks kõigepealt
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas Arvo »

xjan kirjutas: 05 Nov 2019 18:23 Ilmselt kehv aluspind koos õues veedetud ajaga + ega tegelt on seal ka suur kiht saasta ladestunud - pesu tahaks kõigepealt
Eks need ninatükid on nendel masinatel kõik üpris roostes, ja elu on näidanud et kipuvad peale liivapritsi ja värvimist ikka uuesti ka rooste minema.

Mul paistab sama bensupaak olevat, kas sul tehtud paagikinnitusest pilte on, saad jagada? Mul on oma peas küll juba välja mõeldud, kuidas selle sinna paigaldan aga hea oleks enne vaadata kuidas profid asja on lahendanud.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas xjan »

No eks värvikvaliteet on ka jah ikka sihtotstarbeliselt - rallikale kohane e. klepsud peale ja siis ei torka liialt silma iga kärbes ja muu veake. Paagi kinnitusest pilte pole, vitsad peal lihtsalt.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
madis1080
Postitusi: 96
Liitunud: 12 Sept 2015 15:04

Re: BMW 2002, turbotatud, xjan

Postitus Postitas madis1080 »

Rooste tekib siis kui ei puhastata pritsitud pinda traatharjaga, ei panda happekrunti jne.
Suletud