BMW E28 525i 1986, Raas

Foorumiliikmete autod.
Raas
Postitusi: 12
Liitunud: 19 Apr 2019 20:16
Asukoht: Tartu

BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Raas »

Tere,

Sain omale ometi enam-vähem soovitud hainina. Vaatan ise seda ilmaime ja näitan teistelegi ning loodan tarkade nõuannetele, et see auto kenasti tööle hakkaks.

Paar suve tagasi soovisin endale huvitavat hobiautot ning hakkasin ühte Zaz 968Mi elustama. Suvi otsa sai ikka põristatud sellega aga see oli veidi liiga ekstreemne suveauto ning otsustasin, et peagi ostan omale ikka lääneauto. Kuna haininaga olen ma üles kasvanud siis pikalt valima ei pidanudki.
Sügisest saati turul kergelt silma peal hoidnud, et mis ja kus müüakse ning ruttu jõudsin tõdemuseni, et hea aeg on ammu möödas. Autod, millel vähegi mootor peal, nende hinnad ammu kosmoses. Kriteerium oli: R6 mootor, manuaalkast, bensiin. 520i oli üksjagu müügil ning täitsa aksepteeritav variant. Hiljuti sai üks eesti punane 525e ka üle vaadatud, aga kuna mootor polnud... kõrgepöördeline ning kere ka polnud päris see, mida tahtsin, siis jätsin ostmata, kuigi lisavarustust oli tollel autol ikka väga palju peal.
Üks pühapäev tegin oma tavapärast autoportaalide ringkäiku: ss.lv, autoplius, otomoto, mobile, autoscout. Esimese lingina jäi kohe silma Läti 525i. Kuulutus oli peaaegu nädal aega üleval olnud. Tõmbasin kõne lõuna paiku peale ning õhtuks sõitsin juba lätti autot vaatama (Salacgriva). Olin nõus kohe auto ära ostma, aga kuna paberitega oli veidi keeruline lugu, siis pidime tehingud teostama kohalikus autoregistrikeskuses järgneval nädalal. Omanik lubas, et ei müü autot vahepeal maha ja nii läkski.

Pühapäeval kui autot vaatamas käisin.
Pilt

Kere on minu meelest heas seisukorras, tuled ja viled töötasid, auto oli komplektne, mootor ei tööta korralikult, pidurid olid peal/maas/kinni jäänud. Väike proovisõit ja otsus tehtud.

BMW E28 525i M30B25
Märts 1986
ACHATGRUEN METALLIC (tumeroheline)
manuaalkast

Lisad: Manuaalne katuseluuk, tagumised peatoed, udutuled, ABS, kesklukk, elektrilised peeglid, rohelised klaasid (S350A THERM.INSULAT.GLASS GREEN). Silma jäid veel tagumine käetugi ning reguleeritav roolisammas, mis hetkel mingil põhjusel ei tööta, Check control samuti peal. Minu suureks imestuseks on mootoril isegi põhjakate küljes.

Kuna auto dekaadijagu seisnud, siis tegemist jagub: Pidurid vaja kõik üle käia, mootor ei tööta normaalselt, kerel siin/seal rooste (auk), spidomeetri plokil mingi teema (ei näita kiirust, temp andur ei tööta kogu aeg). Muus osas tundub päris püss.
Varasemalt oli auto ühe vanahärra kasutuses, kes ise vanaks jäi ja enam ei sõitnud ning auto jäi 2010a kanti seisma. Saksast kasutatuna toodud, lätis ainus omanik. Tundub, et autot hoolega hoitud.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Tagumise koopa serv.
Pilt

Lammutamine juba käib. Hea pilt esimesest poolraami seisukorrast. Tipp topp.
Pilt

Üldjoones plaan selline, et sooviks sellega suve või kaks sõita ning siis kere paljaks kiskuda ja korda teha enne kui päris käest läheb.
Kui juhuslikult peaks komistama mõne M30B28 otsa, siis võib-olla teha mootori swap.. aga pole kindel, sest 10s sajani on hobiautole piisavalt hea ning hääl on juba selle mootorigagi hea. Soovin suures osas auto siiski originaali ja ajastukohasena hoida.

Täna oli veidi aega mootoriprobleemiga tegeleda. Värske kütus sai sisse pandud, jagaja kaas üle vaadatud ning puhastatud, küünlad üle kontrollitud, õhulugejat break cleaneriga veidi susistatud, vaakumvoolikud tundusid OK, õhulõdvik terve, kuid tulemus ikka kehvapoolne. Tühikäik lonkab, pöördesse ei taha minna, kuigi korra sain siiski päris päris R6 hääle kätte kõrgemal pöördel.
Mõtlen, et kütuselatist peaks vana kütus ikka nüüdseks kadunud olema pärast 1km sõitu ja 15min kohapeal töristamist. Ja kuna värske kütusega käib ikka kehvalt, siis viga kuskil mujal.

Küünlad pärast pooleminutist käimist. Julmalt tahmased.
Pilt

Täna rohkem ei jõudnud tegeleda, uuel NV-l uuesti.
Oma aruga leidsin, et vist tuleks vaadata pihustite poole. Google ütleb, et neid võiks ultrahelivannis puhastada, aga kui ühe pihusti välja võtsin, siis hakkasin kahtlema, kas see midagi annaks. Mida targemad arvavad, kus võiks viga olla? Õhulugeja ehk otsas?


Edit: to-do list:
Kiiremas korras enne ülevaatust: rehvid ja veljed
siduri peasilinder vahetada
AFM puhastada ja timmida.. ühesõnaga töötama panna
amordid vahetada
pisikesed vaakumvoolikud vahetada

Aegamisi:
spidomeetri plokil kellad tööle: kiirus, tujurikkuja, kütusetase,
kütusepaagi sisene pump vahetada
silladetailid ja puksid
Käigukangi kott
jalamatid
raadio lisada
kere (karbid, mõni ukseäär, tagumise akna ääres auk)
pidurikettad ja klotsid
hiirte näritud juhtmed värskemate vastu vahetada
Viimati muutis Raas, 20 Juun 2019 09:16, muudetud 2 korda kokku.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Ruut »

Kummalisel kombel ei näe mina pilte foorumis vaadates aga läbi RSS-feedi pildid tulid.
Lisaks õhulugejale, mille pistik tundub juba väga kahtlase välimusega, võib temperatuuri andur samuti vea põhjuseks olla. Aju näeb, et mootor jääkülm ja segu keeratakse väga rikkaks. Omal korduvalt M30 temp anduri pistik sellist jama põhjustanud.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 110
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37
Kontakt:

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas tiit »

Väga soliidne masin! Isegi originaal mm rattad all.
Hakka ikka otsast rahulikult peale selle mootori diagnoosimisega. Uuri kas kõik andurid töötavad, juhtmestik korras, kütuse rõhk ok ja mootori kompresioon normis jne.
Õhu mõõtjat (AFM) on suht lihtne testida. Esialgu võta AFM eest kummi põlv ära ja siis saad näpuga seda laba manuaalselt reguleerida. Kui hakkab mingis asendis mootor paremini käima, siis tasub AFM lähemalt uurida. Aga kui ei saa laba liigutades mootori tööd parandada, siis võib vähemalt esialgu selle AFM rahule jätta.
Raas
Postitusi: 12
Liitunud: 19 Apr 2019 20:16
Asukoht: Tartu

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Raas »

Tänud heade sõnade ja nõuannete eest!
Õhulugeja tundub siin soovitatud näpumeetodiga katsetades OK. Süütepool sai ka visuaalselt üle vaadatud ja rootor puhastatud, aga muutust ei olnud mootori töös. Vahetasin seejärel temp andurid ära ja voilaa, auto töötab nüüd auto moodi, aga siiski:
segu nüüd ulmeliselt lahja, küünlad puhtaks põlenud. Jaheda mootoriga töötab paremini, kui mootor mingil määral soojenenud, siis kohe üldse ei tööta enam. Julmalt jätab vahele vms, 2. käiguga saab näiteks 3000rpm ja siis on auk ja jõnksutab, 3. käiguga saab näiteks 2500rpm ja sama lugu ning 4. 2000 vms. Selline tunne, nagu kütusehulk piiratud vms. Lätis kütusepump just vahetatud mingisuguse vastu. Igatahes see undab julmalt.
Sõber teadis soovitada, et kui vaakum kütuserõhu regulaatorilt ära võtta, siis peaks latis kogu aeg maksimaalne surve olema. Mõeldud-tehtud, voolik tagant ja pimedaks ning sõitu. Jaheda mootoriga liikus see auto nagu peab.. vist, aga pole kindel ka, autol ju kõigest 215nm. Igapäevasõiduk suveks on M57 traktor. Kuna ma olen traktori väändega ära hellitatud, siis tundub ka E36 328i lahja, rääkimata siis 525i-st.
Igatahes, sain paarsada meetrit proovida, mootor läks soojemaks ja oligi kõik, jälle sama jama ka pimeda regulaatoriga.
Homme ehk jõuan kütusesurve ära mõõta ja siis targem. Googles üks vahekaart veel CSVga ka lahti..
Küünal nüüd selline.
Pilt

Vaakum peaks nüüd OK olema. Leidsin ühe lekke (plastmass kolmik, pildil keskmine), aga selle lappisin esialgu mäkaiveriga kinni, et vaakumiprobleemid välistada.
Pilt

Spidomeetri plokki lammutasin ka. Tahhomeetri sain tööle (enne oli R4 oma), sest õnneks oli kodus üks R6 plokk olemas. Spidomeeter, läbisõidunäidik ja tujurikkuja veel vaja tööle panna. Aga eks kunagi jõuan selleni. Internetis õnneks neid DIYsid leidub.

Pidurid värskendatud (kolb, tihendid, pidurivoolik), aga pidureid ikka pole.. Pedaal väga raske, aga kui pedaalil elada, siis lõpuks pidurdab rattad plokki ka. Siis saab ka pidurid plokki, kui tugevalt survet peal hoida, siis vaikselt vajub pedaal alla ning pidurid lähevad peale. Googeldasin ja tundub, et probleeme tekitab pidurivõim. Täna leidsin kodust ühe põie/pommi, vahetasin selle kogu kupatusega ära, aga eks homme vaatan,kas hakkas tööle või mitte. Esialgsel hinnangul vist too ka katkine.
Sellega seonduval teemal: roolivõim igatahes töötab.
Pilt
Pilt
Pilt
Kettad ja klotsid jätsin esialgu vanad, kuna neil veel ressurssi on.


Leidsin täna juhtumisi selle ja vahetasin kohe ära ka. Eks näha ole.
Pilt

Siduri peasilinder lekib. Eks tuleb seegi uus tellida. Õnneks ei maksa midagi.
Pilt

Aega on vähe, aga tegemist on palju. Kui pidurid tööle saan ja mootori ka, siis võiks arvele võtta. Arvele proovin nende samade praguliste millimeeter mõõdus rehvidega võtta (originaalmõõt). TÜVi ajaks (sinna veel pikk tee minna) sooviks siiski ühe partii mingised 15 tollised rehvid panna. Ette 195 laiust, aga taha võiks gramm laiemad olla, kas 205 või 215, puhtalt visuaalsuse pärast. Arvele ma selliste mõõtudega ei julge võtta: niikuinii saadetakse pikalt.
Kuuris õnneks üks jooks replica Alpina 15 tollised ja isegi 14 tollised. Mulle need 15 tollised meeldivad, tõllarattad ei paku huvi.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Ruut »

Raas kirjutas: 16 Juun 2019 21:29 Pedaal väga raske, aga kui pedaalil elada, siis lõpuks pidurdab rattad plokki ka. Siis saab ka pidurid plokki, kui tugevalt survet peal hoida, siis vaikselt vajub pedaal alla ning pidurid lähevad peale.
99,99% pommi probleem.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Jaks »

Ruuduga sama meelt.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Raas
Postitusi: 12
Liitunud: 19 Apr 2019 20:16
Asukoht: Tartu

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Raas »

Eilne piduripommi vahetus oli edukas ning tänaseks on pidurid olemas. Läks õnneks.

Kütuseteema on veidi problemaatilisem. Nii palju oskan öelda: külmalt tühikäigul ja sõites kütuserõhk 3Bar (nii nagu olema peab). Sõites püsib ka, aga kui esimese käiguga peeneks lasta, siis peaaegu 6000rpmi pealt kukkus rõhk ära (umbes 1 peale?) ning ilmselgelt hakkas auto jõnksutama. Käiguvahetus ja auto toimis edasi.

Külmalt tühikäigul:
Pilt

Kui mootor soojaks läks, siis hakkas möll pihta: tühikäigul 2.6, vanaema moodi 3. käiguga sõites 2bar ja gaasi vajutades vähemgi. Proovisin kütuserõhu regulaatori pimedaks ka teha, aga see ei muutnud midagi, või kui siis ainult tegi hullemaks.
Soojalt tühikäigul:
Pilt

Netist lugesin, et mõnel on filter umbes ja mõnel kütusepump otsas. Mul need lätis vahetatud ja tõepoolest, autol on värsked jupid küljes. Netis kirjutati ka, et tuleb kontrollida kütusevoolu hulka, mitte ainult rõhku. Mõeldud-tehtud. 30 sekundilise kerimise tulemused:
Soojalt pärast sõitu 600-700ml
Pilt

Lasin mootoril enamvähem maha jahtuda ning 1.5L
Pilt

Seistes rõhk enam-vähem püsib: tunniga langenud umbes 0.3bari.

No ma ei tea, mis häda on. Külmalt on justkui OK ja siis soojalt keegi nagu vajutaks lülitit ja auto ei sõida enam üldse. Netist lugenud ja silma jäänud, et mootoriajud ka suht hädised haidel, aga see ei tohiks nagu kütusesurvet mõjutada..
Kütusepaagisisene pump? Kütust on paagis 20L. Ühest kohast lugesin arvamust, et kui kütusepaak täis, siis vist saab selle pumba veale jälile. Umbes nagu E39 530d, et kui 1 pump, äkki põhjaalune madalsurve pump, surnud on, siis saab veel sõita kui paagis kütusetase alla poole ei lange.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Ruut »

Raas kirjutas: 16 Juun 2019 21:29 Lätis kütusepump just vahetatud mingisuguse vastu. Igatahes see undab julmalt.
Kui sinna on mingi suvaline hiina junn pandud, siis teeks panused sellele pumbale.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Jaks »

Paagi pumbal peaks ka sõel ees olema.
Kas seistes kukub rõhk alla?
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Raas
Postitusi: 12
Liitunud: 19 Apr 2019 20:16
Asukoht: Tartu

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Raas »

Tundub, et seistes kukub kütuserõhk paari tunnga ära jah.

Ei saanud õhtul veel rahu ning guugeldasin paagisisest pumpa. Keegi mainis, et jah, paagisisesese pumba surm on tavaline ning avaldub eelkõige tühjemapoolse paagiga ning kõrged pöörded võivadk jääda kättesaamatuks. Ei andnud rahu ning tormasin tanklasse ja tõin 30L bensiini. Õnneks pole bensiiniga seda muret, et "kui probleem ei lahene, siis jupp jääb riiulile seisma..." bensiin kulub igal juhul ära.
Tankisin ära (paagis ca 50L), sõitma ja asi selge: paagisisene pump on otsas. Sõitsin mingi 2-3km ja kütuserõhk ei langenud alla 3bari.
Mingi mure siiski on veel, sest auto ei liigu nagu peaks. Tühikäigul taob juba 5900 pealt piirajasse, samas rõhk kütusesüsteemis püsis kenasti 3bari peal.
Polnud aega enam, et küünlaid veel kontrollida. Eks järgmine kord.
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas JanekEnde »

Hüdraulilist tungrauda ei soovi osta auto ülestõstmiseks? :) Vähe mugavam ja ohutum kasutada kui originaali.
Viisakas hai, edu temaga.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Raas
Postitusi: 12
Liitunud: 19 Apr 2019 20:16
Asukoht: Tartu

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Raas »

Hüdrauliline on ka kuskil, aga E28-l pole ju tõstmispukke vms, ainult valtsid ja sinna läheb E28 tung kõige paremini.
Nüüd kui auto pidurdab ja enam-vähem kiirendab, arvan ka, et viisakas auto. Aitäh.

Googeldamisega olen jõudnud järelduseni, et AFM ei tööta õigesti, sellest ka jõuetus, enneaegne pööretepiiraja ning lahja segu. Nii et järgmine samm on mul teada.
Raas
Postitusi: 12
Liitunud: 19 Apr 2019 20:16
Asukoht: Tartu

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Raas »

Teemas pikka aega vaikus olnud, aga auto pole päris unarusse jäänud. Suvi oli kiire, välislähetused ja värki, aga korra sai siiski sõitma selle auto. Eks oleks võinud ennegi kirjutada, aga ei viitsinud piltidega tegeleda. Parem siis juba üks korralik ja piltidega postitus teha - neid alati meeldiv lugeda.

Netist lugesin, et õhulugeja neil tehasest juba väga lahjaks sätitud ja kuna mul küünlad jube heledad... Mõeldud tehtud, kruttisin õhulugejast veidi rikkamaks ja küünladki hakkasid juba nägu võtma.
Pilt


Käsipidurit sai peale timmitud, justkui töötas.
Tagumised vedrud ja amordid sai ka ära vahetatud, kuna need oli nii otsas kui otsas. Piltideltki näha, et taguots ära vajunud. Kuna suvi möödus kiirelt, siis piirdusingi tagumiste vahetamisega esialgu, kuigi jupid said ette ka ostetud.

Saatsin vanemad nostalgiasõidule. Pealegi on tore ka enda autot liikumas näha ja kuulda
Pilt

Pilt

Tuled ja viled töötasid... mis muud kui ülevaatusele. Eesmärki ei sättinudki kõrgele: peaasi, et korduvülevaatus antakse :D
Ja selle ma kätte saingi. Mis muud kui siis 30ks päevaks tänavale bemmi nautima. Vigadeks: käsipidur lahja ühelt poolt, mootori heitgaasid võssa, mingi tuledeviga märgiti ka, kuigi tuled kõik põlesid.

Pilt
Pildil oli näha hetkeseisu: pidurituli hakkas põlema misiganes põhjusel, kiirust ei näinud, kütuse hetkekulu ei näinud. Pöördeid ja mootori tempi näitas. Ideaalne - sõitmiseks selleks piisab.
Kuna gaasid olid paigast, siis võtsin kätte ja läksin ülevaatusele tagasi. Maksin 5€ ja timmisin kohapeal süüte ja õhulugeja gaaside järgi paika. Õhulugeja sai originaalseadele tagasi, süüdet veidi liigutatud ja voila.. gaasid korras. Ülevaataja ütles, et võta järgmine kord kruvikeeraja igaks juhuks kaasa, saab jooksvalt paika timmida kui gaasid on mööda.
Mingi aeg maanteel sõites kadus ka pidurivõim ära. Oh tore, kasutatud piduripomm saigi otsa. Koduhoovi keerates oli rool ka raske.. ah sekundaarne mure. Jätsin auto seisma ja tellisin netist uue piduripommi ning jäin ootama. Kui uus pomm käes, siis hakkasin vana lahti lammutama ja kui esimese ühenduse pommilt lahti keerasin ning punast õli voolama hakkas, siis läks peas lambike põlema: Roolivõim kadus, pidurivõim kadus samal ajal, roolivõimu rihm oli ammu poolpidune.. Ilmselge! Kruttisin liitmiku kinni tagasi ja panin uue roolivõimu rihma külge (vana oli maha visanud), ja voila.. auto jälle sõidukorras. Veidi sain veel sõita ja oligi selleks suveks ülevaatus läbi ja sõidud tehtud. Ülimõnus auto, kuigi tegemist on väga palju.

No nii kaua oli hea kuni see rihm töötas...
Pilt


Siin üks pilt ka autost, millisena viimati liikus.
Pilt

Kevadel plaanis tagumistel vedrudel keer või paar maha lõigata, et tagumine ots nii kõrgel poleks. See sügis jätsin lootuses, et ehk talvel vajub madalamaks.
Ja sellisena mu igapäeva suvetraktor ja hai garaazi jäid.
Pilt

Talvel oli plaan spidoplokki näppida ja termostaat ära vahetada. Seal poldid nii roostes, et tuleb suurem jupstükk maha võtta ja poldid välja puurida ning uuesti kokku laduda. Siis ehk korras.

Talvel võtsin tubaseks nokitsemiseks spidoploki maha ja hakkasin selle õudusega tegelema. Netist head pilti ei leidnudki, kus kõik rajad olemas oleks, seega tegin ise sellise pildi. Õnneks oli kodus üks spidoplokk tagavaraks ja sealt sain vähe korralikuma SI plaadi kui see, mis autos oli. Korralikumast tegin pildi ning hakkasin siis PINe ja radasid läbi piiksutama ning üles märkima. Niikuinii keegi lammutab veel neid ja siis hea vaadata, mis PINid on ühenduses ja millised peaksid olema.
Siin link suuremõõtmelisele pildile, mille meisterdasin. Ehk on kellelegi kasuks, kes ajab näpuga SI plaadi radadel järge.
https://drive.google.com/uc?export=down ... aVXlc65CV4

Veidi nokitsemist ja valmis. Sisse läksid muidugi uued NiCd akupatareid. Kuna kasutasin Farnellist tellitud patareihoidjat, siis ei pidanud vaeva nägema akudele PINide punktkeevitamise või millega iganes. Patareihoidjat motiveerisin veidi noaga ja mahtus nipa-napa sisse ära.
Kui spidomeetri plokk valmis sai, läksin auto juurde, et külge proovida ja.. kapott ei tule lahti.. talveks aku lahti ühendatud. No jumal küll. Netist õpetusi lugedes sattusin ütluse peale: Owning a classic BMW is a team effort. Üks nikerdab kapotiavamiskangi ja teine vajutab ja kangutab samal ajal kapotti. Mul nii lihtsalt ei läinud. Lõpuks joppas, kui kaugtule pealt ajasin kõvema metallvarda kapoti alla, millele tegin konksu otsa. Paistab, et kapotitrossi pikkuse timmija lahti vms, igatahes tross on terve, aga käik on justkui lühike. Ei viitsi sellega praegu tegeleda, teine kord. Mul oli muudki teha, nagu näiteks spidomeetri ploki proovimine. Tahhomeeter töötas, temp seier töötas, kütust näitas ka. Ehk töötab tujurikkuja ja spidomeeter ka. Auto kinni pargitud ja ei saanud sõita.

Pilt

Selline õudukas..
Pilt

Pilt

Pääsesin nagu üksjagu lihtsalt
Pilt

Farnellist patareihoidja ja voilaa.
Pilt

Vot nii palju siis vahepeal juhtunud. Võimalik, et mingi aeg vaatan õhulugeja uuesti kriitilise pilguga üle: ehk tõesti rada ära kulunud ja vajab nihutamist vms.

Lõpetuseks mulle teadaolevate vigade nimekiri ka:
Esiamordid otsas ma usun
Siduri peasilinder lekib salongi
Mootor lonkab külmalt (jõudu pole, kõik silindrid ei tööta?, sõidad jõuetuna poodi, käid 5min poes ära, mootor käib kui siidi)
Bensiinipaagi pump surnud (peab sõitma täispaagiga)
Makki pole
Käsipidur vajab sättimist (TÜVi jaoks, 1 pool nõrk)
Sillad üldiselt üle käia (pehme)
Vett lekib esi ja taga akna tihendi vahelt salongi
Kapotitross vajab timmimist
Tagumised vedrud lõikamist
Termostaat vahetust
Mingisugune vaakumvooliku kolmik vahetamist
Piduri hoiatuslamp ära kustutada
Salongist siit sealt sättida
Puhuri mõõk (?) vahetamist, ventilaator töötab, aga puhus vist ainult külma või kuuma.
Tavaline roolisammas reguleeritava vastu vahetada
3 kodaraga rool panna (kodus E30 oma, äkki istub E28 külge ka)
Summuti lekib kuskilt ning klamber pläriseb vastu summutit.
Visko sidur


Hetkel rohkem ei meenu.
Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 110
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37
Kontakt:

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas tiit »

hästi paned. mul on ka vaja spido plokiga hakata tegelema. Eks ma siis uurin su jooniseid lähemalt. Kuigi minul ei ole korrosiooni probleemi ja aku on liitium.
Raas
Postitusi: 12
Liitunud: 19 Apr 2019 20:16
Asukoht: Tartu

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Raas »

Viimane kord lapitud Spidomeetri plokk täielikult tööle siiski ei hakkanud. Mootori temperatuuri ei näita enam, muud asjad korras.
Veel tekitas hämmingut kapott. Nimelt on salongist hoova kinnitus ära paindunud. Pimedas garaazis ähmi täis olles ei pannud eriti tähele. Tundus küll, et jõle imelik avada, aga.. Ju siis nii ongi.
Pilt
Tagusin paku peal veidi sirgemaks ja pistsin tagasi. Aga tundub, et eks kunagi võib jälle ära painduda, sest ega ma seda plekitükki päris sirgeks ei saanudki.

Seejärel võtsin ette termostaadi vahetuse. Nagu ikka, poldid korralikult kinni. Eest keerasin ja tagant piilusin, et ei liigu mitte midagi. Nojah, võtsin suurema tüki mootori küljest ära, et paku peal hea leotada ja nikerdada. Lõpuks üks polt ikka otsustas mitte lahti tulla. Puruks keeramise asemel otsustasin pea relakaga maha lõigata ja nii asjale läheneda.
Uus termostaat sisse, värskemad poldid külge ja uuesti auto külge. Vana termostaat oli 80 kraadi BMW originaal, uus läks 88 kraadi.
Pilt
Pilt

Seejärel vahetasin siduri peasilindri ka välja. Lekkis teine korralikult salongi. Väga hull töö nagu ei olnud, aga see kuradi külgmine voolik ei tahtnud kuidagi oma pesast välja tulla ning hiljem sinna tagasi minna. krdi bmw insenerid...
Pilt
Jahutusvedeliku temperatuuri anduri vahetasin ka ära, et äkki see ära surnud. Aga mootori temperatuuri ikka ei näidanud. Proovisin igasuguseid trikke ja jõudsin järeldusele, et ju see SI plokk ikkagi, sest andur töötab ja juhe on terve.

Visko siduri vahetasin ka ühe E36 318i visko vastu, mis mul varuosana riiulis seisis, aga seegi on aja jooksul ära surnud. Oh well, eks kunagi ostan uue kui ventilaatori vuhisemine närvidele hakkab käima.
Pilt

Mootori temperatuuri mittenägemine ei andnud mulle rahu ja proovisin teist, veidi värskema väljanägemisega SI plaati. Jootsin mõned juhtmed külge ja pistsin spido ploki külge. Ruttu õue, auto tööle ja temperatuuri seier tõuseb! Kõvv, asjad kokku ja töölt koju ning vaatan, et kütusekulu ei näita. Oh well, pole suur kaotus. Kiirust ka ei näe. Kurat. Aga vähemalt näitab tempi. Vähemalt näitas tempi nii 2 kilomeetrit. Siis kukkus nulli nagu eelminegi. Oeh. Ju mingi kala spidomeetri plokis, mis SI plaadi ära tapab? Google läbi kammitud, aga targem ikka pole. :(
Sain vaepeal üksjagu linnavahel põristada. Väga mõnus oli.
Ja siis lasin mootori kotti. Selle kevade esimene suvine päev ja mul oli vaja auto ühest linnast teise saada, koos endaga. 50km sõitsin minimaalse/puuduliku õlirõhuga. Sõidu lõpus kontrollisin, et õlirõhu tuli kustub ära 3000RPMi juures. Järgneval hommikul lootsin, et ehk on auto korras, aga ju vist mitte, sest panin käima, õlirõhutuli kustus ära ja käis kohapeal 15 sekundit. Vaatan autosse, tuli põleb, ca 3000RPMi peal tuli ära ei kustunud. Ah las ta olla siis. Seisab nüüd ja vaatan, mis peale hakkan.
Eks saatuslikuks sai oma rumalus ja kehvemate tingimuste kokkulangemine: 88 kraadine termostaat 80 asemel, liiga vedel õli selle mootori jaoks (5W40), palav ilm.
Ehk oskab keegi prognoosida, mis võis juhtuda. Kas pääseb saalede vahetamisega või õlipumbal mingid klapid kinni vms? Anduri viga ei usu, aga kontrollin lähiajal manuaalselt rõhu üle.
KKK kruttisin maha ja sealsed poldid, mis vastutasid õlisurve hoidmise eest, olid kenasti kinni. (Guugeldasin ja kontrollisin kevadel, ei mäleta täpseid termineid)
Nukkvõll paistis ka ilus, õline ja rantideta.
Pilt

Nüüd kui auto seisab, ehk on aega ka muude tiluliludega tegeleda.

Soojalt oli kütusekulu enam-vähem, aga väikeste otsadega lonkava mootoriga oli kütusekulu 18 sajale. Aga muidu oli täitsa mõnus kulgemine.

Lõpetuseks mulle teadaolevate vigade nimekiri ka:
Esiamordid otsas ma usun
Siduri peasilinder lekib salongi Tehtud
Mootor lonkab külmalt (süüdemajandus üle kontrollida, 1 küünal on sädemevaba)
Bensiinipaagi pump surnud (peab sõitma täispaagiga)
Makki pole
Käsipidur vajab sättimist (TÜVi jaoks, 1 pool nõrk) Tehtud
Sillad üldiselt üle käia (pehme)
Vett lekib esi ja taga akna tihendi vahelt salongi Esimene loik oli siduri peasilinder, aga pakiruumi lekib ikka vett mingil määral.
Kapotitross vajab timmimist Tehtud
Tagumised vedrud lõikamist
Termostaat vahetust Tehtud
Mingisugune vaakumvooliku kolmik vahetamist
Piduri hoiatuslamp ära kustutada (tüüpviga, piduripomm tekitab tuld)
Salongist siit sealt sättida
Puhuri mõõk (?) vahetamist, ventilaator töötab, aga puhus vist ainult külma või kuuma.
Tavaline roolisammas reguleeritava vastu vahetada
3 kodaraga rool panna (kodus E30 oma, äkki istub E28 külge ka)
Summuti lekib kuskilt ning klamber pläriseb vastu summutit.
Visko sidur
Õlirõhk puudub
Kruvi tagumisest rehvist välja kruvida ja rehv ära lappida.
TUUR
Postitusi: 150
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas TUUR »

Kui ühe SI plaadiga ainult temperatuur puudu oli, siis tolle saad otse sillata, sest ta on ka SI plaadil ainult sillana...
Õlirõhuga ei oska midagi pakkuda, aga arvestades, et hirmsat laginat mootori sisemusestei kostu ja nukkvõll veel oma pakkude vahel ei loksu,siis võibki andur olla, või kehv kehv juhtme ühendus. Kui need pole teemaks, siis peab õli välja laskma, vaatama, kui hullult sädeleb. Ja siis vastavalt edasi tegutsema.
Kütusekulu 18l/100km külmalt on vist pea-aegu okei sellel mootoril. :)
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Ruut »

Raas kirjutas: 02 Juul 2020 09:56 Ja siis lasin mootori kotti.

Ehk oskab keegi prognoosida, mis võis juhtuda. Kas pääseb saalede vahetamisega või õlipumbal mingid klapid kinni vms? Anduri viga ei usu, aga kontrollin lähiajal manuaalselt rõhu üle.

Piduri hoiatuslamp ära kustutada (tüüpviga, piduripomm tekitab tuld)

Puhuri mõõk (?) vahetamist, ventilaator töötab, aga puhus vist ainult külma või kuuma.
Kas said mootorisse kolina sisse või millest järeldad, et kotis? Mina kontolliksin esmalt ikkagi manomeetriga õlirõhu. Omal on M20 mootoriga analoogselt andur käitunud, et kõrgematel pööretel alles kustutas tule. Kui oled pealinna kandis, siis võin manomeetrit laenata.

Eespool kirjutasid, et vahetasid piduripommi. Millisest tüüpveast räägid?

Puhuri mõõk peaks hoolitsema ventilaatori erinevate kiiruste eest. See, et sul ainult kuuma või külma tuleb, on kusagil klapimajanduses kinni.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Raas
Postitusi: 12
Liitunud: 19 Apr 2019 20:16
Asukoht: Tartu

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Raas »

SI plaadiga seoses: üks mõte oli veel ajaviiteks kõik jootekohad üle käia ning siis edasi otsustada. Ja teine variant siis ära sillata ja ehk siis saab temperatuuri tööle. Kahtlane igatahes.

Mootorisse mingit kõrvalist heli tekkinud pole. Mootor käib nagu mootor käima peaks, aga punane tuluke lihtsalt põleb armatuuris. Pole igaks juhuks punast tuld õrritama hakkanud rohkem.
Täna ostsin õige keermega jupstüki ka, mis õlirõhu anduri auku käib. Manomeeter olemas juba ajast kui bensiinipumba rõhku uurisin. Kui KKK tihend ja uus õlirõhu andur kohale jõuavad, siis laon kokku ja mõõdan rõhu üle. Pärast seda vaatan, mis edasi, vb et lasen õli välja ja vaatan vastu päikest vms.

Piduri hoiatuslamp ära kustutada (tüüpviga, piduripomm tekitab tuld)
Eespool kirjutasid, et vahetasid piduripommi. Millisest tüüpveast räägid?
Netis uurides silma jäänud, et põlev hoiatuslamp tuleb tihtipeale piduripommist. Kuskil varem sattusin elektriskeemi peale ka, kus olid 3 asja üles märgitud, mis igaüks eraldi panevad selle tulukese punaselt põlema. Ja kui klemm probleemitekitajal tagant tõmmata, siis kustub ära. Lisaks on mul mingi ühendamata juhe piduripommi juures, millesse ma süvenenud pole. Sellest ka eeldasin, et ju sealt see punane hoiatuslamp põlema lähebki. Aga vaadates allolevat teksti, vb on siiski tasemeandur.

Siin nüüd kiiruga leidsin tekstiga variandi.
http://bigcoupe.com/phpBB2/viewtopic.ph ... 71#p167299
The Brake Warning light in the cluster has three different switches that will set it off and I think two of them go through a flasher in the cluster (See Pg 6210-3 of the ETM), but this is the first time I have heard of anyone's flasher working!? :shock:

The switches are:
1) Brake fluid level: located on the brake reservoir cap. Closes when low.
It goes through a transistor straight to the warning light and I believe it would burn steady.

2) Brake accumulator pressure: Located on the top of the regulator. Closes below 22bar (319psi). Warns of low brake bomb pressure

3) Hydraulic system pressure: Located on the side of the regulator. Closes below 1.5bar (22psi). Warns of a catastrophic hydraulic system failure, like a burst hose or broken pump belt.

Both of these seem to be shown wired through a flasher in the cluster.

Check the two pressure switches on the regulator by unplugging them one at a time and seeing when the light goes out. They are known to fail internally and leak fluid out around the prongs for the plugs.
Eks siis tuleb kunagi armatuur lahti lammutada, kui villand saab sellest, et tuleb kas külma või kuuma.
Raas
Postitusi: 12
Liitunud: 19 Apr 2019 20:16
Asukoht: Tartu

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Raas »

Veidi aega on möödas ja auto kallal jälle veidi nokitsetud.
Põleva õlirõhu lambi tõttu panin auto seisma. Mis muud kui alustasin siis kuskilt otsast jälle.
Kruvi välja, tampoon sisse ja elu jälle ilus. Ongi palju loota, et uute rehvidega saab sõita nii, et kruve üles ei korja.
Pilt
Vähemalt olin niigi tark, et ei hakkanud enne kruvi välja keerama kui polnud viitsimist asi ära lappida.

Õlirõhu teemaga siis nii palju, et kui kõik vajalikud asjad olid olemas, siis hakkasin mõõtma. Panin KKK uue tihendiga peale ja manomeeter külge ning hakkasin õlirõhku jälgima.
Õlirõhk väga ilus nii külma kui ka sooja mootoriga. Ei mäletagi, kumb nüüd pildistamise hetkel oligi. Panin uue õlirõhu anduri külge ja mure unustatud.
Pilt

Lisaks pilt nukkvõllist. Kulumisranti tunda pole, seega.. elu ilus.
Pilt

Kuna külma mootoriga ei töötanud mootor õigesti, tellisin uued küünlajuhtmed. NGK. Tellid õiged asjad ja ikka saad Peest :(
Pilt

Pilt
Parempoolsed siis uued NGKd ja vasakpoolne originaal. NGK klemmid oluliselt laiemad ja ei tahtnud kohe üldse jagaja kaande mahtuda. Lisaks sellele uued juhtmed mingi 10-15cm pikemad kui peaksid. No ei ole seal seda ruumi seda voolikuhunnikut ära peita. Esialgu võtsin NGK 5. küünlajuhtme ja vahetasin autol 6nda välja. Olid suhteliselt ühepikkused ja surusin jagajakaane sisse. Nüüd vähemalt töötab mootor nii soojalt kui ka külmalt.

Veidi sain sõita ja siis tahtis differ alt kukkuda. Jätsin auto seisma, avastasin, et pooltelg toetub sumbutaja peale.. mis seal ikka.. sõitsin ÜLIrahulikult töökotta, mis oli juhtumisi poole km kaugusel
Pilt
Lasin töökojas kuidagi ära lappida, et sõita saaks ning tellisin uue. Uus kahjuks originaal ja 80€ kanti... veidi kummi ja rauda.. Aga vähemalt oli detail saadaval.

Täna jantisin endiselt temperatuuri näidikuga. Jõudsin tudeerimise ja uurimisega nii kaugele, et üldlevinud netipilt oli täpselt see, mida ma vajasin (temp seieri pinout).
Pilt
Pilt
No ei tea, ei pannud varem neti pilti kokku enda plaadiga. Siin on temp seier ja kütuseseier ära võetud ja on ainult trükkpaat, mille külge SI plaat ühendatakse. Aga vähemalt sain ise protsessi käigus targemaks.

Siiani olen mootori temperatuurinäidikuga seoses: * SI plaati korduvalt näppinud, testriga piiksutanud ja kohati üle jootnud.
* Spidoploki pistikut tihendanud, kuna mõnel teisel on juhtunud, et sinine pistik, mis läheb spido külge, seal on mootori temp anduri klemm nõrk ja anna hästi ühendust.
* Kontrollinud, kas juhe on terve temp andurist spidoplokini. On küll.
* Lühistanud temp anduri vastu mootorit või amordikannu (takistus 0, seega mootor peaks keema seieri arvates). Mul ei juhtunud lühistamisest midagi.
* Lühistanud SI plaadil Temp input ja output (Vaata ülemist pilti). See peaks SI plaadi sellest ahelast üldse välja jätma. Ikka ei midagi.
* Kuna lühistamised midagi ei teinud, siis viimase asjana kontrollisin täna temp seierit ennast. +, - ja takisti külge ning voilaa, seier töötab. Sellest testist järeldan, et auto küljes seier saab toidet, aga signaal ei jõua kohale.
Pilt

Kuna eraldiseisvalt kõik asjad töötavad, siis... mõistus otsas. Nii palju olen mõõtnud, et temp anduri takistus muutus (kunagi). Seier ka töötab. Kui kogu kompott ei hakka tööle, siis vean lihtsalt uue juhtme andurist temp seierini ja tehtud. Ja temp anduri töötamise kontrollin ka igaks juhuks üle.

Lõppu ka veel üks niisama pilt poe parklas. Mulle on kohale jõudnud, et ilusa väljanägemise saavutamiseks vaja suuremat ja heledamat velge. 16 näiteks. Aga esialgu lepin vist sellega, et talvel meisterdan all olevad 15 tollised replicad hõbedaseks.
Pilt

Lõpetuseks mulle teadaolevate vigade nimekiri ka:
Esiamordid otsas ma usun
Mootor lonkab külmalt (süüdemajandus üle kontrollida, 1 küünal on sädemevaba) Tehtud
Bensiinipaagi pump surnud (peab sõitma täispaagiga)
Makki pole
Sillad üldiselt üle käia (pehme)
Kapotitross vajab endiselt timmimist
Tagumised vedrud lõikamist
Mingisugune vaakumvooliku kolmik vahetamist
Piduri hoiatuslamp ära kustutada (tüüpviga, piduripomm vms tekitab tuld)
Salongist siit sealt sättida
Ventilaator töötab, aga puhus vist ainult külma või kuuma.
Tavaline roolisammas reguleeritava vastu vahetada
3 kodaraga rool panna (kodus E30 oma, äkki istub E28 külge ka) Erinevad roolid, ei istu külge.
Summuti lekib kuskilt ning klamber pläriseb vastu summutit.
Visko sidur Võtsin kasutatud, aga kuumal suvepäeval ummikus ei kannata istuda.
Õlirõhk puudub Tehtud
Kruvi tagumisest rehvist välja kruvida ja rehv ära lappida. Tehtud
Summutit toetav klamber pükste juurest katki
Summutit hoidvad muhvid vahetada
Differ lekib mingil määral õli
Käigukast lekib mingil määral õli
Difri puks vahetada (detail olemas)
Raas
Postitusi: 12
Liitunud: 19 Apr 2019 20:16
Asukoht: Tartu

Re: BMW E28 525i 1986, Raas

Postitus Postitas Raas »

Järgmine sissekanne.
Auto seisis 2021 ja ka 2022 ning pidin leppima põhimõtteliselt ainult töölepanemisega, aga mitte sõitmisega. Aga teine kord just seisvad autod kipuvadki edenema paremuse poole.
2022 sügisel tegin ka TÜVi ära, et saaks tuleval kevadel ometi bensiini raiskama hakata.
Tehtud töödest:

E36-st jäid mul ühed 16 tollised veljed üle, mis mulle meeldivad. Aga teada ju, et ET-d on neil autodel erinevad. Allaproovimisel tõdesin, et tagumised veljed istusid kenasti all. Esimestel läks rehv vastu amordipüstakut. Mis ikka, tellisin 15mm või 20mm spacerid esisillale. Kiirelt guugeldamine andis mõista, et midagi hullu ei peaks juhtuma kui ainult esimene rööbe veidi muutub. Kui keegi teab vastupidist väita, siis kuulan suure huviga.
Panin seisvale autole veljed alla ja tulemus mulle meeldis. Aga esialgu kasutan siiski 15 tolliseid Alpina repicaid kuna neile said tutikad pastlad peale ostetud paar aastat tagasi.
Pilt

Järgmisena otsustasin lahendada saksa inseneride disainierrori: kahe pumbaga kütusesüsteem. Lisamotivatsiooni lisas ka see, et kõrgematel pööretel jäi auto kütusenälga: bensiinisurve kukkus alla juba 5000 pöörde kandis.
Asenduseks kasutasin E36 pumpa. Ei soovita teistel seda teed minna kuna oli veidi nikerdamist ja E36 pump märksa suurem mõõtudelt. Väga väga napilt mahtus lõpus kogu see kupatus paaki. Would not recommend.
Ühtlasi vahetasin tagumises osas bensiinivoolikud värskete vastu.
Seekord juhtus piltidega nii, et pmst kõik on before pildid. Tuhinas olen jätnud after pildid tegemata.

Pump, mis paagist välja tuli.
Pilt


2021 suvel kukkus foori alt startides differ alt kuna difripadi lagunes ära (eelmises postituses ka põhjaalune pilt). Sinna tehti ajutine lahendus, et saaks sõita kuna difripatja oli saada ainult originaalosana ja pika tellimisajaga. Pilti valmislahendusest ilmselgelt pole..

2022 kevadeks oli pikkamisi esisillajupid kokku kogutud ja hakkasin vaikselt seda osa värskendama.
Vana amordi kättesaamine hülsist oli siuke korralik jändamine kuna pealmine kork oli ilmselgelt kinni roostetanud.
Kahjuks ma ei vahetanud amordil tugilaagrit ära. Oh well, teine kord.
Esisillaga on seega põhimõtteliselt korras. Eks näis kaua kestavad. Vaja veel sillastendi jõuda.

Pilt

Pilt

Ega piduriketast polnudki vaja ära võtta aga noh, mis ma oskan öelda: amatöör.
Pilt

Pilt

Uus ja vana.
Pilt

Amordipüstakud kokkulaotuna. Sellega on kõik amordid värskendatud.
Pilt


Järgmisena sai summuti leke ära parandatud. Summuti ühenduskohas oli üks koonus(?) asendatud takunööriga, mis autot ostes küll pidas, aga päris ruttu hakkas metallitärin valjemaks muutuma ja gaase välja lekkima. Lekke juurest oli tublisti ära ka tahmanud juba ja TÜVis sellised asjad ei meeldi neile.

Pilt
Pilt

Pildilt ka näha, et süsteem korralikult roostes. Eks tuleb jälle uus osta.
Kas oleks mõistlik uus tundmatu B osa võtta või mingid universaalsed detailid?


Seejärel tegin autoga TÜVi-eelse tiiru, et nüüd peaks ju auto korras olema mineku poolest (E36 kütusepump), aga seda mitte ei juhtunud. Kütuserõhk kukub endiselt alla täisgaasil ca 5500 pöörde juures :( Lootsin, see mure sai kütusepumba parendusega lahendatud, aga ei. Süütemajandus võiks olla OK. Jagaja kaanealune tundub väga värske. Õhulugeja trükkplaadi rada kulumata. Uued küünlad.
Pilt

2022 talvel sai vaakumvoolikud vahetud, et ehk peitub seal see probleem kuigi väga ei usu. Kui kellelgi on veel ideid, miks kütuserõhk alla kukub, andku teada. Seniks tuhnin internetis edasi.


Piduri hoiatustuli armatuuris sai kustutatud kui süvenesin foorumisoovitustesse, et on 3 asja, mis tule armatuuris põlema panevad. Tõmbasin piduripommi rõhuandurilt (?) pistiku tagant ja tuli armatuuris oligi kustunud. Netist lugesin, et piduripommi anduri riknemine ei ole midagi harukordset ja uus detail maksab hingehinda, arvestades seda kui tühine ülesanne sellel anduril on. Ehk et esialgu jääb nii.

Enne ülevaatust kontrollisin tuled ja viled ka üle. Ei soovi tühja asja eest VO viga kirja saada. Tagumise piduritule vedeliku tase oli madal. Täitsin ära enne TÜVi.
Pilt


Nüüd enne pühi maadlesin uuesti kütuserõhuga. Ei andnud rahu, et mis põhjustab pikka käivitust pärast kütusepumba konversiooni. Veidi manomeetriga möllamist ning tulemus:
Süüde välja, siis momentaalselt kukub rõhk kütusüsteemis nulli => kütus voolab paaki tagasi.
Teine test näitas, et kütus edasi ei lähe ja pihustitest välja ka ei tilgu lahinal, kuna poole tunni jooksul hoidis kütuselatt ja pihustid kenasti rõhku. Poole tunniga 2.7Bar -> 2.1 BAR.
Pilt

Netist lugedes tuleb välja, et lati rõhu kadumist ikka esineb ja lahenduseks on check valve paigaldamine. Seega tellisin mingise check valve'i ära ja lootus on, et see hoiab kütusesüsteemis rõhku üleval. Kuigi minu jaoks on müstika, et vahetasin 2 kütusepumpa ühe e36 pumba vastu, aga rõhk kukub kolinal nulli pärast mootori seiskamist. Sain aru, et check-valve on kütusepumbas juba sees…
Eks mingi aeg tuleb check valve külge paigaldada ja kõige mõistlikum lahendus on vast kütusefiltri juurde.

Lisaks vahetasin peenikesed vaakumvoolikud välja nagu ennist mainisin, et ehk on abiks mootori töö paremaks muutmisel ning lisaks ka kütuserõhuregulaatori.


Kuna tol hetkel kapoti all midagi teha rohkem ei saanud, hakkasin süvenema, miks auto küljes olev roolisammas pole reguleeritav, kuigi reguleerimishoob on küljes. Netis tuhnides tuleb välja, et teine kord jääb nuudi osa pedaalide juures lihtsalt kinni ja vaja lahti loksutamist ja puhastamist, et sügavuse reguleerimine tööle hakkaks.
Pilt

Enne seda teadmist oli mul siiski error ning et võtsin roolisamba katted maha, et süveneda sellesse reguleerimise süsteemi. Võrdlesin riiulil seisvat roolisammast sellega, mis auto küljes ja selgus, et need on erinevad roolisambad. Olemasolev varusammas arvatavasti algusaastate auto pealt pärit, aga mul on ju FL E28. Aga kui sambad on erinevad, äkki siiski istub e30 3 kodaraga rool (Sports steering wheel 385mm) mu auto külge? E30 rool varusamba külge igatahes ei istunud ja sellega matsin varem selle mõtte ka maha, et kodus seisev E30 sportrool leiaks kasutust minu autos. Tol hetkel paningi kaptenimütsi pähe tagasi ja keerasin seda pirakat 4 kodaraga 400mm rooli edasi.
Igatahes võtsin nüüd esimest korda rooli maha sellelt autolt ja proovisin E30 rooli ja istubki külge!!! Oi ma olin õnnelik, et vanast ajast alles hoitud sodi nüüd bemmi istus ja nii palju rõõmu tegi! Esialgu jääb niisamuti sinna, aga ilmselgelt oleks sinna nahka peale vaja. Täpsustus, et tegelikult on tegu ikkagi E28 rooliga, mis jäi venna E30 pealt üle.

Pilt
Pilt


Kuna aeg sai otsa, siis sinna see roolisamba nuudi puhastamine hetkel jäigi. Vahepeal tellisin uue õhulõdviku, veel ühe kolmiku (water hose, T shape, mis asub õhulõdviku all), mille üks suvi mäkaiveriga ära parandasin. Kuskil seal õhulõdviku all rägastikus on ka mingine väike vaakumileke, mille võiks ära kaotada. Võimalik, et vahetas neid lõdvikuid seal vajaduspõhiselt hetkel välja.

TÜVi käigus loksutati tagasilda, mis mulle tundus siuke pehmeke. Eks tuleb hakata selle jaoks juppe koguma. Ja salongi võiks ka veidi kohendada ja korda sättida.


Lõpetuseks mulle teadaolevate vigade nimekiri ka:
Esiamordid otsas ma usun - vahetatud
Bensiinipaagi pump surnud (peab sõitma täispaagiga) – vahetatud 1 E36 pumba vastu
Makki pole
Sillad üldiselt üle käia (pehme) – Esisild värskendatud
Tagasild vaja üle käia (pehme)
Kapotitross vajab endiselt timmimist
Tagumised vedrud lõikamist
Mingisugune vaakumvooliku kolmik vahetamist - Tellitud
Piduri hoiatuslamp ära kustutada (tüüpviga, piduripomm vms tekitab tuld) – Pistik välja tõmmatud, tuli on kustunud.
Salongist siit sealt sättida
Ventilaator töötab, aga puhus vist ainult külma või kuuma.
Tavaline roolisammas reguleeritava vastu vahetada – Olemasolev kinni jäänud ja vaja liikuma saada
3 kodaraga rool panna (kodus E30 oma, äkki istub E28 külge ka) – 3 kodaraga rool istub külge
Summuti lekib kuskilt ning klamber pläriseb vastu summutit. – koonused asendatud
Summutit toetav klamber pükste juurest katki
Summutit hoidvad muhvid vahetada - vahetatud
Differ lekib mingil määral õli
Käigukast lekib mingil määral õli
Difri puks vahetada (detail olemas) - vahetatud
Vasta