BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas rean »

Mul lihtsalt küsimus;
Miks peab olema hobiautol katuseraamid ja ämma box ?
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
jesse
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas jesse »

3D printimisest - ideaalselt ei saa kindlasti. Või noh, oleneb masinast. Ma olen viimasel ajal yhe hea hobivenna abi kasutanud kes aitab ka mudeli loomisel. Ja siis tal on hea aparaat, aga palju ileneb seadiatusest. Yhel teisel sõbral on samuti mitu masinat ja yka on selline pisem, mis pidavat väga peenet ja täpset tööd tegema - aja nappuse tõttu ei jõudnud seda masinat kasutada - vend ise tegeleb peenelektroonika valdkonnas ja täpsemalt ei taha valgustada, kuna kohati on tegu salastatud toodetega. Aga see teine vend - kuna tegu on hobi-inseneriga siis siiani olen teda toetand kylmade ôhtute osas “jänkuga”. Teate kyll see roheline kandiline klaasist ese :)

Need katuseraamid jne: tead, mu garaaz asub 300km kaugusel kodust. Ja kui vahel selliseid sõite ette võtta siis pakin pool oma elu ja tööriistu kaasa. Ning talvel oli ruumi vähe ja las need asjad seisavad seal.
Samuti ei ole see suviti mitte nii väga hobiauto vaid igapäevane kulgur. Hakkangi juba teisaldatavad kärukonksu projekteerima, kuna mõne nädala veedan kodukontorina ka maal - ainsaks autoks seesama punane - ja no paari asja maja remontimisel liigutada - ilma käruta ei saa. Et siis jah. Ehk mõistate mu olukorda.
rean kirjutas: 02 Mai 2020 22:48 Mul lihtsalt küsimus;
Miks peab olema hobiautol katuseraamid ja ämma box ?
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas Toivoku »

väga äge,et autot igapäevaselt kasutad, neid mehi on ikka suht vähe.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
jesse
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas jesse »

Isenokitsemine on kah mõnus ja põnev. Ja vahel tuleb odavam ja omapärasemgi, kui poest osta.
Seekord siis proovisin renoveerida vanu embleeme.
Vana värvi kulutasin maha ultrahelipesuriga.
Ükski airbrushi vend eriti ei viitsind teha ja hinda küsiti uute märkide sarnaselt.
Noh nii ma siis tõttasin hobimaailma poodi ja ostsin kolm värvi (ca 3 eur tk) ja kõige kallimaks osutus vedeldi (ca 14 euri).
Sõber soovitas epokrunti kah panna, aga see osutus pintslivärvimetoodika juures jamaks, kuna pintsliga võõbates tõmbas kohe krundi lahti ja sodis värvi ära. Seega enamjaolt puhastasin ma krundi alt ära ja enamjaolt uputamise metoodikaga katsin embleemid värviga. Kasutasin siis pisemat pintslit ja hambatikku. Eelnevalt sai embleemi veidi lihvitud kah.
IMG_1502.jpg
IMG_1502.jpg (748.44 KiB) Vaadatud 10266 korda
Ja et asi kindlam oleks, pistsin ca 20 minutiks 70 kraadisesse ahju kah.
IMG_1503.jpg
IMG_1503.jpg (675.23 KiB) Vaadatud 10266 korda
IMG_1504.jpg
IMG_1504.jpg (680.52 KiB) Vaadatud 10266 korda
Seejärel matistasin.
IMG_1516.jpg
IMG_1516.jpg (530.01 KiB) Vaadatud 10266 korda
Ning sõber automaaler aitas laki kah peale panna ( 2 õrna kihti, et värv reageerima ei hakkaks, ja siis tugevad kihid peale).
IMG_1623.jpg
IMG_1623.jpg (642.62 KiB) Vaadatud 10266 korda
Pilt värvidest (mida mul jäi ka ikka üle omajagu):
IMG_1624.jpg
IMG_1624.jpg (59.5 KiB) Vaadatud 10266 korda
unis
Postitusi: 3
Liitunud: 09 Dets 2017 21:03
Asukoht: Tln/Rkv

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas unis »

Päris hea tulemus ju!
E36 M3
jesse
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas jesse »

Midagi pole öelda. Muude tegevuste intensiivsuse tõttu olen kohustatud temaga vaid sõitma ja veidi bena juurde valama - see suvi mängib ta tihti ainsa sõiduvahendi rolli ehituspoodide vahet sõitmisele jne. Nagu ka möödunud nädalavahetusel. Ehk talve poole jõuab ta veel enne puhtaks pesta ja soojemasse garaazi ajada ja veidi ka nokitseda. Niipalju on aktiivsust et tagaistmed on tegemises ja kuna esisistmeid tegi üks teine tegija, siis tagumiste tegemist jälgides tuleb esisitmetele mõeldes nutt peale - tasub vaid väga-väga tuntud tegijaid eelistada. Värvikat sügist Võrumaalt.
Manused
BMW2002Lauavedu.jpg
BMW2002Lauavedu.jpg (1.32 MiB) Vaadatud 9695 korda
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas Arvo »

Kas ikka need E24 istmed lähevad taha?

Mis mõõdus need Hellad sul ees on, oskad mingi tüübikoodi või numbri öelda?
E24 635CSi | E10 2002
jesse
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas jesse »

Nädalavahetusel kaen üle!

Arvo kirjutas: 15 Okt 2020 14:57 Kas ikka need E24 istmed lähevad taha?

Mis mõõdus need Hellad sul ees on, oskad mingi tüübikoodi või numbri öelda?
jesse
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas jesse »

Ega tali maale jää. Aga nüüd pika aja jooksul olen leidnud paar päeva ka keldrikoopas veeta. Peamiselt mässan tagumiste istmete ja turvavööde paika seadistamisega, kuna kumbki neist ei ole tehase poolt sinna määratud. Aga sellest tuleb pilt siis, kui asi paigas on. Ja teisi õpetada ma ei oska, kuna see kõik on nii keeruline.

Aga nagu varasemalt mainisin, siis suvel oli see mul ainus auto, millega maalt poe manu piiruskite ja õlunaadi perah käudu.
IMG_2655.jpg
IMG_2655.jpg (1004.08 KiB) Vaadatud 8492 korda
Ning ehki esiistmetega läks nagu läks ...
IMG_1803.jpg
IMG_1803.jpg (1.43 MiB) Vaadatud 8492 korda
.... ja jääb nii nagu jääb, siis tagaistmete tegijat kiidan - eelnevalt öeldakse orienteeruv summa, samuti lepitakse kokku aeg, millal töödega alustab ja samuti ka ajakulu. Sellest kõigest peab ta ka kinni ja on äärmiselt meeldiv. Saage tuttavaks - www.nahkur.com
IMG_2771.JPG
IMG_2771.JPG (257.11 KiB) Vaadatud 8492 korda
IMG_2773.JPG
IMG_2773.JPG (248.82 KiB) Vaadatud 8492 korda
IMG_2778.JPG
IMG_2778.JPG (263.24 KiB) Vaadatud 8492 korda
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas Arvo »

Istmed said küll stiilsed 70ndad :D
Aga ole hea ja viska see pioneeri makk sellest armatuurist küll välja ja otsi sinna midagi max 80ndate keskpaigast asemele. :)
Ma ise olen Alpine ja Pioneeri austaja, esimest on 70ndate valikust mõistliku hinna eest keeruline leida (Alpine oli näit Lamborghinide ja Ferraride tehasemakk), Pioneeri aga liigub suht tihti ja hinnad ei ole tapvad.
Näiteks selline pioneer on oksjonitel 70-100 euri vahemikus läinud:
Pilt

Või kui tahad usb ja bluetooth ühendusi, võta kasvõi see Caliber, on küll koleda sinise valgusega aga disain on suht õige:
https://www.noortehnik.ee/caliber-rcd12 ... utoraadio/
E24 635CSi | E10 2002
jesse
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas jesse »

Mnjaa, ega see diskoraadio kena ole aga seni ta seal istub kuni miskit juhuslikult kätte juhtub. Vikerraadiot on hea kuulata. Blaupunkt on kah muidugi klassika. Aga samas - võiks olla mingi telefoni meediaga ühendus kah. Mul yks pikem konsool kah kokku lapitud. Aga samuti mõlgutan mõtteid ... ah te mõistate mind niikuinii hukka ... soliidse carplay valmidusega display suunas. Näis. Üks reteoraadio esmalt ja siis vaatan edasi.
5442ACE4-A05E-4A2D-B0A2-7E090B23C1FA.jpeg
5442ACE4-A05E-4A2D-B0A2-7E090B23C1FA.jpeg (2.87 MiB) Vaadatud 8341 korda

Ja kuna mul on kahtlus et jahutusvedelikku immitseb ka kergelt salongi - mõni teravam nina on nii väitnud - siis kakkusin seesoleva lühikese konsooli lahti. Leiutasks oli väike näriliste kuivkäimla. Arvan et see on aastatetagune teema, kuna tagumiku pühkimiseks on nad kasutanud Horvaatia kirjadega pudelissildi tükikesi.
5442ACE4-A05E-4A2D-B0A2-7E090B23C1FA.jpeg
5442ACE4-A05E-4A2D-B0A2-7E090B23C1FA.jpeg (2.87 MiB) Vaadatud 8341 korda

Ja salongi radikas tuleb mingi aeg ikka välja kruvida - et inspekteerida põhjalikumalt, kuna lekkimise märke leidus.
Manused
5F3FD760-4816-474E-9BC6-FE98198D4F84.jpeg
5F3FD760-4816-474E-9BC6-FE98198D4F84.jpeg (3.45 MiB) Vaadatud 8341 korda
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas Arvo »

See täitsa viisakas konsool sul juba, need mingi Audi kellad seal? Pikk konsool on küll juba uuema aastakäigu oma, sellise comboga saad vist 2 tuhatoosi ette? :)

Maki teemaga veel see võimalus, et peidad mingi võimekama puldiga tänapäevase maki sinna keskkonsooli süvavustesse (osad ilma cd-ta mängijad on gabariitidelt väikesed kui ruumi vähe) ja esipaneelil on mingi klassik silmailuks. Hukka ei mõista aga mingit ekraaniga makki on minuarust keeruline sellisesse 60ndate masinasse nii sobitada, et silma kriipima ei jääks.

See siin on enam-vähem ok lahendus minuarust:
Pilt

Blaupunktid on jah ka ägedad, ja ebays sirvides jäi veel väga palju hea disainiga Philipseid silma (tundub et on kunagi suur automaki tootja olnud).
E24 635CSi | E10 2002
jesse
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas jesse »

Aitäh kaasa mõtlemast.
Hetkel veel audi VDO kellad, aga kui midagi värvilisemat ja retromat kätte juhtub, siis võtan asja ette. Kardan et see konsoolivahetus juhtub heal juhul selle aasta teises pooles. Seega on aeg aru pidada. Esikõlareid tahaks samuti kuhugi ilma lõikamata kinnitada. Üks usa meisteimees Kooglewerks myytab sobilikke kõlarikinnitusi ja ka digiekraani hoidikut keskkonsooli aga ma va vaganokitseja, ei saa endale sellist väljaminekut lubada lähiajal.

Nüüd sain enamvähem selle istmete asja paika. Pisikest nikerdamist veel on. Ja ärge küsige kuidas ma selle paika sain (need tagaistmed) - suudan vaid lisada, et lollimoodi nokitsemist, katsetamist, sobitamist, erinevate kõrgusplaatide ja muude adapterite tegemist, et kogu see andambel omavahel kokku jookseks. Mõned kinnitused veel teha.
Aga kokkuvõttes: Tagaistmed E24, tagumised turvavööde alumine osa E24 ja rulliku osa E30 cabrio (kellegi kasutatud, mõnedkümned eurod). Samuti need plastikkõrgendused mustad sai poest tellitud (vist oli 7 euri tk)ja E30 sedaani omad. Tagumine aknalaud sai vineerist saetud, Kangadzunglist polstriga riie 5eur, kuna see polstririie katab ka kõlariauke (ehk siis mul on peidetud tagakõlarid), siis sai ka tumedam beezikam kõlarikangas ostetud (12 eur) aga seda ei viitsinud praegu panna. Lisaks veel veidi aknalaua vineeri alla summutavat vilti (1x2m rull, millest kulus reaalselt max ca 60cm) (rulli hind 20eur).
3018ED65-FA2D-4D02-AD62-38B90AD3B322.jpeg
3018ED65-FA2D-4D02-AD62-38B90AD3B322.jpeg (3.34 MiB) Vaadatud 8204 korda
ED9833BD-E6D6-4F1D-93F4-AA7BBB3E44DB.jpeg
ED9833BD-E6D6-4F1D-93F4-AA7BBB3E44DB.jpeg (3.15 MiB) Vaadatud 8204 korda
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas Ruut »

Väga hea näeb välja (kui käetugi välja arvata)
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas Arvo »

Kiidaks kah. Kõik sobitub ilusti ja näeb välja nagu oleks tehasest sellisena tulnud.
Kas pikal mehele tahapingile ka asja on või pigem lasteiste? :) Mulle endale tundus, et E24 pingid (ja ka esimesed recarod) võtavad salongis veidi rohkem ruumi, kui tavaistmed.
Huvitav mida maanteeameti onud sellisest ümberehitusest arvavad, kas sunnitakse auto 4-kohaliseks ümber registreerida?
E24 635CSi | E10 2002
jesse
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW 2002 ehk E10, 1970, jesse

Postitus Postitas jesse »

Käetoest - mul sattusid ühed Recaro käetoed lihtsalt kätte (arvatavasti pärit lennukilt). Ja istmete kokkupanekul jätsin käetugede lisamise võimaluse. Kaks jama kah - koos kõrvuti ei mahu ära, seega plaan oli vaid juhile panna. Aga suure kiiruga läks nahataja kätte kõrvalistuja käetugi :) Tark ei torma, eksole.

Aga miks käetuge vaja? Mul on viimasel ajal õlgadega mingid jamad ja pidevast roolimisest on mingid pinged ja valud pidevalt. Saab näha, kas suvisel sõitmisel tuleb käetugi kasuks või võib kenasti eemaldada.

Üldiselt vast ongi see 02 vaid eesistujatepäralt, sest ma ise olen kah parajalt pikk. Samas kaalun veel esiistmete tõstmist, kui kannatab. Et ergonoomikat veel paremaks saada. Tagaistmetel saab ära istutud ning isegi XC60 puhul pean juhiistme kitsamaks tõmbama, kui keegi taha istub.
Üldiselt on E24 tagaiste mugav ja eks suvel katsetan mahutavust.

Aga teeme nii, et 4 või 5 kohalise arutelu me ei pea, loodame, et ülevaatajad ei kobise. Viimati käisin ylevaatusel nii et tagaistmete asemel olid padjad ja tekk peale tõmmatud :)

Ülevaatusest - ma vahetasin spidoka ära. Aga mul on tunne et see uus spidokas kah veidi peksab segast, seega ma ei tea, kas see jääb. Kui mul kunagi käigukasti vahetuse plaan, ehk lolsub siis paika. Aga ülevaatuse onud juhtisid tähelepanu läbisõidu erinevusele eelmisest korrast. Võtsin pagassist (mis on mul püsivalt seal) vana spido/hodo ja viskasin selle letti. Onud muigasid :)
267BD7DA-0A30-4275-B04B-786A0317D65C.jpeg
267BD7DA-0A30-4275-B04B-786A0317D65C.jpeg (1.04 MiB) Vaadatud 8175 korda
Vasta