Bmw 528i 1987 Madis
Bmw 528i 1987 Madis
Lõpuks vedasin endale ka E28 ära. Mootoriks 2.8i, tagasild 25%lsd, katuseluuk ja aknad elektriga, mingisugune ise aretatud püsikas on ka peal. Kõigele pealekauba on alles kõik 3 originaal võtit + 4 vargamutrivõtit ja kõik vargamutrid ka.
Tööd ja raha nõuab masin kõvasti, aga ehk järgmiseks suveks liikvel. Tehnika poolepealt tundub enam vähem, mootori saime käima ja tundub, et sild ja kast ka toimetavad. Kere poolepealt on asi veits hapum ette on vaja uued lansekad keevitada ja täna tuli vedru ka läbi püstaku.
Nagu näha tiivad ja esipõll puudud. Siit küsimus- Kas alvadis olevad tiivad kannatavad kriitikat või on rämps?
Ning kas lansekale leiaks seda pealmist plekki uuena?
Seest nagu ikka juhiiste läbi:
Tööd ja raha nõuab masin kõvasti, aga ehk järgmiseks suveks liikvel. Tehnika poolepealt tundub enam vähem, mootori saime käima ja tundub, et sild ja kast ka toimetavad. Kere poolepealt on asi veits hapum ette on vaja uued lansekad keevitada ja täna tuli vedru ka läbi püstaku.
Nagu näha tiivad ja esipõll puudud. Siit küsimus- Kas alvadis olevad tiivad kannatavad kriitikat või on rämps?
Ning kas lansekale leiaks seda pealmist plekki uuena?
Seest nagu ikka juhiiste läbi:
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Tööd jagub. Ära neid b-tiibasid kyll vaata, endal väljavahetatud.
http://www.CarRestoration.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Täna sai siis el aknad töölepandud, kuid maru raskelt liiguvad . Siinid tundusid määritud, kas mootorile on võimalik mingit määret panna?
Tellin arvatavasti Klokkerholmi tiivad ja põlle, pidid täitsa enamvähem olema juttude järgi
Lisaks- milles võib viga olla kui piduritpumbates hakkab roolivõimu topsikust välja ajama?
Üks piduri toru sodiks, kuid see ei tohiks sellist jama korraldada ju...
Ja kas esimesed püstakud on omavahel vahetatavad?
Tellin arvatavasti Klokkerholmi tiivad ja põlle, pidid täitsa enamvähem olema juttude järgi
Lisaks- milles võib viga olla kui piduritpumbates hakkab roolivõimu topsikust välja ajama?
Üks piduri toru sodiks, kuid see ei tohiks sellist jama korraldada ju...
Ja kas esimesed püstakud on omavahel vahetatavad?
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Kereplekke vaata jah ainult klokkerholmi omasid või hea õnne korral võib lammutusest väga viisaka originaaltiiva leida.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Vahepeal uued tiivad ja esipõll soetatud. Ainuke asi milles pettusin oli klokkerholmi juhipoolne tiib, ei tea kuidaw see nii ebard sündinud on... Kõrvalistuja poolne sobib ilusti.
Korraks sai väljast täitsa auto moodi :
Tülemüüri veidi tekitatud koos koopa siseplekiga:
Teine pool selline siis. Huvitav, et bmw on tehasest disaininud sellise mädaniku pesa, kuhu koguneb tolm ja veeäravoolukanalid on suunatud otse nendesse karpidesse.
Õnneks on lanseka pealmised plekid täiesti saadaval. Keegi otsida tahab siis koodid on BMW 41111900696 ja BMW 41111900695.
Korraks sai väljast täitsa auto moodi :
Tülemüüri veidi tekitatud koos koopa siseplekiga:
Teine pool selline siis. Huvitav, et bmw on tehasest disaininud sellise mädaniku pesa, kuhu koguneb tolm ja veeäravoolukanalid on suunatud otse nendesse karpidesse.
Õnneks on lanseka pealmised plekid täiesti saadaval. Keegi otsida tahab siis koodid on BMW 41111900696 ja BMW 41111900695.
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Ega vahepeal magatud pole, parempoolne lansekas ja tiiva alune lappitud ,mõned keevitus täpid ja saab kivikaitse peale tuisata. Igatahes mõned pildid tehtust-
Siin hästi näha kui lõhkuma esinurk läks:
Terve tiiva kinnitus äär tuli ka ära vahetada, õnneks sain õigel ajal jaole ja kere nr on puutumata
Ufonaut ka omal kohal
Just kui olin lõppetanud koopa keevituse, märkasin et poolraami ja koopa ühendus keevitus on kuidagi kahtlaselt punnis.. Asi lõppes sellega et tuli terve koopa äär ära vahetada, õnneks oli poolraam ise suhteliselt puutumata.
Kasutajalt Riki sai remoteci kärjed ostetud. Hetkel sirgestamises, kaks esmest velge on väga heas korras, aga ühte tagumist oleks nagu mingi tainapea haamriga tagunud. Terve randi nurk on ära taotud
Uued/vanad püstakud koos amortide ja vedrudega soetatud. Foorumis nägin kellegi 524jal sama värvi lahendusega kompotti, tundub et sama auto alt.
Sai teine külg ette aetud, ehk suveks saab teise tiiva ka külge
Siin hästi näha kui lõhkuma esinurk läks:
Terve tiiva kinnitus äär tuli ka ära vahetada, õnneks sain õigel ajal jaole ja kere nr on puutumata
Ufonaut ka omal kohal
Just kui olin lõppetanud koopa keevituse, märkasin et poolraami ja koopa ühendus keevitus on kuidagi kahtlaselt punnis.. Asi lõppes sellega et tuli terve koopa äär ära vahetada, õnneks oli poolraam ise suhteliselt puutumata.
Kasutajalt Riki sai remoteci kärjed ostetud. Hetkel sirgestamises, kaks esmest velge on väga heas korras, aga ühte tagumist oleks nagu mingi tainapea haamriga tagunud. Terve randi nurk on ära taotud
Uued/vanad püstakud koos amortide ja vedrudega soetatud. Foorumis nägin kellegi 524jal sama värvi lahendusega kompotti, tundub et sama auto alt.
Sai teine külg ette aetud, ehk suveks saab teise tiiva ka külge
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Viimasest postitusest päris kaua möödas, tänaseks on pill juba 4aastat liikvel. Läbisõitu umbes 20k kogunenud. Peab tõdema, et väga hea auto millega maanteid nautida.Ainuke asi millest puudust tunnen on püsikas.
Kindlasti foorumlased autot youngtimeril, või neljapäevakutel näinud.
Hetkel pooleli 160kw m30b34 ehitus, ehk järgmine suvi saab juba nautida. Ootan UMist kettipingutus talda varsti 2 kuud juba.
Vana m30b28l on klapisääred läbi, linnas sõites tossab kui kurat. M30 on suht haige ehitusega mootor ,lihtsam kannatada kuni b34 valmis saab. Õnneks on tegemist nii vana autoga ,et ÜV veel ei takista sinine pilv- kuigi ülevaataja pidi uksed lahti tegema peale testi
See aasta sai veel LSD remonditud ja terve siduri hüdraulika uus pandud koos torudega. Kindlasti 100 väikest asja ka mida on nokitud.
Ehk mahub ka salongi üle tegemine sellese aastasse.
Kahjuks ei ole eriline kirjanik, las pildid räägivad:
Kuna haigus ainult süveneb siis on juurde siginenud 730i ja hunnik e34jasid
Talverõõm mida enam eriti ei täidugi talvel ruunata:
Ps: Loodan, et fotograafidel ei ole midagi selle vastu kui nende pilte kasutan.
Kindlasti foorumlased autot youngtimeril, või neljapäevakutel näinud.
Hetkel pooleli 160kw m30b34 ehitus, ehk järgmine suvi saab juba nautida. Ootan UMist kettipingutus talda varsti 2 kuud juba.
Vana m30b28l on klapisääred läbi, linnas sõites tossab kui kurat. M30 on suht haige ehitusega mootor ,lihtsam kannatada kuni b34 valmis saab. Õnneks on tegemist nii vana autoga ,et ÜV veel ei takista sinine pilv- kuigi ülevaataja pidi uksed lahti tegema peale testi
See aasta sai veel LSD remonditud ja terve siduri hüdraulika uus pandud koos torudega. Kindlasti 100 väikest asja ka mida on nokitud.
Ehk mahub ka salongi üle tegemine sellese aastasse.
Kahjuks ei ole eriline kirjanik, las pildid räägivad:
Kuna haigus ainult süveneb siis on juurde siginenud 730i ja hunnik e34jasid
Talverõõm mida enam eriti ei täidugi talvel ruunata:
Ps: Loodan, et fotograafidel ei ole midagi selle vastu kui nende pilte kasutan.
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Selle ketitallaga on mingi imelik värk. Kaks aastat tagasi oli iga nurga peal neid. Järsku on kõik need maailmast otsa saanud. Peaks ühe tellimuse ka sisse panema, et kui kunagi veel kuskilt riiulite alt midagi välja tuleb.
Muidu päris kobe tükk.
Ja tore, et tooriku algne seisukord ära ei kohutanud.
Muidu päris kobe tükk.
Ja tore, et tooriku algne seisukord ära ei kohutanud.
Viimati muutis TUUR, 28 Juul 2021 16:45, muudetud 1 kord kokku.
Re: Bmw 528i 1987 Madis
See pole ainult ketitalla värk, vaid päris paljud B-osa jupid, mida enne oli mitme tootja omi vabalt ja odavalt saadaval, on vanematele masinatele turult ära kukkunud.
Olen isegi mõelnud, et teatud odavamaid kuluosi nt nagu rattalaagrid ja alusvankri liigendid- ja kummidetailid peaks riiulise mingi koguse varuma.
Aga teemasse ka, mis seal M30 mootori ehituses siis nii haiget on? Kõik tööd ju üpris lihtsasti teostatavad minuarust.
Olen isegi mõelnud, et teatud odavamaid kuluosi nt nagu rattalaagrid ja alusvankri liigendid- ja kummidetailid peaks riiulise mingi koguse varuma.
Aga teemasse ka, mis seal M30 mootori ehituses siis nii haiget on? Kõik tööd ju üpris lihtsasti teostatavad minuarust.
E10 2002
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Kahjuks ei ole b osa saada ja tundub, et A osad on ka otsa saanud.Arvo kirjutas: ↑28 Juul 2021 11:57 See pole ainult ketitalla värk, vaid päris paljud B-osa jupid, mida enne oli mitme tootja omi vabalt ja odavalt saadaval, on vanematele masinatele turult ära kukkunud.
Olen isegi mõelnud, et teatud odavamaid kuluosi nt nagu rattalaagrid ja alusvankri liigendid- ja kummidetailid peaks riiulise mingi koguse varuma.
Aga teemasse ka, mis seal M30 mootori ehituses siis nii haiget on? Kõik tööd ju üpris lihtsasti teostatavad minuarust.
M30 ehituses on haige see, et nookureid ja klapisääretihendeid ei saa vahetada ilma , et kaas maha. Samuti on 2.5 kuni 3.5 on kaas sama(VA m30b35 ja m30b30) mis tähendab , et mida suuremaks kubatuur seda vähem suudab mootor suurel pöördel jõudud arendada. Alt ots on muidugi väga mõnus võrreldes m50ga näiteks.
Lisaks alati probleemne nukkvõll tänu selle õlituslati banjo poltidele- aga see kahjuks omanike viga kes arvavad , et hooldus = õlivahetus.Tehasest on soovitatud iga 30000km peale pingutada neid polte + klapivahede regull.. Klapivahede reguleerimine on samuti raskendatud kuna reguleerimis ellipsid kuluvad kanti ja hakkavad tiksuma.
Ja muidugi see, et kui need autod omal ajal Eestise toodi polnud kellegil raha neid remontida ja kõik tehti kuskil kuuris pool kõvalt + kõik vähegi suuremad mootorid on saanud sellist peksu mida BMW tehas poleks iialgi oodanud
Re: Bmw 528i 1987 Madis
Sääretihendite vahetamiseks lastakse näiteks küünlaaugust suruõhk sisse vanast küünlast tehtud adapteriga. Või topi põlemiskamber kasvõi nööri täis, et klapp sisse ei kukuks. Ma tean, et on ka nukkasid ja nookureid ilma kaant maha võtmata vahetatud aga ise pole katsetanud ja ei oska täpsemalt soovitusi jagada.
E10 2002