M535i 1986 E28 Tiit
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Ahjaa, surve laager oma aja ära elanud ja kindlasti vaja uus muretseda. Mul ketta katete vahetusega igasugune kogemus puudub. Pole neid müügilgi näinud kuskil.
Ma just ise mõtlesin, et eriti just sellel autol on siduri vahetus selline mõnus ühe õhtu töö, kui vaja hiljem vahetada. Arvestades kui palju ma sellega sõidan siis kestab see vana sidur ilmselt teine 30 aastat
Ma just ise mõtlesin, et eriti just sellel autol on siduri vahetus selline mõnus ühe õhtu töö, kui vaja hiljem vahetada. Arvestades kui palju ma sellega sõidan siis kestab see vana sidur ilmselt teine 30 aastat
Re: M535i 1986 E28 Tiit
ise vist ei tasu jännata katete vahetamisega, ketas võiks ikka tasakaalu jääda Aga Tallinnas pidurimeistris läks katete vahetus mingi 5 aastat tagasi maksma suurusjärgus 25 euri, nad paigaldavad mingeid heavy-duty veoauto sidurikatteid, mis on väidetavalt tugevamad kui OEM katted.
Aga teiselpool planeeti ei pruugi muidugi sellist teenust sellise raha eest olla, ja kui käigukasti maha võtmine ei hirmuta, siis niisama kruiisimise masina all kestab see ketas tõesti küll veel.
Aga teiselpool planeeti ei pruugi muidugi sellist teenust sellise raha eest olla, ja kui käigukasti maha võtmine ei hirmuta, siis niisama kruiisimise masina all kestab see ketas tõesti küll veel.
E10 2002
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Haha aega on möödunud oma jagu, aga tehtud pole muhvigi. Tegelikult tehtud on palju, aga valge hainina on ilma minu tähele panuta vedelenud. Kuhugi ta kadunud ei ole ja varsti jõuan sellega kah tegeleda.
Pool kogemata vedasin hoovi peale vana rauda juurde. Tuli üks E23 küla peal müüki ja asja mitte väga põhjalikult läbi mõtlemata vedasin auto koju. Auto ajalugu on natuke hägune. Olla heas korras, kuni mootor keema lasti. Siis üritati parandada, aga vist ei saadud mootorit korda ja jäi maja taha vedelema. See oli siis aastal 2007 ehk siis mingi 14 aastat seisnud.
Minul tegelikult järgmist projekti vaja ei olnud, aga kuna auto oli komplektne, originaal korras ja ilma suuremate vigadeta (välja arvatud mootor), siis ei suutnud ostmata jätta. Mootori pärast põen ma kõige vähem. Mul kuuri all vedeleb B35 mille viskab nädala vahetusega vahele. Palju rohkem põen igasugu pisi vigu, mis seistes tekivad.
pilt autost, enne kui vedelema jäeti.
IMG_2536 by Tiit Saul, on Flickr
Lakk ja värv on kahuhstatud, aga rooste on minimaalne.
IMG_2520 by Tiit Saul, on Flickr
Midagi on seal mootori kallal tehtud. Ploki kaas on aastast 80 ja detaile on värvitud.
IMG_2468 by Tiit Saul, on Flickr
Auto on ühtlaselt kulunud ja natuke räsitud, aga komplektne. Isegi originaal makk veel olemas.
IMG_2542 by Tiit Saul, on Flickr
Istmed on ühes tükis, aga elektroonika vajab üle vaatamist.
IMG_2472 by Tiit Saul, on Flickr
Õhu filtri kopsikus oli mingi looma pesa.
IMG_2556 by Tiit Saul, on Flickr
Klapikambri kaane alt paistis pilt enam vähem korralik. Nukvõllil kulumis märke ei ole. Aga keti pinguti juures oli jahutus vedeliku loik.
IMG_2558 by Tiit Saul, on Flickr
Üllatusena jahutus vedelik karteris puudus, aga sädelevat metalli oli õlis palju.
IMG_2584 by Tiit Saul, on Flickr
Mootor on lukus. Ehk siis läheb B35 asemele ja siis näeb mis seal veel tegemist vajab.
IMG_2591 by Tiit Saul, on Flickr
Pool kogemata vedasin hoovi peale vana rauda juurde. Tuli üks E23 küla peal müüki ja asja mitte väga põhjalikult läbi mõtlemata vedasin auto koju. Auto ajalugu on natuke hägune. Olla heas korras, kuni mootor keema lasti. Siis üritati parandada, aga vist ei saadud mootorit korda ja jäi maja taha vedelema. See oli siis aastal 2007 ehk siis mingi 14 aastat seisnud.
Minul tegelikult järgmist projekti vaja ei olnud, aga kuna auto oli komplektne, originaal korras ja ilma suuremate vigadeta (välja arvatud mootor), siis ei suutnud ostmata jätta. Mootori pärast põen ma kõige vähem. Mul kuuri all vedeleb B35 mille viskab nädala vahetusega vahele. Palju rohkem põen igasugu pisi vigu, mis seistes tekivad.
pilt autost, enne kui vedelema jäeti.
IMG_2536 by Tiit Saul, on Flickr
Lakk ja värv on kahuhstatud, aga rooste on minimaalne.
IMG_2520 by Tiit Saul, on Flickr
Midagi on seal mootori kallal tehtud. Ploki kaas on aastast 80 ja detaile on värvitud.
IMG_2468 by Tiit Saul, on Flickr
Auto on ühtlaselt kulunud ja natuke räsitud, aga komplektne. Isegi originaal makk veel olemas.
IMG_2542 by Tiit Saul, on Flickr
Istmed on ühes tükis, aga elektroonika vajab üle vaatamist.
IMG_2472 by Tiit Saul, on Flickr
Õhu filtri kopsikus oli mingi looma pesa.
IMG_2556 by Tiit Saul, on Flickr
Klapikambri kaane alt paistis pilt enam vähem korralik. Nukvõllil kulumis märke ei ole. Aga keti pinguti juures oli jahutus vedeliku loik.
IMG_2558 by Tiit Saul, on Flickr
Üllatusena jahutus vedelik karteris puudus, aga sädelevat metalli oli õlis palju.
IMG_2584 by Tiit Saul, on Flickr
Mootor on lukus. Ehk siis läheb B35 asemele ja siis näeb mis seal veel tegemist vajab.
IMG_2591 by Tiit Saul, on Flickr
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Näib olevat lisade poolest "fully loaded" isend, ma arvan et hea ost. Tunduvalt mugavam auto kui E28 minuarust.
Kui saladus pole, mis hinnaklassis sealpool maakera haininad on? Kas on käimas samasugune hinnaralli, nagu Euroopas?
Kui saladus pole, mis hinnaklassis sealpool maakera haininad on? Kas on käimas samasugune hinnaralli, nagu Euroopas?
E10 2002
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Tundub Executive Kas klaasist katuseluuk?
E34 Alpina B10 4.0 (nr 39)
E23 745iA Highline
E36 320i 3.0
E36 CUP
E23 745iA Highline
E36 320i 3.0
E36 CUP
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Klaasist katuse luuk jah. Ja ilmselt lekib kah, sest põrand on läbi märg.
Maksin 1200 kohalikku raha. Mis on suht normaalne hind, kuna enamvähem korralik ja sõitev e23 maksab 3000-10000 raha. E23 on kõige haruldasem ja kõige odavam Bmw klassik siin. E24 hinnad algavad 20k kandist ja korralikud eksemplarid 30k+.
E28 hinnad algavad 5000 aud madalama otsa isendil ja M535i hinnad algavad 15k pealt.
E30 on kõige populaarsem, aga üle hinnatud. Heal juhul saab mingi räbala 10k. Normaalses korras 318is hinnad algavad 15k. Korralik 325i maksab umbes 25k.
Aastaga on e34 ja eriti e36 hinnad tõusnud.
Maksin 1200 kohalikku raha. Mis on suht normaalne hind, kuna enamvähem korralik ja sõitev e23 maksab 3000-10000 raha. E23 on kõige haruldasem ja kõige odavam Bmw klassik siin. E24 hinnad algavad 20k kandist ja korralikud eksemplarid 30k+.
E28 hinnad algavad 5000 aud madalama otsa isendil ja M535i hinnad algavad 15k pealt.
E30 on kõige populaarsem, aga üle hinnatud. Heal juhul saab mingi räbala 10k. Normaalses korras 318is hinnad algavad 15k. Korralik 325i maksab umbes 25k.
Aastaga on e34 ja eriti e36 hinnad tõusnud.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Läheb veel natuke aega, enne kui saan klassikutega tegeleda, aga jupid vaikselt kogunevad. Leidsin e23 summuti väga rahuldava hinnaga. Isegi kui see kodu kootud summuti töötab, ei saa ju seda roppust sinna alles jätta.
E73A8F15-A452-4AF2-B97D-D14A14E7216A by Tiit Saul, on Flickr
51C872E2-7FEE-4D00-A424-0A00721515E5 by Tiit Saul, on Flickr
Leidsin ka esi klaasi üllatavalt soodsalt. Mõned jupid veel vaja tellida ja siis on lihtsalt natuke aega vaja ja auto sõitma saada.
CA2C36A3-0488-4C63-94D0-A987C1E4B97C by Tiit Saul, on Flickr
E73A8F15-A452-4AF2-B97D-D14A14E7216A by Tiit Saul, on Flickr
51C872E2-7FEE-4D00-A424-0A00721515E5 by Tiit Saul, on Flickr
Leidsin ka esi klaasi üllatavalt soodsalt. Mõned jupid veel vaja tellida ja siis on lihtsalt natuke aega vaja ja auto sõitma saada.
CA2C36A3-0488-4C63-94D0-A987C1E4B97C by Tiit Saul, on Flickr
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Panen märgi maha.
Paar kuud veetsin õhtuid koos E36. Tüütas ära ja ajasin välja, et saaks klassiku kallal toimetada.
IMG_3178 by Tiit Saul, on Flickr
Sine e28 on igati aus masin iga päeva sõiduks, aga paar asja siiski häirivad. Summuti löriseb, konditsioneer ei tööta, roolis on lõik ja amordid on tuksis.
Mõtlesin igasugu variante mida vedrustusega peale hakata ja lõpuks otsustasin BC coilover kasuks.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Paigaldus oli kiire ja lihtne.
Esimene vedru-7kg
Tagumine vedru-6kg
Ja originaal esimene on minu mõõtmiste järgi 2,3kg/mm.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Kõrguse reguleerisime täpselt originaal asendisse. Tegemist ei ole näituse autoga ja madalamaks lasta ma põhjust ei näe.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Tulemusega olen väga rahul. Toimib väga hästi. Tahab veel sõitmist ja harjumist, aga esmamulje on väga hea.
Tegelesime natuke summutiga. Välja laske süsteemis tal lekked ei olnud, aga tühjaks roogitud jatalüsaator tekitas kõlakambri mis mulle üldsegi ei meeldinud. Lõikasin originaal katalüsaatori välja ja aretasid E36 325i katalüsaatorid külge. Lihtsama näiv projekt osutus keerukamaks kui lootsin, aga valmis ta sai. Unustasin protsessist pilte teha, aga seal muud peale lõikamise ja keevitamise ei olnudki. Paigaldasin teise o2 pesa kah juurde, et hiljem lairiba lambdaga segud paika reguleerida.
Tulemusega rahul. Nüüd palju vaiksem ja ehk loodusele ka meeldib.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Väike video klipp katalüsaatorist.
https://youtu.be/784Ho9rTaB8
Paar kuud veetsin õhtuid koos E36. Tüütas ära ja ajasin välja, et saaks klassiku kallal toimetada.
IMG_3178 by Tiit Saul, on Flickr
Sine e28 on igati aus masin iga päeva sõiduks, aga paar asja siiski häirivad. Summuti löriseb, konditsioneer ei tööta, roolis on lõik ja amordid on tuksis.
Mõtlesin igasugu variante mida vedrustusega peale hakata ja lõpuks otsustasin BC coilover kasuks.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Paigaldus oli kiire ja lihtne.
Esimene vedru-7kg
Tagumine vedru-6kg
Ja originaal esimene on minu mõõtmiste järgi 2,3kg/mm.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Kõrguse reguleerisime täpselt originaal asendisse. Tegemist ei ole näituse autoga ja madalamaks lasta ma põhjust ei näe.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Tulemusega olen väga rahul. Toimib väga hästi. Tahab veel sõitmist ja harjumist, aga esmamulje on väga hea.
Tegelesime natuke summutiga. Välja laske süsteemis tal lekked ei olnud, aga tühjaks roogitud jatalüsaator tekitas kõlakambri mis mulle üldsegi ei meeldinud. Lõikasin originaal katalüsaatori välja ja aretasid E36 325i katalüsaatorid külge. Lihtsama näiv projekt osutus keerukamaks kui lootsin, aga valmis ta sai. Unustasin protsessist pilte teha, aga seal muud peale lõikamise ja keevitamise ei olnudki. Paigaldasin teise o2 pesa kah juurde, et hiljem lairiba lambdaga segud paika reguleerida.
Tulemusega rahul. Nüüd palju vaiksem ja ehk loodusele ka meeldib.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Väike video klipp katalüsaatorist.
https://youtu.be/784Ho9rTaB8
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Sininese e28 kiire testi sõit
https://youtu.be/f2TGi-_tmL8
Järgmiseks lükkasime e23 kuuri alla. Väga põnev on midagi teistsugust lähemalt uurida. Kõik on sarnane nagu e28, aga siiski kõik on natuke teistmoodi.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Mootorit meeldib mul koos pool raami ja käigu kastiga välja tõsta. Seekord proovisime natuke teistmoodi läheneda ja võtsime kaane kõigepealt maha. Enam nii ei tee. Jube tüütu on kapoti all mutreid taga ajada. Aeg mis kulus kaane maha võtmiseks, oleks terve mootori maha saanud. Kui kogu krempli juba põrandal, on oluliselt lihtsam sealt juppe küljest kruvida.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
https://youtu.be/f2TGi-_tmL8
Järgmiseks lükkasime e23 kuuri alla. Väga põnev on midagi teistsugust lähemalt uurida. Kõik on sarnane nagu e28, aga siiski kõik on natuke teistmoodi.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Mootorit meeldib mul koos pool raami ja käigu kastiga välja tõsta. Seekord proovisime natuke teistmoodi läheneda ja võtsime kaane kõigepealt maha. Enam nii ei tee. Jube tüütu on kapoti all mutreid taga ajada. Aeg mis kulus kaane maha võtmiseks, oleks terve mootori maha saanud. Kui kogu krempli juba põrandal, on oluliselt lihtsam sealt juppe küljest kruvida.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Kui coilover paigaldasin, avastasin, et ülemised õõtsa puksid on suht läbi omadega. Selle asemel, et lihtsalt ära vahetada, paigaldasin kaamera kriitilistele punktidele ja tegin natuke teaduslikku tööd. No ma ei oleks küll arvanud, et seal kõhu all selline möll käib. Kusjuures taga silla puksid tundusid visuaalselt rahuldavad.
https://youtu.be/zq8tfaiOGdo
https://youtu.be/zq8tfaiOGdo
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Korralik action ikka käimas, šikaanitades tundub, nagu kohe viskab rehvi maha veljelt. Äge video.
735 E32
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Päris palju aega on kuuri all veedetud, aga ei ole olnud aega teemat uuendada.
Üritan jatkata, kus welmine kord pooleli jäi.
Kaan tuli maha. Vastu vaatasid 94mm M90 kolvid. Üks auk roostes, nagu kartsingi.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Käigu kasti eemaldamine oli nature keerulisem, kuna mootor ringi ei käinud, aga lõpuks saime kõik juppideks.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Aga ei ole hullu, B35 vedeles nurgas ja valmis kopotti alla minema. Riiulis oli isegi enamus tihendid olemas, et õli kindlamaks teha. Klapid said regulleritud, õli pihusti lati poldid ninni liimitud ja kompressioonid mõõdetud. Peaks nagu ok olema, aga kuna mootori minevikku ei tea, siis tasub põrandal korraks käima panna, et veenduda selle tervises.
IMG_3581 by Tiit Saul, on Flickr
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
IMG_3585 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_3622 by Tiit Saul, on Flickr
_MG_0249 by Tiit Saul, on Flickr
Millegi pärast ei tahtnud mootor hääli sisse võtta. Lõi heal juhul ainult ühe silindriga. Investigeerimisel selgus, et 5 pihustit on umbes. Vahetasin pihustid, küll natuke suuremate, kuid korralike vastu ja mootor hakkas kohe tööle.
IMG_3551 by Tiit Saul, on Flickr
Video kokku võte b35 turgutamisest. https://youtu.be/q6RMgmqLa5k
Pärast räägin edasi.
Üritan jatkata, kus welmine kord pooleli jäi.
Kaan tuli maha. Vastu vaatasid 94mm M90 kolvid. Üks auk roostes, nagu kartsingi.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Käigu kasti eemaldamine oli nature keerulisem, kuna mootor ringi ei käinud, aga lõpuks saime kõik juppideks.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Aga ei ole hullu, B35 vedeles nurgas ja valmis kopotti alla minema. Riiulis oli isegi enamus tihendid olemas, et õli kindlamaks teha. Klapid said regulleritud, õli pihusti lati poldid ninni liimitud ja kompressioonid mõõdetud. Peaks nagu ok olema, aga kuna mootori minevikku ei tea, siis tasub põrandal korraks käima panna, et veenduda selle tervises.
IMG_3581 by Tiit Saul, on Flickr
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
IMG_3585 by Tiit Saul, on Flickr
IMG_3622 by Tiit Saul, on Flickr
_MG_0249 by Tiit Saul, on Flickr
Millegi pärast ei tahtnud mootor hääli sisse võtta. Lõi heal juhul ainult ühe silindriga. Investigeerimisel selgus, et 5 pihustit on umbes. Vahetasin pihustid, küll natuke suuremate, kuid korralike vastu ja mootor hakkas kohe tööle.
IMG_3551 by Tiit Saul, on Flickr
Video kokku võte b35 turgutamisest. https://youtu.be/q6RMgmqLa5k
Pärast räägin edasi.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Esi sillas on puksid kulunud ja õõtsad vajavad vahetust.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Rooli karbi kinnitused on ära ratsitud.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Võtsin kõik pilbasteks, puhastasin ära, et nära mis steal vaja vahetada on.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Oli paras tegu, et vigastatud tükid välja lõigata ja täpselt õige koka peale augud uuristada.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Treisin uued hülsid, mille keevitasin silla tala külge.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Ja kõik augud said lapidud.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Õõtshoova kinnitused olid väga kõverad. Peale pikka haamriga tagumist sain nad sirgu. Igaks juhuks panin 2,4mm plekist tugevdus lapid peale.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Siis veel palju küürimist ja värv selga. Aega läks, aga asja sai. Sai vähemalt sama tugev kui original.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Rooli karbi kinnitused on ära ratsitud.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Võtsin kõik pilbasteks, puhastasin ära, et nära mis steal vaja vahetada on.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Oli paras tegu, et vigastatud tükid välja lõigata ja täpselt õige koka peale augud uuristada.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Treisin uued hülsid, mille keevitasin silla tala külge.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Ja kõik augud said lapidud.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Õõtshoova kinnitused olid väga kõverad. Peale pikka haamriga tagumist sain nad sirgu. Igaks juhuks panin 2,4mm plekist tugevdus lapid peale.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Siis veel palju küürimist ja värv selga. Aega läks, aga asja sai. Sai vähemalt sama tugev kui original.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Kütuse süsteemi investigeerimisel selgus, et väline pump ei tööta.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Paagi sisene pump kütuse taseme andur samuti ei tööta. Ja näeb välja väga narmetu. Kartsin seda, aga lootsin paremat.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Paak haises hullu meelselt ja põhja oli settinud paks rooste kiht.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Võtsin paagi maha asja lähemalt uurida. Läbivat roostet ja muid kahjustusi ei leidnud.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Peksin mõned tellised tükkideks ja toppisin paaki sisse.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Sidusin paagi segu masina külge ja pööristasin ringi paar tundi. Müra oli tugev, terve naabrus pidi kannatama mu paagi puhastust.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Kivid, mis välja tulid, olid kõik ümaraks kulunud. Suurema rooste sain kätte, aga päris puhtaks ei saanud. Väljast nägi täitsa Ok välja.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Uus pump oli mul sahtlis olemas, aga paagi sisese pumbaga on keerulisem. E28 sisene pump ei sobi ja e23 versiooni ei suutnud ma kuskil müügil leida.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Paagi sisene pump kütuse taseme andur samuti ei tööta. Ja näeb välja väga narmetu. Kartsin seda, aga lootsin paremat.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Paak haises hullu meelselt ja põhja oli settinud paks rooste kiht.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Võtsin paagi maha asja lähemalt uurida. Läbivat roostet ja muid kahjustusi ei leidnud.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Peksin mõned tellised tükkideks ja toppisin paaki sisse.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Sidusin paagi segu masina külge ja pööristasin ringi paar tundi. Müra oli tugev, terve naabrus pidi kannatama mu paagi puhastust.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Kivid, mis välja tulid, olid kõik ümaraks kulunud. Suurema rooste sain kätte, aga päris puhtaks ei saanud. Väljast nägi täitsa Ok välja.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Uus pump oli mul sahtlis olemas, aga paagi sisese pumbaga on keerulisem. E28 sisene pump ei sobi ja e23 versiooni ei suutnud ma kuskil müügil leida.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Segumasina variant on hea.
Suht sama nagu viskaks pesumasinasse telliskive.
Suht sama nagu viskaks pesumasinasse telliskive.
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Ainuüksi selle kolina peale mõtlemine ajab itsitama
Aga jah, kes ei ole telliskivipesumasina videosid vaadanud, siis soovitan vaadata, lõbus on
Aga jah, kes ei ole telliskivipesumasina videosid vaadanud, siis soovitan vaadata, lõbus on
Re: M535i 1986 E28 Tiit
B35 plokil puuduvad mõlemal pool üks mootori käpa kinnitus. Sai igasuguseid variante kaalutud, lõpuks otsustasime kõige lihtsama variandi kasuks. Põhimõtteliselt panime paksust metallist plaadid käpa ja motori vahele ja ploki poolt jäigi ainult kolme poldiga hoidma. Hiljem siis kahetsen, kui läbi augu sõites mootor põrandale kukub. Sellest tegevusest vist unustasingi pilti teha. Sisse laske kollektor tugi nõudis samuti adapterit. Lihtne lahendus, aga siiski suutsime mitu õhtut nende adapterite peale kulutada. Siin pildil näha poolraam ja adapterid kuivavad.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Adapterid tegid mootori käpa majandust natuke laiemaks. Freesisin puu-töö riistadega motori käppasid natuke õhemaks.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Pisut veel viilimist ja aukude suuremaks uuristamist, istus kogu kompott e23 poolraamile väga hasti.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
No sobitame selle kompoti siis auto külge.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Great success.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Siis tuli hakata lahtiseid otsi üks haaval kokku punuma. Kohe selgus, et stsabilisaatori varras põrkab rooli võimu pumbaga kokku. e23 pump ei taha kuidagi b35 külge sobida. Samuti on pumba voolikute ühendused hoopis teist sugused. Kaalusime e23 pumbale ise kinnitus ehitada, aga see tunds liiga keeruline ja aja kulukas. Esialgu eemaldasime stabika ja tegime custom vooliku üle minekud. Alustasin poldi treimisega.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
järgmiseks, leidsin vajalikud osad vanadest varudest ja suvalisest toru juppidest.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Siis jupid kokku keevitada ja värv peale.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Sobis nagu valatult ja ei lekkinud. Ainuke probleem, et voolikud said tagurpidi. Peale vool läks surve poole peale ja surve pool peale voolule. Ehk siis sain täpselt sama asja ühe korra veel läbi teha. Tuju pahur ja pilt teha ei viitsinud.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Järgmine suurem mõistatus oli jahutus süsteem. See kaane taha polditud põlv oli läbi roostetanud, ning uuena saada ei ole. e28 oma ei sobi ja b35 kaanel on seal pime ees. Üritasin kasutatud juppi leida tulutult. Kaalusin selle parandamist, aga see tegevus tundus liiga aja kulukas. Ma ei tea täpselt mis materialist see tehtud on ja kas ma seda keevitada saan.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
e23 jahutus süsteem on omadega täiesti läbi. Nii jahuts kui salongi radikas lekivad. Kõik voolikud ja paisu paak vajavad vahetust. E23 paisu paak on haruldane ja kallis. Tundus kõige lihtsam esialgu olemasolevatest juppidest see süsteem kuidagi tööle saada. Vähemalt kuni ülevaatuse tehtud saab ja siis võibolla kunagi hiljem see asi uuesti üle vaadata. B35 voolikud olid heas korras ja üks e28 radikas oli ka olemas. Radikad on sarnased, aga siiski oli tegemist üksjagu, et see normaalselt sobima saada.
e34/32 juppide saadavus on palju parem, ning proovisin võimalikult palju neid voolikuid kasutada. Vanadest varudest leidsin sobivaid voolikuid juurde, ning vanast jalgratta raamist treisin vooliku adapterid.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Natuke töötlemist minu lemmik tööriistaga.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Ja ongi valmis.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
E34 paisu paak pea-aegu sobib, aga mitte päris. Ruumiga on kitsas ja modifitseerida oli vaja. Aga lootust on, et saab selle paisu paagiga hakkama. See on hea, sest e34/32 paisu paak on odavam ja palju parema saadavusega, kui e23 versioon.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Palju on tehtud ja palju on veel teha. Ma hoiatan, et ma räägin siin sellest tegevusest väga lihtsustatud versioonina. Tegelikkus on palju raskem. Igat samma suutsin mitu korda teha, enne kui lõpliku versioonini jõudsin. Iga samm ei ole olnud loogiline. Kaalusime, mõtlesime ja katsetasime erinevaid lahendusi. Kõige raskemad on need väikesed asjad. Väikesed muudatused tähendavad tihti suurt aja kulu. Õhtuti pari tunni kapa ehitades, haihtuvad nädalad ilma suurema progressita. Siin on üks pilt aja kulu illustreerimiseks. Auto pole veel kaugeltki valmis, kuid ämblik on suutnud vahepeal suurepärase võrgu punuda, muneda, ning pojad munast kooruda.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Adapterid tegid mootori käpa majandust natuke laiemaks. Freesisin puu-töö riistadega motori käppasid natuke õhemaks.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Pisut veel viilimist ja aukude suuremaks uuristamist, istus kogu kompott e23 poolraamile väga hasti.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
No sobitame selle kompoti siis auto külge.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Great success.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Siis tuli hakata lahtiseid otsi üks haaval kokku punuma. Kohe selgus, et stsabilisaatori varras põrkab rooli võimu pumbaga kokku. e23 pump ei taha kuidagi b35 külge sobida. Samuti on pumba voolikute ühendused hoopis teist sugused. Kaalusime e23 pumbale ise kinnitus ehitada, aga see tunds liiga keeruline ja aja kulukas. Esialgu eemaldasime stabika ja tegime custom vooliku üle minekud. Alustasin poldi treimisega.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
järgmiseks, leidsin vajalikud osad vanadest varudest ja suvalisest toru juppidest.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Siis jupid kokku keevitada ja värv peale.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Sobis nagu valatult ja ei lekkinud. Ainuke probleem, et voolikud said tagurpidi. Peale vool läks surve poole peale ja surve pool peale voolule. Ehk siis sain täpselt sama asja ühe korra veel läbi teha. Tuju pahur ja pilt teha ei viitsinud.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Järgmine suurem mõistatus oli jahutus süsteem. See kaane taha polditud põlv oli läbi roostetanud, ning uuena saada ei ole. e28 oma ei sobi ja b35 kaanel on seal pime ees. Üritasin kasutatud juppi leida tulutult. Kaalusin selle parandamist, aga see tegevus tundus liiga aja kulukas. Ma ei tea täpselt mis materialist see tehtud on ja kas ma seda keevitada saan.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
e23 jahutus süsteem on omadega täiesti läbi. Nii jahuts kui salongi radikas lekivad. Kõik voolikud ja paisu paak vajavad vahetust. E23 paisu paak on haruldane ja kallis. Tundus kõige lihtsam esialgu olemasolevatest juppidest see süsteem kuidagi tööle saada. Vähemalt kuni ülevaatuse tehtud saab ja siis võibolla kunagi hiljem see asi uuesti üle vaadata. B35 voolikud olid heas korras ja üks e28 radikas oli ka olemas. Radikad on sarnased, aga siiski oli tegemist üksjagu, et see normaalselt sobima saada.
e34/32 juppide saadavus on palju parem, ning proovisin võimalikult palju neid voolikuid kasutada. Vanadest varudest leidsin sobivaid voolikuid juurde, ning vanast jalgratta raamist treisin vooliku adapterid.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Natuke töötlemist minu lemmik tööriistaga.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Ja ongi valmis.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
E34 paisu paak pea-aegu sobib, aga mitte päris. Ruumiga on kitsas ja modifitseerida oli vaja. Aga lootust on, et saab selle paisu paagiga hakkama. See on hea, sest e34/32 paisu paak on odavam ja palju parema saadavusega, kui e23 versioon.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Palju on tehtud ja palju on veel teha. Ma hoiatan, et ma räägin siin sellest tegevusest väga lihtsustatud versioonina. Tegelikkus on palju raskem. Igat samma suutsin mitu korda teha, enne kui lõpliku versioonini jõudsin. Iga samm ei ole olnud loogiline. Kaalusime, mõtlesime ja katsetasime erinevaid lahendusi. Kõige raskemad on need väikesed asjad. Väikesed muudatused tähendavad tihti suurt aja kulu. Õhtuti pari tunni kapa ehitades, haihtuvad nädalad ilma suurema progressita. Siin on üks pilt aja kulu illustreerimiseks. Auto pole veel kaugeltki valmis, kuid ämblik on suutnud vahepeal suurepärase võrgu punuda, muneda, ning pojad munast kooruda.
Untitled by Tiit Saul, on Flickr
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Jah, see isearetaja elu on vaevaline ja konarlik, väga tuttav jutt
Kas sa võtad mootori altpoolt välja, nagu Porsche mehed teevad? :O mis selle eeliseks on?
Mõni väiksem treipink on küll selline asi, mida olen omale ammu igatsenud. Ma ei tea, kuidas sealpool maakera on, aga Eestis on treialid niivõrd haruldaseks liigiks muutunud, et ainul töökoja ukse avamise eest küsitakse juba 50 eurot
Tööriistamarketis viimati silma üks pisike ca 1000 eurine masin (Hiina toodang vast), ei tea kas see on väga hull rämps või kannatab väiksemaid asju teha?
Kas sa võtad mootori altpoolt välja, nagu Porsche mehed teevad? :O mis selle eeliseks on?
Mõni väiksem treipink on küll selline asi, mida olen omale ammu igatsenud. Ma ei tea, kuidas sealpool maakera on, aga Eestis on treialid niivõrd haruldaseks liigiks muutunud, et ainul töökoja ukse avamise eest küsitakse juba 50 eurot
Tööriistamarketis viimati silma üks pisike ca 1000 eurine masin (Hiina toodang vast), ei tea kas see on väga hull rämps või kannatab väiksemaid asju teha?
E10 2002
-
- Postitusi: 84
- Liitunud: 12 Nov 2014 22:14
- Asukoht: Hiiumaa
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Olen ka siin treipinki ihaldanud. Hetkel on küll asi lihtne. Onu on treial aga samas iga asjaga ei taha ka nagu tülitada. Ma ise olen vaatanud koneita masinaid. tunduvad ka täitsa kobedad ja soodsamad. Sikemasina ja löökvasara olen neilt võtnud. Sikemasin on täitsa viisakas ainult et jalga ei saanud kaasa peab ise tegema ja löökhaamri kohta ei oska veel kommenteerida anda ehk nädala lõpus kui kohale jõuab.
BMW e28 m535i, e28 524td
Re: M535i 1986 E28 Tiit
Mootori eemaldan alt koos pool raami ja käigu kastiga. Viimase paari aasta jooksul vähemalt kuus korda teinud nii ja iga kord on see tehnika ennast ära õigustanud. Kahekesi normaalses tempos teha, on 1,5 tunniga kogu kompott põrandal. Ja maas on juba väga lihtne edasi harutada. Igale pildile on hea ligipääs ja ei pea kapoti all küürutama. Peaaegu alati, on kas vedrustusel mingi puks voi sidur vaja vahetada. Ehk siis on mõistlik kõik laiali lõhkuda ja vajalikud asjad ühe korraga ära vahetada.
Trei pinki otsisin paar aastat, enne kui mulle sobilik müüki tuli. Võtme sõna on kiire reaktsioon. Kui tuleb sobiv müüki, tuleb kohe järgi minna. Minu masin on, mitte päris kõige odavam, aga siiski tavaline hiina toodang. Kolme faasi puudumine kärpis tööriista valikut. Teeipinki kasutan rohkemgi kui eeldasin. Paarile autole olen terve vedrustuse puksi ringi teeninud ja palju muud nipet-näpet.
Trei pinki otsisin paar aastat, enne kui mulle sobilik müüki tuli. Võtme sõna on kiire reaktsioon. Kui tuleb sobiv müüki, tuleb kohe järgi minna. Minu masin on, mitte päris kõige odavam, aga siiski tavaline hiina toodang. Kolme faasi puudumine kärpis tööriista valikut. Teeipinki kasutan rohkemgi kui eeldasin. Paarile autole olen terve vedrustuse puksi ringi teeninud ja palju muud nipet-näpet.