2. leht 4-st

Re: Pooleldi roheline

Postitatud: 30 Nov 2006 20:22
Postitas tanele28
tõnis kirjutas:Jaan tuletaks sulle meelde, et kõik vanad autod ei ole nii võimsad et 5 inimest pele võtta ja kõigist ja kõigest mööda uhada.
Ja mingit mõttet pole öelda et uued autot oleks halvemad kui vanad, kuid enamusel uutel autodel puudub iseloom ja õhkond.

Tanel, tahad sa rääkida palju sa Clio piduriklotside vahetamise eest maksid :D Selle raha eest oleks saanud ma oma vana 750ia 3 korda klotsid ära vahetada :wink: .

Natuke teemast ka: Mina ka ei usu et nafta otsa saab. Vähemalt mina saan oma haidega küll ära sõidetud. Kogu aeg tegeletakse alternatiivsete varjantide väljatöötamisega. Need kes praegu uusi kopsikuid ostavad, need sõidavad siis igasugu uute kütustega ka. Seega kulutatakse vähem naftat ja jätkubki neile kes tahavad vana bensukaga sõita :wink:[/quote]

Ma arvan et kui oleks ise vahetand oleks ma ka saand väga odavalt aga sa tead ise ka miks ise ei vahetand neid :wink:

Ja eks lähimad 30 aastat kindlasti autod jäävad veel bensiini peale.

Postitatud: 30 Nov 2006 21:04
Postitas Silwer
Ma mõlgutan praegu mõtteid et võtta endale järgmiseks igapäevaliikuriks uus Octavia Combi. Seda siis 2,0 TDI (103kw / 320nm) koos 6 käigulise DSG automaatkastiga. See siis aitaks oluliselt maailma kütusevarusid säästa... ;)

Postitatud: 30 Nov 2006 22:25
Postitas tõnis
Silwer kirjutas:Ma mõlgutan praegu mõtteid et võtta endale järgmiseks igapäevaliikuriks uus Octavia Combi. Seda siis 2,0 TDI (103kw / 320nm) koos 6 käigulise DSG automaatkastiga. See siis aitaks oluliselt maailma kütusevarusid säästa... ;)
Osta jah säästukas, jääbki mu haidele rohkem kütust 8) .

Postitatud: 01 Dets 2006 09:10
Postitas Arvo
Minu arvan siiski, et praeguses tõusvas tempos tarbimisega saaks tõesti reaalselt kasutatavad naftavarud varsti otsa. Juhiks tähelepanu, et maailma suurim riik Hiina on veel sisuliselt 90% elanikest jalgratasel, majanduskasv on seal suur ja pilukad hakkavad varsti kondimootoriga liikureid välja vahetama :) Samuti on tõusevas joones naftatoodete tarbimine USA-s ja ka nn "vanas maailmas".
Vesinikule mina reaalset tulevikku siiski ei näe, praegused tanklasüsteemid nimelt ei võimalda vesinikku tankida, lisaks on praeguste sõitvate autode vesinikule ümberkohendamine (erinevalt piiritusest või kasvõi gaasist) vääga kallis.
Piiritust autokütusena kastutab täna näiteks Brasiilia, nendel on muidugi "rohelist massi" vihmametsades pilliroo näol tasuta lõpututes kogustes saadaval... ja minuteada kasutatakse autokütuseks siiski bensiini-piirituse segu, puhta piirituse kasutamine mõjuvat mootorile pikemas perspektiivis fataalselt. Piirituse eeliseks bensiini ees on praktiliselt kahjutud põlemisjäägid - veeaur ja co2 (poleks isegi katalüsaatorit vaja).
Arvan, et järgneva 10 aasta jooksul tõuseb bensiiniliitri hind vähemalt 2x, minuarust ainus viis massilist tarbimist pidurdada ja kütusevarude lõppemise aega edasi lükata.

Postitatud: 01 Dets 2006 10:07
Postitas Jaan
Tahavad siin euroopas mingid tegelased vahelduva eduga kõiki üle 1,6 või 1,8 liitriste mootoritega autode omanikke karistada kõrgemate maksudega, tahetakse jätta mulje nagu oleksid kõik üle 2 liitrise kubatuuriga masinatega sõitvad juhid mingid peaaegu kurjategijad. Samas käib täiega riisipromo põhimõttel osta iga aasta uus pann. Selle asemel, et ostaks siis kohe korraliku mis kestaks järgmised 20 aastat :wink:

Vana auto puhul on tore see, et palju on võimalik ise ära teha. Mis ei tähenda seda nagu oleks tarvis kogu aeg midagi teha. Wana auto plekk on paksem, kui on tarvis midagi keevitada tasub ja saab seda teha. Midagi laguneb, ostad oma jupi ja vahetad välja. Tojooota puhul jääd teele - pead viima selle töökotta kus öeldakse "hmmmm..... selle bloki peab välja vahetama" (mis tähendab tavaliselt poole auto väljavahetamist). Alternatiiv "bloki" väljavahetamisele on uue auto ostmine (tuleb kokkuvõttes odavam).

Kogemuste järgi on mulje selline: 15 - 20 - 25 aastat vana kvaliteetauto on paremas korras, mugavam, vastupidavam, teel kindlam, paremate sõiduomaduustega ja kõige lõpuks ka veel kas sama kütusekuluga või ökonoomsem kui 2-3 aastat vana "uus" auto (muidugi selline mille eest on elementaarselt hoolt kantud, mitte see millega käiakse striitreissi tegemas).

Ma ei väida nagu mu e23 728i oleks ülim ökonoomsuse tipp. Väga hea küttekulu ja kvaliteedi suhtega on hoopis 735i. 525i/e ja 528i on uute autodega mõõduvõtmisel üllatavalt konkurentsivõimelised. Kütusekulu on praktiliselt sama. Sõidumugavus on e23, e24, e28-l aga klass omaette.

Soovitan suhtuda kriitiliselt autofirmade tehtavasse ajupesusse. Kui sa hommikust õhtuni kuuled raadiost, näed telekast, loed lehest "osta ja säästa, see on odav ja hea, peale kauba saad seda ja seda" siis võib pikapeale tõesti tekkida selline mulje nagu saaks midagi odavat, head ja "mis peaaegu üldse kütet ei võta". Mulje headusest ei tähenda seda nagu asi olekski hea :wink:

Kvaliteetautod on üldjuhul oma tehniliste lahendustega veidi ajast ees. Keskonnaküsimustesse suure murega suhtuvale autojuhile soovitan igapäevaseks kasutamiseks osta aastakümneid kestva kvaliteetauto.

Postitatud: 01 Dets 2006 10:40
Postitas Jaan
Arvo kirjutas: Vesinikule mina reaalset tulevikku siiski ei näe, praegused tanklasüsteemid nimelt ei võimalda vesinikku tankida, lisaks on praeguste sõitvate autode vesinikule ümberkohendamine (erinevalt piiritusest või kasvõi gaasist) vääga kallis.
Kus on visiooniga inimesed? Muuseas mõni aeg tagasi veel arvati, et grammofonis peavad olema väiksed mehikesed kes laulavad, ega muidu ei saa sealt muusikat tulla.

No mida tähendab praegused tanklasüsteemid ei võimalda tankida..? Spetsiaalsed tanklad on vaja ehitada. Kallis? So? No kas küsimus on tehnoloogias, rahas või tahtmises? Tehnoloogia on olemas. Kallis? Jah on kallis. So what? Tahad sõita, ostad auto. Ei ole raha - sõidad ühistranspordiga kuni rahakott järgi jõuab. Tahetakse piirata hirmsat autodemassi? Siin on võimalus piirata: ehita auto ümber, eelista uut tehnoloogiat või käi jala (sõida rongiga). Kogu moos.

Kui kõrgemal tasemel otsustatakse, et 10 aasta pärast peab 50% müüdavatest masinatest töötama näiteks vesinikuga siis hakatakse ka mõtlema. Kui kõik looduse kaitsmisest ja nafta kohe otsasaamisest jahuvad (JAHUVAD) tegelased lõpetavad oma lollimängimise ja nämmutamise saaks kõik üsna kiiresti korda. Otsustamise küsimus.

Lõpetaks teema "ostke rohkem (jaapani ja hiina) autosid ning säästke loodust" ja käiks hoopis välja mingi konkreetse teo? Aidaku oma plämamise asemel alternatiivne tanklakett välja ehitada (hea võimalus tõestada oma kaugeleulatuvat loodussäästlikku nägemust). Algus tehtud - läheb hiljem juba kõik iseenesest oma rööpasse. Mida rohkem uue tehnoloogiaga tanklaid, mida rohkem uue tehnoloogiaga masinaid - seda odavamaks see kõik muutub. Mida rohkem kliente seda rohkem pappi sisse tuleb :idea: Asi on tahtmises.

Postitatud: 01 Dets 2006 16:29
Postitas Arvo
Jaan kirjutas: No mida tähendab praegused tanklasüsteemid ei võimalda tankida..? Spetsiaalsed tanklad on vaja ehitada. Kallis? So?
Sa mõtled liiga väikeses mastaabis, mitte lihtsalt kallis vaid röögatult kallis. Peale tanklate on vaja välja ehitada kogu vesiniku tootmise, trantspordi, ladustamise jne infrastruktuur. Seda suudaksid lubada endale lähima paarikümne aasta jooksul vaid vähesed heaoluriigid. Miks ei ole sinu arust eriti levinud gaasiautod olgugi, et gaasiliitri hind on bensiini omast alati odavam olnud ja toitesüsteem on oma olemuselt vesiniku omast kordades lihtsam ja odavam? Gaasitanklad võib terve eesti peale vist ühe käe näppudel kokku lugeda.

Postitatud: 01 Dets 2006 18:11
Postitas HAIRIDER
meeldiv et siin ikka väga positiivsed inimesed on kes igal juhul ka pensioni põlves haiga ringi vuravad :D

see nn. uute autode myygi kampaania, et odavalt ja säästlikult jne on suht BS. põhiline erinevus ongi see et tänapäeva auto ehitataxe võimalikult säästlikult ja ilma tugevusvaruta (sama nagu ehituses, vanasti ei ajatud näpuga järge mm pealt et kui tugev peab sein või vundament olema ja tehti jõuvaruga, tänapäeval aga on iga gramm materiali arvel), sest lihtsalt ei ole ettenähtud et auto peax kaua kaua kestma. lihtsalt on ettenähtud et auto garantiiaja kestab ära ja siis hakkad remontima ja juppe ostma, sest ka varuosatootjad tahavad raha saada.
autotootjal ei tasu ära toota väga kestvat ja kvaliteetset autot, sest siis ei osta sa nii tihti uut autot ega ka varuosi.

nn alternatiiv kytustest või mootorityypidest arvan et tulevik on kas vesinik või elekter. suurem tõenäosus on et siiski elektrijõul liikuv auto. samas on võimalik el.jõul liikuvat autot pea igal pool laadida, vaadake ntx kui levinud on skandinaavias el.pistikud parkimiskohtadel (ettenähtud siiski eelsoojenduse jaox). kui enamik masinaid el. peal toimivad siis suureneb ka el tarbimise koormus, mis omakorda seab kõrgemad nõudmised el.jaamadele ja selles osas on parim tuumaelektrijaam. samuti on elektrit võimalik saada ka päikeselt, kasutades päiksepatareisid akude laadimisex.
ise pakun välja selle et tulevikus maa peal palju el.jaamu ja õhtul pistame auto stepslisse laadima :lol:

Postitatud: 01 Dets 2006 20:55
Postitas k6veric
See kõik on nii suhteline. Kui näiteks läheneda selle nurga alt, et kui palju energiat ja materjali läheb iga uue auto tootmiseks siis on vana autoga sõitmine tohutult loodus-säästlikum. Kui veel mõelda kui palju läheb nende nii-öelda hübriidautode tootmiseks vajalike kemikaale (kuna pool auto põhjast moodustab akud) siis ei tasu need ka eriti ära. Mõelda veel mis siis juhtub kui need akud vajavad vahetust, hakkab see surnud reostamisring uuesti pihta. Kui kõik sõidaks nende vanade autoga edasi ja lisaks nendele uuemad pritsed ja katid siis see oleks vast looduse sääst. Mootori mehaaniline pool ei ole pool sajandit juba oluliselt ju muutunud.

Postitatud: 02 Dets 2006 02:11
Postitas E28
Silwer kirjutas:Ma mõlgutan praegu mõtteid et võtta endale järgmiseks igapäevaliikuriks uus Octavia Combi. Seda siis 2,0 TDI (103kw / 320nm) koos 6 käigulise DSG automaatkastiga. See siis aitaks oluliselt maailma kütusevarusid säästa... ;)
töötasin kunagi helkamas ja olen sõitnud sellise isendiga, väga aus pill on. hea valik 8)

Postitatud: 02 Dets 2006 17:59
Postitas sysi
DSG kasti kohta ytleks ise ka vaid head - ise olen mitmel korral saanud ta'iel rinnal nautida VW Golf V GTI DSG'd.

Kytusesa'a'stmisest muidugi pole mo'tet selle auto puhul ra'a'kida, keskmiseks tuli 18l/100km :oops:

Postitatud: 02 Dets 2006 22:30
Postitas Silwer
sysi kirjutas:DSG kasti kohta ytleks ise ka vaid head - ise olen mitmel korral saanud ta'iel rinnal nautida VW Golf V GTI DSG'd.
See oleks kah minu esimene valik aga kahjuks on Golf liiga väike ja ülemõistuse kallis ning Seat ning Skoda ei paku seda mootorit veel DSG kastiga.

Postitatud: 02 Dets 2006 23:11
Postitas sysi
Jah, Golf V on kallis. Samas - mina sain ennast selle autoga ikka korralikult v2lja elada... ja loodetavasti ka edaspidi.
Kontseptsioon DSG ja SMG jne lihtsalt on minu jaoks uus ajastu 8)

Postitatud: 03 Dets 2006 19:42
Postitas raul
OT, mu töökaaslane, kes muidu kulgeb igapäevaselt Lexusega GS300, sai päevaks katsetamiseks uue Octavia TDI+DSG kastiga. Tuli õhtul kontorisse tagasi, totakas-rõõmus nägu peas :) Ütles et kui hetkel auto vaja oleks, siis küll ei kahtleks, mida valida..
Ja pole neil Skodadel häda midagi - ma edukalt juba aasta otsa kulgen 20VT Octavia I Combiga ja täiesti lollikindel auto on.

Postitatud: 31 Mai 2007 14:54
Postitas Jaan
Mu meelest diiselmasina ostmine pole hea mõte. No mis mõtet on osta eelmise sajandi seitsmekümnendate tehnikat ja eilse päeva tehnoloogia musta auku raha visata? Peale selle on sellega sõites kogu aeg süda paha.

Samuti pole kuigi hea mõte autosid etanoolile üle viia. Praegu on Brasiilias 5 000 000 hektarit ainult suhkruroo all. No see on üsna suur pindala. Vastamaks aga kogu maailma hetke etanooli vajadusele kavatsetakse katta lisaks veel 4 miljonit hektarit suhkrurooga. Mis viitab sellele, et keegi on lõplikult ajud kaotanud. Muidugi mingi persestunud bürokraat kes etanoolimasinaga Brysselis ringi töllerdab selle peale ei mõtle. Tal suht. poogen mis teisel pool maakera toimub.

Kurb on ümber nafta käivat lollimängu vaadata. Milliste uute "argumentidega" autotööstus välja tuleb, et nende väidetavalt "ökonoomseid" ja "loodussõbralikke" panne ikka ostetaks! Uute tehnoloogiate kasutuselevõtt seisab ainult tahtmise ja otsustamise taga. Muud probleemi pole.

Postitatud: 31 Mai 2007 14:59
Postitas Bronco
Jaan kirjutas:Mu meelest diiselmasina ostmine pole hea mõte. No mis mõtet on osta eelmise sajandi seitsmekümnendate tehnikat ja eilse päeva tehnoloogia musta auku raha visata? Peale selle on sellega sõites kogu aeg süda paha.
sa pole uuemate diisltega sõitnud eriti? ma küll seda süda paha tunnet ei kurda.

naftavarude otsasaamist enda eluea jooksul ei karda.

Postitatud: 31 Mai 2007 15:13
Postitas Jaan
No ma siiski ootaks juba midagi põhimõtteliselt uut.

Postitatud: 31 Mai 2007 19:32
Postitas Iff
See eelmise sajandi 70-date tehnika jutt paneb mind küll muigama. Diislid on just viimase 5-10 aastaga läbi teinud tohutu arengu. Jõuetutest traktoritest 80-dail on saanud võimsad ja ökonoomsed autod, mille mootorid arendavad 500+nm väändemomenti. Veel 80-dail tundus jabur panna jõuetu ja lärmav-vibreeriv mootor luksusklassi masinasse (7ne). Praegusel ajal on teatavasti kõikidel euroopa luksusmarkidel diiselmootorid valikus olemas.

Postitatud: 05 Juun 2007 05:07
Postitas mriks
sain hiljuti proovida audi q7 mis oli 3 liitrise diisliga. sees olles ei tee mingit vahet on see bensukas või diisel ja minu arust liigutas see pisike 3 liitrine traktori mootor üllatavalt hästi seda 2 tonnist kolakat edasi.. :)

Postitatud: 21 Juun 2007 12:29
Postitas Jaan
Ähh... diisel... traktor on ikka traktor :( Eriti ei meeldi mulle see kuidas diiselmasinad naftavarusid vähendavad, see on alatu. Muuseas ega keegi gaasiseadet pole mõelnud oma autole paigaldada? Oleks naftale alternatiiv... Ei.. aga tegelikult ootaks 21 sajandi autotööstuselt mingit põhimõtteliselt uut lähenemist. Bensiin ja diisel tuleks unustada ning ajaloo prügikasti toppida. Praegu leiutatakse suure kaagutamise saatel traktorit. No see asi tehti juba 120 aastat tagasi ära :? Ma ise arvan, et vesinik on tulevik.