2. leht 9-st

Re: 728

Postitatud: 07 Sept 2005 22:53
Postitas Arvo
Ruut kirjutas: 635 -el näitab kompu viimase paari tuhande keskmist 10,0.
Müstiliselt hea tulemus, pole midagi öelda.On sul maantesõite palju või on kompuutriks OBC-1? See nimelt pidi natuke optimistlikumaid tulemusi näitama.
Isiklikest kogemustest pole 3,5 motronicuga mootoriga keskmiseks kuluks alla 12l saanud. 3,5 L-jet mootori keskmine on umbes liiter suurem

Re: 728

Postitatud: 07 Sept 2005 23:11
Postitas Ruut
Arvo kirjutas: või on kompuutriks OBC-1? See nimelt pidi natuke optimistlikumaid tulemusi näitama.
See ta on jah. Täpseid arvutusi pole viitsinud teha aga võib valetada nii 0,5 kuni 1 l. Maanteesõiduga on nii ja naa. Enamik aega kulgeb masin siiski tallinna linnas ja kuni 20 km kaugusel "äärelinnas". Arvan, et üle 50% ei saa maanteed kuidagi olla. Pigem sinna 30% kanti. Kui masin toodud sai kevadel ja üle rootsi tuldud siis kompu näitas keskmist ca 8,0. Seda siis Rootsis nii 90 - 120 sõites.

Postitatud: 08 Sept 2005 08:40
Postitas Jaan
728i-l bensukulu maanteel 7 (stabiilselt 90-ga 7l/sajale), linnas 13-14. Tõde on kusagil vahepeal. Selleks , et bensukulus võita 1-2 liitrit ei näe põhjust datsunit hankida.

Bensukulu juures tuleb kindlasti arvestada seda kas sõidad üksi või mitmekesi. 2,8 või 3,5 liitrise mootori puhul ei ole eriti vahet kas sul on peal 1 inimene või 5. Küll aga on vahe sees näiteks 1,6-se mootori puhul kus mootor oma koorma otsas meeleheitlikult tööd peab tegema ja punnitama. Ma ei räägi sellest kui sa pead sellise masinaga liikuluses maanteel veel kellegist mööda söitma, see ju lausa eluohtlik :!: ja ei löpe mitte kokkuhoiuga vaid vöib löppeda millegi hoopis kurvemaga.

2,8-se vöi 3,2-se (korras) mootoriga möödasöit on selline, et 90 peal paar korda kick-downi andes röögatab masin, pastlad käivad ringi ja suitsevad ja auto hyppab sul järgmisest mööda nagu seisvast postist. Tegemist on siiski masinaga mis möeldud Autobahnil omasuguste hulgas söitma (mitte jalgu jääma). Ei väida, et nii kogu aeg söidan, yldsegi mitte, olen väga rahuliku söidustiiliga aga vajadusel on sul hobused varnast vötta.

Huvitav on jälgida uuemate autode reklaame stiilis "bensukulu 5-6 liitrit". Pane sellisele autole 2 või 3 inimest peale ja vaata mis bensukuluga juhtuma hakkab :wink: Ikka sinna kümne - yheteist kanti läheb see lõdvalt, väidan. Mul maanteel kulu 7, linnas 14, keskmine 11 või 12-l sajale ja seda vajadusel täislastis. Kui see ei ole ökonoomsus siis ma ei oska enam midagi öelda.

Miks mulle tundub, et ma juba näen inimesi kes pööritavad silmi ja mötlevad, et kuidas see vöimalik on oma 2,8 liitrise autoga sama kyttekulu saada kui tema poole väiksema (ja väidetavalt ökonoomsema) mootoriga. Ökonoomsus tuleb ikka korras tehnikast ja söidustiilist mitte sellest mida naabrimehed räägivad ja mida inimene endale ette hakkab kujutama nende juttude pöhjal.

Postitatud: 08 Sept 2005 09:59
Postitas raul
Selles suhtes nõustun Arvoga, et igapäevasõiduk võib olla suvaline "peldik". Ning samas BMW ei tooda näiteks kaubikuid, mahtuniversaale jms, mis osadele inimestele vajalikud on. Ning südametunnistus ei luba oma nahksisuga autosse näiteks ehituskraami laadida :)
Teine asi on see, et bmw suuremate mootoritega masinad on loodud kiiresti maanteel sõitmiseks, aga palju selliseid kohti Eestis on? Siin siuksed kiiresti liikumised lõppevad üldjoones politsei aktsiate ostmisega. Samas kui liikumist headel teedel piiri taga, siis on sellise autoga väga mõnus reisida.
PS. Kütusekulust rääkides - nädalavahetus sai käidud 1.4 corillaga Lõuna-Eestis. Autos mina, naine, laps, vanker, telk ja muu mudru. Kütusekulu üle 6 liitri ei olnud ning mõõdasõitudega küll probleem polnud. 205 gti 1,9 võtab 50%maa / 50%linn jämedalt 8-8,5, m5 sõites maanteel alla 10 ei tule ja linnas on min.15 sajale. Tuttava 1,9 tdi toledo võtab maanteel umbes 4, linnas 6 :( Samas kui kasutada igapäevasõidukiteks ökonoomset tarbesõidukit, jääb hobisõidukile rohekm raha :) Ja ma olen vist nii mandunud et ei häiri see millega igapäevaselt sõidan :)

Postitatud: 08 Sept 2005 13:03
Postitas tanele28
Üldiselt ma oma cliost ka ei pigista välja üle 7 liitri sajale kuidagi, sõida kasvõi pidevalt 6000 pöördega kulu ei muutu, kui auto oli täislastis 5 inimest pluss täiesti pungil pagasnik oli keskmine kulu 6 liitrit sajale, maanteel jäi ikka sinna 5e juurde aga jah mööda sõitu on siis selle 1.2 mootoriga küll väga piin teha :(
Tühjalt samas ma ei nurise möödasõidu üle läheb küll kui käik alla vahetada ja gaasi anda, enamus aega sõidan selle autoga üksi või siis kahe inimesega milleks vedada endaga kaasa 2 lisaust ja suurt lisaraskust?
Ja põhiline miks ma haiga ei sõida on see et mul hakkaks temast lihtsalt kahju talvel Tallinna soola lögas liigelda pluss veel see põldu meenutav teekate mis siin Tallinnas on parem säästan juba teda sellest nii palju kui võimalik :P

Postitatud: 09 Sept 2005 18:50
Postitas Jaan
Fiatist rääkides siis selle vastu pole mul tegelikult midagi. Igavesti vahva auto tegelikult, iga kord kui sellist vaatad teeb tuju heaks. See ongi selline lõbus auto. Tuleb meelde veel see aeg kui noor olin ja Saksamaal käisin keelt praktiseerimas. Tulen mina Frankfurdis lennukist maha, seal oli üks perekond vastu tulnud. Saime siis kokku ja liikusime terminaalist välja. Nemad muidugi tee peal rääkima, et tulid autoga vastu ja ei pea taksot võtma ja kõik on igavesti tore ja saame kohe järgmisesse linna koju sõita, ei mingit probleemi. No kõnnime siis majast välja minul ikka suur põnevus sees ise vaikselt mõtlen kus see auto siis on millega varsti mööda autobahni 200-ga sõidame :D Jalutame ikka ühest Mercedesest mööda ja siis BMW-st mööda ja ikka veel ei ole õige auto, no siis läheme Audist ka mööda ja peale seda sai näha kõiki neid kolme nimetust masinaid veel hulgim teeääres ja parklas seismas kuni jäime ühes kohas seisma. Ühel valgel autol teevad ukse lahti. Alguses ma ei saanud midagi aru aga siis oleks otsekui pyha valgus mulle sellest autost peale tulnud kui see uks avanes või täpsemalt ei osanud kohe asjast midagi arvata aga sain kuidagi aru, et see pole mingi ilmutus ega midagi ebamaist vaid Fiat Panda :shock: Vaatamata oma eriti neutraalsele näole oli esimene küsimus, et: " Was?? Wir haben Fiat." Mina ikka nii, et :) mida? Ich habe nichts gesagt :) Nemad ikka kohe jätkavad selgitamist, et nendel on Fiat ja see on nii tore ja ökonoomne ja nad on rahul väga kuigi see on väike ja midagi ei mahu sisse ja üleüldse enne oli neil Mercedes aga neile ikka meeldib see Fiat väga. Ütlesin, et auto on ikka auto ja väga tore ja meeldiv kui on auto mis endale meeldib. Siis nemad küsima, et mis autoga mina söidan. Ega ma ei hakanud keerutama, ei midagi sellist vaid ütlesin ausalt, et 3 aastat söitsin e28-ga ja momendil on alte siebener kodus ootamas, ei midagi erilist, tavaline vana auto :) Selle peale nemad kohe vastu, et see (vana seitse) pidavat väga vinge asi olema aga nemad ei saa sellist asja kahjuks endale lubada kuna maksud on kallid ja kallis on üleval pidada sellist asja Saksamaal aga nad räägivad oma sugulastele, et neil on külas inimene kes sõidab igapäevaselt vana seitsemsajasega kauges Eestis. Neile aga pole oluline millega keegi sõidab, ei midagi sellist kui ma seda peaksin arvama ja nendele on auto tarbeese, ei midagi muud. Aga põhimõtteliselt oli neil varem Mercedes ja tulevikus ostaksid nad endale hea meelega Porche 911 nimelise auto. Et siis selline lugu :)

Postitatud: 10 Sept 2005 11:25
Postitas E.R.I.K
minu igapäeva liikuriks sai ford sierra 1,6 ,kuna tööl on vaja käia ja haikene pole lihtsalt valmis.

Postitatud: 13 Sept 2005 15:32
Postitas Jaan
Ford Sierrast on mul ka häid mötteid. Nimelt yks tuttav küsima, et miks ma kogu aeg oma bemmiga nii palju tegelen. Temal on Sierra ja tema üldse ei remondi. Et "kas bemm on nii vilets auto ja laguneb palju?". Selle peale mina, et ei lagune - kui kapott üles tõstetud ega siis alati midagi viga ole. Lihtsalt hea on aeg-ajalt mootori pealt tolm ära pühkida. No ja kui mõnda osa vahetada ega siis ei pea alati ootama kui midagi kyljest lendab. Mõnikord on probleemide vältimiseks hea mõningaid asju ennetavalt korrastada, pikemas plaanis on see raha kokkuhoid kuna asjad on tihti üksteisest sõltuvuses - üks natuke logisev asi paneb varsti logisema kolm järgmist asja. No selle peale tema ikka, et ei tema sellisest asjast aru ei saa ja tema Sierrat ei ole vaja üleüldse remontida. Ta ei mäletagi millal Sierral midagi remontis, vähemalt viimased 5 aastat kindlasti mitte. Vaat nii hea masin on Sierra. Hea vöi halb - see poel minu asi aga ühel päeval maanteel sõites lahkus selle konkreetse auto kyljest summuti terves pikkuses s.t. auto sõitis edasi aga summuti jäi tee peale. Pärast seda ei ole ta enam Sierra headusest, ökonoomsusest ja kuidas seda remontida ei ole vaja - rääkinud. Ma ei tea miks :? Loo moraal on tegelikult see, et myy sierra, tee hainina korda ja söida röömuga :D

Postitatud: 13 Sept 2005 16:00
Postitas Arvo
Jaan kirjutas: Sierra headusest, ökonoomsusest ja kuidas seda remontida ei ole vaja - rääkinud. Ma ei tea miks :? Loo moraal on tegelikult see, et myy sierra, tee hainina korda ja söida röömuga :D
Tjah, ex sierra 2,8 4x4 omanikuna võin öelda, et selle auto salong nagiseb ja koliseb piisavalt kohutavalt, et igat kergemat sillakobinat tuppa ei kuulegi, samuti ei pööranud ma selle auto juures kunagi erilist tähelepanu pisiasjadele nagu mõni lahtine liist või praguline armatuurlaud. Ehk siis võib öelda, et selliselt autolt ei nõuta ega oodata nii palju kui bemmilt... seega on ka vähem asju mida remontida.
Samas sierra kiituseks võib öelda, et seda autot on väga lihtne remontida (näiteks starteri vahetus on kordades lihtsam kui bemmil) ja teine väga hea omadus oli väga lühikese käiguga rool - 2,5 pööret servast serva. Ei saa aru miks bemar ei suuda või ei taha sellist roolilatti teha, minuteada on isegi M mudelite roolid 3 või 3,5 pöörde "pikkused".

Postitatud: 13 Sept 2005 17:09
Postitas MiQ
Igapäevaseks selline masin.... :oops:

Pilt

1.6 mootor .. ja küttekulu on enamvähem sama, mis BMW'l
aga salong nagiseb .. jube ....

Executiv

Postitatud: 14 Sept 2005 11:20
Postitas Jaan
Igapäevasest sõidukist rääkides. Lähed hommikul välja. Juba eemalt paistab soliidne auto. Teiste autode rivis eraldub teine hästi massist. Topelt-tuled… tuttav esivõre… soliidne disain… topelt-summutitorud… kindel märk millestki heast. Ka põgusalt peale vaadates võime tuvastada kvaliteetauto tunnusjooned. Astume ligemale, avame puldist uksed. Mida näeme? Meeldiv interjöör, kvaliteetsed materjalid. Nahksisu. El. iste. Ühesõnaga sobiv ümbrus. Istume autosse. Juhi töökoht on avar ja soliidne. Kõik on omal kohal. Nahkrool. Käigukang (loomulikult automaat). Käivitame auto. Mootor käivitub poolest pöördest. Tuled peale. Alustame sõitu. Kummide sahisedes võtame muuseas kohalt. Autos on meeldivalt vaikne. Võimas mootor mühiseb ühtlaselt ja kindlalt. Käigukast. Roolivõim. Kõik toimib laitmatult. Liigume. Üks käsi on toetatud käetoele, teine ukseservale. Auto sõidaks nagu iseenesest, vaja teda vaid veidike suunata kergelt rooli nihutades. Aeg-ajalt vajutame vastavalt vajadusele gaasi või pidurdame. Ülekäiguradadel laseme inimesed üle tee. Mingid üleliigsed helid ei riiva kõrva, kõik on vaikne. Mürasummutus on klass omaette. Vedrustus töötab maksimaalselt hästi, auto istub teel ja liigub nagu läbi sulavõi. Järsku märkame , et ootamatult keerab külavahelt kiirteele 90 alasse sonimütsis autojuht Mosses kes jääb su ette 60-ga tolgendama. Mida teha? Hetkeks võtame hoo alla olukorra hindamiseks – kes tuleb vastasrajal vastu, kui kaugel ta on, kes sõidab järel. Kas taga sõitja märkas, et ma pidurdan... Ei märganud! Selgub, et olukorra lahenduseks on vaid üks võimalus. Kick-down. Kasutame seda. Kiirus mis on tänu ootamatule takistusele langenud 70 km/h peale tunnis muutub sekundiga. Tahhomeetril tuleb ette number 6000. Samas vahetub 2 käiku alla. Auto hüppab röögatades kohalt. Aga see ei ole agoonias mootori hääl millel hing kinni, ei midagi sellist vaid see on nagu vangistuses olnud looma hüüe kes on vabaks saanud. Ta on vaba ja ta võib minna nagu teda loodi minema. M30 on omas elemendis. Hetkeks imeb kiirendus su istmesse. Tänu uutele amortidele, vedrudele, laagritele, kummidele istub auto teel ideaalselt. Manööver kindlalt sooritatud, viime kiiruse nõuetele vastavaks. Selleks vajutame kergelt pidurit. Uus pidurivõimu akumulaator, peasilinder, uued pidurikettad, klotsid toimivad ideaalselt. Jätkame rahulikult sõitu. Üks käsi on jätkuvalt toetatud nahksele käetoele, teine ukseservale. Kilomeetrid lähevad, maastik möödub, mootor mühiseb ühtlaselt ja kindlalt. Äkki selgub, et on vaja peatuda ja autost välja tulla. Mis juhtus? Täiesti ootamatult oleme jõudnud tööle. Nojah… ega siis muud kui… 8 tunni pärast jälle!

Galeriisse sisselogitud kasutajatele näha ka pilt salongist:

http://www.bmwclassic.ee/galerii/album214/aab

Postitatud: 14 Sept 2005 11:31
Postitas sysi
Kui ma oleks BMW'sid müüva asutuse omanik, siis ma ei kahtleks hetkekski, keda müügimeheks võtta :)

Re: Executiv

Postitatud: 14 Sept 2005 20:08
Postitas porkee
Jaan kirjutas:Igapäevasest sõidukist rääkides. Lähed hommikul välja. Juba eemalt paistab soliidne auto. Teiste autode rivis eraldub teine hästi massist. Topelt-tuled… tuttav esivõre… soliidne disain… topelt-summutitorud… kindel märk millestki heast. Ka põgusalt peale vaadates võime tuvastada kvaliteetauto tunnusjooned. Astume ligemale, avame puldist uksed. Mida näeme? Meeldiv interjöör, kvaliteetsed materjalid. Nahksisu. El. iste. Ühesõnaga sobiv ümbrus. Istume autosse. Juhi töökoht on avar ja soliidne. Kõik on omal kohal. Nahkrool. Käigukang (loomulikult automaat). Käivitame auto. Mootor käivitub poolest pöördest. Tuled peale. Alustame sõitu. Kummide sahisedes võtame muuseas kohalt. Autos on meeldivalt vaikne. Võimas mootor mühiseb ühtlaselt ja kindlalt. Käigukast. Roolivõim. Kõik toimib laitmatult. Liigume. Üks käsi on toetatud käetoele, teine ukseservale. Auto sõidaks nagu iseenesest, vaja teda vaid veidike suunata kergelt rooli nihutades. Aeg-ajalt vajutame vastavalt vajadusele gaasi või pidurdame. Ülekäiguradadel laseme inimesed üle tee. Mingid üleliigsed helid ei riiva kõrva, kõik on vaikne. Mürasummutus on klass omaette. Vedrustus töötab maksimaalselt hästi, auto istub teel ja liigub nagu läbi sulavõi. Järsku märkame , et ootamatult keerab külavahelt kiirteele 90 alasse sonimütsis autojuht Mosses kes jääb su ette 60-ga tolgendama. Mida teha? Hetkeks võtame hoo alla olukorra hindamiseks – kes tuleb vastasrajal vastu, kui kaugel ta on, kes sõidab järel. Kas taga sõitja märkas, et ma pidurdan... Ei märganud! Selgub, et olukorra lahenduseks on vaid üks võimalus. Kick-down. Kasutame seda. Kiirus mis on tänu ootamatule takistusele langenud 70 km/h peale tunnis muutub sekundiga. Tahhomeetril tuleb ette number 6000. Samas vahetub 2 käiku alla. Auto hüppab röögatades kohalt. Aga see ei ole agoonias mootori hääl millel hing kinni, ei midagi sellist vaid see on nagu vangistuses olnud looma hüüe kes on vabaks saanud. Ta on vaba ja ta võib minna nagu teda loodi minema. M30 on omas elemendis. Hetkeks imeb kiirendus su istmesse. Tänu uutele amortidele, vedrudele, laagritele, kummidele istub auto teel ideaalselt. Manööver kindlalt sooritatud, viime kiiruse nõuetele vastavaks. Selleks vajutame kergelt pidurit. Uus pidurivõimu akumulaator, peasilinder, uued pidurikettad, klotsid toimivad ideaalselt. Jätkame rahulikult sõitu. Üks käsi on jätkuvalt toetatud nahksele käetoele, teine ukseservale. Kilomeetrid lähevad, maastik möödub, mootor mühiseb ühtlaselt ja kindlalt. Äkki selgub, et on vaja peatuda ja autost välja tulla. Mis juhtus? Täiesti ootamatult oleme jõudnud tööle. Nojah… ega siis muud kui… 8 tunni pärast jälle!

Galeriisse sisselogitud kasutajatele näha ka pilt salongist:

http://www.bmwclassic.ee/galerii/album214/aab
Hello,
see on küll ilus unejutt ju :wink: .Aga kuidas sinna piltidele ligi pääseks?



Regards,
Porkee

Postitatud: 14 Sept 2005 20:26
Postitas porkee
Hello,
kuna olen kogu oma teadliku elu ainult autode keskel veetnud ja ka kindlasti põen rasket ja parandamatud auto manjaki tõbe on minu igapäeva liiikurid tihti vahelduvad.

Seni kuni ilmastiku tingimused lubavad on minu kaaslane ilma sõõrmeteta hobiauto http://eku.3lite.ee/album11 .

Autoks siis,
Porsche 951 Turbo Cabrio mida on ka natuke aidatud :wink: .

Regards,
Porkee

Postitatud: 15 Sept 2005 07:49
Postitas Arvo
porkee kirjutas:Autoks siis,
Porsche 951 Turbo Cabrio mida on ka natuke aidatud :wink: .
Väga ilus auto, vanemad Porsched on minu jaoks BMW-dega üsna võrdsel pulgal ja hea meelega omaks kunagi ühte... soovitavalt juba 911 seeriast :twisted:
Kisub juba väga offtopicucs ja vale foorum takkaotsa aga autofännina ei suuda jätta küsimata, et mis seal auto juures siis tehtud on? Kas see on sul igapäevasõiduk?

Postitatud: 15 Sept 2005 16:09
Postitas porkee
Arvo kirjutas:
porkee kirjutas:Autoks siis,
Porsche 951 Turbo Cabrio mida on ka natuke aidatud :wink: .
Väga ilus auto, vanemad Porsched on minu jaoks BMW-dega üsna võrdsel pulgal ja hea meelega omaks kunagi ühte... soovitavalt juba 911 seeriast :twisted:
Kisub juba väga offtopicucs ja vale foorum takkaotsa aga autofännina ei suuda jätta küsimata, et mis seal auto juures siis tehtud on? Kas see on sul igapäevasõiduk?
Hello,
auto on aastast 89 ja 2,5 turbo 184kw(originaalis).Tänaseks on temake saanud uue hübriid kkk k27/8 porditud turbo(orig oli k26),3tolli roostevaba väljalaske,3kg kergema hooratta,turbo ja kütuserõhu regulaatorid,cross drilled pidurikettad,tugevama siduri ja veel nipet näpet mis ei meenu.Kindlalt võib vaid väita,et autol on 300+....hj.Kui kuskil aksepteeritavas dünos käidud siis tean täpset nr-it(ilma modifikatsioonideta-ainult tiba suurema turborõhuga mõõdeti 266hj ja 366nm).

Rohkem on ta siiski ilusa ilma igapäeva liikur.Meie teedele kohaselt on ilmastikust olenemata igapäeva liikur suur koll Nissan Patrol.

Regards,
Porkee

Postitatud: 20 Sept 2005 09:49
Postitas Jaan
sysile: üldiselt UM pole mulle veel pakkumist teinud :) Käin seal küll tihti :? Kui teeb siis mõtlen asja üle järgi :wink: Aga hea müügimees on tänapäeval hinnas :!: Ehk siis peab õunte pealt vaatama. Mul visioon valmis kuidas saab firmast teha korraliku traditsioone hindava (loe: haisõbraliku) asutuse :)

Postitatud: 26 Sept 2005 10:49
Postitas Jaan
MiQ "1.6 mootor .. ja küttekulu on enamvähem sama, mis BMW'l
aga salong nagiseb .. jube ...."

See on tüüpiline. Kõige jubedam on see kui sulle kogu välismüra autosse sisse tuleb. Nagu ei olekski seinu ümber :? Iga krõbin ja nagin on sul autos sees. Nii palju kui olen pidanud uuemates "konkureerivate firmade" masinates kaasa sõitma siis ei jõua ära imestada kuidas need nagisevad ja kolisevad.

Tänapäeva masinad valmistatakse juba ette teadmisega, et garantiiaja lõppedes pead sa ta uue vastu vahetama. Sõidad 3 aastat või 100 000km ja ostad uue. Üle 3 aasta vana "uue" auto ostmine on mõttetus. Ei ole kütuse kokkuhoidu ega ka sõidumugavust. Pead osi vahetama nagu pöörane. Kõikidel autoosadel on garantiiaeg täis. Rihmad, laagrid, elektroonika... Vanad kvaliteetautod kestavad aga aastakümneid. Ja sõidumugavus on hoopis teisel tasemel. Olen positiivselt üllatunud vanade m30 mootroriga autode väikeses kütusekulus. Seda just võrreldes teiste - nii 15 - 20 aastat uuemate autodega. Kulu on kas sama või isegi väiksem tihti. Me räägime siis tegelikust kulust - mitte kulust mida me ette kujutame või mida reklaam lubab. Seega ka kütusekulu pole põhjus, et valida igapäevasõidukiks 1994 aasta Seati. Muidugi - mitmete inimeste arust on uuem aastaarv auto passis mingi näitaja. Nad ju ostavadki aastaarvu! Meeletute liisingumaksete asemel võiks aga hoopis mõne hainina korda teha :idea: Mõne kuu palga eest saaks hea auto aastateks. Loomulikult on vaja 5000.- krooniga hangitud haininasse natuke investeerida... kuid pikemas plaanis on hiljem aastaid muretu. Muidu liisingumaksetele kuluvale summale leiaks ju mõne sobivama ja mõttekama koha - kodu, lapsed, pere, muud hobid :idea: Elus on palju tähtsamaid asju kui auto, seda ei tasu unustada. Uue auto väärtus langeb peale ostu kohe 25%. Milleks seda vaja? Kellele see kasulik on?

Postitatud: 26 Sept 2005 12:09
Postitas Ruut
Jaan kirjutas: Muidugi - mitmete inimeste arust on uuem aastaarv auto passis mingi näitaja. Nad ju ostavadki aastaarvu!
See on küll understatement. Tegelikult tuleks kirjutada, et valdava enamuse arust ...
Suur osa tuttavatest kuulub ka sinna valdava enamuse hulka k.a. mõned pereliikmed :(

Postitatud: 26 Sept 2005 15:51
Postitas Jaan
Nojah... seda tegelikult silmas pidasingi. Aastaid kestma mõeldud asjad ei ole moes. Kuigi nad oma töökindluselt ja vastupidavuselt jätkuvalt uusi ületavad. Inimesed näevad roppu moodi vaeva, et vahetada oma 1994 aasta Seat 1997 aasta oma vastu. Mis seal vahet on...? Kus on praktiline mõtlemine? Ma mõtlen küll, et ei pea tegema nagu kõik teised. Oma peaga mõtlemine ei ole ka enam kahjuks moes. Seega hoidke oma haininad ikka liikluses. Tänaval kohe silm puhkab kui massi hulgas midagi stiilset ja omapärast näed.