2. leht 3-st

Postitatud: 24 Nov 2010 19:46
Postitas nuga
Sama vin dekooderi lehekülg, mida sa enne mainisid, see ütleb ju ära kui palju jahutusvedelikku sisse läheb ;)

Postitatud: 24 Nov 2010 19:50
Postitas robertr
:oops: Täitsa õigus. 12,5 liitrit... vau. Ma pean otsima koha, kust seda odavamalt juurde osta saab.

Postitatud: 24 Nov 2010 19:53
Postitas nuga
Muide, kui sul süsteem päris kuiv pole, siis on 12 liitrit päris keeruline sinna ära mahutada.
Et vedeliku vahetamisel maksimaalselt vana vedelikku välja saada, pead lisaks radika tühjakslaskmisele ka plokist eraldi välja laskma. Küljepeal on selleks spetsiaalne punn. Ehk keegi täpsustab, kuskohas täpselt M30 mootoril see on :oops:

Postitatud: 24 Nov 2010 20:03
Postitas trevi
Küljepeal on selleks spetsiaalne punn. Ehk keegi täpsustab, kuskohas täpselt M30 mootoril see on
See punn on mootoriplokil kaassõitja pool ploki alumises tagumises osas, nii 5-6 silindri kandis, teoreetiliselt veesärgi madalaimas kohas. Tegemist on tavalise poldiga, mille saad kenasti eest ära keerata.

Postitatud: 24 Nov 2010 20:04
Postitas Jaks
Minu kasutuses olevatel M30 mootoritel pole sellist väljalaskmis kohta kohanud.
Süsteemi saab tühjaks kui veepump küljest lahti lasta ( ei pea küljest päris eemaldama ). Kuid samas võib lahti laskmisega puruneda veepumba ja korpuse vahel olev papist tihend.
Seega on see täielki vahetamine veidi keerukas.

Postitatud: 24 Nov 2010 20:09
Postitas robertr
Kuumenedes välja pritsinud vedelik oli läbipaistev, lõhnatu ja igati destilleeritud vett meenutav. Praegu ostetud variant on see sinakas-rohekas plöga. Kas seda tohib veele lihtsalt otsa valada? Ma eeldasin, et oleks parem, kui saaks vee välja ja laseks rohelise vedeliku asemele... samas ma ei teadnud, et see nii keeruline on. Tanklas räägiti, et tuleb lihtsalt mootor soojaks lasta ja siis radika alt lahti teha?

Postitatud: 24 Nov 2010 20:15
Postitas trevi
Minu kasutuses olevatel M30 mootoritel pole sellist väljalaskmis kohta kohanud.
Süsteemi saab tühjaks kui veepump küljest lahti lasta ( ei pea küljest päris eemaldama ). Kuid samas võib lahti laskmisega puruneda
Oled sa üldse otsinud? Veepumba lahtilaskmist ei soovitaks lihtsalt põhjusel, et veepumba poldid on kerged purunema (ja plokki jääma), kui neid pole aastaid keeratud.

Postitatud: 25 Nov 2010 15:25
Postitas robertr
Niisiis. Ventikas koos viskoga on küljes, jahutusvedelikku lasin nii palju välja kui sain (oli rohekas siiski) ja siis lasin uue jahutusveeliku sisse. Paisupaagi peal oli kriips, milleni külmast peast peaks vedelikku valama. Alguses läks mitu liitrit sinna sisse ära (voolas süsteemi minema), siis lõpuks hakkas tase pasupaagis kerkima. Lasin kuni kriipsuni. Siis mootor tööle, paari minutiga läks temperatuur üles, tõusis kolinal kuni peaaegu punaseni, paisupaak sai vedelikku täis, keerasin mootori kinni. Mida nüüd sis proovida? Äkki on süsteem kuskilt umbes? Kuidas seda kindlaks teha?

Postitatud: 25 Nov 2010 15:26
Postitas nuga
Jahutussüsteemi ära õhutasid? :D

http://www.e21.ee/forum/viewtopic.php?t=5022

Postitatud: 25 Nov 2010 15:43
Postitas Jaks
Viga võib olla ka katkises veepumbas, mis ei aja vett ringi või siis ka termostaadis mis ei avane.

Postitatud: 25 Nov 2010 15:49
Postitas robertr
Selle väikse kruvi (ingliskeelses PDFis Bleed Screw) keerasin maha, valasin vedelikku juurde. Paisupaak sai jälle kriipsukeseni täis, aga sealt kruviaugust ei tule ikka vedelikku välja.

EDIT: torkasin kruvikeeraja sealt august sisse et näha kas sealt üldse märg on. Paistab et sealt oligi umbes, sest kui kruvikeeraja välja tõmbasin hakkas solinal vedelikku tulema.

EDIT2: Mehed! Mu jahutus töötab!
Lasin siis õhu välja nagu eelmises lingis kästud. Temp ronis kuni peaaegu poole näidikuni ja jäi siis seisma. Paisupaagis on vedelikku natuke alla kriipsu töötava mootoriga. Andsin koha peal natuke gaasi, sellest läks temperatuur madalamale (sest ventikas hakkas sellest kiiremini käima?) Nüüd juba mitu head minutit kohapeal mootor töötanud ja temp on peaaegu keskel.

Postitatud: 28 Nov 2010 11:38
Postitas robertr
Tundub, et praami+treileri plaan auto Eestisse toimetamiseks siiski ei saa toimima. Laevafirma mehed tahavad, et autol oleks numbrimärgid küljes, vastasel juhul tuleb läbi cargo saata ja selle eest tahetakse hingehinda. Seega tuleb ilmselt ikkagi kõige lihtsam ja odavam, lasta mõnel transafirmal masin Eestisse tuua. Kas keegi oskab soovitada mõnda firmat mis selle nalja odava hinna eest ära teeks? Või mingit muud nõu anda / ettepanekut teha?

Postitatud: 28 Nov 2010 13:37
Postitas Ruut
Foorumi kasutaja Baur TC pakub suht odavat treileri teenust. Samas "kollased numbrid" saksas ei maksnud eriti palju. Teed need ja tuled oma esialgse plaani järgi.
Tõin kunagi veoka saksast nii, et viskasin (kollaste numbritega) masina Rostocki sadamasse, andsin võtmed neile ja hiljem Tallinna sadamast võtsin auto vastu. Ise samal ajal sõitsime sõidukatega üle Taani - Rootsi kodu poole.

Postitatud: 28 Nov 2010 14:24
Postitas Baur TC
helista Rain 5023177 (Lõuna Saksa asukohad) või Heiki 5073713 (Kesk- Põhja Saksa asukohad) ja need pakuvad sulle võib olla midagi.

Nalja odav ei ole sealt midagi - aga korrektne teenindus saad!

Postitatud: 28 Nov 2010 23:21
Postitas robertr
Erinevate variantide läbihelistamise ja kaalumise ennustatavaks tulemuseks kujuneb kasutaja Jaks poolt kätte juhatatud ülevedaja teenuse kasutamist. Siis saab masin kindlates kätes kodumaale, ja ma ise saan laevaga oma Sierra kah üle tuua.
Veel üks küsimus suurele ringile: millised bensiinipaagid E24-le sobivad, kas neid kasutatud peast liigub ja millist hinda võiks Eestis/Saksamaal oodata? Kui enamvähem idee olemas, siis saan siit kohalikust lammutusest uurida, kas neil on midagi mõistlikku pakkuda, ja siis seda võrrelda Eesti variantidega.

Postitatud: 29 Nov 2010 08:07
Postitas tanele28
robertr kirjutas:Erinevate variantide läbihelistamise ja kaalumise ennustatavaks tulemuseks kujuneb kasutaja Jaks poolt kätte juhatatud ülevedaja teenuse kasutamist. Siis saab masin kindlates kätes kodumaale, ja ma ise saan laevaga oma Sierra kah üle tuua.
Veel üks küsimus suurele ringile: millised bensiinipaagid E24-le sobivad, kas neid kasutatud peast liigub ja millist hinda võiks Eestis/Saksamaal oodata? Kui enamvähem idee olemas, siis saan siit kohalikust lammutusest uurida, kas neil on midagi mõistlikku pakkuda, ja siis seda võrrelda Eesti variantidega.
E24-jale ja E28-sal on sama bensiinipaak aga kasutatult korraliku üsna keeruline leida, kipuvad pealtpoolt(paagi tuulutuse, tankimis toru juurest) üsna roostes olema.

Postitatud: 09 Dets 2010 00:57
Postitas robertr
Kiire update. Jõudsin just tagasi 10päevaselt tripilt Prantsusmaale töö asjus, seega pole saanud lillegi liigutada. Vahepeal on kõvasti lund tulnud siin, homme kaevan oma uue sõbra jälle välja. Homme alustab ta ka oma teekonda Eesti poole, kus ma temaga 10 päeva pärast taas kohtun. Niisiis seiklus jätkub umbes kahe nädala pärast :)

Postitatud: 05 Jaan 2011 16:33
Postitas sysi
Oled autoga vahepeal koju jõudnud?

Postitatud: 10 Jaan 2011 09:37
Postitas robertr
Ei ole. Jamavärk.
See treilamees, kes pidi autole järele tulema, tuli siis kui mind kodus polnud. Mul olid kõik võtmed ja asjad talle valmis pandud, et ta ise auto kätte saaks. Kahjuks oli vahepeal lund sadanud, ja tema leidis, et selle auto pealt maha lükkamine on liiga suur töö, ja sõitis lihtsalt minema. Siis tulid jõulud ja uusaasta, treilerid ei liikunud enam. Nüüd on põhimõtteliselt kuses, mul on puhkus läbi ja olen tagasi Saksamaal. Nüüd treilerid käivad jälle, millalgi lähiajal saadan auto teele. Aga ise jõuan ma alles aprillis Eestisse, enne seda kahjuks midagi teha ei saa.
Mul on hea meel, et mu auto vastu huvi tunned. Kahjuks ei saa ma aga enne aprilli midagi huvitavat kirjutada. Aga noh, mis seal ikka, suveks saab vähemalt sõitma :)

Postitatud: 10 Jaan 2011 10:55
Postitas Ruut
Ma hoiaks parem autot aprillini Saksamaal ja nokitseks seda seal tasapisi sõidukorda. Hiljemalt märtsis on juba ilusad ilmad ja siis saab autobahni peal sõitu nautida.