2. leht 2-st
Postitatud: 05 Jaan 2011 10:06
Postitas eix22
See "talveneeru" jutt on jälle rahva omalooming ilmselt

Ka e30`l on sellised neerud olemas, pannakse neid algusaasta masinale, millel õhk radiaatorile jookseb peale põlle avast. Uuematel pole enam põlles avasi (va diisel ja konditsioneeriga variant) ja jahutusõhk jookseb neerudest.
Ilmselt on ka e28 masinatega sama teema.
Antud teemas ei usu, et viga õhutamises. Kontrolli üks lihtne asi ka ära, mis põhjustab sinu kirjeldatud jama, vaata kas salongiradika lõdvikud on õigesti.
Postitatud: 05 Jaan 2011 10:09
Postitas Steven
Kuidas õigesti?
Peale termostaadi vahetust ei ole enam kuuma puhkund salongi maanteel.
Kas võib olla sirkulatsiooni pumba viga?
Postitatud: 05 Jaan 2011 12:05
Postitas eix22
Peale-ja tagasivool õigetpidi, et pole vahetusse läinud. Mis tsirkulatsioonipump?? Peale veepumba ei tohiks rohkem mingeid pumpasi olla, kui see tuksis, labad puru või mis iganes, siis kuumeneks üle.
Seal ei saa olla midagi üle mõistuse, kõik variandid on siin ära pakutud juba, oled kontrollinud ka mainitud asju? Kontrollisid korgi üle? Süsteem peab surveall olema, vastasel juhul ei tule ka sooja. Termostaat on ikka õige nn kahe klapiga?
Postitatud: 05 Jaan 2011 14:25
Postitas fiziks
eix22, süsteem ei PEA surve all olema, õigem oleks öelda, et süsteem peab survet pidama. sest sinna tekib surve jahutusvedeliku kuumenedes.
kas ja kui suur surve sinna tekib sõltub sellest kui kuumaks kogu see asi läheb, karmil talvel ei pruugi jahutusvedelik alati saavutatagi nii kõrget tempi, et tekiks väga reaalne surve.
põhjus miks süsteem peab survet pidama on see, et jahutusvedelik keema ei läheks!
minumeelest enda E28'l oli küll selline asi ka nagu tsirkulatsioonipump täitsa olemas.
eix22, ma ei saa aru sinu loogikast...kui kasutaja vahetas termostaati siis miks krdi pärast oleks ta pidanud pärast salongiradika lõdvikud teistpidi ühendama???

Postitatud: 05 Jaan 2011 14:45
Postitas Steven
Õhku ei tohiks sees olla..või mine sa tean, aga ma pakun et see asi nr.1 on tuksis:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18
Täna käisin veel maanteel, sõitsin umbes 90nega teiste taga(arvan, et 90 sest mul kiirust ei näita), kõik hea, puhukus sooja..pöörasin maanteel ümber, et Tartu poole tagasi minna, lasin mingi sajaga äkki, pöörded olid 2000+ ja hakkas külma puhkuma, võtsin käigu korra välja, panin uuesti 5 käigu ja hakkas sooja puhkuma...andsin veel gaasi ja hakkas jälle külma puhkuma ja nii koguaeg

Postitatud: 05 Jaan 2011 15:43
Postitas fiziks
see on klapp, elektriline.
kui nüüd mõtlema hakata siis võibolla ajasin ise ka segamini ning omal oli samuti selline klapp, mida pikemalt süvenemata võisin väiksemat sorti pumbaks pidada.
sümptomite järgi, mida kirjeldasid võiks täitsa reaalne olla, et mingi selline klapp põhjustab sul seda jama, sest noh ega mootori jahutusvedelik iseenesest nüüd nii kiiresti temperatuuri kohe päris kindlasti ei muuda.
millest muidu järeldad, et õhku sees ei ole?
Postitatud: 05 Jaan 2011 17:44
Postitas Jaks
Pakun veaks selle elektrilise veeklapi.
Ehk siis kui sellel klappil on kummi membraan katki vee surve läheb selle membraani alla. Siis ta surub selle klapi kinni kui mootori pöörded kõrgemal ja vee tsirkulatsioon kiirem.
Seega soovitan otsida terve membraaniga klapp.
Postitatud: 05 Jaan 2011 17:50
Postitas Cardo
Ei ole nii. Üldjuhul kui see klapp voolu ei saa on ta avatud asendis. Üldiseks veaks on neil see, et see sulgurtihend mureneb ära ja suvel kipub pigem salongi sooja laskma, kuigi termoregulaator on nullis.
Endal on olnud kunagi selle klapi kinnikülmumiseprobleem, aitas soe maaalune parkla mingis kaubanduskeskuses.
Hetkel kuna klapp saab aru, et salongis on soe ja selle jõuga, ehk elektriliselt sulgeb võib pigem viga olla salongi temperatuurmõõdikus mis asub juhi vasema jala kohal armatuuri all, tavaliselt peetakse seda andurit maeiteamilleks.
Postitatud: 05 Jaan 2011 20:44
Postitas Steven
Cardo kirjutas:võib pigem viga olla salongi temperatuurmõõdikus mis asub juhi vasema jala kohal armatuuri all, tavaliselt peetakse seda andurit maeiteamilleks.
Kas see ongi see ongi see voolik, mis õhku imeb?
Ma Soome foorumist lugesin selle klapi kohta, ma ikka kipun arvama, et see on selle klapi viga, mida näitasin.
Postitatud: 05 Jaan 2011 21:00
Postitas Cardo
voolik imeb läbi anduri
Postitatud: 05 Jaan 2011 21:21
Postitas Steven
Cardo kirjutas:voolik imeb läbi anduri
Aaaaa...
Mul on see paneel küljest ära ja voolik ka lahti nagu, ripub hetkel salongis.
Ma võtsin selle ära, et uut juhet vedada makile ja pole viitsinud seda tagasi panna...niiet kui tagasi panen, võib kõik normis olla?
Edit: Aga enne termostaadi vahetust oli ka see voolik mul lahtine, ikka puhkus sooja maanteel.
Postitatud: 05 Jaan 2011 22:16
Postitas eix22
fiziks kirjutas:eix22, ma ei saa aru sinu loogikast...kui kasutaja vahetas termostaati siis miks krdi pärast oleks ta pidanud pärast salongiradika lõdvikud teistpidi ühendama???

Kas hakkab jälle mingi probleem tekkima?Pakkusin välja ka sellise variandi, ei mina tea mis ta seal auto juures on teinud või ei ole teinud termostaadi vahetamise käigus...
Postitatud: 05 Jaan 2011 22:17
Postitas Steven
Mina ei ole voolikudi näppinud, vahetasin aind termostaadi ära ja mitte midagi muud..no radika ka hiljem kui lekkima hakkas.
Postitatud: 06 Jaan 2011 00:08
Postitas Cardo
"fantastiline maailm" ehk kuidas elada kui internett puudub
Postitatud: 06 Jaan 2011 09:02
Postitas jossu
Aixi e28 tehes jäi see sama klapp silma, elektriline, seda vahele ühendatud ei olnud minuarust, köik töötab endiselt...