2. leht 3-st

Postitatud: 19 Okt 2011 08:10
Postitas Greger
aga sul on see klapp avatav süsteem. Võta ta lahti vaata tihendid üle, pese ta katlakivist puhtaks ja leota teda, et normiks läheks. See võib veel tööle hakata. Aga ei pruugi. Sul on kunagi vist seal vesi kuskil sees olnud ?

Postitatud: 19 Okt 2011 11:48
Postitas rean
Greger kirjutas:aga sul on see klapp avatav süsteem. Võta ta lahti vaata tihendid üle, pese ta katlakivist puhtaks ja leota teda, et normiks läheks. See võib veel tööle hakata. Aga ei pruugi. Sul on kunagi vist seal vesi kuskil sees olnud ?
Ei ole avatav ! Vastupidi , soojaga suletav süsteem ja kraanivee all isegi toimiv . Et külma mootoriga peab rohkem õhku saama , siis seda ta ka saab sest klap on ilusti külmast peast avatud olekus :wink:
Muutusi mootori töökäigus võiks mõjutada töösoe mootor , kui klapp korralikult ei sulgeks ja mootor saaks sealt lisaõhku .
Teine versioon on selline , et töösoojana suletud klapp jahtudes ei avane . Tekib käivitamisel külma mootoriga tarvidus lisaõhu järgi .

Külma mootori puhul võiks tühikäigu klapi nimekirjast maha tõmmata . :roll:
Kuna olemasolevad klapid on mõlemad külmana avatud olekus :wink:

Postitatud: 19 Okt 2011 12:07
Postitas Xim
rean kirjutas:See ei pruugi selle mootori tüübi viga olla , et tühikäigul pöördeid üles ja alla viskab . Katsun pühapäeval välja vahetada lõhenenud vaakumvooliku ja karterituulutustoru alumise simmeri (0-ring) . Edasi saab ka proovida teist tühikäigumootorit ja kui see ei aita , siis proovin sulgeda erinevaid torusi :)
Lisaks oleks vaja süsteemi installida vaakumi toimetamist näitav kell, mida ma kohalikust poest ei leidnud. Võibolla Hydroskand või Hiflex aitavad. Mul on olemas Hayensi manuaal kus on sellest vaakumi kontrollimisest pikalt kirjutatud.

Postitatud: 19 Okt 2011 12:29
Postitas Greger
rean kirjutas:
Greger kirjutas:aga sul on see klapp avatav süsteem. Võta ta lahti vaata tihendid üle, pese ta katlakivist puhtaks ja leota teda, et normiks läheks. See võib veel tööle hakata. Aga ei pruugi. Sul on kunagi vist seal vesi kuskil sees olnud ?
Ei ole avatav ! Vastupidi , soojaga suletav süsteem ja kraanivee all isegi toimiv . Et külma mootoriga peab rohkem õhku saama , siis seda ta ka saab sest klap on ilusti külmast peast avatud olekus :wink:
Muutusi mootori töökäigus võiks mõjutada töösoe mootor , kui klapp korralikult ei sulgeks ja mootor saaks sealt lisaõhku .
Teine versioon on selline , et töösoojana suletud klapp jahtudes ei avane . Tekib käivitamisel külma mootoriga tarvidus lisaõhu järgi .

Külma mootori puhul võiks tühikäigu klapi nimekirjast maha tõmmata . :roll:
Kuna olemasolevad klapid on mõlemad külmana avatud olekus :wink:

Sa said minust valesti aru :D. Selles mõttes avatav, et sa sad selle asjanduse lahti võtta ja seda seestpoolt puhastada. Ta võib olla sul kinni jäänud olla kuna must. Mul läks ta peeti nimodi kui lasin vedelikud välja ja seisis 2 päeva nimodi ja oligi korras. Tekkis korosjoon jne. Seal on alumiinum minig plaat sees mis korudeerub ja on olemas.

Postitatud: 19 Okt 2011 14:03
Postitas rean
Lisaks oleks vaja süsteemi installida vaakumi toimetamist näitav kell, mida ma kohalikust poest ei leidnud. Võibolla Hydroskand või Hiflex aitavad. Mul on olemas Hayensi manuaal kus on sellest vaakumi kontrollimisest pikalt kirjutatud.[/quote]

No see oleks küll kõva !
Kui vaakumi numbrid (tehase omad) on teada , ühendad näidiku vaakumsüsteemile vahele ja saad lekke olemasolust kiiresti teada .
Edasi tuleb ainult viga leida ja kõrvaldada :)

Postitatud: 19 Okt 2011 19:42
Postitas Xim
Krt ma mäetasin valesti, ei olnud Bmw Hayensis selle kohta piisavalt infot. Juu siis kuskilt mujalt interneti avarustest lugesin selle kohta, aga eniveis äkki on abiks:

http://www.upload.ee/files/1744050/1948-04.pdf.html
http://www.upload.ee/files/1744061/1948-06.pdf.html

Postitatud: 31 Okt 2011 12:20
Postitas rean
No läks aega , sai siis olnud nädalavahetus karterituulutus toru maha võetud ja simmer (o-ring) vahetatud . Toru ülemine tihend oli katki , alla sai uus pandud ja vana alumine korralik sai üles asemele .
Tühikäigumootori asendasin teisega , kuigi kraanivee all toimisid mõlemad . Ühe vooliku vahetasin välja , mis läheb tühikäigu mootorist külmkäivituse külge ja kõik ülejäänud osad tagasi külge .
Esimesel kolmel käivitusel suri kiirelt välja , neljandal korral hoidsin ise pöördeid 3-4 vahel , ega ta selles vahemikus ka puikles vastu . Lasin selles pöörete vahemikus 1-2 min käia kuini ise tööle hakkas ..nii 2 peale jäi . Töötas siis ühtlaselt 2- peal , antsin mõned korrad kaasi , edasi hakkas jälle kõikuma :roll: . Kaasi siiber jäi ka veits peale , keerasin käega maha , suretasin välja ja siis uuesti jäi ühtlaselt käima . Kruvikas külge ja keerasin kokku 8-pööret tühikäigu kruvi maha :shock: .
Praeguseks siis töötab ühtlaselt 1-peal , paaril korral on ka kergeid pöörete kõikumisi ette tulnud aga üldiselt käib päris hästi .
Muidugi üks mis ma tähele panin on kaasi hoovastiku küljes olev vaakumklap , mis siis ka oluliselt mõjutab kogu kooslust . Võtsin testi mõttes korraks vaakum vooliku küljest ära , nii tõusid pöörded kohe 2000 peale . Tühikäigul see reguleering tahab ikka korraliku vaakumit ja segusiibri hoovastik peab hästi käima ja lõpuni maha minema .
Korra peaks muidugi külma mootoriga käivitamise ka läbi proovima , et töötaks igas asendis .
Lõpp viimistluse peaks laskma ikka diagnostikas ära teha .

Kuna sügisõhtutel on suht igav , siis lisan mõned pildid ka :)
Karteri tuulutuse ümbus nägi välja selline ;
Pilt
Pilt
peale puhastust
Pilt
vahetusse minev voolik
Pilt
Nagu pildilt näha , siis neid tühikäigu mootoreid on kahte tüüpi , sileda välispinnaga päri 83a pealt , lahti käiv variant ,
teisel välispind struktuurne , mitte lahti käiv 84 a pealt .
Külge läks vanem .
Pilt

Postitatud: 05 Nov 2011 09:50
Postitas akuula
kunagi vahetasin selle sama M20 vedelik bimetall klapi M30 mootori elktri bimetall klapi vastu(leidub siis mudelitel millel L-jettronic, 525i,528i) toimis kenasti,gaasid keerasin p2rast stendis paika :wink:

Postitatud: 06 Nov 2011 19:41
Postitas rean
Ja nagu arvata oli siis külmast peast autot käima ei saanud :(
Proovisin paar korda , mõne korra lubas ja rohkem käiata ei viitsinud .
Bensuka viskas üles küll .

Nüüd siis tekib küsimus kas külmkäivitus pihusti üldse töötab :roll:
Pöörded sai eelmine kord maha keeratud ja sooja mootoriga käis päris ilusti .

Postitatud: 13 Nov 2011 21:21
Postitas rean
Täna sai siis külmkäivitus pihusti , koos krempliga ära vahetada teise vastu .
Teine auto on siduri rikkega , see auto käivitus vanasti nagu kell .
Mõte oli selles , et tühikäigu kruvi oli ka paigas ja praeguse auto kohta seda õelda ei julgeks .
Proovisin ka neid läbi puhuda , töötava pealt käis vaikselt õhk puhudes läbi , millel keerasin 8-pööret tühikäigu kruvi regullimisel , sellel ei jõudnud õhku läbi suruda .
Pilt
Pilt
Peale vahetus siis endiselt ei miskit , mootor oli päris tumm .
Võtsin küünla maha , küünal oli märg , sädet kohe ei kontrollinud .
Huvi hakkas pakkuma kommutaator või miskine selline asi .
Mõte oli jällegi proovida teist , teadmatusest keerasin kõik kruvid lahti ja otsa ta sai . :twisted:
Avatuna mõni pilt
Pilt
Pilt
Sees on miskine geeli taoline ollus , mulle tundub et see seade on mitte lahti käiv . Küljest ära keeramisel tuleb keerata üks vasakpoolne kruvi välja , mis on aluspleki küljes ja parempoolne välimine , kommutaatori küljes olev kruvi . Vasakut kommutaatori kruvi puutuda ei tohi , muidu juhtub see , mis pildil .
Peale selle vahetust tegi mootor mõne lubava hääle ka .
Egasi peaks kas siis testriga ära proovima , kas külmkäivitus pihustini jõuab toide võ mitte :roll:
Samas võib ka proovida vana külmkäivitus pihusti osa tagasi panna ja 8-ringi tühikäigu kruvi peale keerata , ehk siis taastada algne seade ja uuesti sellest regullima hakata :roll:

Postitatud: 13 Nov 2011 21:30
Postitas Greger
see komutaator on küll päris nutune :D

Postitatud: 13 Nov 2011 22:30
Postitas renks
mul peaks isegi yks selline kommukas alles olema :) kui peaks vaja minema ;)

Postitatud: 14 Nov 2011 12:46
Postitas rean
Kas selle kommutaatori sisu peaks ikka korralik tarretis olema , mitte tatjas ? :)
Idee poolest on ta lahtikäiv või ? :roll:

Ja millised võiks olla mitte töökorras oleva kommuka sümtomid ?

Postitatud: 21 Nov 2011 12:57
Postitas rean
Kuidas aru saada temperatuuri andurist , mis on nelja klemmiga ja lisa info on avanev/sulguv ?

On sellisega võimalik ka külma vee puhul rakendada toidet .
Põhimõtteliselt et saaks lülitust valida ühtepidi ja teistpidi , siis vastavalt ühendades toimib külma veega ja teistpidi sooja veega :roll:

Postitatud: 21 Nov 2011 16:45
Postitas Cardo
nende asjade nimetus on NC - normali open ja NC-normali closed

Postitatud: 24 Nov 2011 20:41
Postitas -Myyr-
Oleks selline paras küsimus..

Voolik..joonisel number 12 läheb külmkäivitus pihusti külge..

Sellel voolikul on mul pandud ette n.ö tropp..et ta rohkem õhku ei saaks..

Kui ma võtan ära selle viskab ta pöörded mul 2000 peale ja rohkemgi..aga kui panna tropp ette on kõik normaalne..

ma ise ei oska sellega midagi peale hakata -.-

Postitatud: 25 Nov 2011 09:27
Postitas rean
Seda ma tahtsin ise ka ära proovida , millalgi mainisid küll , et sul kuskil voolikul pime ees .

Täpselt sama teeb välja , et ma pöörded normaalseks sain , selleks keerasin tühikäigu kruvi 8-pööret . Kui küljest ära võtsin siis proovisin läbi puhuda ja ega sealt õhku küll läbi ei surunud . See on sama hea kui pime :)
Kokku võttes tähendab see aga seda , et ega sinu autol ka see tühikäigu mootori klapp lõpuni ei sulge . Kui ta lõpuni kinni läheks sooja mootoriga poleks pimedat ette vaja :wink:

Aga ma proovin selle ka pimedaks teha , siis saab idee poolest tühikäigu kruvist õhu läbi laskmist regullida .

Eks ma katsun nädala vahetusel näpud õliseks teha 8)

Postitatud: 27 Nov 2011 21:39
Postitas rean
Mõistus suht otsas , autot käima ei saanud :cry:
Aku on hea , lihtsalt käiad tühja (tumm) .

Kui mul eelmine kord kommukas pihku jäi , sai teise vastu välja vahetatud , säde on , pump lööb , kütust on :roll:

Kui näiteks temp andur ei peaks toimima , kas siis säde peab olema või mitte ? Mootori pöörete andur kasti küljes streigib ? (sellist asja vist ei olnud 92kw autol) Või uue kommuka panema , jagajakaane :roll:

Postitatud: 27 Nov 2011 22:33
Postitas rean
http://www.youtube.com/watch?v=i5PuOwGPk8s
Lisan ühe kehvema klipi ka , kui ma ta viimati enam vähem ühtlaselt käima sain :)

Postituste järgi vaadates oli selleks kuupäevaks 31.10.2011 , ehk siis mootor töötas viimati kuu aega tagasi .

Postitatud: 27 Nov 2011 23:08
Postitas -Myyr-
Viska lihtsalt nr 12 voolikule tropp ette.. või proovi näpuga takistada kui voolik küljest ära kui aitab siis proovi selle tropiga.

Temp andur ei peaks olema nii seotud et ta sädet ei annaks ega midagi.

Kasti küljes tal ei ole andurit..hoorataa juures peaks olema