2. leht 2-st
Postitatud: 07 Nov 2011 18:50
Postitas inc13
Cardo kirjutas:
Üks tuntumaid on kiirendades puksimine, rattad hakkavad hüplema.
Nimetatud probleem ehk axle tramp on ka praegu probleemiks sellel autol kohati
Postitatud: 08 Nov 2011 09:48
Postitas Arvo
inc13 kirjutas:Cardo kirjutas:
Üks tuntumaid on kiirendades puksimine, rattad hakkavad hüplema.
Nimetatud probleem ehk axle tramp on ka praegu probleemiks sellel autol kohati
Mul E30-l oli kunagi sama probleem, lahti sain sellest amordivahetusega. Vedrustus oli madaldatud ja kusjuures amordid (iirc Sachs) olid suht uued ja täiesti terved... aga kui õieti mäletan siis tavavedrustuse jaoks mõeldud.
See B6 mingi imeamort imho ka pole omadustelt, eespool kirjeldatud tegevus (150 juures pidamise piiril sõit) eeldaks juba klass kõrgemat amorti või veel parem reguleeritavat coilover lahendust.
Ega sellisele probleemile vast foorumist lahendust ei leiagi, erinevaid vedrusid ja amorte võiks ju katseeksitusmeetodil proovida ning nagu ruut ja cardo eespool mainisid siis ei maksa ka rehve unustada mis on samuti osa vedrustusest. Peale rehvi laiuse ja profiili soovitan uurida ka nt kui tugev on kasutatava rehvi külgsein, see võib mõjutada juhitavust ja auto käitumist päris palju.
Postitatud: 08 Nov 2011 10:58
Postitas Cardo
Tegelikult on minu autol ka selline probleem, küll aga on väljendunud kohaltvõtul. Õnneks suurematel kiirustel ei ole silda puksima saanud, võimalik, et rehvide pidamine on ka teine.
Postitatud: 08 Nov 2011 14:07
Postitas raunz
Kiirendades rataste puksimine oli ka minu autol. Amort bilstein ja vedru H&R. Vahetasin vedrud jäigemate vastu ning probleem kadus. Amort, rehv ja kõik muu jäi samaks.
Postitatud: 08 Nov 2011 14:33
Postitas raimo
Eelnevast võib lugeda, et eesmärk on pidamine kaotada ehk driftida ning tavalisel maanteesõidul käitub auto normaalselt nii seaduslike kiirustega kui ka natuke kiiremini sõites.
Selle kohta võib öelda et tänava vedrustusega auto ei saagi 150 km/h külg ees nii kõrge rehviprofiiliga (195 laiuse juures on profiil 50-65) stabiilselt käituda.
Esiteks drifti puhul on tegu mitte eriti tihti nähtava kurvi sisenemis kiirusega ja kurvikiirused driftis on madalamad.
Teiseks sõidavad drifti autod üsna jäikade sildadega (väga jäigad stabikad) ning B6 amort selle jaoks kindlasti sobilik ei ole, samuti mitte nii kõrge külgseinaga rehv.
Lisades siia standartsest 2x suurema võimsuse, mille mahapanemiseks originaal tagasild kindlasti mõeldud ei ole, siis saabki üsna rahutu käitumisega auto.
Kui tegemist on ülelaadimist kasutava mootoriga, siis selliseid mootoreid hoitakse võistlusspordis sellises pööretevahemikus, et jõu järsk suurenemine ei tekiks ebasobival hetkel (näiteks kurvi keskel).
Postitatud: 08 Nov 2011 14:39
Postitas mall0c
Jämedamad stabikad ja DIY coil-over kit. Kuna tegu niiöelda driftimasinaga, siis vastava profiiliga jäiga külgseinaga rehvid ning viia tagasilla camber nulli või vähemalt selle lähedale. Kuigi madaldamine ei ole antud juhul teema, aitaks ka kaldumise vastu natukene raskuskeseme madalamale toomine. E28 on originaalis nii kõrge, et sealt võib tekkida see õõtsumise ja teelt kadumise tunne küll.
Edit: Ja üldse e28-ga spordi tegemisest, eelkõige driftimisest on eestis Eduard õige mees, kellega konsulteerida. Driftime.ee foorumist leiab ka kontaktid.
Postitatud: 10 Nov 2011 22:24
Postitas V8
Ok, pärast Tõnise posti teema hakkas liikuma
Probleemi olemus oli sama ka enne võimsamat mootorit, lihtsalt see ei old nii terav. Võimsam mootor tegi selle probleemi lihtsalt teravamaks.
Tänud mõningate soovituste eest, proovib mõndasi neist soovitustest.
Korrigeerin siin üht vale arusaama, tegu ei ole drifti masinaga, vaid hobiautoga hoopis.
Muidu netis ma olen vaadanud e28 turbosi ja töötavad laitmatult:
http://www.youtube.com/watch?v=-apEDVYe938
http://www.youtube.com/watch?v=ficaRyBjC4o
Isegi selline (mitte e28) suht peletis käitub teel hästi:
http://www.youtube.com/watch?v=1LRJ83yl ... re=related
Postitatud: 11 Nov 2011 15:50
Postitas raimo
Video põhjal nüüd küll öelda ei saa, kuidas auto rooli taga olles tundub käituvat.
Kui väljast vaatad, et tagaots käib 0,5m ühele poole ja 0,5m teisele poole, siis rooli olles on tihti tunne, et taguots käib hoopis 2m ühele poole ja 2m teisele poole.
Lisaks oleneb, millega sa seda võrdled. Uuemate autode mitme hoovaga tagasillad ongi rahulikuma käitumisega. e34, e30, e28 ja vanemate mudelite tagasild on seevastu üsna tail-happy.
Kirjeldatud probleemi ilmselt tagavedrude vahetamisega ei lahenda ning jäigem vedrustus võib probleemi pigem süvendada.