BMW 323i Edition S, Nuga

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
ökosohver
Postitusi: 95
Liitunud: 08 Aug 2007 15:22

maalt ja hobusega

Postitus Postitas ökosohver »

loll kysimus aga mida se pritsimine muidu annab...pikendab materjali eluiga v6i kuidas selle rakendus tegelikult toimib?
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

mida se pritsimine muidu annab...pikendab materjali eluiga v6i kuidas selle rakendus tegelikult toimib?
Lihtne ja efektiivne metalli puhastamine roostest (ennem värvimist). Rooste peale värvida pole ju mõtet.

Materjali eluea pikendamisega ei ole otseses mõttes küll tegu, pigem teeb pindmise kihi aktiivseks ja see korrodeerub senisest kiiremini (kui värviga mitte katta).
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 879
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

trevi kirjutas:
mida se pritsimine muidu annab...pikendab materjali eluiga v6i kuidas selle rakendus tegelikult toimib?
Lihtne ja efektiivne metalli puhastamine roostest (ennem värvimist). Rooste peale värvida pole ju mõtet.

Materjali eluea pikendamisega ei ole otseses mõttes küll tegu, pigem teeb pindmise kihi aktiivseks ja see korrodeerub senisest kiiremini (kui värviga mitte katta).
Tegelikult saab vägagi edukalt peatada peale pritsimist tekkiva suureneva korrodeerumis ohu. Selleks tuleb lihtsalt kohe peale pritsimist kas buvanoliga üle võõbata ja enne värvimist kerge traadiga puhastus (see siis juhul kui värvimine lükkub kaugemasse tulevikku). Või kui kohe peale pritsi traadiga korralikult sade maha puhastada, jääb kena puhas läikiv pind ja normaalsel töökoja temperatuuril ei lähe ka mitme nädalase seismisega rooste enam.
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Klaasipesupaagi ja pumpadega peab midagi välja mõtlema, need ei taha mu säravasse kapotilausesse sobinduda :? :P
Pilt

Niisama poose 8)
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Miks need ei sobi...?
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Jaan kirjutas:Miks need ei sobi...?
Kollased/vanad. Ega seal pole muud teha, kui veidi UM-i nuumata
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Ahsoo seda nüüd küll... no see on tuttav teema. Olen samuti paar paaki selle põhjusel tellinud. Kusjuures tellisin paagi juurde veel uued veepumbad :oops: Ütleme nii, et investeering oli kallis (paak+2 pumpa) aga lohutasin end sellega, et see oli ainult raha mis läks :)
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Diffri lammutamisest siis mõni sõna.
Väljundvõlli eemaldamisel oli näha, et simmerlingi vahele oli päris kenake kogus liiva läinud:
Pilt

Poldipead olid kohati number väiksemaks roostetanud:
Pilt

Laagrikaas koos distantsseibiga:
Pilt

Käes!
Pilt

Poldid lahti:
Pilt

... ja mis meil siin siis on...
Pilt

Kettad:
Pilt

Nõgised satelliidid:
Pilt

Ma küll nägin LSD hõõrdekettaid esimest korda ja seega pole ka võrdlusmomenti, aga need kettad paistsid päris korralikud olema:
Pilt

to be continued...
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Aare
Postitusi: 144
Liitunud: 05 Sept 2006 10:22

Postitus Postitas Aare »

Selle uduse pildi järgi ei saa mõmmigi aru. Pulberkattega friktsioonkettad peaks uuest peast olema 2,50 paksusega.

Sinu projekti taset arvestades võiks muidugi WN-st uued tellida. Vaevalt, et need neli vajalikku ketast (kaks friktsiooni ja kaks metallketast mingit ulmesummat maksavad. WN kataloogist on nad eraldi kenasti näidatud, kuid hinnakirjas - netu.

edit: vaatan, et vahekettad paistavad paar pilti üleval pool soonilised, siis peavad friktsioonid ka kulunud olema?
tean natuke bmw mootoritest
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Võin "vähe" suuremat pilti ka näidata:
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album/album473/abq.jpg
Ketast näpuvahel hoides otseselt sooni sees pole, lihtsalt välisserva pool on tume kiht heledamaks kulunud kui siseservast.
Üldiselt tunduvad veel kasutatavad kettad olema.

Ketaste osas tegin UM'st väikest uuringut ja need on kõik veel saadaval. Ilmselt oleks mõistlik ära tellida kuniks neid veel saada on.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Aare
Postitusi: 144
Liitunud: 05 Sept 2006 10:22

Postitus Postitas Aare »

See paistab OK. Üks variant nende eluiga pikendada on kettaid ringi keerata. Kehtib see rohkem muidugi selle nelja kõrvaga surveketta kohta, sest see töötab ühe poolega. Kuigi- ega need uued ka ei tohiks varandust maksta.
tean natuke bmw mootoritest
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Kui juba jutt difrist käib siis enda LSD kipub (alates) 70-80 km/h juures undama. Vaikselt hindu uurides selgus, et remondi eest küsitakse nii 7000.- - 10 000.- krooni (kui keegi üldse jutule võtab). :( No mulle on see liig seega las undab edasi. Remont pidavat olema sama keeruline kui ZF 4-käigulise automaatkasti oma. No ju siis on. Aga nüüd on üks siin oma difri täiesti lahti katkunud ja mina ei saa enam millestki aru :?
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
killer666
Postitusi: 508
Liitunud: 28 Nov 2006 12:11
Asukoht: Ida-viru , AVINURME

Postitus Postitas killer666 »

Aare kirjutas:See paistab OK. Kuigi- ega need uued ka ei tohiks varandust maksta.
On siis vahet , see kui see lsd vähe kehvem on kui päris uuest peast?
Hakksb Nuga siis sellega mingeid erilise t6mmekaid tegema v mis jaoks see lsd yldsegi nii tähtis on?
Nagu ma m7ne jutust aru saan , et siis ilma polegi rwd auto üldse auto?
Tulihingeline bmw fänn:)
Aare
Postitusi: 144
Liitunud: 05 Sept 2006 10:22

Postitus Postitas Aare »

Kulumise võrra väheneb LSD "hoidmise" protsent lihtsalt. Kuna tegu on suht täppismehhaanikaga, siis 0,5 mm totaalselt kulumist tähendab seda, et asi enam normaalselt ei töötagi.

Sa ei pane ju kolbe mootorisse, kui nende kulumine on 0,5 mm üle lubatu?

Mis seda undamist puudutab, siis sellisel juhul tuleb vahetada kas laagrid või laagrid ja tigu/taldrik. See on juba suht täpne töö. Mingite ketaste vahetamine on jah jõukohane pea igaühele. Teo ja taldriku paar maksavad jah päris palju tuhandeid. Lisaboonusena saad ülekannet valida. Hädavariandina kasuta paksemat õli (75W-90 asemel 75W-140 või muud -140 lõpuga).
tean natuke bmw mootoritest
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

killer666 kirjutas:
Aare kirjutas:See paistab OK. Kuigi- ega need uued ka ei tohiks varandust maksta.
On siis vahet , see kui see lsd vähe kehvem on kui päris uuest peast?
Hakksb Nuga siis sellega mingeid erilise t6mmekaid tegema v mis jaoks see lsd yldsegi nii tähtis on?
Nagu ma m7ne jutust aru saan , et siis ilma polegi rwd auto üldse auto?
No johhaidii, mis suhtumine!?!?

Äkki ei olek siis üldse olnud mõtet seda autot taastada. Veeres ju ennegi? :D

Edit: sorry, Nuga, et su teemat risustan, aga mitte ei saanud vaiki olla.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Aare kirjutas:Hädavariandina kasuta paksemat õli (75W-90 asemel 75W-140 või muud -140 lõpuga).
Mitte hädavariandina, vaid IIRC näeb BMW AG oma LSD-des ette kasutada 75W-140 õli.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Aare
Postitusi: 144
Liitunud: 05 Sept 2006 10:22

Postitus Postitas Aare »

Vahepeal on leiutatud hõõrdumist vähendava modifikaatoriga vedelamad õlid ja friktsiooniketaste liigse kulumise vältimiseks pole enam vaja nii pakse õlisid kasutada. Olen selliseid 140 õlisid ise tarvitanud ja väiksema mootoriga on talvel esimesed pool kilomeetrit tunne nagu taga oleks pidurid peal. See õli on juba garaazitemperatuuril nii paks, et presspudelist sisse valamiseks tuleb seda enne radika peal soojendada. Seda kasutatakse muide veoautode ja traktorite ülekannetes.

Ühesõnaga, on olemas õlid 75W-90LS (poolsünt) ja 80W-90LS (mineraal). Vähemalt Eesti oludes teevad sama töö ära kui 140. Kas autobahnil ja Nürnbergringil ka, ei oska öelda.

Peaülekanne on bmw-l nagu peaülekanne ikka (ei nõua selliseid õlisid, sest kõik tava-difrid käivad 75W-90ga väga kenasti). Kui selle põhjuse üle järgi mõelda, siis eks vist tehas on olnud hädas kiiresti õhtale minevate ketastega. See on aga rohkem konstruktsiooniline möödalaskmine kui õlitusprobleem, sest kettad on minuarvates valmistatud lubamatult õhukesest materjalist. Neid koormatakse üpris rämeda taldrikvedruga, mis vajutab kettad kergelt kausiks ja nad ei tööta ühtlaselt kogu pinnaga -välimine ketta osa kulub kiiresti kuid sisemine mitte. Vanu töötanud kettaid vaadates on hästi märgata. Lahenduseks on seal paksemast materjalist ketaste tarvitamine (treides vastavalt materjali difri detailidest maha) või sootuks topelt kettapakkide kasutamine (treides veel rohkem maha). Mitte tavoti tagasilda valamine, väitku BMW ise mida tahes.
tean natuke bmw mootoritest
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Poolteljed:
Pilt

Garaaži suurpuhastuse käigus sai ka auto ära pestud :P
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Uue aasta puhul natuke enne ja pärast võrdlust :)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Edit: piltide järjekord muudetud.
Viimati muutis nuga, 02 Jaan 2008 16:12, muudetud 1 kord kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
Silwer
Postitusi: 319
Liitunud: 26 Jaan 2006 14:01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Pigem ikka pärast ja enne võrdlus... :)

Aga ilus on küll... :)
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker
Vasta