19. leht 20-st
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 18 Apr 2014 21:33
Postitas JanekEnde
Summuti sai päris kähku tehtud. Suured tänud veelkord Toivole!

Tööga väga rahul.
Kohapeal käib mõnusalt vaikselt. Madalatel pööretel sõites ja natuke gaasi andes kerge müdin ka.
Mis maanteesõitu puutub, siis enne pidi autos põhimõtteliselt karjuma, et kellegagi rääkida

Nüüd on ikka väga vaikne sõita ning saab muusikat ka kuulata.

Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 19 Apr 2014 21:54
Postitas JanekEnde
Mõned küsimused tekkinud seoses mootorivahetusega.
Saada on komplektne m20b25 125kw e34-ja pealt tulnud. Mida peab vahetama, et minu autole sobiks? Pean silmas kardaani, mootorikäppasid. Käigukast on ka tollel vist olemas, mootor ju minu olemasolevale kastile ei sobi? Ise olen sel teemal suhteliselt võhik, niiet kuluks täpsem info targematelt ära!

Nii palju tean, et juhtmestiku, aju ning radika peab vahetama..?
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 19 Apr 2014 22:14
Postitas Toivoku
Kast ei istu, aga radiakt vahetama ei pea.
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 19 Apr 2014 23:56
Postitas JanekEnde
Okei

Myyriga sai ka siin korra arutatud, kardaan ja mootorikäpad võivad vist samad jääda.. Aga radika võiks ikkagi teise panna, ma usun. Kui finants lubab, siis tellib uue radika. Aga selle mootorivahetusega on veel aega küll, ehk suvel või millalgi saab see alles tehtud. Praegu lihtsalt infot koguda, et kuidas ja mis.

Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 22 Apr 2014 17:01
Postitas JanekEnde
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 06 Mai 2014 19:32
Postitas JanekEnde
Aprilli lõpul käisin ülevaatusel, kus läks nii nagu arvasin - korduv. Täna said ette uued alumised õõtsad ning ülevaatus jälle aastaks olemas. Juhipoolne vana õõts oli väga läbi omadega ning parempoolne väikse loksuga.. Ülejäänud oli korras.
Aastaga läbitud 11547 km.
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 09 Mai 2014 19:36
Postitas Ammy69
Kohtumiseni tänavatel
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 09 Mai 2014 23:33
Postitas JanekEnde
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 11 Mai 2014 18:40
Postitas JanekEnde
Alustasin projekti "veljed korda"

Traatkettaga randid puhtaks ja siis lihvin enam-vähem siledaks ära. Jõudsin järeldusele, et jällegi ei viitsi neid rante peegliks teha, liiga laisk sellise töö jaoks. Värvin ülenisti kõik ära. Veljed sirgestusse ka viima kuskile... Ühes kohas käisin uurimas, aga seal küsiti 35 euri tk... mis on minu jaoks hetkel liig.
Täna jõudsin kaks velge peaaegu tehtud, kuid siis otsustas ilm et ei luba mul rohkem teha.
Üks valmis, vaja veel lihvida:
Vahe on märgatav

Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 17 Mai 2014 13:42
Postitas JanekEnde
Suvekuulutaja!

Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 20 Mai 2014 11:56
Postitas JanekEnde
Konditsioneer võiks autos olla

Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 24 Mai 2014 19:06
Postitas JanekEnde
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 30 Mai 2014 15:31
Postitas JanekEnde
Sai täna mootorit vaatamas käidud... Katte alt vaatas vastu hoopis M30 2,5/2,8 mootor

On sellega samamoodi, et ainult kast, juhtmestik ja aju vahetada või veel midagi?
Muidu ikka e28 pealt tulnud.
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 30 Mai 2014 19:54
Postitas -Myyr-
M30'st võta ainult 3.5.
Võtavad nad kõik samapalju kütet.
Selle väikse võimsuse lisa pärast selline tõmblemine ei ole väärt aga keegi teine võib jälle heaks kiita selle mõtte

Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 30 Mai 2014 20:52
Postitas JanekEnde
No kui juba kokku on lepitud, siis pole asja katki mõtet jätta. Ega teine mees niisama oma vabast ajast kõike üles otsi ja välja tassi

3,5 saab kunagi hiljem ka otsida, kui väga vaja. Enamuste eest küsitakse siiski 400+€, sellist raha ma kuskilt hetkel välja ei võlu.
Vana mootori puhul pole kütusekulust mõtet arutada

Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 14 Juun 2014 17:40
Postitas JanekEnde
Tänane plaan sai siis teostatud: mootor koos kastiga ära tuua. Ühtlasi sain juhtmepuntra ning aju ka kaasa. Mõned osad veel puudu, kuid kiiret pole ning eelmine omanik katsub need ka üles otsida

Kapoti all tahaks seda mootorit kuskil augustis-septembris näha, kuna uusi juppe vaja nagunii osta ning eks vahetuseks tuleb samuti aeg leida.
Mootorivahetusest sõbraga juttu puhudes avastasin, et üks kollektori külge minev vaakumvoolik oli otsast puruks läinud, selle pärast mootor ka puterdas tühikäigul. Päev otsa mõtlesin, mis jama on

nüüd korras.
Pilte ka "uuest" südamest
Oskab keegi öelda, kus mootorikood asub?

Olen kuulnud, et ploki peal, aga kus täpsemalt?
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 14 Juun 2014 23:14
Postitas trevi
Kunstiliselt väljnedudes, mootorikood asub mootoriplokil selle "rõnga" peal, mille külge starter kinnitub.
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 15 Juun 2014 00:39
Postitas JanekEnde
Selge, tänud.

Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 16 Juun 2014 19:14
Postitas JanekEnde
See siis mootorikood?
Täna lammutasime sõbraga natuke mootorit ka laiali - starter, genekas, vana veepump koos visko ja tiivikuga ning mõned vidinad veel, mis vajavad korrastamist/väljavahetamist.
Leegitorusid on ka vaja sellele mootorile ja kindlasti karteripõhja, kuna pidi mingi pisike auk olema ning seda pole vist mõtet keevitusse viia, lihtsam kasutatud korralik otsida..
Mootorit on toredalt tihendatud igalt poolt - punase hermeetikuga

Huvi pärast harutasime juhtmestiku ka laiali.. nojah, paras ajun*** on, aga saime aru küll kuhu mis minema peaks. Salongijuhtmestik ka vist kaasa pandud.. mida pole mul nagu vaja.
Tasapisi tegema, sitanikerdist küll kapoti alla ei taha.
Kas M20 mootori pealt saan roolivõimupumpa ka kasutada või peab M30 pumba otsima?
Kardaani 525i oma vaja? Differ?
Re: BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 16 Juun 2014 21:28
Postitas trevi
Sama kood jah. Sisestades bmwfans.info saidile näed, et pärit manuaalkastiga E28 525i pealt, mis toodetud juuli '81.