3. leht 4-st
Postitatud: 21 Juun 2007 12:46
Postitas mart154
jaan, kui sul on mingi isiklik viha tänapäeva autode vastu, ei pea sa seda siin välja elama...
ehk pead mõne kaasaegse diiselmootoriga sõitma?

Postitatud: 21 Juun 2007 12:55
Postitas Toivoku
mis diislitel viga? käivad premini edasi kui bensukad ning tarbivad poole vähem kytet.
Postitatud: 21 Juun 2007 13:40
Postitas raimo
Vesinik ON tulevik ja õnneks on BMW ka õigel teel. ühtegi muud ressurssi sellises piiramatus kogeses ei ole.
mis diislisse puutub, siis tavaliselt negatiivne arvamus muutub kohe kui mõne moodsa diisliga sõita oled saanud.
maanteekulu korraliku uhamise peale 6,5l/100km peale ja linnas tõuseb keskmine tõsise paugutamisega 8,6 peale. turbo viive on sisuliselt olematu ning linnasõidu kõige magusamas vahemikus rebib edasi nii et
vihmase ilmaga on veidi jama ainult, veojõukontrolli tuli koguaeg põleb

Postitatud: 21 Juun 2007 13:48
Postitas tõnis
raimo kirjutas:Vesinik ON tulevik ja õnneks on BMW ka õigel teel. ühtegi muud ressurssi sellises piiramatus kogeses ei ole.
mis diislisse puutub, siis tavaliselt negatiivne arvamus muutub kohe kui mõne moodsa diisliga sõita oled saanud.
maanteekulu korraliku uhamise peale 6,5l/100km peale ja linnas tõuseb keskmine tõsise paugutamisega 8,6 peale. turbo viive on sisuliselt olematu ning linnasõidu kõige magusamas vahemikus rebib edasi nii et
vihmase ilmaga on veidi jama ainult, veojõukontrolli tuli koguaeg põleb

Tegelikult on asi maitses, kellele maitseb bensiin, kellele diisel

. Olen ka paar diisel autot ära pidanud, ei olnud minu maitsele. Öko küll, aga bensiinil on midagi mis minujaoks üle kaalub. Mõlemad diisel autod läksid suht kähku müüki ning jälle tagasi vana hea bensiini peale

.
Postitatud: 21 Juun 2007 16:31
Postitas kustas
Toivoku kirjutas:käivad premini edasi kui bensukad
my ass
Postitatud: 21 Juun 2007 16:38
Postitas Toivoku
kustas kirjutas:Toivoku kirjutas:käivad premini edasi kui bensukad
my ass
hehe, aga näita mulle mõnda 2,5 mootorit audidelt mis käiks paremini edasi kui 2,5 diisel audi mootor?
12v klapiline bemari 2,0 saab minu 2,4lt pika puuga ka 2,5 on ära saamise äärepeal kuid siiski on sutsu kiirem. 530 e39t võib vabalt võrrelda tavalise bensiini 530iga.
Postitatud: 25 Juun 2007 10:17
Postitas Jaan
Mu meelest pole diislil mingit loogilist põhjendust - meie kliimas talvel käima ei lähe või läheb suure punnitamisega, maksavad rohkem, kütet söövad ikka ja diisli hind praktiliselt sama mis bensiinil, mootorit remontida pole mõtet (remondi hind mitmekordne võrreldes bensukaga) No mida ma sellise TDI-ga teen
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album196/aaq 
Pühade ajal jäi üks kaasaegne diisel ette tuterdama, ajas tagant sellist paksu musta suitsu välja ja tahtis lausa ära lämmatada kõik elava 100m raadiuses.
Postitatud: 25 Juun 2007 10:33
Postitas Cardo
Rahu nüüd, Jaan on ennem Jaanipäeva joomas hulluks joonud ja ülejäänud lambakari määgib kaasa.
Postitatud: 25 Juun 2007 11:25
Postitas akuula
kui rääkida sellest veel hetkeks, et riisikärud on odavad ja hübriid masinad on lausa pool muidu, siis viimase uuringu järgi mille eesmärgiks oli välja uurida kui palju läheb energiat autode ehitamiseks, siis arvud on ikka meeletu vahega.... Toyota oli vist see hübriidinduse suur pioneer? Ühesõnaga võrreldi kahe auto ehitamiseks vajalikku energia hulka: tegemist oli siis toyota ja Hummer 1-ga. toyota oli siis see hübriid mis juba tänavatel liigub (tavaline ja mõttetu ebamugav ning võimetu käkk, pealegi näeb lausa jõle välja) H-1 aga automaatkastiga V8 6,4 biturbo diisel. Loomulikult võitis Hummer( arvestati ka kütuse ja hooldus kulusid) Hummer 1 on projekteeritud sellisena, et ta sõja oludes liiguks kap remonti vajamata 12 aastat!!!! nii võimas V8 vajab liikumiseks vähe pöördeid(mootor kulub vähem kuna kolvi teekond on lühem) veermiku sõlmed on eraldi määritavad nagu gaz või zil

automaatkast? aga loomulikult 3 käigune ja sama suur kui nissan micra. energiat kulus hummerile 8 korda vähem, mis sellest et ta kütust 20 sajale võtab. Ühekorra valmis ehitad kulged muretult, toyotale pead tegema mega kallist hooldust mis kõik tahab energiat.
Energia ralli algab juba materjaali töötlemisest, et toyota elektroonikat juhtmeid ja plastmassi täis tippida kulub energiat juba ainuüksi sulatamiseks rohkem kui hummeri mootori bloki ja sildade valamiseks...
Just tänu neile idabloki kärudele on maailmas energia kriis.Palju kasutatakse gaasi hiina autotööstuses ja kivisütt/põlevkivi sooja saamiseks et sulatada jälle plastikut ? Põlevkivist ja söest saab ka bensiini ning diislit krakkimise teel, isegi eestis oli krakkimis tehas sõja aeg ida-virumaal...
kui inimesed ökonoomselt liikuda tahaks siis nad ka mõtleks midagi välja.Indiast võid osta ka Royal enfieldi mootorratta diisel mootoriga

kütust võtab 70 km/h sõites 0,6 liitrit sajale!!! ökonoomia mis sugune, muidugi ma ei kujuta ette kuidas ta üldse liigub ja mis asja sealt sumpsist välja kargab
eks näis mille huvitavaga veel välja tullakse,äkki leiutatakse peale olemas olevate alternatiivide veel midagi? jumal tänatud et ameeriklased 60-ndatel tuuma energial liikuvast autost loobusid

Mini Tsernobolid tänaval vuramas....
Postitatud: 25 Juun 2007 11:51
Postitas Jaan
akuula kirjutas:
eks näis mille huvitavaga veel välja tullakse,äkki leiutatakse peale olemas olevate alternatiivide veel midagi? jumal tänatud et ameeriklased 60-ndatel tuuma energial liikuvast autost loobusid

Mini Tsernobolid tänaval vuramas....
Hiljuti oli USA kosmoseprogrammist mingine dokumentaal. Muuhulgas olnud neil tuumajõul töötava (mehitatud)raketi prototüüp valmis. Asi ei leidnud laiemat praktilist kasutust ning mõte maeti maha.
Mis diiselmootoritesse puutub siis see, et diiselmootor on (autode puhul vähemalt) ajast ja arust, on igale tehnikahuvilisele ammu teada. Seda mõtet toetavad ka eesrindlikumad USA teadlased (nende arvates pole diiselmootori kasutamine muud kui tagasi eelmise sajandi seitsmekümnendatesse minek). Ise olen sama meelt. Kahjuks on USA-s mitu eesrindlikku loodussõbralikku autoprojekti naftafirmade kurja käe osalusel ja toel põhja lastud.
Postitatud: 25 Juun 2007 17:12
Postitas raimo
Jaan kirjutas:...
Hiljuti oli USA kosmoseprogrammist mingine dokumentaal. Muuhulgas olnud neil tuumajõul töötava (mehitatud)raketi prototüüp valmis. Asi ei leidnud laiemat praktilist kasutust ning mõte maeti maha.
...
Mis diiselmootoritesse puutub siis see, et diiselmootor on (autode puhul vähemalt) ajast ja arust, on igale tehnikahuvilisele ammu teada. Seda mõtet toetavad ka eesrindlikumad USA teadlased (nende arvates pole diiselmootori kasutamine muud kui tagasi eelmise sajandi seitsmekümnendatesse minek). Ise olen sama meelt. Kahjuks on USA-s mitu eesrindlikku loodussõbralikku autoprojekti naftafirmade kurja käe osalusel ja toel põhja lastud.
see on umbes samasse valdkonda kuuluv jutt
Jaan kirjutas:
See jutt läheb samasse rubriiki jutuga peatselt saabuvast maailmalõpust, eu-le alternatiivi puudmisest, kasvuhooneefektist jne. Jah kohe homme saab nafta otsa, elu jääb seisma ja kõik satuvad halli tsooni koos Norraga ja kõik on läbi ja autoga sõita ei saa jube jama häda meile kukkuge kõik põlevkivi kaevama see on hea äri. Homme sulab Gröönimaa üles ja ülehomme ujutatakse kõik kohad veega üle. Sellest ei räägi keegi, et peale "ülemaailmset kliima soojenemist", kui golfi hoovus, mis meie maanurka praegu soojas hoiab, külma veemassi pealetungi tõttu lõunasse surutakse, saabub "ülemaailmne kliima külmenemine"

Pange vildid ja kasukad valmis??
...
Millegipärast võidab Audi juba 2 (?) aastat järjest Le Mans 24h sõidu (kiviaegse) diiselmootoriga. tänavu oli teisel kohal Peugeot (kiviaegse) diiselmootoriga.
fakt on see, et euroopas müüakse ligi 50% uutest autodest diiselmootoriga. millegipärast on Honda ja Toyota diiselmootoreid pakkuma hakanud.
mingit panniks aetud TDI'id pole ka mõtet näiteks tuua. neid tossavaid bensiiniõgardeid on kordades rohkem.
mitte et ma mingi paadunud diislifänn oleks aga antud juhul pakub 3.0td mulle samahead või isegi paremat dünaamikat märgtavalt väiksemate kulutustega. see omakorda võimaldab ka teist autot üleval pidada (loe: "tjuunida")
Postitatud: 26 Juun 2007 01:44
Postitas akuula
Diisel mootor on hea seal kus temast kasu on

näiteks veokid, sest diisli kasuks räägib moment ja suhteliselt väike kütusekulu koormaid vedades.Bussid, traktorid, vedurid ühesõnaga kohad kus on vaja väänet.
see et mõni räägib kuidas tema diisel liigub on vaid selle vili, et tegemist on uue autoga

nagu toodi näiteks: ära võrdle hooratud td-ga
Mida diisel mootor kardab? õhku ja vett. kui teie ühis anumaga või otse pritse õhku saab, lakkab ta töötamast ja viga otsides võid lolliks minna, kui satud, ütleme otse, sita kütuse peale kus on vesi sees on sul pihusti varsti seal samuses. töötab ju mootor suurtel sisepingetel ( diisel mootor e. kompresioon süüte mootor ) Pealegi ei kõlba 4 pütine mootor kuhugi, see ainult minu arvamus, takka tippu veel mingi diisel(nagu uuematel nn ökoautodel) Uus asi liigub alati hästi, aga vaatame mis juttu hakkavad mehed siis rääkima kui see praegune uuepõlvkonna mootor tiba vanemaks saab....mina arvan, et siis ei taha keegi enam neid nähagi vaid kähku ära müüa,kusjuures see juba on juhtund kus inimesed on oma uued ökoautod töökotta toond et auto ei liigu nii nagu peaks. Asi nimelt selles et sõber mul oli Elkes ja rääkis kuda asjad on: uus auto, 60 000 sõitnud ja blokk läks puurimisse! kuus üks auto vähemalt, teised tulevad kõverate bloki kaantega..... M30 peab vastu vähemalt 300 000... enne kui mingist puurimisest juttu tuleb
Ja kui mõni tahab öelda, et tema 3,0 diisel on pea jagu üle 3,0-3,5 M30-st siis arvestage seda mis juhtub kui sa paned joonele tuli uue M30-ne ja oma diisel mootori.....arvestades seda pisi asja, et igal tänapäeva diislil on turbo.... mis siis juhtub kui ma m30-nele turbo panen e. siis aitan pisut kaasa, milleta tänapäeva mootor hakkama ei saa?

Postitatud: 26 Juun 2007 06:43
Postitas Toivoku
Jaan kirjutas:Mu meelest pole diislil mingit loogilist põhjendust - meie kliimas talvel käima ei lähe või läheb suure punnitamisega, maksavad rohkem, kütet söövad ikka ja diisli hind praktiliselt sama mis bensiinil, mootorit remontida pole mõtet (remondi hind mitmekordne võrreldes bensukaga) No mida ma sellise TDI-ga teen
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album196/aaq 
Pühade ajal jäi üks kaasaegne diisel ette tuterdama, ajas tagant sellist paksu musta suitsu välja ja tahtis lausa ära lämmatada kõik elava 100m raadiuses.
ja yhtegi bensukat polnud mis käima ei lä'inud? ei teaminu oma käis kenasti ka -25ga

. tahad npüüd väita,et raibete mootoritega uusi bensukaid polegi? alles nägin meeletult sinist ajavat uut cls mercedest, see nüüd ei tee bensiini mootorit küll ühe löögiga halvaks.
kas jutt mitte hetkel ei käigi nimelt turbodiislitest ning lihtsalt bensukatest? kui lihtsalt diislid ja bensukad siis disla jah jääb maha.
Postitatud: 27 Juun 2007 08:26
Postitas mriks
kõik oleneb sellest kui korras auto on. sõitsin ise vahepeal aasta otsa diisliga ja minu oma küll musta tomu välja ei ajanud

ja käima läks ta mul isegi -28 poolest pöördest ning siis läksin sõbra 2003 aasta tojootat käima tõmbama mis on 1.6 bensukas

Postitatud: 28 Juun 2007 07:31
Postitas raimo
natuke mõtlemisainet
Uuendatud BMW 6. seeria mootoririvi täienes uue 282-hobujõulise 3-liitrise 6-silindrilise diisli võrra, millega koos hakatakse pakkuma kuueastmelist automaatkäigukasti. Nullist sajani kiirendab sellise mootoriga auto 6,3 sekundiga, tippkiirus on aga piiratud 250 juures.
BMW esindajate sõnul kulutab selline mootor 6,9 liitrit kütust 100 km kohta.
Veel üheks uueks mootoriks jõuallikate valikus on moderniseeritud 3-liitrine bensiinimootor. Selle võimsus ulatub 270 hobujõuni ja maksimaalne pöördemoment 320 Nm-ni. Nullist sajani kiirendab selle mootoriga auto 6,2 sekundiga.
Postitatud: 28 Juun 2007 08:55
Postitas madis
Mulle väga meeldis akuula tähelepanek et võrrelge mehed ikka bensiini ja diislit. Ja siis võrrelge tubosid nii bensukaid ja dislasid.
Turboga auto on ikka teine asi kui tavaline ilma turbota.
Kes teab ja tunneb autosid on kursis mida saab ühe turboga teha. Ei ole mõtet tuua näidet turbo dislast ja tavalisest bensukast ilma turbota.
Diisel on jah tõesti hea ja odavam pidada kui bensukas aga seda kuni esimese suurema remondini.
Postitatud: 28 Juun 2007 10:18
Postitas raimo
Võrdleme siis turbokaid
uued 335d vs 335i - mõlemad on 3,0l ja kahe turboga
hind
335d Steptronic 6k: Baashind 667 900.- EEK
335i manuaal: Baashind 620 400.- EEK | Steptronic on +33 000.-
335d:
Võimsus(hj / kW @ rpm) 286/210 @ 4400
Pöördemoment (Nm @ rpm) 580 @ 1750-2250
335i:
Võimsus(hj / kW @ rpm) 306/225 @ 5800
Pöördemoment (Nm @ rpm) 400 @ 1300-5000
mina küll mingit märkimisväärset vahet ei näe. bensukal peaks olema kuskil 30hj lisapotensiaali ja diislil veel rohkem.
Postitatud: 28 Juun 2007 11:33
Postitas madis
See suht mõtetu teema vaielda iga vend vaatab ikka oma mätta otsast ja kiidab oma asja.
Huvist küsiks kas keegi teab nende uute mootorite hingeelu natuke lähemalt ka kui lihtsalt näitajad. Mis piirini on pensukat ja dislat tehtud. Olen aru saanud et dislad ongi aint turbo peale üles ehitatud. Bensukatel aga panud nõrgad turbod lihtsalt stock mootorile külge.
Minevikust on siis ju 745 3.5 turbo motoga mille erinevus 3.5 motost on kusagil umbes 30-40 hobust. Järeldan et kui on ika korralik bensukas turboga peaks näitajad hoopis teised olema või eksin?
Postitatud: 28 Juun 2007 12:29
Postitas raimo
madis kirjutas:See suht mõtetu teema vaielda iga vend vaatab ikka oma mätta otsast ja kiidab oma asja.
Huvist küsiks kas keegi teab nende uute mootorite hingeelu natuke lähemalt ka kui lihtsalt näitajad. Mis piirini on pensukat ja dislat tehtud. Olen aru saanud et dislad ongi aint turbo peale üles ehitatud. Bensukatel aga panud nõrgad turbod lihtsalt stock mootorile külge.
Minevikust on siis ju 745 3.5 turbo motoga mille erinevus 3.5 motost on kusagil umbes 30-40 hobust. Järeldan et kui on ika korralik bensukas turboga peaks näitajad hoopis teised olema või eksin?
mina ei kiida mingit oma asja. lihtsalt kui pole kaasaegse korras diisliga sõitnud, siis pole mõtet tulla midagi kiviaegsest tehnoloogiast rääkima.
M57 diislit (3l turbo) saab chippide ntx +30kw ja +160Nm
see kahe turboga diisel on uuem mootor.
330i vabalthingava ja 335 twin-turbo vahe on 25kW, mis ongi 34hj.
võimsaid turbokaid on ka - porsche 911 turbo, audi RS6 - hinnad on ka vastavad võimsusele

Postitatud: 29 Juun 2007 00:33
Postitas Iff
Ega siis hobujõud autot edasi vii, seda teeb ikka pöördemoment. Ja uuematel diislitel on seda küll ja veel. Bensukat peab üldjuhul ikka parasjagu kräunutama, et ta edasi liiguks (mitte-turbot siis). Mul oli ka vahepeal üks väike bensuturbo, mis arendas 350nm väänet alates 2500rpm, üle 4000 pöörde ma praktiliselt ei lasnud, sest järgmise käiguga vedas samahästi.