Kirjutaks siis pisut mootoritest ka.
Esimese hooga sai pruuni kere mootor laiali võetud, mina kruttisin polte ning mutreid ning Nuga assisteeris fotokaga et kõik kenasti jäädvustatud saaks.
Pilt peategelasest endast ka enne kui laiali võtma hakkasime:
Sellele autole oli eelmine omanik aut. kasti asemel manuaali külge pookinud. Alustasime siis kasti maha võtmisest, päris kena vaade avanes:
Seejärel kalpikambri kaas et näha mis olukorras üldiselt moto olnud on kunagi. Pilt oli ilus, vähe tahma ja tagi, seest puhas, nukk-nookurid kulumatta :
Kaas maas läks tuju veel paremaks, paistab et keegi ei ole seda enne näppinud, kõik ilusti tehase seades:
Ploki võtsime ka laiali. Kolvid nullmõõdus, silindri seinad vähe kulunud, vänt nullmõõdus, saaled mõõdukalt kulunud paar tükki ringi kergelt tõmmanud, aga ei midagi hullu, arvatavsti peale pikka seismist lihtsalt mootorit ringi ajades.
Kuna see mootor omab sama numbrit mis kere mille numbri peale hakkab autot taastama, sai otsus vastu võetud et sellest plokist tuleb uus mootor ka ehitada. Vahemärkusena niipalju et kuri plaan auto valmimise järel musta numbrit taotlema minna. Seega ei saa väga järeleandmisi teha ning tuleb hoida originaali joont.
Seejärel sai lammutatud sinise kere mootor. Seal oli juba sisemise puhtusega vähe kehvemad lood, suht palju tagi igal pool. Samas kulumine ka väga minimaalne nukal ning nookurimajandusel. Kaas on 83 aasta toode, seega juba välja vahetatud. Suurt rõõmu valmistas plokk mis on teise remontmõõtu juba puuritud ja teise remondi kolbidega varustatud. Sealt tekkis plaan võtta teise rem. mõõdu kolvid. Pruuni plokk teise remonti puurida ning kolvid sinna uute rõngastega istutada. Selle ratsiga hoiaks märkimisväärse summa kokku projekti juures. Kuna autost saab ikkagi hobiauto ning läbisõidud jäävad minimaalseks, ei näe ma mõttet uute juppidega uut autot komplekteerima hakata. Sai paika pandud eesmärk võimalikult palju vanu asju taastada ning ära kasutada selle projekti juures. See teeb asja huvitavamaks (liiga lihtne oleks muutkui aga pappi välja käia ning uusi juppe külge kruvida) ning eks näeb kas lõppkokkuvõttes tuleb soodsam või kulukam.
Selle mootori lammutusest eriti pilte ei ole, kuna üksi tegin ning mustade kätega iga minut fotokat ei haara. Eks rohkem pilte mootorist ja detailidest tuleb siis kui puhastatud ning hakkan midagi kokku leiutama.
Huvitav leid ka sinise mootorit lammutades. Pole enne kokku puutunudki sellise asjaga, hooratta kiil on lihtsalt purunenud:
Kui nüüd aega on ja viitsimist, nokitsen autokallal edasi. Siis uuemat pildimaterjali ka.