3. leht 15-st
					
				
				Postitatud: 30 Sept 2005 19:56
				Postitas Jaan
				Heee... no selge! Ühesõnaga cabrio 

  Järgmisel suvel samal ajal vast vihm enam muret ei tekita ja võib sõita iga ilmaga. 
Aga ära ütle midagi. Mul siin ühel autol tekkis selline probleem, et pärast suuremat vihma sõitma hakates märkasin järjest tihemini, et kuskil hirmsasti muliseb ja loksub 

  Et nagu kalad oleksid kuskil lae all 
  
  Nojah. Kuni ühel hetkel järsult pidurdades terve lahmaka vett kaela sain. Tuli välja, et äravoolutorud olid umbe läinud ja vesi kogunes katuseluugi süvendisse 

  Suruõhuga sai äravoolutorud läbi puhutud ja nüüd saab sõita ka vihmase ilmaga 

  Noh... juhtub ka katusega autodes!
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 05 Okt 2005 15:36
				Postitas nuga
				Vahepeal sai ideaalselt ajastuga sobiv makk hangitud  

  Tegemist siis Becker Europa'ga:
 
Suurimad tänud selle eest lähevad AndresS'le bmw klubist  

Leiaks nüüd veel korraliku (originaal)antenni kah  
Vahepealsetest tegemistest niipalju, et viimasel ajal on autoga ainult sõidetud ja kõik toimib  

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 14 Okt 2005 10:30
				Postitas nuga
				Kuna vahepeal tundus, et jahutusradiaator lekib aeg-ajalt pisut ja automaatkasti paigaldamise plaan (õlijahutus) on endiselt jõus, sai hakatud uut radiaatorit otsima.
B-osana eestist sellist asja (pre '79, 6-sil. + autom. kast on üpris spetsiifiline) leida ei õnnestunud. UM's küsiti selle eest aga 5600 eek  
 
Juhuslikult jäi silma, et saksa ebay's pakuti just mulle vajalikku asja uuena ja tootja oli sama mis originaalradiaatoril (behr). Hind? 85eur  
 
 
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 14 Okt 2005 12:53
				Postitas Jaan
				Hea ost! Saksas paljud asjad odavamad kui meil. Julgeks aktiivsemalt e-bay-d ja muid sääraseid kohti kasutada läheksid ehk ka kohalikud hinnad mõistlikule tasemele ehk langusele... või noh kuhu nad pääseksid kui asja on vaja müüa? Praegu üritatakse siin konnatiigis kõike 3-4 kordse vaheltkasuga müüa 

 Ma ei ütle selle kohta äritegemise seisukohast midagi halba - kui on turgu ja nõudlust siis...? Aga jah... kui on võimalik kasutada alternatiivseid kanaleid siis miks mitte? Nagu näha võib saada asju väga soodsalt 

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 23 Nov 2005 12:51
				Postitas nuga
				
			 
			
					
				
				Postitatud: 23 Nov 2005 13:16
				Postitas Arvo
				Miks just tehasekõlarite kasuks otsustasid? ... ja veel uute? mäletamist mööda sealt teabmis kvaliteetset heli välja ei tulnud  
 
Või on plaanis auto viimse detailini originaalina taastada?
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 23 Nov 2005 13:23
				Postitas Bronco
				minu autos olid saksas tulles Pioneer TS-466 (30W max ja 10w nom, kaheribalised)...
kõik 4 ühesugused, ilusasti katete all, juhtmed on tehases sisse pandud kõlarite jaoks...
vbolla lihtalt sakslase poolt ümber vahetatud, või siis pakkus bmw ka paremat süsteemi natuke?
			 
			
					
				
				Postitatud: 23 Nov 2005 13:26
				Postitas nuga
				Ma ajan jah rohkem originaalsust taga, helikvaliteet pole mingiks eesmärgiks.
			 
			
					
				
				Postitatud: 23 Nov 2005 19:12
				Postitas Jaan
				See on küll hea leid! Mis helikvaliteeti puutub siis loomulikult - nende kõlarite esitatav heli ei ole vast tehnika kõige viimasem sõna. Aga kui juba originaal siis originaal. Väga tungiva vajaduse korral tahtes lasta oma ajud läbi kloppida läbi kaasaegse helisüsteemi võib ju Pioneeri või Alpine kindalaekasse toppida. Ja tagaistmesse meetrisse augu saagida ning wooferi panna. Aga kas on mõtet? Ei... see on päris hea ost 

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 05 Dets 2005 11:38
				Postitas nuga
				Nädalavahetusel sai masinat natuke liigutatud:

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 23 Dets 2005 18:52
				Postitas nuga
				Kindlasti kõigil, kes kokkutulekul käisid, jäi silma riivama asjaolu, et miks on mu bauril uuema malli kojamehed  
 
Põhjus oli kaunis proosaline - b-osana neid enam saada ei olnud ja sama lugu oli ka UM'ga. Nagu ikka, kus mure kõige suurem, seal... ja jälle ebay 

 Vana malli kojamehed ise on teistsuguse kinnitusega ja uuematest saledamad. Kojamehe vars see-eest aga uuemast kõveram.
 
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 27 Jaan 2006 11:03
				Postitas nuga
				Sain lõpuks ka viimase puuduoleva katusetihendi. Suvel millegipärast seda ei saanud ja isegi lootust ei antud. Uurisin siis saksast selle kohta ja räägiti, et pidi veel saadaval olema. Tellisin siis um'st selle uuesti ja ennäe kahe nädala pärast oligi kohal  
  
 
Kui nüüd veel sooja garaaži saaks...
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 22 Veebr 2006 16:30
				Postitas nuga
				Nüüd on siis asjalood sedapsi, et peab masinat suveks ette valmistama hakkama  

  Teha on palju ja kõiki plaane arvatavasti selleks hooajaks teostada ei jõua, aga eks ma annan endast parima  
 
Väike nimekiri suurematest asjadest:
* Salong ja pagasnik värvida. Salongi poolt kereõõnsustesse kerevaha pritsida. Pigimatid paigaldada.
* Katuseraam polsterdada ja katus paigaldada.
* Veljed värskendada (keskelt kuldne, poleeritud servaga) ja uued rehvid.
* Hele sisu paigaldada. Uksepolstrid ja vaip on olemas, istmed tuleb siis helebeeži nahaga katta lasta.
* Last but not least... mootor. Midagi peab sellega ette võtma, aga hetkel ei ole veel 100% kindel mis temaga teha 
 
 
Esimese punktiga on algust tehtud ja salong ning pagasnik tühjaks tõstetud.
Homme läheb asi värvimisse  

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 01 Mär 2006 00:39
				Postitas nuga
				Väikse talvise nokitsemisena tegin sellise asja, et võtsin ühe bauri istme tuppa kaasa. Eesmärk oli istmeriie puhtaks saada ja mehhanismi turgutada (seljatoe ettelükkamiseks tuli mõlema poole kangid korraga üles lükata).
Istme riie käib iseenesest võrglemisi lihtsalt pealt ära - servad nagade alt lahti lasta ja ongi kõik. Esialgu mõtlesin riiet lihtsalt leige veega käsitsi loputada, aga nähes mis värvi vesi muutus, mõtlesin, et riskin ja viskasin riide pesumasinasse. Pesin tavalise pesuvahendiga 30 kraadi juures, tsentrifuug miinimum kiirusega.
Kate nägi enne pesu välja selline - ei kutsu istuma, mis? : 

... ja iste ilma katteta selline:
Peale korralikku kuivamist võis alustada katte tagasi pealepanemisega. Eks seda karta oli, et riie võib pisut kokku tõmmata ja tagasipanek on tõsine peavalu. Nii oligi... aga ei midagi võimatut 
Pestud iste 

 :
Seljatoe liigutamise mehhanismi sai korda sellega, et veninud trosside kompenseerimiseks tuli trossi otsas olevaid metallkinnitusi painutada ja sellega tross lühemaks muuta:
Suure tõenäosusega need istmed siiski bauri tagasi ei lähe ja põhimõtteliselt on need müügis  

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 01 Mär 2006 10:56
				Postitas nuga
				
			 
			
					
				
				Postitatud: 04 Mär 2006 22:03
				Postitas nuga
				
			 
			
					
				
				Postitatud: 14 Mär 2006 00:42
				Postitas nuga
				Tegin vahepeal väikese katse kroompindu läikivamaks muuta. Selleks ostsin pudelikese liqui moly chrom glanz-creme'i ja proovisin antud vahendit kroompeeglite peal. Tulemus oli päris hea  
 
Vasakul töödeldud peegel, paremal töötlemata:
Panin ka prooviks bauri audiosüsteemi toas ülesse, et veenduda asja toimimises. Beckeri ja pisikeste originaalkõlarite poolt esile manatud heli oli jällegi üle ootuste hea  

 Küll aga on probleem maki kassettiosaga, mis ei toimi. See asjaolu oli muidugi juba ennegi teada. Üritan sinna sisse piiluda, ehk annab asja parandada.

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 31 Mär 2006 00:01
				Postitas nuga
				Mõtlesin, et see hooaeg panen 2 väikese + 2 suure tule asemele 4 väikest, nii nagu originaalis. Põhjuseks see, et üks võre on natuke katki ja üks kaugtuli roostetab seest.
Korraliku tuledekomplekti koostamiseks otsisin oma varudest välja 4 väga heas korras tuld ja 4 kroomitud tulevõru e21'e tavaliste hõbedaste asemele
Tuleraamid lasin liivapritsiga ja pulbervärviga töödelda. Profülaktika mõttes vahetasin ka kõik pirnid uute vastu.
Samuti on olemas uued esisuunad (b-osa), uued tagatuled (orig.) ja numbrituled (orig.). Kui valgustuse osas veel juuksekarva lõhki ajada, siis võiks salongivalgustuse tule ka ära vahetada  

 Kunagi võiks ka paigaldada mootoriruumi valgustuse, mis oli e21'l harvaesinev lisa.
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 31 Mär 2006 09:46
				Postitas nuga
				Niisiis märts on kohe-kohe läbi ja märtsikuuks seatud eesmärgid said kõrge kaarega ületatud  
 
Põhilised eesmärgid olid salongi-pagasniku värvimine, pigimattide paigaldus ja korrosioonitõrje, täpsemalt kereõõnsuste töötlemine kerevahaga. Muide see viimane töö oli väga odav ja iga autost hooliv hai-omanik võiks sellise protseduuri lasta oma masinal ära teha 

Samuti sai liivapritsitud - pulbervärvitud katuse pehme osa raamistik, mis on praeguseks ka paika pandud.
Järgmine suurem töö 
todo-listis on polsterdustöö. Järgmine nädal hakkan seda asja tõsiselt ajama.
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 08 Apr 2006 23:00
				Postitas nuga