3. leht 9-st
Postitatud: 19 Apr 2010 21:08
Postitas Toivoku
Plaanid sa telefoni tööle ka saada? sõbral ka see c netz süsteem ja noh kui suur on võimalus,et selle tööle saaks GSM võrgus?
Postitatud: 19 Apr 2010 21:11
Postitas nuga
Ok, jäi mainimata, et uus telefon on d-netz süsteemi oma, ehk siis peaks töötama täiesti probleemivabalt

Postitatud: 22 Apr 2010 10:01
Postitas nuga
Minu jaoks tundus täielik ulme, et '89 aasta autol on tehase poolt paigaldatud
puldiga alarmi ja keskluku juhtimine. Aga nii see ometi oli. Alguses oli küll kahtlusi, kas see ikka töötab ja ka pulti polnud säilinud, aga siis soetas sysi õnneks sellise e32'e millelt sai puldi pihta panna

Pult ise on väga lihtsalt õpetatav, et ta konkreetse autoga tööle hakkaks. Õnneks kõik toimiski nii nagu tehas ette nägi
Pult on selline:
Võti käib liigendiga välja vajutades BMW embleemile:

Postitatud: 22 Apr 2010 11:18
Postitas ander
Oskad sa selle alarmi kohta öelda,kas kõik tehase signad töötavad puldiga ? Mul enda autol on hetkel ukselukk p... keeratud ja võtmega tehase signa peale ei saa,lisaks aga teine signa pandud.Eriti pop oleks kui saaks kuidagi tehase signa puldiga tööle

Postitatud: 22 Apr 2010 11:21
Postitas nuga
Ma ei tea kas kõik töötavad puldiga, aga kui salongis on infrapuna vastuvõtja olemas, siis peaks ka pult toetatud olema. Sul on '93 aasta auto, nendel on IR jublakas vist sisepeegli küljes?

Mul on vanem versioon ja IR vastuvõtja on laes, seal kus tavaliselt katuseluugi nupud on.
Postitatud: 22 Apr 2010 22:48
Postitas nuga
Postitatud: 22 Apr 2010 23:11
Postitas Iff
Olen sellist pulti kohanud ka `90a M5-l. Ei tea kas oli standardis või lisaks ostetud
Postitatud: 23 Apr 2010 14:12
Postitas V2ike_Suur
Mu venna '91. 735i-l on samasugune pult. Tõenäoliselt tehasest.
Aga IR vastuvõtja on nii tema omal kui ka minu '93. 730iA-l armatuuripealse tuulutusvõre küljes. Minu omal on juba uuem, ümara kujuga pult.
Postitatud: 23 Apr 2010 18:46
Postitas Toivoku
Samamoodi on mu sõbra 730 v8 samasugune pult aga see ei funganud.
Postitatud: 23 Apr 2010 19:35
Postitas Smurff
V2ike_Suur kirjutas:Mu venna '91. 735i-l on samasugune pult. Tõenäoliselt tehasest.
Aga IR vastuvõtja on nii tema omal kui ka minu '93. 730iA-l armatuuripealse tuulutusvõre küljes. Minu omal on juba uuem, ümara kujuga pult.
Tuulutusvõre küljes on ainult punane diood pirn. IR vastuvõtja on midagi muud kui punane pirn, seega jääb ikkagi kaks varianti, katuseluugi lüliti kõrval või keskmise peegli sees

Postitatud: 23 Apr 2010 21:48
Postitas nuga
Smurff kirjutas:Tuulutusvõre küljes on ainult punane diood pirn.
Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis on see siiski midagi enamat kui pelgalt punane diood, sest puldi "õpetamine" käis just võre küljes oleva tulukese abil.
Postitatud: 23 Apr 2010 21:55
Postitas trevi
Tuulutusvõre küljes on ainult punane diood pirn.
Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis on see siiski midagi enamat kui pelgalt punane diood, sest puldi "õpetamine" käis just võre küljes oleva tulukese abil.
Ma antud tulukest nägemata arvan, et IR anduriks on lihtsalt fotodiood kuskil. LED on lisatud kasutajale tagasiside andmiseks. Mis omakorda ei tähenda, et andur ja LED ei või kõrvuti olla.
Elektriskeemi pole? (kus ka komponentide asukohad on kirjas)
Postitatud: 23 Apr 2010 22:29
Postitas Smurff
Video küll otseselt E39-le aga enda Alpinal (e34) sai mõlemad võtmed lõpuks just selle video järgi uuesti tööle õpetatud
http://www.youtube.com/watch?v=O-TI1jc_ ... re=related
See, miks mees süüteasendisse keerab mitte töötava võtmega on selle pärast, et süüteluku ümber on nn immoplaat, mis hakkab ka võtmega suhtlema ja peale seda peab veel selle IR saatjaga arved klaarima erinevaid nuppe all hoides ja sekundeid lugedes. Ühe sõnaga palju asju mängus.
Viimastele e32 aastatele paigaldati ka veel lisaks uste ja klaasianduritele ka mahu-andureid - mis pidi ka puldiga suhtlema (naised saunas rääkisid

).
Muideks väga edev on see, et jätad kõik aknad ja katuseluugi lahti ja siis eemalt (ala 30m) klõpsad võtmel olevale nupule ja augud sulguvad automaatselt. What a lovely thing we got early 90-s <sweet>

Postitatud: 23 Apr 2010 22:55
Postitas mask
trevi kirjutas:
Ma antud tulukest nägemata arvan, et IR anduriks on lihtsalt fotodiood kuskil. LED on lisatud kasutajale tagasiside andmiseks. Mis omakorda ei tähenda, et andur ja LED ei või kõrvuti olla.
Elektriskeemi pole? (kus ka komponentide asukohad on kirjas)
Just täpselt nii ongi. 1991 e32 skeemi põhal on tuulutusvõrel olev LED moodul on ühtlasi ka vastuvõtja, 1994 e34 skeemil on see vastuvõtja kolinud peegli külge. Seega variante on mitmeid.
-= mask =-
Postitatud: 26 Apr 2010 22:44
Postitas nuga
Olen siis vahepeal veel üht-teist huvitavat omale urgu vedanud. Esiteks veljed. Praegu allolevad ei ole mulle eriti sümpaatsed ja mingit tohutut tuuningvelge ei hakka kah sinna panema. Ikkagi soliidne auto ja sinna sobib kõige paremini klassikaline 750'i velg - niiöelda "kilukarp". Infolainest õnnestus üks jooks leida ja ära tuua, aga pärast kodus vaatama hakates selgus, et 2 velge on ühe moega keskosaga, 2 teistsugusega.
Erinevad veljed:
Tellisin ka uued kapslid, aga paraku sobivad need veid kahele veljele:

Mingi hetk peaks veljed ära ka värvima.
Seega kui kellelgi on pakkuda kasvõi ühte nelja sälguga keskavaga velge, siis oleks väga huvitatud
Siis õnnestus hankida veel pruunist pühvlinahast doonorsisu. Iseenesest võrdlemisi utiilne, aga samas saan sealt paar vajalikku tükki võtta. Minu autol on üks tagumine el. peatugi rikkis - hammasratas viskab üle. Õnneks sain selle tehinguga omale 2 töötavat peatuge juurde

El. tagaistmetega toimivad peatoed muidu nii, et turvavöö kinnitamisel tõstetakse peatugi täpselt nii kõrgele nagu ta eelnevalt reguleeritud oli.

Postitatud: 27 Apr 2010 07:42
Postitas meelis k
Mõtlesin ise ka vahepeal nende velgede ostule. Sellised "huvitavad"

. Mulle igatahes meeldivad väga.
Postitatud: 27 Apr 2010 14:18
Postitas zius
Sa võid küsida Prillimäe autolammutusest, seal oli kunagi kaks müügiks. Ühe hinnaks küsiti 500.-. Sinna peab ise kohale minema ja puude alt otsima.
Postitatud: 10 Mai 2010 20:40
Postitas nuga
nuga kirjutas:
Tagumise käetoe moodul. Seda polegi tööle saanud, ei tea kas on moodul rikkis või on isetehtud kaabel vilets saanud. Smurffi abiga loodetavasti saan nüüd varsti selles selgust
Tuligi välja, et minu autos olnud tagumine juhtmoodul oli tuksis. Õnneks oli hea ja lihtne variant puuduolev tükk Smurfilt hankida ja nüüd kõik toimetab kenasti

Postitatud: 10 Mai 2010 21:14
Postitas lamp
kurit...ma kunagi tahtsin omale selliseid velgi. 2x pea aegu olen e28 e32 vastu ära vahetanud. Aga kahjuks vöi önneks on e28 alles ja velgi pole ikka veel

Postitatud: 02 Juun 2010 20:34
Postitas nuga
sysi kirjutas:Rõõm paremini töötavast mootorist jäi aga üürikeseks - kuna peale mõneajalist käimist olid küünlad taas omandanud murjami-näo ning auto ise muutunud pea sama rahutuks, nagu enne küünalde vahetust.
Selgus, et lugu on seniarvatust märksa tõsisem.
Jah, mootor käis nii, nagu nukkvõllide asemel oleks harjavarred. Egas midagi, lonkava mootoriga edasi sõita polnud nagu mõtet ja nii saigi auto seniks seismapandud kuniks mootori osas on asjad selged.
Mõned pildid järgnevast progressist:
Paljastus kole klapikambrikaas:
Nukkvõll oli kohati päris "viisakas"
Peale seda oli selge, et miinimumprogrammina tuleb ette võtta kaante vahetus. Senikaua aga võib mõned pisemad asjad ära teha. Nagu näiteks nood koledad klapikambrikaaned:
Bling
Protsess oli selline: liivaprits -> traatketas -> hõbedane pulbervärv
