22. leht 33-st

Postitatud: 03 Jaan 2009 19:48
Postitas tõnis
Nuga radikal pole muud midagi häda kui see et valet värvi, pole originaaliga identne. Aga selle auto juures on omanik teadupärast originaalset joont hoidnud.

Postitatud: 03 Jaan 2009 21:06
Postitas karu
keera mootorit ringi ja vaata kas siis hakkab õli nukapeale pritsima? minumeelest on nukk tehtud nii et vahepeal on osad kanalid kinni(ma hästi ei mäleta enam). kas vardad said õigesti paika?

Postitatud: 04 Jaan 2009 00:00
Postitas nuga
karu kirjutas:keera mootorit ringi ja vaata kas siis hakkab õli nukapeale pritsima? minumeelest on nukk tehtud nii et vahepeal on osad kanalid kinni(ma hästi ei mäleta enam). kas vardad said õigesti paika?
Pean mõnda maasolevat kaant veidi uurima, aga minu meelest ei tohiks nuka asend seal rolli mängida. Nookurvarraste paigaldamise põhimõtet ma tean, aga kurat seda teab, tuleb ikka üle kontrollida vist.
Better safe than sorry

Postitatud: 04 Jaan 2009 11:55
Postitas Cardo
Nuga äkki viid radika galvaanikasse ja lased musta värvi maha võtta :D

Postitatud: 04 Jaan 2009 17:04
Postitas nuga
Nii, mul on üks m20 kaas lauapeal ja karul on õigus. Nookurite peal olevasse õlitorusse pääseb õli ainult teatud nukkvõlli asendi korral ja kusjuures veel nii, et kordamööda eestpoolt ja tagantpoolt.

Tegin selle illustreerimiseks ka pildi. Õli tuleb mööda nookurvarrast, seejärel pääseb nukalaagri vahele ja kui nukkvõll on õiges asendis, siis võimaldab nukkvõllil olev kanal õlil edasi pääseda.
Pilt

Postitatud: 06 Jaan 2009 00:06
Postitas nuga
Käisin UM's rahapakiga löömas ja lahendasin eelnevalt mainitud roostes istmesiinide, kollakaks tõmbunud aknapesupaagi ja nässakate küljeliistude saaga.
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 06 Jaan 2009 18:41
Postitas nuga
BMW logoga pool kleepsust on ära tõmmatud :P
Behri toodangut kasutati ka originaalis.
Pilt

Kahjuks lükkub nüüd pidulik hetk seoses radikajamaga jälle veidi edasi :(

Postitatud: 08 Jaan 2009 01:10
Postitas nuga
Ütleme nii, et asjad hakkavad ärevaks kiskuma :D

Tegutsesime maskiga garaažis ja saime nii mõndagi tehtud.

1. Õlitus. Mina kruvisin trelliga survet ülesse ja mask keeras väntvõlli ning üks hetk hakkaski õlitorust ilusat kollast vedelikku jooksma. Õlituli kustub samuti kenasti ära. Seega on kõik toimiv, kanalid on õli täis ja õlitusüsteem on käivitamiseks valmis :D

2. Starter. Olin juba enne veidi proovinud, kas starter tuleb järgi või mitte. Esimese hooga ei tulnud. Testriga viga otsides selgus, et tõmbereleele tuli kõigest 3V peale. Skeemi pealt järge ajades jõudsime mingi releeni, mida nimetati power saving relay'ks. Kuna vanu releesid oli lademetes ja teine kohe võtta, siis vahetasimegi esimese asjana relee ära selle tulemusena ilmutas 12V ennast kenasti tõmberelee juhtmeotsal. Sellegipoolest ei teinud starter ei kippu ega kõppu ja meid hakkas juba vaevama kahtlus defektsest starterist. Õnneks oli pööningult teine starter võtta ja panime talle samamoodi voolud peale, aga endiselt eimidagi :? Lõpuks ikka avastasime, kui lollid me oleme - tõmbereleel on 2 klemmi, üks ülevalpool, teine allpool. Me üritasime tõmbereleed korduvalt ülemisest kontaktist elustada, aga tegelikult oleks tulnud alumisele läheneda. Seda alumist me aga ei näinud... kuna ta oli all, loogiline :lol:
Egas muud kui pistik õige klemmi külge ja kaadervärk hakkaski imeväel ellu ning starter on käivitamiseks valmis :D

3. Säde oli kohe algusest peale olemas. Tundus küll veidi kollakam kui tavaliselt, aga vast pole probleemi ja kui ongi, siis diagnoosib seda hiljem edasi. Ühesõnaga - süütesüsteem on käivitamiseks valmis :D

4. Bensiin. Ka sellega ei sujunud kõik päris mitte 100%. Kütusesüsteemi testimiseks võtsime bensupumbarelee välja ja kasutasime selle asemel juhet, et bensupump otse käima lasta. Võtsin ka õhufiltrikopsiku lahti, et saaks õhukoguse mõõteplaati liigutada (mis lubab bensiinil pihustitesse jõuda), seejärel eemaldasin kuuenda pihusti oma pesast ja toppisin ta otsapidi pudelisse. Esimese katse järel oli auto alt sorinat kuulda :? Selge, mingi voolikuklamber on lahti jäänud. Kuna bensiini jooksis paagi pealt, siis tundus kõige tõenäolisem variant tasemeanduri juures olevad voolikud. Ja nii oligi - üks kruviklamber oli täiesti lahti. No juhtub ka parimates peredes :P Ok, klamber kinni ja teine katse. Rõhk tuli kenasti ülesse ja mõõteplaati tõstes hakkas pihusti kenasti tööle. Seega - kütusesüsteem on käivitamiseks valmis :D

Ja siin jääbki asi katki, kuna radikat pole :evil:
Lubati, et 14-ks jõuab kohale.
UM'st siis.
Õhh :x

Postitatud: 08 Jaan 2009 18:24
Postitas Jaks
Samas on see, et kui sa paned mootori ilma jahutusvedelikuta mõneks minutiks käima ei juhtu sellega midagi. Jahutus vedelik on mootori jahutuseks ja mõne minutiga ta nii kuumaks ei lähe.
Seega pane aga ilusti käima kui tahtmine on :wink:

Postitatud: 10 Jaan 2009 18:09
Postitas hotwing
nuga kirjutas:Lõpuks ikka avastasime, kui lollid me oleme - tõmbereleel on 2 klemmi, üks ülevalpool, teine allpool. Me üritasime tõmbereleed korduvalt ülemisest kontaktist elustada, aga tegelikult oleks tulnud alumisele läheneda. Seda alumist me aga ei näinud... kuna ta oli all, loogiline :lol:
Egas muud kui pistik õige klemmi külge ja kaadervärk hakkaski imeväel ellu ning starter on käivitamiseks valmis :D
Sama nali sai läbi elatud kui ma oma endist E30 318i üritasin esimest korda käivitada peale remonti 8)

Postitatud: 10 Jaan 2009 18:18
Postitas Priit
See teine starteri klemm on minule ka algusaegadest tuttav. Ja iga mootori/starteri tööga tuletab ennast uuesti meelde. See on vist koht millest ei õpita :lol:

Postitatud: 10 Jaan 2009 20:45
Postitas mart154
Peale oma E30 kokkupanemist said ilusti 2 väikest külge. a krt, suur juhe oli ununenud :D

Postitatud: 15 Jaan 2009 23:54
Postitas nuga
Nonii, poisid ja tüdrukud... :D
Nüüd siis video, mida miljonid inimesed on pikisilmi oodanud...
Eksklusiivselt e21.ee'le:

http://www.youtube.com/watch?v=eUiAt1mjTtM

Postitatud: 16 Jaan 2009 00:03
Postitas trevi
ega ometi valmis ei saanud auto? :(

Postitatud: 16 Jaan 2009 09:29
Postitas killer666
Ja nii lihtsalt läkski käima :shock: ?

Postitatud: 16 Jaan 2009 13:04
Postitas raudpats666
selle peale vanad eestlased ütlesid : RETSEPT :D

Postitatud: 16 Jaan 2009 15:15
Postitas nuga
Ega seal mingit dramaatikat polnud jah. Kuna eelnevalt olid kõik käivitamiseks vajalikud komponendid ükshaaval kontrollitud, siis üllatusi enam ette ei tulnud.

Päris valmimiseni läheb siiski veel aega. Kõige suurema asjana on puudu stanged ja lisaks sellele veel hulk igasugu vidinaid.
Aga auto on jah iseenesest nüüd sõitev:
http://www.youtube.com/watch?v=Wud0NxaOeWs

Postitatud: 16 Jaan 2009 21:28
Postitas kustas
väu, väga kift :shock:.

Postitatud: 16 Jaan 2009 23:25
Postitas raunz
Super (Y) Nüüd siis täitsa sõidukorras näituseauto :D

Kui stanged ja kõik viimased jubinad küljes saab vist põhimõtteliselt öelda, et 100% valmis 8)

Postitatud: 18 Jaan 2009 21:22
Postitas nuga
Tegelikult on kevadeni nokkimist küll. Kõiki puuduolevaid juppe ei kannata samuti ühe soojaga ära osta :P
Näiteks käivitamisega tuli välja, et süüteluku põhi ei tööta päris hästi. Seda oli ka videost näha, kus süütelukuga tuli paar korda enne klõpsida kui starteri järgi võttis. Samuti oli piduritule lüliti veidi halvasti saanud - pidurituled olid koguaeg peal. Kuna uus lukupõhi oli "laost" võtta, siis sai probleemi kiirelt lahendatud :)
Eks sellist troubleshootimist tuleb veel küll ja küll.