23. leht 23-st
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 28 Veebr 2018 11:31
				Postitas Cardo
				Pildid on alles, pole lihtsalt viitsimist olnud kõik ükshaaval teisest serverist ümber muuta, mitme päeva töö minu jaoks.
Kui keegi Männikul saare taga kiires kurvis esimese hooratta hangest leiab, siis teab kuhu seda vaja võiks minna 

 ( leitud  ! )
 
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 12 Jaan 2019 22:41
				Postitas Cardo
				Uue aasta esimesed tööd tehtud, uued sisselaske kolle tihendid ja uus kütuserõhu manomeeter, eelmine andis otsad. Sisselaske kollel sai ennemuiste tihendid pandud kerge silikooniga, enam mitte sest mitmel tihendil oli kitsama serva surunud kollektorist välja, ju siis silikoon teeb libedaks ja .....
Ootame jääolude paranemist ja siis vaatame edasi.
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 12 Jaan 2019 23:52
				Postitas tiit
				Kas see auto on veel tänava kõlblik või on puhas raja masin?
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 15 Jaan 2019 12:32
				Postitas Cardo
				Puhas garaazi pill pigem, aga võiks puhtam olla, maeitea kus kohast see tolm tuleb !!??
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 06 Mär 2019 22:23
				Postitas Cardo
				Vaatasin coilide valmiskitte ja päris tihti näen, et pilt küll ei vasta sellele mis peaks sinna minema, on kellelgi kogemusi ? Esimesed on nagu vale kinnitusega ? Talveks vähemalt oleks pisut pehmemat vedrustust vaja ja ega see mis hetkel küljes on ka üsna kodukootud ja kaheldava toimimisega.
Sai täna Männikul pisut vanakest loksutamas käidud ja vastlaliugu lastud ja tiba kahju hakkab sellisest põrkepillist.
https://www.driftworks.com/kw-coilovers ... 4-5-h.html
siis veel selline komplekt, mis hinna poolest nagu puhtamuidu 
https://prosportperformance.co.uk/coilo ... 219-detail 
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 07 Mär 2019 09:19
				Postitas Allan L
				Võta ikka sellised mil esivedru normaalse kujuga ja coilid võiks ikka olla koos top mount idega,esimesed on tavaliselt keevitatavad alt otsast oe käändmiku külge  
https://id-workz.co.uk/bc-racing/bc-rac ... series-e28 
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 07 Mär 2019 10:32
				Postitas Toivoku
				seepuhtamuidu komplekt on põhjksuega puhtamuidu,  ikka suht saast. Allani näidatud komplekt on mul endal e32 all  ja no seadistamis võimalusi on omajagu ja asi on norm kvaliteediga. Hinna klass on BC törts alla 1000.-
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 10 Mär 2019 22:27
				Postitas Cardo
				Väike ülestäheldus päevikusse. Vända väike käigukasti poolne laager sai välja vahetatud, käigukasti harki pisut moditud, et nii palju ei koliseks. Teine käigukast uue õliga alla, lambda anduri keere andis järele ja tuleb leida sobiv keermepulk, salongi ventilaatori mootorit sai puhastatud sest hakkas teine seahäält tegema, kunagi peab uue mootori ikka hankima. Mõni aeg tagasi esitulede puksid vahetatud ja enam laternad ei värise. 
LSD sisu korrastamine ei kaotanud probleeme lumel kohaltvõtuga, sai tellitud uusi friktsioon ja libiskettaid ja mingi hetk tuleb modimisega edasi tegeleda ja suurendada läbilibisemise protsenti.
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 12 Mär 2019 11:20
				Postitas tiit
				Mis tüüpi käigu kast all läks? Ja mida sa seal täpsemalt selle hargi kallal modisid?
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 12 Mär 2019 11:28
				Postitas Cardo
				Tavaline kast, mis oli pisut kohendatud, tuulutus ümber tehtud ja uute simmeritega. Hargi kerkosa pressisin pisut koomale, et survelaagri pesa ilusasti tihedalt sobituks, aga niipalju, et kinni pooma ei hakkaks. Tänavasõidu seades probleeme ei oleks, aga täisjäiga kereühenduse puhul iga klõbin võimendub salongis.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E28/E ... tch/clutch
nr 3 detaili tegin 4 jaoks täpsemaks.
hetkel siis 2600105090 ja korrastamiseks võtsin alt 2600130292
 
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 13 Mär 2019 10:02
				Postitas tiit
				Ahsoo. Ma millegi pärast arvasin, et sa käigu kasti sees kahvlilt modisid. Getrag 260 või mingi 265 variant siis tõenäoliselt.
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 14 Mär 2019 01:10
				Postitas Cardo
				Tundub, et sai päris hea, uus õli läks ka sisse Motul300v 15W50 ja tunde järgi üle 8L.
Pisut olen hädas külmkäivitusega ja tundub, et külmkäivitusmootor ei tööta. Kui leiaks el skeemi siis oleks lihtsam rida ajada, kas mõni andur on ka koolnud või klappmootor ise.  Pinge tuleb pistikut mõõtes peale, aga vahet pole kas soe või külm mootor, hetkel saab käsitsi lisaõhku kruttides tööle ja soojana tuleb maha keerata.
https://photos.app.goo.gl/fi6KeYgDETRiFKPB9 
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 27 Mär 2019 21:35
				Postitas Cardo
				Tänud Arvole !!  Külma mootoriga saab taas enamvähem auto käima, testisin klappi külmkapis -20 peal avanes peaaegu täielikult, vähemalt niipalju kui võimaldab üks vana klapp. Taas sai õlirõhu näidu tööle ja hetkel tundus 4ati juures püsivat, vähemalt kella järgi. Vaikselt võiks juba suvepeale mõelda. Nüüd siis järgmisena LSD % pisut tõsta ja eelpinget suurendada.
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 13 Apr 2019 23:34
				Postitas Cardo
				Pisut ka siis päevikusse märkmeid. LSD-d sai siis pisut moditud ja hetkel tundub et kõik toimib. Sisu sai kõik puhta uus/uuenduslik. Surveplaadid on lõigatud raadiusega ja sisse läks tavapäratult 3 ketast. Idee katsetamiseks sain tuubist 
https://www.youtube.com/watch?v=pVG-RUf ... nnel=Artik. Mitu % nüüd läbilibisemist jäi on keeruline pakkuda aga kindlasti rohkem kui varem ja see eeldab, et peab uuesti sõitma õppima.
 
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 08 Okt 2023 00:05
				Postitas Cardo
				Miskit on üle pika aja toimumas. Seega soovitage salongi ventilaatorit mille saaks paigaldada salongi millel on äkki isegi ümartorule sisend ja väljund.
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 22 Okt 2023 20:14
				Postitas Cardo
				leidsin miski sellise asja, kas kellelgi kogemusi paadi ventika tootlikusega ?  
https://www.securefixdirect.com/flex-mo ... 1266-p.asp 
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 29 Jaan 2024 15:09
				Postitas Arvo
				Miks originaal ventika välja viskad, kogu see ahi on tehtud ju plastikust ning mingit erilist kaalusäästu sealt nagu ei paista? Tootlikusega ei tohiks ka originaalventikal probleemi olla kuna väljundeid on päris palju ja kui ainult juhi peale täiskiiruses see juga suunata, peaks juuksed peas korralikult juba lehvima 

 
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 29 Jaan 2024 21:38
				Postitas Cardo
				Sellel on 2 põhjust, esimene on see, et klaaskiud kapotiga see õhu sissevõtt kippus lekkima ja  kapotialuseid odööre endasse tirima ja teine põhjus on hoopis  tehnilises muudatuses. Muidugit olemasolev ventikas oli ka nende  puksimuredega ja B osa ventikad  ei tasunud end ära selles kontekstis.
			 
			
					
				Re: BMW e28 3,0L  525i 1983 Cardo
				Postitatud: 30 Jaan 2024 16:06
				Postitas Arvo
				Cardo kirjutas: 29 Jaan 2024 21:38
Sellel on 2 põhjust, esimene on see, et klaaskiud kapotiga see õhu sissevõtt kippus lekkima ja  kapotialuseid odööre endasse tirima ja teine põhjus on hoopis  tehnilises muudatuses. Muidugit olemasolev ventikas oli ka nende  puksimuredega ja B osa ventikad  ei tasunud end ära selles kontekstis.
 
Ok, arusaadav. 
Aga algatuseks mõõda siis bmw originaalpuhuri mootori voolutarve ära (Selle paadi puhuri andmetes on märgitud max draw 11A) siis tekib mingi võrdlusmoment. 11A on muidugi juba päris tummine voolutugevus, (originaalmootoril vist 30A kaitse) ma ise arvan et kui sa sellega ainult omale värsket õhku klaasile ja näkku tahad pumbata, on sellest juba maa ja ilm.
Edit: hakkas ennast ka see teema huvitama ja jõudsin otsaga ühte racing foorumisse kus samuti salongivent teemaks oli võetud. Seal keegi kiitis 170 ja 240 CFM tootlikusega pilsiventikaid. Järeldaks, et sul siin lingil toodud 320CFM tootlikusega mudel võiks siis suht suht vabalt selle töö ära teha?