4. leht 4-st
Postitatud: 24 Juun 2012 20:50
Postitas trevi
Ajaviiteks olen tegelenud pisiasjadega. Näiteks otsustasin ette võtta turvavööde puhastuse. Nimelt ei taha vööd väga hästi end tagasi kokku kerida ning kuskilt on meelde jäänud, et mõnikord aitab sel juhul pesu. Ehk siis doonori pealt sai võetud vööd ja ära pestud. Paigaldusel selgus fail, nimelt on 85 aasta autolt pärit vöö teistsuguse mustriga ehk originaalsuse pärast ei kõlvanud uuemad vööd kasutada.

Olemasolevaid turvavöid vaadates (neil on kõigil daatum peal), selgus, et 81 (vanemaid mul pole) - 84 on triibulised vööd, 85 aga juba ilma triipudeta. Seega tuleb ikkagi originaalid ära pesta. Huvitaval kombel on pestud vöö tõesti käevahel palju libedam. Eks paistab, kas hakkab tõesti paremini käima.
Postitatud: 30 Juun 2012 18:32
Postitas trevi
Ülevaatus läbitud ning puhkus võib alata:

Tõin valgele autole külgepanekuks BBS spoila ära ning nagu näha, siis parim transportimisviis on auto küljes, saab salongis inimesi ka vedada mugavalt

Samas kui värv välja arvata, siis kujupoolest sobib spoila prefacelift variandile isegi paremini kui uuele.
Esmalt soovin tänada kaasfoorumlast Akuula, tänu kellele on rohelisel autol taas salongis normaalses korras juhiiste. Täpselt õige iste on olnud E28 kõrvalistmeks. 3 Uksetihendit vahetasin paremate vastu, põhjuseks tihendi küljes olev riie, mis oli irduma hakanud. Oluliselt vähenes ka tuulemüra, kuid nüüd tuleb ikka vahetada veel aknatihendid.
Piltidelt on raske aru saada ning päikselise ilmaga tehtud piltidel on värvid suht ebaloomulikud, kuid tegelikult hakkab salong jõudma juba päris heasse seisukorda. Vähemalt ise olen rahul. Nüüd on kõige häirivam asi ärapleekinud tagaaknalaud. Päike on osad riide karvadest lausa pulbriks teinud, seega värvimisel pole mõtet. Küsimus on , et kust saada värvipoolest piisavalt õige tooniga materjali.
Eelmises postituses mainitud turvavööde pesu kohta - kasu sellest pole. Aga, teatud aastast uuematel (81 ei olnud võimalik, 84 ja 85 juba sai) tagaturvavöödel on võimalik vöö rulli küljest lahti võtta ja rulli 2 pööret pingumale keerata. Selline tegevus andis oluliselt paremini tagasimineva vöö. Eks millalgi peab uurima, kas selline asi on ka esimestega vöödega võimalik.
Postitatud: 03 Juul 2012 17:50
Postitas trevi
Piduripedaal on olnud kuidagi imelikult pehme. Algusest saadik. Samas ei ole õhku sees ning pidurid töötasid perfektselt hästi. Lisaks kui "võimendus" seisva mootoriga välja pumbata, muutus pedaal jäigaks. Kuna probleem ei süvenenud, siis lükkasin tegelemist edasi.
Seekord ülevaatusel mainiti, et midagi nagu pidurivõimendi juures lekib, et tehku korda. Kodus pidurisüsteemi juurest leket ei leidnud õnneks, tõenäoliselt oli tegu üleliigse jahutusvedeliku eemaldumisel (ülevaatusel sai auto esimest korda piisavalt soojaks peale talvise jahutusvedeliku sissekallamist ning viskas üleliigse välja).
Igatahes vahetasin piduripommi koos klapimajandusega, mille külge ta kinnitub. Enam ei ole pedaal pehme.
Postitatud: 09 Juul 2012 20:03
Postitas akuula
Tore, et sain abiks olla

J6udu ja jaksu edaspidiseks

Postitatud: 10 Juul 2012 15:14
Postitas trevi
Sai natuke tegeletud tuulemüra vähendamisega.
Enne:
Pärast:
Kuna juhiukse sisemusse on mitmel korral asja olnud, siis hüdrokile oli seal loomulikult ribadeks. See aga ei mõju polstrile pikemas perspektiivis hästi. Seetõttu panin uue - ideaalselt sobiv on büroomaailmas müüdav raamatute katmise kile

Postitatud: 18 Juul 2012 16:03
Postitas Arvo
trevi kirjutas:Seetõttu panin uue - ideaalselt sobiv on büroomaailmas müüdav raamatute katmise kile

]
On see piisavalt paks ja tugev? Mul ersats kiledega kehvad kogemused olemas (mitte küll samas kohas). Sinna sobiks IMHO paremini nt spray liim + mingi ehituskile, hind pole ka üldse hirmus.
Ise kasutasin seal sellist halli poorset kleebitavat matti, noor tehnik müüb... aga see oli suhteliselt juba kallim toode.
Postitatud: 18 Juul 2012 20:36
Postitas trevi
Ei vaidle üldse vastu - tõepoolest on see õhem/nõrgem kui originaalkile ning pidevat lahtikakkumist ei pruugi kannatada. Aga samas kui pole tükil ajal plaani ukse sisse vaadata, siis minuarust on lihtsaim-odavaim originaalilaadne lahendus.
Postitatud: 19 Juul 2012 16:19
Postitas JanekEnde
Millega kile kinni panid, mingi spetsliimiga?
Postitatud: 19 Juul 2012 20:11
Postitas trevi
raamatukilel on liim küljes

nagu kleepekas
Postitatud: 19 Juul 2012 23:01
Postitas JanekEnde
Siis pean endale ka vaatama

Postitatud: 10 Nov 2012 22:19
Postitas trevi
Autol on olnud pikemat aega probleem, et vihmaga läheb kaassõitja jalgealune vaip märjaks. Katuseluugi torud on korras (testitud nende kaudu suuremat hulka vedelikku läbivalades), aken on tihendihermeetikuga ees, äravooluavad töötavad. Eelpool tõin, et kojameeste aluse pleki siseringluse klapid olid isevalmistatud. Igaks juhuks vahetasin selle originaalklappidega plekiga. Seda tehes sai avastatud veel ümberehitusi - esmasel vaatlusel tundus, et kondita versiooni ahi on umber tehtud kondiga versiooni ahjuks - plekiklappide vaakumis ei olnud õiges kohas väljavõtteid.
Täna sai vaibad ja isolatsioon välja kuivama võetud (olgu tänatud prefacelifti vaiba insenerid, kes selle 3-s osas äravõetavana on teinud). Ahju salongipoolt vaadates on üheselt selge, et konditsioneer on kluge pandud aftermarketi oma - juhtmed on veetud lülitini ise ning temp anduriga "külmkapi" potensiomeeter oli peidus käigukangi konsooli all.
Nüüd siis muud midagi, kui kogu kont vahelt välja, ning süsteem selliseks, nagu ta tehasest tuli. Kui kellelgi on pakkuda tavalist soojendusahju (soojendusradikat ei vaja), võib teada anda.
Postitatud: 11 Nov 2012 15:47
Postitas karlerik
Originaalis on ta siis ilma kondita olnud? Kas kont ei tööta? Jäta ikka külge, välispidiselt on ju kõik nagu originaalis. Veermiku detaile pannakse samuti b-osi ja see ju auto originaali väärtust alla ei vii.
Edu!
Postitatud: 11 Nov 2012 22:56
Postitas trevi
Tehasest jah väljunud kondita ning ise aretatud juurde, mis minu kätte saades ei töödanud. Originaalid on ainult kondi nupp ning tundub, et ka kondi pump. Voolikud ning kuivati on ise aretatud, seega kapotialt ei ole originaal. Kui süsteem oleks koostatud originaalkomponentidest, siis vb mõtleks selle üle, kas eemaldada, aga kuna ei ole, siis enamus sai seega täna välja visatud. Eest peab veel eemaldama kliima radika ning kondi pumba.
Ahi on kondi aretusega ses suhtes ära rikutud, et sinna on tehtud mitmeid sisselõikeid ja avasid süsteemi mahutamiseks. Samuti on kondijuhtmestik ise aretatud. Täna sai ahi küljest ning otsustatud, et sisse läheb ikkagi originaal ilma kondita ahi, mis on lõikamata.
Kuna müraisolatsioonisvammid on kuivas, siis saab ka vaibad vahelduseks ära pesta. Õnneks on pre-facelifti vaip kolmest osast tehtud, mitte üks suur nagu uuemal.
Postitatud: 23 Apr 2013 14:18
Postitas trevi
Postitatud: 18 Mai 2013 18:16
Postitas trevi
Antud suveks otsustasin vanakesel rahulikult garaazis puhata lasta. Vahelduseks saab teisi autosid ehitada

Postitatud: 04 Aug 2013 22:11
Postitas trevi
Autod näitasid sel nädalavahetusel iseloomu. Ehk Igapäeva auto otsustas, et tema bensuvoolik peab katkema just siis, kui minul plaanis mööda Eestit ilu otsida. Õnneks oli E23 lähedal ja stardivalmis, piisas asjade ümberladumisest. Ju talle ei meeldinud plaan, millekohaselt ta sel hooajal puhkab. Ja väga mõnus oli vahepeal E23-ga rännata

Re: BMW 728iS '82 Trevi
Postitatud: 04 Veebr 2014 21:55
Postitas trevi
Viimasel ajal on hakanud õhtuti auto kallal pimedas tegutsema mingid tumedad kujud. Ilmselgelt on tegemist motoorse rahutusega, mis läheneb igal aastal Vabariigi aastapäeva lähenedes, kui on vaja viia sõiduk sobivasse konditsiooni osalemaks Uunikute Talverallil
Lahinguväljal näeme, raisk!

Re: BMW 728iS '82 Trevi
Postitatud: 24 Veebr 2014 14:40
Postitas trevi
Stardieelsel päeval sai avastatud, et puudub laadimine. Järgmisena sai avastatud, et E23-l on vähemalt 3 erineva tüübilist genekat, 2 erinevat kinnitusvarianti, 2 erinevat tagapoolt (erinevad juhtmekinnitused/klemmid) ja üleminekuvariandil on just see kõige haruldasem variant, et uue variandi kinnitus ja vana variandi tagaots. Keskööks oli laadimine taas olemas.
Soparalli sai edukalt läbitud, tehnilisi probleeme ei esinenud.

Re: BMW 728iS '82 Trevi
Postitatud: 03 Mai 2014 13:12
Postitas trevi
Esimest korda minu käes olles, sai auto alla ettenähtud mõõdus rehvid
Endiselt otsin tagavararatta tarvis sellist korralikku velge:

Re: BMW 728iS '82 Trevi
Postitatud: 04 Juul 2014 09:43
Postitas trevi
Autol tänasest uus omanik
