5. leht 23-st
					
				
				Postitatud: 23 Okt 2007 16:26
				Postitas Cardo
				Tõstsin mootorit, võtsin tikud ära, mäslesin ja tõmblesin ja loobusin, eile osteti kollektor ära. Lihtsam on mul leiutajal lasta kolle autopeal valmis teha, kui teist lõikuma hakata. Kolle oleks nii mahtunud, kui oleksin mootorit nihutanud vasemale poole, sest tagumise kolleosa kolmikliide läks tugevalt ülemise õõtsa kinnituse vastu ja seda, et kusagile jääb 1cm-vahe ma ei taha. Võib vastu käima hakata.
			 
			
					
				
				Postitatud: 01 Nov 2007 23:24
				Postitas Cardo
				Kaua siis nüüd aega läks?
Täna saabusid siis viimased vajalikud detailid UM-ist ja tund aega tagasi tegi mootor taas häält. Tundub, et töötab isegi vaiksemalt kui ennem. Ainuke hääl mis mootoripoolt kostub on pihustite tiksumine, seda nad tegid ja teevad ka nüüd naljakalt tugevasti. Varsti hakkan kaaluma uute ostmist.
Mis seisab see kulub - see tõde käib hetkel radika kohta, ülevoolu nippel on lõplikult eemaldunud ja ei hakka ma teist lappima, seda oli juba keegi varem teinud, seega on kiirelt vaja uut radikat, kas keegi oskab nõu anda, kust kõige kiiremini ja normaalse hinnaga tasuks uurida?
Sobiks siis 528, 535 ja 524d radikad ma arvan.
Homne õhtu tahaks mootori korralikult soojaks saada 80c ja plokikaane viimase pingutuse ära teha, seejärel pidurid alla ja ehk laupäeval saaks juba sõita.
			 
			
					
				
				Postitatud: 02 Nov 2007 17:44
				Postitas pisike528
				On siis nii lootussetult katki et kokku ei lapi v?ma olen 2 radika ülevoolu plastik junni tagasi liiminud auto poes müüdava 2k liimiga,senimaani pool aastat vastu pidanud...
			 
			
					
				
				Postitatud: 03 Nov 2007 01:20
				Postitas Cardo
				Vahest võib varuosateenindus ka tapvalt kiire olla 

Õhtuks toodi peaaegu koju ära selline asi
ja peagi oli autol teine väljanägemine, sai aetud siis mootor soojaks ja klapikambri kaas taas maha, viimane poldipingutus ...
Nädalajooksul sai kogu kütusetrass  edeva väljanägemise,
järgmisel nädalal loodetavasti valmivad ka viimased kinnitusdetailid.
Kapotikinnitused on ka valmis
Esiots sai kokku sedaviisi
et ka tulevikus, loodan, et mitte lähima 10 a jooksul 

saaks mootorit lihtsamalt kätte, muutsin esinoka ehitust meeldivamaks
Käisin ka fotoaparaadiga auto all, ja leidsin uue käigukangi hoovastiku,
et õieti pildist aru saada peab pead pisut vasakule kallutama
Veel paar kaadrit eest ja tagantpoolt mootoriruumist
Homne töö on siin, suportid külge ja ...
Silveri soovil ja teistelegi piilumiseks natuke paremad kaadrid kapotist

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 03 Nov 2007 01:55
				Postitas Silwer
				Kollase propelleri võiks küll mustaks värvida. Aga muidu on väga popp... 

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 03 Nov 2007 10:03
				Postitas Cardo
				Kollane propeller on selline, " oli riiulist võtta " .
Tiivik on tagasihoidlikult pisike arvestades radiaatori mõõtmeid, kui palju temast abi on, see selgub peagi, suveks on plaan nagunii miskit asisemat külge monteerida. Üks BMW konditsioneeriradika ventilaator on ka juba riiulis valves.
			 
			
					
				
				Postitatud: 03 Nov 2007 11:56
				Postitas mart154
				vaata korra keisei racingu pakutavaid ventilaatoreid.
mina sain endale korraliku, ~30-40cm diameetriga vist 1000 eest.
			 
			
					
				
				Postitatud: 03 Nov 2007 23:01
				Postitas Cardo
				Ohhsapoiss, kus on alles ilm. Pidurid said õhtuks külge, autole hääled sisse ja sõitu,  

  üle 60 mina vajutada ei julenud, nii libe oli, et hirm hakkas.
Ventilaatorist hetkel täitsa piisab, jahutab ilusti maha, kui läheb andmiseks, siis ei tea veel, eks näis. Kust seda ventikat tellida saab, ehk mõni link varuks.
Meeldiva koostöö eest suured tänud Tatikas Jaanile  
 
Mingil päeval vaja sillastendi minna, et kokkujooks üle vaadata ja paika kruttida.
Järgnev töö on enamjaolt elektriku töö, hakkan siis lülititele juhtmeid taha toppima.
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 04 Nov 2007 11:04
				Postitas tõnis
				Kadedaks tegev teema kohe. Auto on õige ja ehitussuund ka paigas. Kas hakkad ainult ebk cup etappidest osa võtma või võtad laiemalt ette. Luidas auto tänava legaalsusega peale selliseid überehitusi on, ülevaatusel probleeme ei tule? Kas teed passis muudatusi ka? Palju arvutuslikult mootoris võimu on hetkel, kas poleks mõtekas olnud m30b35 plokiga mängida hoopis?
			 
			
					
				
				Postitatud: 04 Nov 2007 18:57
				Postitas Cardo
				tõnis kirjutas:Kas hakkad ainult ebk cup etappidest osa võtma või võtad laiemalt ette. Kuidas auto tänava legaalsusega peale selliseid überehitusi on, ülevaatusel probleeme ei tule? Kas teed passis muudatusi ka? Palju arvutuslikult mootoris võimu on hetkel, kas poleks mõtekas olnud m30b35 plokiga mängida hoopis?
Üritan osa võtta seal kus annab.
Tänavalegaalsust ametlikult takistaks vaid istmed.
Ülevaatusega saan hakkama ja tänaval nagunii niisama ei sõida.
Muudatused tulevad passi siis, kui muutub auto värv.
Võimsust on umbes 500hp loomulikult, mis sa siis arvasid 

Oi 3,5 on palju, mõned väidavad, et tagarataste pidamine kaob sootuks 
Paar jäädvustust kah eilsest õhtust
Uus vaakumvoolik kapotialla
Tagumiste pidurite ühenduskomplekt

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 04 Nov 2007 23:34
				Postitas Allan L
				Vägagi tore projekt,äkki sa saad öelda kust selliseid ägedaid piduri voolikuid saab? 

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 07 Nov 2007 09:52
				Postitas mart154
				Lugesin ajaviiteks terve teema otsast lõpuni läbi 

 päris põnev ajaviide, see lugemine siis 

 ehitamine on ju veel põnevam  
 
Mõned targutamised... ära tõsiselt võta... 
Viimase 2 kuuga on minu käest läbi käinud nii Nissensi kui ka Behr-Hella radikad. Viimased tunduvad kuidagi eriti haprad ja õrnakesed. E28 kohta küll täpselt ei tea, aga E36/uuema E30 radikal on näiteks ülemine ja alumine raam hoopis plastikust. 
Mingite nökatsite klambritega. Ja kinnituskohad ei klapi...
Ühesõnaga. Soovitan edaspidiseks Nissensi radikaid. Vähemalt minul oli jama palju vähem. Hinnad ka vist samad...
Kas karteripõhja keevitasid mingeid vaheseinu ka, või tegid lihtsalt teise kujuga kausi?
Kas sa oma treiali kontakte ka avaldada tahad? 

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 07 Nov 2007 17:32
				Postitas kustas
				Aga mina ei saa ütlemata jätta, et sa oleks võinud ikka suurema selle mootori teha, 3,5 -> 4,0 or something 

.
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 07 Nov 2007 19:34
				Postitas Cardo
				kustas kirjutas:Aga mina ei saa ütlemata jätta, et sa oleks võinud ikka suurema selle mootori teha, 3,5 -> 4,0 or something 

.
 
Ma võin saladuskatteall ütelda, et selleks on teine auto, ja sellega on juba teine lugu rääkida, kunas sellest juttu tehakse, ma veel ei tea.
Mardile niipalju, et treiali kontakte ei ole, kui miskit vaja võin vahendada, sest tegemist inimesega, keda saab läbi tutvuste omatud. Kuusalukandis oli kah üks treial, aga temaga oli asjaajamine raske.
Karteriga on sedasi, et lisaseinu sisse ei tehtud, need ei muudaks midagi, kuna originaalselt on nad juba ju olemas, kui vaatad mootori ehitust siis ta on just ühele poole kaldu  ja suurem probleem tekibgi vasaksuunas enamkurve omaval rajal, paremale poole kurvides probleeme ei teki.
Eile sai tellimus sisse antud ka paisupaagi suhtes, ehk nädalapärast juba uus küljes.
Üks pilt ka tagumise õõtsa kohal olevast piduritoru kinnitusest
Miskine popim kinnitus õõtsale tuleb veel leiutada.

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 09 Nov 2007 22:02
				Postitas Cardo
				Tekkis selline tähelepanek, et peale mootori käivitamist, ühesõnaga alates starteri andmisest läheb u 5 sekundit, ennem kui õlituli kustub, kas on see tingitud täissünt õlist või milles asi ?
Võrdlesin seda M20 mootoriga ja viimasel kustub peaaegu hetkeliselt.
Hakkasin uurima õlipumba joonist ja kas oleks mõtekam seal miskit uuendada, võib olla viga selles ?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Tundub, et tagasisurve klapp on  nr 20, eks ka 8 ja 9 uuendus peaks parandama õlisurvet.
Kui mootor oli maas, siis võtsin ka pumba lahti ja puhastasin  seest ära, miskit eriti hullu sees nagu ei paistnud.
Puudu oli vaid nr 7 ja 15 seibid, kas need on väga olulised? Tundub, et seibidega saab reguleerida keti pinget, kuigi sai uus kett, ja keti hammasratta pealesaamine oli üsnagi raske, arvan, et seibe ei oleks hetkel küll vaja.
Kas nr 21 vedru võib ka väsida, on kellelgi kogemusi ?
Samas nöögib ka kütusesurve regulaator, laseb rõhu alla, kui keeran segu 5 atm. peale, siis sureb mootor välja ja kütuserõhk jääb üles, kui lasen 3  peale näiteks ja suretan mootori välja, kukub rõhk 0-i.
Starterist käivitades on aeg käivitumiseks üsna pikk, u 3 sekundit. Tundub, et ei saa rõhku täielikult kohe üles.
Ei tee nägu eriti naerusuule selline jama.
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 09 Nov 2007 23:55
				Postitas Ruut
				Valdeku sõnul pidavatki m30 see rõhu tule kustumine rohkem aega võtma, kui m20. Pidavat olema seotud anduri paigutusega.
Kui pilte tahad linkida, siis ära realoem-i kasuta vaid seda 
http://bmwfans.info/ 
			 
			
					
				
				Postitatud: 10 Nov 2007 00:52
				Postitas Silwer
				Oled seda õlisurvet ka kellaga kontrollinud? Järsku on andur vana ja väsinud?
			 
			
					
				
				Postitatud: 10 Nov 2007 01:23
				Postitas Cardo
				Muutsin lingi, loodan, et nüüd on parem. 
Andur on uus ja vist tõepoolest oleks tark tegu osta ka õlirõhu manomeeter külge.
			 
			
					
				
				Postitatud: 10 Nov 2007 11:36
				Postitas ErR
				Ei usu, et see täissünt õlist tingitud on, mul kustub kõige rohkem 2 s pärast käivitamist ära. Üks võimalus on veel kasutada E34 õlipumba ketiratast, kus vähem hambaid ja pump võtab kiiremini rõhu üles.
			 
			
					
				
				Postitatud: 10 Nov 2007 20:31
				Postitas Ruut
				Cardo kirjutas:Andur on uus ja vist tõepoolest oleks tark tegu osta ka õlirõhu manomeeter külge.
Võin Sulle kontrollimiseks laenata kui soovid. Ostsin ise peale EBK Cupi saugal, kui rõhutule põlema lõi (andur lõpetas töölepingu). Hydroscand'is Peterburi teel on kõik vajalikud jupid olemas ja ei maksnud miljooni.