5. leht 9-st

Postitatud: 17 Mär 2013 21:20
Postitas -Myyr-
lennukiga kirjutas:Kui ma nüüd õigesti mäletan siis on viimane lollus kasutada piduri ja sidurisüsteemi juures mootoriõli.
Olen katnud igakord suppordi tihendid õrnalt mootoriõliga üle.
Suppordid mida olen pidanud remontima, on kestnud siiani. Ei ole täheldanud probleeme ega defekte!

Kui katan õrnakihiga ei juhtu midagi ja siiani need suppordid mida olen teinud on kestnud

Postitatud: 17 Mär 2013 21:21
Postitas -Myyr-
akuula kirjutas:Kummil on jah omadus õli mõjul paisuda. Seepärast määritakseka õlifiltri kumm õliga,tursub kinni. Siit ka soovitus, et õlifilter tuleb kinni keerata vaid käega, lahti on vahest vaata et 2-e meetrise toruga vaja väänata. Piduri ja siduri süsteemi koostamisel kasutan ise Würthi Pidurivaseliini, see on pidurivedeliku kindel, kannatab DOT3-e, DOT4-a, DOT5-e ning ka PSK-d :D

Üks asi tuli veel meelde pidurivedelike kohta: kõik teavad, et erinevaid pidurivedelikke ei soovitata kokku segada. Tegelikult võib DOTt-i ja PSK-d oma vahel segada, nemad saavad omavahel läbi. Kurja teeb kurikuulus NEEVA mis tõmbab mõlemad eelnevad klimppi ja paneb alumiiniumi korrodeeruma!


Andres

Endal hetkel ei olnud pidurivaseliini, kahjuks.
Filtri kinnikeeramisel aitab ka see, kui võtad paraja jupi liivapaberit ja keerad filtrit natukene veel.

Postitatud: 26 Mär 2013 19:25
Postitas -Myyr-
Suveks liidan autole need
Pilt
Ehk jõuan nii kaugele, et võtan sisu laiali ja lapin istme kinnituse ka ära.

Senikauaks sooja kevadet

Postitatud: 29 Juun 2013 20:47
Postitas -Myyr-
Pole siin väga uuendada midagi.

Olen sinnamaani jõudnud, et kütusetorud annavad otsad.
põhjaalt juba üks lekib ja pean leidma lahenduse.

Kas keegi on vahetanud endal terve süsteemi välja plastik torudega vms?
Kinnitused on nagunii mädad, igatepidi.
Kas vedada läbi salongi kusagilt või siis samamoodi põhja alt?

Postitatud: 02 Juul 2013 19:00
Postitas -Myyr-
Kes viitsib lugeda ja huvitub teemast, siis võite kaasa rääkida.
Tegelikult ootangi targemate nõuandeid/näpunäiteid.
Nagu näha, siis vahetasin teemal lõpu ära ja lisasin juurde -> b27.

Laiemalt seletades siis on olukord nii, et soetasin endale, m20b25'e.
Kes ei tea siis on see, ETA mootor.
Paras väändejõujaam aga samas ka öko.

Pilt

Mis ma sain sellega kaasa?

2.5i aju+juhtmestik
Komplektne mootor v.a kepsukinnitused + saaled + karter + väntvõll + väntvõlli kinnitus kaas? ( see millega kinnitub bloki külge ja raamisaalega,aga võin eksida selle nimetusega)
Pilt Targemad oskavad jällegi nimetada.
Mis veel puudu ? Vända rihma ratas + starter + jagaja + pisividinad.

Mis ma plaanin ?

81mm väntvõll b27
130mm kepsud b20
84mm plokk + kolvid b27
M20B20 kaan ;check / + M20B25'e sisselase + TB + pihustid / ---
885’ kaas – Hiljem.

Miks ma seda teen ?

See 2.0 on küll hea ja töökindel ( vähemalt minul ei ole tulnud ette ühtegi sõitutakistavat probleemi viimase 15.000km jooksul ) aga soovin midagi enamat.
Kindlasti sa mõtled : Mida sa jaurad, lükka sinna m50b25 141kw vahele ja elu on äge !
Ma kindlasti vastan : Mille jaoks rikkuda klassikut uuema mootoriga, kui neid vanema generatsiooni asju ei liigu niigi. Meeldib selle lihtsus. Ühesõnaga lihtsalt see käib autoga kaasas.

Mis on mul probleemid, millele vajan targemate näpunäiteid ja nõu ?

1. See väntvõlli kinnitus kaas, kas see istub ainult JUST selle bloki oma, või saab panna ka teise m20'e oma ?
2. Silindrid on seintelt roostes ? Kas oleks mõtet saata blokk lihvi ( hetkel ei ole jõudnud tuvastada kas vajaks lihvi ) ja hoonida silindrid? ( Kahjuks pole hoonimisega kokku puutunud varem )
3. Kas m20b20'e kaan istub peale? On inimesi ja foorumeid, kus nad väidavad, et istub. Kuigi "bore" on m27'el 84mm ja b20'e põlemiskamber natukene alla :
Pilt
Ma küll ei taha seda viisi otseselt kasutada, aga 885'e kaane otsimine on nõel heina kuhjas, aga olen sellega juba tegelemas.

Hetkel seisavad nad nii :

Üleval b27 ja all b20
Pilt

Bloki pesin puhtaks mootoripesu vahendiga ja silindrid katsin üle mootoriõliga. Enne õlitamist käisin kõiküle suruõhuga.
Kolvid said numbrid peale ja x'd ka paika pandud, kuhu poole kolvid olid ( kolvidel endal ka peal )
Kuna sellel plokil on 6's saale ringi käinud, siis panen oma vanast b20'est kõik kepsud ja saaled üle. Kui just need on ka õhtal siis paigaldan uued saaled ja raamsaaled.
Väntvõll tuleb 81mm tõusuga ja diisli pealt 2.4td
Pilt
ja plokk ise Pilt

Ei taha lugeda sellist juttu, et miks sa ikka nii teed.. võta uus mootor jne..
Asi on ikkagi selles ka, et kui kui me kõik asendame uuemate asjadega, siis pole see klassik enam miski.

Kui lugesid välja midagi sellist, mida sa teeksid heameelega teisiti siis anna teada :)

NB. Kõiksugu tihendid ja simmerid jne lähevad vahetusse :)

Edit 1 : Tuhlasin ringi natukene ja leidsin mootorivärvi kohta ka infot.
Sellega tahaks ka ühelepoole saada. Peab tegema siis US-Partsile külastuse, et võtta kuuma kindel krunt ja värv.

Liivapritsiga võin ju lasta terve mootori üle, arvestades,et katan kinni kõik võimaikud avad mis võivad saatuslikuks saada ?

Postitatud: 02 Juul 2013 19:45
Postitas JanekEnde
Tuli suurem tuhin peale jah :D

Postitatud: 02 Juul 2013 19:51
Postitas nuga
Kui liivaga pritsid, siis hiljem käi kõik õlikanalid üle. Võta ka suured magistraalkanalid lahti. Selleks on ploki ees ja taga punnid.
Aga loomulikult kata enne pritsimist kõik avaused kinni. Parem isegi topelt. Isiklikult tundub parim hall nn macgyveri teip.

Postitatud: 02 Juul 2013 19:52
Postitas dmk
njaaa...

Mina sinu asemel ennem lugeks autoremondiga seotud raamatud, kas või aastast 1960... :wink:
kohalik raamatukogu aitab kindlasti..

Postitatud: 02 Juul 2013 19:53
Postitas -Myyr-
dmk kirjutas:njaaa...

Mina sinu asemel ennem lugeks autoremondiga seotud raamatud, kas või aastast 1960... :wink:
kohalik raamatukogu aitab kindlasti..
Mis sulle ebamäärast paistab?

Edit : kui sa viitad asjade kaaluajamisele jne, siis sinnamaani pole veel jõudnud.

Kuna reaalset praktikat pole mootorialaselt just palju, siis teen seda pikkamisi ja mõne targema vanemamehe juhendamisel.

Postitatud: 02 Juul 2013 19:55
Postitas -Myyr-
nuga kirjutas:Kui liivaga pritsid, siis hiljem käi kõik õlikanalid üle. Võta ka suured magistraalkanalid lahti. Selleks on ploki ees ja taga punnid.
Aga loomulikult kata enne pritsimist kõik avaused kinni. Parem isegi topelt. Isiklikult tundub parim hall nn macgyveri teip.
Samas on vist praegugi seda lihtsam teha, kui mootor pmst pulkadeks.
Aga tänud :)

Postitatud: 02 Juul 2013 20:42
Postitas raunz
Milleks jännata mingite plast või jumalteab kütuse torudega kui UM-st saab originaaltorud painutatud kujul väga mõistliku summa eest. E21, E34 olen igatahes ostnud sealt.

Kui mootori juba nii suurelt ette võtad siis ei tohiks olla küsimustki, et kõik mis vähegi kuluda võib tuleb uus panna alustades saaledest ja lõpetades igasugu pisiasjadega.

Mina lasin ploki lihvida ja hoonida Tõukuris, samuti lihviti seal kaane tööpind. Maksab see 150 ja 200€ vahel. Lihvitud pindadega tuleb aga kasutada paksemat kaanetihendit.

US-Partsi kuumakindel värv on mul nüüd mõnda aega peal olnud ja ka uuesti maha tulnud. Omast kogemusest saab öelda, et kui pinnale jääb vähegi roostet nagu näiteks nurgad siis sealt lööb pika peale värvi lahti. Kindlasti tuleb kasutada ka sama tootja kuumakindlat kruntvärvi.

Kas mootori juhtimine jääb originaal? Mis aju tuleb kasutusele?

Postitatud: 02 Juul 2013 20:46
Postitas redline
Kui sul plokil raamipakud puuduvad, siis on kaks varianti, paned mingid suvalised raamipakud ja lased vändaliini üle puurida/hoonida või viskad selle ploki vanarauda ja võtad uue.

Postitatud: 02 Juul 2013 20:54
Postitas -Myyr-
raunz kirjutas:Milleks jännata mingite plast või jumalteab kütuse torudega kui UM-st saab originaaltorud painutatud kujul väga mõistliku summa eest. E21, E34 olen igatahes ostnud sealt.

Kui mootori juba nii suurelt ette võtad siis ei tohiks olla küsimustki, et kõik mis vähegi kuluda võib tuleb uus panna alustades saaledest ja lõpetades igasugu pisiasjadega.

Kas mootori juhtimine jääb originaal? Mis aju tuleb kasutusele?
Hetkel leidsin asenduseks vooliku, sest pole seda võimalust hakata vahetama tervet kütusetorustikku.

Ploki ja kaane lihvimse saan lasta pärnus ära teha.
Klapisooveldamise jätan enda kogemuste lisandumise hulka.

Saaled lähevad vajadusel uued tõesti, lihtsalt jään toppama nende raamipakkude taha praegu, ei tea kas omanik leiab need üles või mitte.

Kui kooslus peaks lõpuks olema , eta plokk + 885'kaas ja 2.5i sisselase jne.. siis jääb ajuks ikkagi 2.5i aju. Hiljem lisandub võibolla piggyback

Postitatud: 02 Juul 2013 22:22
Postitas redline
Isegi kui omanik need raamipakud üle leiab, siis sa ei tea kus on nende õiged kohad, juhul kui omanik neid ära ei märkinud.

Postitatud: 03 Juul 2013 04:53
Postitas -Myyr-
redline kirjutas:Isegi kui omanik need raamipakud üle leiab, siis sa ei tea kus on nende õiged kohad, juhul kui omanik neid ära ei märkinud.
Kui leiab, siis hakkame mõtlema kuidas õigesti paigutada.
Kui ei leia, siis b20' raamipakud ja kasvõi hoonid või ostan b25'i komplektse ploki

Postitatud: 03 Juul 2013 06:51
Postitas Jaks
Minule tundub kuidagi lihtsam leida mootoriplokk millel on olemas ikka vända pukid, et ei peaks nende läbi puurimisega tegelema. Ei tea täpselt mis see teenus maksab, aga sama rahaga peaks olema kindlasti võimalik leida teine toorik.
Saaled kindlasti ei kannata ühest mootorits teise ümber paigaldust, sest igas mootoris on vända pukid veidi erinevad ja seega kuluvad saaled ka selle järgi.
Aga muidu edu ehitamisel.

Postitatud: 03 Juul 2013 07:21
Postitas raunz
Õigesti paigutust välja ei mõtle. Vända pakud pole enamjaolt loogilises järjestuses, minul näiteks jooksid numbrid 11, 17, 12, 16, 15, 13, 14. Ning nagu Jaks mainis, siis saalesid ei saa samuti teises asukohas kasutada, sest nad on oma õigesse pesasse juba sisse kulunud.

Postitatud: 03 Juul 2013 08:05
Postitas joonaskala
Oleneb tõesti. Minu 2.5E(2,7 Eta) Mootoril olid küll vändapakud pandud õigesse järjekorda numbrite järgi, aga asjad mis ei tohi kunagi segamini minna on saaled tõesti.
Tuleb sellega meelde kui tuttav tegi koolis mootoripraktika tundides oma golfi mootorit, läksid uued tihendid, rihmad, rullikud jne.
Igatahes olid pandud kõik saaled ja pakud jne lauapeale ritta, ja kuna ta ise sel päeval koolist puudus, lasi ta kursavennal need sinna panna, mis seal ikka rasket on kui kõik järjekorras ja kindla Nm võtmega kinni lähevad.
Lõpuks sai mootor kokku ja keegi ei kontrollinud seda kas mootor üldse ringigi käib, vot ei käinud.
1 ja 3 silindri saaled olid vahetusse läinud mingitmoodi, ja mootorit ei keeranud pika saba padrunvõtmega ka ringi, vot nii.

Niiet kui sa seal midagi väga sobitama ja järgi proovimise teel kokku panema hakkad, siis törts jama jah.

Postitatud: 03 Juul 2013 09:34
Postitas dmk
Mul varsti infarkt vist tuleb....

Kas suvepealinnas on päike mõju inimestele suurem???

Minu arvates kogu selle teema miinus on raha puudus.

Ma soovitan sulle:
1. Sõida edasi oma 2,0 mootoriga
2. Käi raamatukogus.
3. Kogu raha kütusetorustiku jaoks.
4. Osta valmis/komplektne mootor.
5. Vii Emexisse need roostes mootori tükkid.

Postitatud: 03 Juul 2013 17:39
Postitas -Myyr-
dmk kirjutas:Mul varsti infarkt vist tuleb....

Kas suvepealinnas on päike mõju inimestele suurem???

Minu arvates kogu selle teema miinus on raha puudus.

Ma soovitan sulle:
1. Sõida edasi oma 2,0 mootoriga
2. Käi raamatukogus.
3. Kogu raha kütusetorustiku jaoks.
4. Osta valmis/komplektne mootor.
5. Vii Emexisse need roostes mootori tükkid.

Loodan,et sul tuleb infarkt kui ütlen, et sa võid seda ise teha.
Ei kirjutanud seda teksti sellepärast, et sa saaksid tulla ja kukkuda nutma, mida sa teeksid minu asemel.
Hoia ennast natukene tagasi ja nõu on alati tere tulnud.

Kui selle miinus oleks raha puudus, siis ma ei võtaks sellist asja ettegi.
Sai vist mainitud, et see kokkupanek ei ole ühekuu plaan vaid ajapikku.
Üleüldse, kasuta google translatorit.. asi kipub kirjuks sul



Aga aitab ot'st.

Sain veel kasti juppe kaasa, sealt tulid välja küll mõned pukid, isegi märgistusega aga neid pole piisavalt.

Soetan b25'e ploki, niikaua saan tegeleda kolvidega ja kepsude muretsemisega k.a väntvõlli