1. leht 3-st
					
				Arx e21 3xx
				Postitatud: 18 Juul 2015 21:34
				Postitas arx323
				Tere kogu foorumi rahvale.
On aeg tutvustada Teile ka oma klassikalise välimusega e21 projekti.
Tehasest väljus 315-na  1983 detsembril.
Bmw e21 fanatism sai alguse varajases nooruses kui naabrimees ostis e21 -e.Sellest ajast saati on olnud 4 e21-te proovimiseks ja hetkel tutvustan Teile valminud BMW E21 327-t.
Autost lähemalt
1.tehasest väljus 1983 dets 315-na
2.soetatud 2008
3.2008 - 2015 teostatud ulatuslikud ümberehitused.2016a - ehitus jätkub turbomootoriga.
4.Mootor m20b27 stroker(endine).Hetkel b230fk turbo
5.Getrag 245 ning kahjuks 4,10 ülekanne
6.Võimsus mõõtmata kuna hetkel ebaoluline.Tulevikus Eesti võimsam e21  
 
7.Eestil ainuke bmw e21 millel ametlikult m20b27 passis
Lähiajal proovin ka pilte siia postitada kui galerii lubab(hetkel sisselogimisega probleem)
8.bilstein amordid ning punased vedrud(vedrud tuleb tulevikus otsida kangemad)
9.Ma ei tea mis moodi te autod nii madalateks saate(Priidu auto oli tunduvalt madalam kui minu oma kuigi sama seade)
Kõik tööd autoga tegin ise välja arvatud karpide vahetus.Tol hetkel polnud aega ning tuli osta teenust.
https://www.youtube.com/watch?v=xAq2Ux1h35w" onclick="window.open(this.href);return false;
Üks käivitamis video kah aasta algusest 
https://www.youtube.com/watch?v=ygNehpIISLM" onclick="window.open(this.href);return false;
Siis oli asiikka suht toores.
 
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 18 Juul 2015 21:46
				Postitas rean
				Musta värvi ?
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 18 Juul 2015 21:58
				Postitas arx323
				Must mis must
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 19 Juul 2015 02:37
				Postitas Toivoku
				madalamaks saad coiloveritega, samas see eestimaa võimsaima e21 tiitli  püüdmine vast läheb raskeks vabalthingavana 

 
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 19 Juul 2015 10:11
				Postitas arx323
				Toivoku kirjutas:madalamaks saad coiloveritega, samas see eestimaa võimsaima e21 tiitli  püüdmine vast läheb raskeks vabalthingavana 

 
M20b27 stroker nagunii madalsurve mootor ja sobib ideaalselt tuleviku plaanidega.Polegi tegelt öelnud ,et võimsam vabalthingav.
See aasta on nagu rohkem testimise aasta  

 
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 19 Juul 2015 11:53
				Postitas rean
				Tiks on jube tugev sees , klapid on reguleeritud ?
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 19 Juul 2015 14:09
				Postitas arx323
				Telefon võimendas kuidagi neid helisis korralikult.Auto kõrval seistes ei tiksu midagi.Talvel plaanis nagunii teine mootor komplekteerida EA plokiga.Siis saab kati ka passist minema.
Plaanis panna ka programmeeritav mootori juhtimine.
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 20 Juul 2015 10:13
				Postitas Iff
				Nokitsemist paistab veel jätkuvat, sisu jne. Kas plaandiki nii jätta, et akna liistud on ainult kroomid? Hetkel tundub minu jaoks liiga tume see auto, oleks minu teha siis ma paneks vähemalt neerud ja veljed heledad. Küljeliistud annavad ka palju juurde, isegi kui nad mustad on.
Aga muidu huvitav projekt, Sa oleks võinud varem siia teema teha, oleks teised ka ehituse käiku saanud jälgida
Pilte on ehitusest kusagil?
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 20 Juul 2015 11:05
				Postitas Ruut
				arx323 kirjutas:
5.Getrag 245 ning kahjuks 4,10 ülekanne
9.Ma ei tea mis moodi te autod nii madalateks saate
Miks kahjuks 4,10? Milline olema peaks?
Ma vaatasin oma Bauri pilte, istub jah madalamal. Minu omal on mäletamist mööda mustad H&R vedrud all.
 
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 20 Juul 2015 11:34
				Postitas arx323
				Nokitsemist jagub jah.Välimus on selline nagu tahtsin - natuke teistmoodi.Differ võiks olla kiirem kuna mootoril jõudu küllaga ja käigud saavad kiiresti otsa.Muidugi auto ei kaalu ka eriti palju.Pilte on palju ja eks ka proovin nad galeriisse sokutada.Põhimõtteliselt on kõik jupid uued või siis taastatud korralikult.
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 20 Juul 2015 21:31
				Postitas raunz
				Sellest autost ootasin ammu teemat juba. Huvitaks samamoodi pildid ehitusest. Kas pidurid on ees Volvo ja taga E30 omad?
Mind huvitaks samuti, mis võimsusenumbrit silmas pead, et võimsaima E21 tiitel saada 

  Minu võistlusautol on hetkel 200kw kandis ja tean et ehitatakse veel paari E21, mille võimsus tõotab päris suur tulla.
Madaldusest rääkides siis minul on eest isegi veidi madalam kui Priidul, tõenäoliselt selle tõttu et tal R4 aga mul R6 mootor. Mul on samuti uued H&R madaldusvedrud ning ees Alpina jämeda varrega Bilstein amordid ning taga uued Bilstein B6-d.
 
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 20 Juul 2015 22:03
				Postitas arx323
				Terv.
Esimesed pidurid on 323-e ventkettad,uued volvo sadulad ning ferodo sl klotsid.Taga on 323-e ketas,e30-e 35mm sadulad ning samuti ferodo sl klotsid.Pidureid aitab vajutada sinine vedelik.Piduri liinid samuti kõik uued ning ning voolikud tulid saksat.Mingi racing värk ning 9a garantiiga.Piduritega on nii,et kui keegi taga siis kõvasti vajutada ei tohi.Sõidavad tagant sisse ja muidugi rehvid on kumho mxt.
Jõunumreid ei hakka lubama.Stok m20b27 peaks kannatama ilusti 300 kw korraliku juhtimisega.
Raunol siiski võistlusauto,mul pigem selline tavaline tänava auto. 
Minu aparaadil samuti kõik bilsu b6-ed(jämedad) ning kileni punased vedrud.Tagumistel hetkel vedrukandur ülemises soones.Alumisse soonde ei taha panna kuna põhjagaasiga kiirendades tõmbab sumpsi toru vastu pooltelje kummi.Seistes on vahe umbes 10 cm.
Piltidega tegelen siis kui rohkem aega.
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 20 Juul 2015 22:24
				Postitas raunz
				Minul on oma sinise tänavaautoga see probleem, et kiirendades teiselt kolmandale kiirelt käiku vahetades tõmbab ratta korra koopasse kinni. Jäigemaid amorte eriti ei tahaks panna ja kõrgemaks ei taha ka tõsta 

 
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 20 Juul 2015 22:46
				Postitas arx323
				Sinu sinisel muidugi ratas rohkem koopas ka.Vaata,et ära ei kraabi koobast seest 

 .
 
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 25 Juul 2015 23:40
				Postitas arx323
				Pisut muljetest kah.Tagumised amordi kinnitused tuleb ümber teha kuna ei pea sellisele koormusele vastu.Läbisõit hetkel 1200 km ning tagumised padjad otsas.Lisaks sellele uuriks roolilati kohta.Ilma amordita vs amordiga latt.Hetkel all ilma amordita ning tundub liiga närviline.
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 26 Juul 2015 01:13
				Postitas saarlane
				Heh mul seisab suht sama mootor seina ääres ja ootab, E21 vahele töstmist...
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 26 Aug 2015 22:43
				Postitas arx323
				Selleks korraks on hooaeg läbi.Läbitud sai peale 6-e aastast putitamist umbes 1600 km.Nüüdsest hakkan ka oma lubadust täitma - eesti võimsam e21.Stroker sai maha tõstetud ning vabanes ruum järgmisele mootorile,mis saab olema tunduvalt kergem,pööretele vastupidavam ning kergemini tuunitav.Ja mis põhiline - mnt andis loa paigaldada selline mootor ametlikult.

 
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 29 Aug 2015 15:27
				Postitas arx323
				Nagu öeldakse,et loodus tühja kohta ei salli siis ......

 
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 03 Okt 2015 00:22
				Postitas arx323
				Hea on teatada ,et Eestimaa on saanud omale uue harulduse.

 
			 
			
					
				Re: Arx e21 3xx
				Postitatud: 03 Okt 2015 18:42
				Postitas raunz
				Kena.
Kas seitsmesest tuleb ka teema?