1. leht 2-st

Ardo E28 528 1983

Postitatud: 07 Sept 2006 23:23
Postitas einstein
Tere, haikalade sõbrad :) , teen otsa lahti oma auto teemaga.
Auto omab M30 mootorit, mis on kubatuuriga 2,8l. Auto oli ostes sõitev ning korras mootoriga (tööle saamisega polnud probleeme).
Seest on auto hele.


Esiteks auto ise:
Pilt
Tagant:
Pilt
Seest(ostes):
Pilt
Taastamistööde algfaas, kus sai tehtud tiiva toetus serva:
Pilt
Torxid millega oli kinnitatud käigukast, tekkis ühega neist väike probleem ning see sai ära lahendatud freesimise teel.
Pilt
Keretööde algfaas kus sai eemaldatud nina.
Pilt
Tehtud sai suht omapärane moto pukk mille abil mugavalt mootorit töödelda. Esmaselt tegin solid edges väikese projekti ja joonised ning kujundasin. Kasutasin polt liideseid, et tulevikus ruumi kokkku hoida. NB! Jõu mõju sai täpselt tsentrisse paigutatud. Võimalusena on võimalik mootorit nurga alla keerata.
Pilt
Pilt
Hetkel olen niikaugel ,et teen suuremat kere plekkitööd,et autole peagi eeltöö teha ning siis värvimisse saata. Esiosaga olen valmis jõudnud ja see ootab eeltööd kuid ennem ei tee midagi kui plekkitöö on tehtud kõigil auto detailidel siis alles hakkan mõtlema ainetele ja eeltööle, seni kaitsen haljaid pindu rooste surmaga. Ahjaa vahepeal sai ka käigukastil paar simmerlingi vahetatud.
Pilt
Pilt
Pinnad on töödeldud hermeetikuga.
Pilt
Gaasi-pedaali toetuse plekk.

Seniks kõik :)

Postitatud: 08 Sept 2006 01:06
Postitas Renx
väga tuttav auto...liikles väga tihti minu kodukandis, peaaegu enda maja ees :) ...ei teadnudki, et too masin 528 on...aga kindel olen selles, et 1989 masin see ei ole :wink: 8) ....aga igaljuhul jõudu ja paksu rahakotti taastamisel :roll:

Postitatud: 08 Sept 2006 07:47
Postitas nuga
Pildid on tiba suured saanud. Äkki teen sulle meie galeriisse kasutajanime ja sealt saab ka paraja suurusega pildid. Huvi korral PS.

Postitatud: 22 Sept 2006 14:30
Postitas einstein
Tere

Selline asi, et kas kellegil oleks võimalus pakkuda juhipoolset toetus tala mis on üks esiistme gusiinide toetajatest, esiklaasipoolne, kinni punktituna.
Oleks pmst. nõus ise ma selle küljest ära ka võtma.

Postitatud: 19 Okt 2006 20:14
Postitas einstein
Niisiis natuke on asi edasi liikunud, endiselt kere kallal. Nüüd siis kõik üllatused ülesse leitud, vähemalt loodan(rooste kui paha üllatus :) ). Vahepeal sai ka soetatud uued esitiivad(siit tänud tanel28-le).
Paar pilti ka siis:

Pilt
Karbi äär siis, kus pole ma veel selgusele jõudnud mida ette võtan, kuid küll midagi välja mõtleb. :)
Pilt
Ettevalmistatud plekkiriba mis läheb asemele roostes kohale. Tüüpiline nagu ikka...lanseka ääred läbi. :?
Pilt
Järjekordne üllatus mis mulle erti ei meeldinud, kuid eks leiab lahenduse.

Postitatud: 19 Okt 2006 21:06
Postitas tanele28
Sai siis seda autot ka lähemalt vaadatud tegu väga tõsise projektiga, edu ja jõudu selle kerega.

Postitatud: 19 Okt 2006 21:17
Postitas Sander
kas kaubaks l2ks taneli b varuosana ostetud uued esi tiivad?

Postitatud: 19 Okt 2006 21:37
Postitas einstein
sass85 kirjutas:kas kaubaks l2ks taneli b varuosana ostetud uued esi tiivad?
Jep!

Postitatud: 20 Okt 2006 09:08
Postitas lamp
Omasin ka kunagi taolist mootori pukki aga mingi pätt tahtis seda endale rohkem ja jalutas sellega minema :S

Aga jõudu ehitamisel :)

Postitatud: 20 Okt 2006 11:17
Postitas Jaan
Värv on hea. Kas kavatsed säilitada tehase värvitooni?

Postitatud: 20 Okt 2006 20:31
Postitas einstein
Jaan kirjutas:Värv on hea. Kas kavatsed säilitada tehase värvitooni?
Ei usu, kui aus olla siis mulle endale ei meeldi see värv üldse :oops:
Toon on juba välja valitud kuid las see jääb saladuskatte alla :wink:

Postitatud: 20 Okt 2006 22:45
Postitas Mart
Loodan,et see ei tule mingi "elektrisinine" :wink:

Postitatud: 23 Okt 2006 15:44
Postitas Jaan
Mart kirjutas:Loodan,et see ei tule mingi "elektrisinine" :wink:
Subaru-sinist pole kah tarvis :) Sellel originaal-rohelisel pole ju midagi häda :? Just selle ajastu autole omane värv. Ehk on uus värvitoon siiski e28 värvivaliku hulgast?

Postitatud: 23 Okt 2006 15:48
Postitas YZK
Tore vaadata ,et keegi peale minu veel taolise jama on ette võttnud
Loodame ,et tuleb kena e28
ega muud kui jõudu ja paksu rahakotti 8)

Postitatud: 23 Okt 2006 21:10
Postitas einstein
Ega ma eriti kursis pole millised need originaal toonid olid küll aga võin oletada. No eks see rohkem maitse asi ole, mulle endale meeldib rohkem selline sportlikkum eks ta selline hobiauto rohkem olegi. Praegu on peamine eesmärk saada kere korda ja muud keredetailid, siis hakata vaatama mootorit jne..Nüüd tuleval nädalal üritan asja tõsiselt ette võtta ja ehk kuhugilemaani jõuda ka...Peab tunnistama et mõttes tehtud ajagraafikust olen küllalt maas.

Postitatud: 23 Dets 2006 23:17
Postitas einstein
Niisiis natuke pildimateriaali töökäigust:
Pilt
Igasugused kere konstruid üritan roostest puhtaks teha ja anda uue mulje.
Pilt
Siin siis juba värvitud kujul algus kannan pinnale RR-krundi seejärel tavalise krundi.
Pilt
Vaikselt olen juba ette võtnud nina, esmalt hindasin seisukorda siis mõtlesin, et rooste oli jõudnud oma töö teha ja lahti tuli puurida üleval ühe toetus konstrui, seejärel eemaltada täjelikul värvist, siis lappida kohad mis vaja, ning peale seda hakata nina paika seadma. Nina ei punkti tagasi nagu originaalis on vaid kasutan hoopis polte või midagi (täpselt veel ei tea), selleks ,et endal oleks pärast mugavam mootorit remontida ning ära ja tagasi tõsta.
Pilt
Nina puhastatud ülemine osa.
Pilt
Vahepeal on kõrvalistuja nurk valmis saanud, üsna tüütu ja tülikas töö.
Pilt
Üks pilt kus proovin nina ette, tuleb jälgida et kinnitused jääks tugevad ja ,et külge monteerides oleks asi sirge.
Hetkel teen karpe ja nina korraga, karpidega tegin alguses vea mõtlesin ,et lappin karbi ja taastan nii kudias oskan kuid see töö osutus suht pikkaajaliseks seega juhipoolse juba ostsin uue,et jääks suurem töö ära.
Peale neid töid arvatavasti lähen vaatan mis saab auto tagaosaga ette võtta. Kõige viimasena vaatan üle uksed jt. keredetailid mis käivad lukkuga kinni.

Postitatud: 24 Dets 2006 10:34
Postitas ervin911
Kõige pealt jõudu ! Nüüd lihtsalt minu isiklik arvamus. Kui sa auto ilusti siledaks saaks on see värv väga hea (võid ju värvida laki aluse värviga).Ma tahtsin ka kunagi u.9a tagasi 6st mingit ime värvi värvida (el.siniseks) aga praegu tänan jumalat, et ei teinud.Tegin mingi 94a. BMW orig. pärlmutri (mica shwartz).Selle aja kohta oli väga hea, aga järgmine värv on selle auto vabrik, graphit metallic. Nüüd on sarnased t.hallid toonid jälle enda jaoks väga ilusad ja tootmises olevate autode üks põhi toone.Ma olen sarnase t.rohelisega näinud väga ilusaid ja sportlikke autosid.Sportlikuks teeks auto rattad ja spoilerid (loodetavasti M sari).

Postitatud: 24 Dets 2006 13:44
Postitas einstein
ervin911 kirjutas:Kõige pealt jõudu ! Nüüd lihtsalt minu isiklik arvamus. Kui sa auto ilusti siledaks saaks on see värv väga hea (võid ju värvida laki aluse värviga).Ma tahtsin ka kunagi u.9a tagasi 6st mingit ime värvi värvida (el.siniseks) aga praegu tänan jumalat, et ei teinud.Tegin mingi 94a. BMW orig. pärlmutri (mica shwartz).Selle aja kohta oli väga hea, aga järgmine värv on selle auto vabrik, graphit metallic. Nüüd on sarnased t.hallid toonid jälle enda jaoks väga ilusad ja tootmises olevate autode üks põhi toone.Ma olen sarnase t.rohelisega näinud väga ilusaid ja sportlikke autosid.Sportlikuks teeks auto rattad ja spoilerid (loodetavasti M sari).
Noh su jutul on täitsa hea iva, võibolla teeb ka nii, kahjuks või õnneks on värvimiseni veel aega,küll siis võtan tõsiselt asja ette kui aeg käes. Olen ka otsinud maalrit siin vahepeal ,üldiselt olen arvamusel ,et arvatavasti kuskile nurga peale kohe kindlasti autot ei vii pigem üritan kuskilt saada kambriga firma vms..(neid ikka jagub). Praegu on kõige tähtsam kere korda saada võimalikult hästi, sellest ka tuleb suur ajakulu kui tööd teen. (BMW taastamine rohkem kui selline väike nautimine või midagi, kuigi vahest tekkib isu teda rohkem liikumas näha.)
Endale on hakkanud meeldima alpina esi-spoiler ja kenad kärg-veljed, värvikombinatsiooniga kus rant on poleeritud ja kärjed kas siis keretooni või siis midagi muud. Olen ka mõelnud mootori vahetusele, kahjuks pole hetkel silma hakkanud ühtegi korralikku M30b35. Kui kellegil pakkuda siis võib mind sellest teavitada.

Postitatud: 25 Dets 2006 17:57
Postitas pisike528
einstein kirjutas:Olen ka otsinud maalrit siin vahepeal ,üldiselt olen arvamusel ,et arvatavasti kuskile nurga peale kohe kindlasti autot ei vii pigem üritan kuskilt saada kambriga firma vms...
Alati ei ole asi kambris,vaid maalris.Ka ilma kambris värvimata saab sama hea tulemuse kui kambris värvides.Enda E28 värvisin ja ütleks, et isegi parem tuli kui oleks kambris värvinud! :wink:

Postitatud: 09 Jaan 2007 23:13
Postitas einstein
Tere, nii natuke on asjad edasi liikunud, sai muretsetud uued nahkistmed mida olen otsinud juba tükk aega. Asi selles ,et enam-vähem korralikke itsmeid ei leia, kuigi ka nendel istmetel on omad defektid mis esinevad just kõige rohkem juhi istme näol. Sellele lisaks ka uued ukse polstrid ja elektrilised aknad, kõik 4 tk.
Mõned pildid siis konkreetsest istmest(kõigist ei viitsinud pilti teha jube tüütu tatsata läbi majapidamise):
Pilt
Pilt
Vahepeal sai ka suppordid eemaltatud et nendega vastavad protseduurid teha st. klotsivahetus, rem. komplekt ehk ja siis värvimine. Sai aga üks viga tehtud nimelt oleks pidanud kohe kui véel torud ühenduses olid pedaaliga juht silindri välja pressima. Tagumised on päris nutuses seisus võrreldes esimestega tundub nagu neid poleks sealt lahti keeratud nende aastate jooksul kordagi.
Pilt siis ühest tagumisest suppordist:
Pilt
Plekkitöö juures olen ringiga jõudnud, aga tahaotsa kus tuleks paneel eemaltada ja seda töödelda. Esmalt tuleb mõõta, kahjustused ülesse leida ja tegutsema hakata.
Pilt
Tahaks veel mainida, et tore on tõteda ,et siia foorumisse on hulgaliselt kogunenud uusi projekte.