BMW E10 2002 `74 - Arvo

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1085
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo » 08 Apr 2019 22:42

max. kirjutas:
08 Apr 2019 14:23
Schricki kaikal peaks ikka ID numbrid peal olema. M20 omal oli vähemalt kood rihmaratta pool otsa peal. Osa koodist oli ka vist kuskil keset nukka. Aga võivad ka kulunud olla :D
Sellel Schriki kaikal on seal rihmaratta otsa poole keegi käsitsi mingeid numbredi graveerinud küll aga mingit selgust need nuka durationi kohta küll ei toonud. Keset nukka oli vist jah ka mingi minu jaoks suht suvaline number. Kui otse tootja käest saaks küsida saaks asjasse ilmselt selgust ka. Kahjuks enamasti selliste "mõttetute" probleemidega keegi väga tegeleda ei viitsi.
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1085
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo » 24 Mai 2019 14:57

Pilt

Mootor üldjoontes koos, kollektorid ja karpad siin pildil küll lihtsalt lahtiselt küljes. Otsustasin esialgu kasutada E30 1.8i mootori pead ja standardvõlli - kuna rõngad vahetatud ei saa kohe mootorit väga punasesse lasta. Sellega kaasneb muidugi ka teistpidi pöörlev jagaja ja ka uuem süütesüsteem. Seega vaja ka mootori juhtmepuu vahetada. Ma ühe pritsega variandi juhtmestiku küljest harutasin süüteosa maha aga hea kui leiaks kuskilt E30 karpamootori terve juhtmepuu, kui kellegil ülearu on, võib pakkuda. Võimalik et sobib ka E21 karpamootorite juhtmestik, ma peast ei mäleta, kas seal on veel katkestiga jagaja või juba uuem halli anduriga.

Dellortode juurest tuli halb üllatus - tühikäigu kruvi lootusetult kinni ja pea ka üle keeratud. :(
Riskisin ja puurisin selle kruvi seest tühjaks. Mul on ostetud spets kinnijäänud poltide eemaldamis tööriistad, paraku ei ole need ennast kõige paremast küljest näidanud. Korduvalt on aga edukalt toiminud trikk torx otsikuga:

Pilt

Uuet tühikäigu kruvi leidsin ebayst ca 7 eur eest.

Uudishimu on ikka üks halb asi. Mõtlesin nädalavahetusel uue tagasilla alla kruvida aga veidike kahtlusi tekitasid ilusti siniseks võõbatud tagasilla kinnituskohad. No siis saigi neid piirkondasid veidi puhastatud ja haamri-kruvikeerajaga toksitud.

Siin tulemus (parempoolne sillakinnitus):

Pilt

Juhipoolne oli õnneks paremas seisus aga vajab ikkagi ka keevitust. Neid on ilmselt soomes keegi mitte väga ammu kuidagimoodi remontinud, aga tundub, et õõnsustesse mingit korrosioonitõrjet keegi ei ole raatsinud panna.
Igav ei hakka :)
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1085
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo » 18 Sept 2019 22:41

Teeks jälle väikse vahekokkuvõtte.
Autol kõik detailid värvitud. Kvaliteet loomulikult kesine a noh nii 5 meetri pealt kannatab juba vaadata :D ja see mul eesmärk tegelikult oligi. Valge värv on õnneks andestav, peidab paljud vead.
Pilt

Võib vaikselt komplekteerima hakata.
Pilt

Tänaseks siis uksed koos, klaasid ees (va esiklaas). Aknatõstukid on mõlemad küll töökorras aga kahjuks sellised poolpidused. Ühel vedrukinnitus murdunud ja teisel hammasratas mingis asendis ragiseb. Õnneks ühe sain Ruudu käest ühe tõstuki uue, ehk saab parem.

Järgmiseks oleks mõistlik kaabeldus, kütuse ja piduritorud ära vedada, seda on tühja auto peale kõige mõnusam teha.
Kaablipuud on päris palju rüüstatud aga arvestades selle vanust on juhtmete tegelik seisukord päris hea. Isolatsioon püsib kenasti koos ja enamus juhtmeid on seest ka vasekarva mitte mustaks oksüdeerinud. Mul kuuekal (5 aastat noorem auto) oli kapotialune osa juhtmestikust kindlasti kehvemas seisus.
Ehk siis ilmselt saab asja, paljud klemmid ja terminalid on vaja välja vahetada aga see on selline mõnus puhas nokitsemise töö, mis konti ei murra :)

Tagasillale vedasin uue piduritoru ka ära. Samuti soetasin jämedat alumiiniumkaablit, et aku pagasnikusse toimetada.
Uus kütusetorustik ka ostetud, küsimus on ainult, kust see originaalis jooksis? Minu omal originaal säilinud ei ole, mingist läänefoorumist jäi silma, et peaks läbi salongi jooksma??

Selle auto ehitamise juures olen päris palju jälginud erinevate detailide kaalu (racing ikkagi :D), samuti tegin siit-sealt kerele väiksemat sorti dieeti. See on küll tagantjärgi tarkusena sellise hobimasina puhul suhteliselt mõttetu tegevus, tööd on palju ja mina säästsin teraspleki alumiiniumiga asenustega kokku ainult ligi 4kg.
Nagu näha siis mõned asjad (näit tagasild) on minu tehtud evolutsiooni tulemusel ka hoopis raskemaks läinud. Ma ei ole kõiki asendusi siia tabelisse saanud veel sisestada ja kogu kaaluvõitu pole kokku arvestanud, kindel on aga see, et masina kaal langes omajagu. Boonusena peaks auto nüüd ka rohkem 50:50 kaalujaotuse poole olema. Aga eks tõde selgub kunagi, kui auto täitsa koos, kaalul.

Siin kokku kogutud võrdlev tabel originaal vs mõni kergem analoog detail mida plaanin või plaanisin asenduseks kasutada:
Kaalu numbrid ei pruugi 100% tõele vastata, aga noh võrdlemiseks on enam-vähem täpne ja vahe saab kätte:

Volvo 240 piduri support: 4,2 kg
E38 Brembo support: 3,2 kg
Wilwood support: 2,9kg

E12/E24 280x22mm piduriketas: 6kg
E10 256X13mm piduriketas: 4.7kg

Orig. 02 Ti suurem radiaator: 4.3kg
E30 318 radiaator: 3.8 kg
Hiina "racing" alu radiaator (Honda Civic 50mm kärjega): 2.8kg

E34 M30 starter: 4,7kg
Orig M10 starter: 6,2-7,5kg (bmwfans.info)

Orig bensiinipaak: 7.3kg
Plastikust JAZ Racing bensiinipaak 30L: 3.6kg

E30 tagasild suure diffriga kokku ca 86kg
E10 tagasild kokku ca 77kg

14" ATS (Alpina replica) velg: 5.7kg
15" Enkei velg 4.5kg

E10 kapott - 19,5kg
Pesch motorsport klaasfiiber kapott - 10,6kg

E10 pagasniku luuk - 13kg
Pesch motorsport klaasfiiber pagasniku luuk - 6.8kg

Orig esitiib - 4kg tk
Zender klaasfiiber esitiib - 2.6kg

Orig malmist VL kollektor koos pükstega: 8.8kg
Friedrich Motorsport RV torukollektor: 4.8kg

Orig 2002 karburaator koos sisselaske ja juurdekuuluvaga kokku ca 10kg
Dellortod + sisselaskekollektorid kokku 5,6kg

Kapoti fiksaator 2.4kg (eemaldada, kapoti ülal hoidmiseks tuleb 10mm alumiinium toru)
Viimati muutis Arvo, 20 Sept 2019 14:05, muudetud 3 korda kokku.
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

Kasutaja avatar
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2449
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Ruut » 19 Sept 2019 10:45

Arvo kirjutas:
18 Sept 2019 22:41
Samuti soetasin jämedat alumiiniumkaablit, et aku pagasnikusse toimetada.
Seda kuulen küll esmakordselt, et keegi autosse alu kaableid paneb. Sama voolutugevuse juures pead ca 50% jämedamat kaablit kasutama võrrelduna vasega, lisaks on vastikult jäik. Kui suur kaaluvõit sellest tuleb?
CSi, ti, i, RT, TC1, D

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1085
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo » 19 Sept 2019 11:03

Ruut kirjutas:
19 Sept 2019 10:45
Seda kuulen küll esmakordselt, et keegi autosse alu kaableid paneb. Sama voolutugevuse juures pead ca 50% jämedamat kaablit kasutama võrrelduna vasega, lisaks on vastikult jäik. Kui suur kaaluvõit sellest tuleb?
Selle idee otsa komistasin vist 2002faq foorumis, ühe race suunitlusega E10 teemat lugedes.
Alumiiniumi erikaal vase omast üle 3x väiksem, eks sealt paar kilo vast ikka säästab? Kui meeles, panen õhtul kaalule.

Ei maksnud ca 10mm läbimõõduga kõrgepingekaabel vasega võrreldes ka praktiliselt midagi, veidi üle euri meeter vist, et eks proovin ära, kui mingeid probleeme tekib, panen vaskkaabli (riiulis olemas).
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 49
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas tiit » 20 Sept 2019 02:50

Päris põnev projekt. Hea, et sa lisad hinnad ja Kaalud oma teemas. Hea info ja kunagi valus vaadata kui odavalt juppe vanasti sai :)
Mis eesmärk autol on? Niisama pühapäeval paarutamiseks?

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1085
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo » 20 Sept 2019 10:44

Jah, selline rajapäeva auto peaks sellest tulema.

Mul on olnud elus muude bemmide hulgas 2 E21 (320 ja 323), 2 E30 (318i ja 325i) ja 2 E36 compactit, (318ti ja 323ti)
6 silindrilised on kiirenduselt kõik konkurentsitult palju paremad olnud aga tegelikult hindan ma palju rohkem just 4-silindrilisi - just palju parema ja täpsema juhitavuse pärast, ning on nendel loomulikult ka mass sama kere juures ca 100kg väiksem. Sellest ongi vaikselt küpsenud aastatega plaan luua üks ultimate driving machine, seda siis minu standardite ja rahakoti paksuse järgi. Seda üritangi siin teemas jõudumööda kajastada, eks näis, mis sest välja tuleb, probleemseid kohti on selle platvormi juures tegelikult mitmeid (näiteks korralikku roolikarpi pole kuskilt võtta). Ja endal mul inseneri- või autoremondi haridust pole, täielik diletant, noh :) Seega igasugune kriitika on lubatud.

Mingil põhjusel on laialt levinud hobiautonduses juppide ja projekti hindadest kuidagi salaja rääkimine või muidu keerutamine (naine äkki saab teada? :D ).
Ma ise seda õigeks ei pea, selge on see, et sellise vana auto ehitamine, millele täna tuuningufirmad enam custom juppe eriti ei tee, on kallis. Seetõttu olen ka just kallimad hinnad siin välja toonud, küll võibolla see jahutab mõne noore tulipäise autohuvilise entusiasmi mõni romu "projektiks võtta" :D
Viimati muutis Arvo, 20 Sept 2019 14:03, muudetud 2 korda kokku.
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

ka-la
Postitusi: 12
Liitunud: 08 Okt 2018 15:49

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas ka-la » 20 Sept 2019 13:16

Roolikarpide kohta mingi aeg uurides jõudsin siia: https://www.chsauto.com/eng/empresa.php

Pidavat saama hea "repair kit"i ehk kõige vajalikuga, mida muidu ei ole.

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 49
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas tiit » 25 Sept 2019 01:30

Sellega peaks päris lahe ring rajal sõita. Ma ei kvalifitseeru nõu andma, aga omast kogemusest võin öelda, et esimene asi mis rajal häirib on iste. Igasugune tänava sõidu auto iste ei anna piisavalt tuge ja on raske. Samuti ka kõige sportlikum vedrustus on liiga pehme rajale. Isegi kõige odavamad coilover on rajale sobilikumad kui standard sport vedrustus.
Kuna so originaalsust taga ei aja, miks mitte rooli karbi asemel latt sinna aretada? Ma ei ole e10 väga kursis, aga kas tervet e30 esi silda ei kannata sinna panna?
Ma olen sõbra e36 compactiga (seest tühjaks loobitud ja odavad coiloverid) natuke rajal sõitnud. Mina olin väga rahul. Auto kerge kaal on suureks boonuseks ja ringi ajad olid väga head. Compact oli võrreldes e36 mõnusam sõita ja sama kiire. M3 on kurvi kiirused aeglasemad ja sõitmine on tänu raskusele palju kohmakam.
Ühesõnaga mina nõustun 100% sinu projektiga. Kerge kaal on number üks.

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1085
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo » 25 Sept 2019 07:58

tiit kirjutas:
25 Sept 2019 01:30
Sellega peaks päris lahe ring rajal sõita. Ma ei kvalifitseeru nõu andma, aga omast kogemusest võin öelda, et esimene asi mis rajal häirib on iste. Igasugune tänava sõidu auto iste ei anna piisavalt tuge ja on raske. Samuti ka kõige sportlikum vedrustus on liiga pehme rajale. Isegi kõige odavamad coilover on rajale sobilikumad kui standard sport vedrustus.
Kuna so originaalsust taga ei aja, miks mitte rooli karbi asemel latt sinna aretada? Ma ei ole e10 väga kursis, aga kas tervet e30 esi silda ei kannata sinna panna?
Ma olen sõbra e36 compactiga (seest tühjaks loobitud ja odavad coiloverid) natuke rajal sõitnud. Mina olin väga rahul. Auto kerge kaal on suureks boonuseks ja ringi ajad olid väga head. Compact oli võrreldes e36 mõnusam sõita ja sama kiire. M3 on kurvi kiirused aeglasemad ja sõitmine on tänu raskusele palju kohmakam.
Ühesõnaga mina nõustun 100% sinu projektiga. Kerge kaal on number üks.
Korvistme plaanin mingihetk kindlasti juurde hankida, saab rajapäeva eel sisse visata. Kindlasti ei taha ma sinna tänapäevast istet, üritan seda masinat võimalikult stiilipuhtana hoida. Mingi 70ndate korviste oleks väga omal kohal, neid ei liigu paraku väga.
Müüakse ka mingeid retro stiilis korvistmelaadseid tooteid:
Pilt
aga sellist ei riski pimesi osta, ma kardan et see ei ole oluliselt parema külgtoega minu praegusest sportistmest.

Vedrustusega on nii ja naa, mul on väga hea kogemus bilstein B8 amordiga - rajal töötas hästi (E36 compact) Samas kannatas ka auklikel tänavatel veel sõita. Selle auto alla läheb esisilda Koni Sport (hind oli väga hea võrreldes bilsteiniga, veidi alla 100euri tk) taha Bilstein B8 (olid juba olemas). Stabikad tuleb kindlasti välja vahetada, originaalis on ees 17mm taga vist 16mm, racingu jaoks soovitatakse ette 22mm ja taha 20mm varrast.
Sportvedrustusega on minuarust sama teema nagu korvistmega, korralikud coiloverid on rajal kindlasti mõnevõrra paremad (just seadistamise võimalus) aga kuna ma päris puhtaverelist treilalvedamise rinkapilli ei plaani ehitada siis teatud mugavus on ka oluline. Esialgu vähemalt :)

E30 esisild saigi selle projekti algfaasis omale soetatud. Selgus paraku, et ei ole selle paigaldamine kaugeltki mitte bolt-on lahendus, st eeldab juba lansekate ja poolraamide ümberehitust. Samas läheb vedrustamata mass paar kg (seda on päris palju!) suuremaks ehk siis rinka kontekstis on sellest suurest ehitusest saadav võit roolilati näol üpris väike. E21 roolilatti on küll edukalt E10 peale paigaldatud, üks selline mul riiulis ootamas ka (rooliülekanne muidugi jälle kohutavalt aeglane) aga eks need on ka tänaseks kõik juba lõtkuga.

Kaalu osas sooviks autol just nina pealt veel mõned kilod maha saada, on kellegil mingeid häid soovitusi veel jagada? Mõttes on olnud kogu ninatüki klaasplastist teha lasta, see muidugi juba suht suur ja kallis töö, praegu kindlasti ette ei võta. Originaal generaator on ka veel raskem kobakas, umbes 5kg, kui otsida siis ilmselt selle arvelt annaks ka heal juhul paar kg kokku hoida (olen vaadanud BMW mootorrataste genekaid, need sinna 3,5kg tuuri). Ahi koos ventilaatoriga tundus käega tõstes ka küllaltki massiivne, ei teagi mis seal sees nii rasket on, kas ventilaatori mootor? Eesti kliimas ma esialgu ahjust päris loobuda ei tahaks ja ventilaatorist ei saa kindlasti loobuda, pigem peaks selle võimsama vaatama.
Ja rohkem ei olegi ideid. Edasi on juba alumiiniumist rihmarataste ja õõnsate poltide teema :D
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

Kasutaja avatar
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2449
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Ruut » 25 Sept 2019 09:18

Istme peal liugu laskmise vastu aitvad 4p või 6p traksid. Hoiavad väga edukalt kinni ka tava(sport)istme puhul.

Geneka taha viimise kohta olen näinud ühe rinkasuunitlusega 02 pilti, kus seda käitati kardaani pealt või oli tagareduktori flantsile rihmaratas külge poogitud. Genekas oli ilusti salongis. Kui paned e24 tagaistmed, siis on hea sinna istmete vahele käetugi panna ja genekas selle alla :wink:
CSi, ti, i, RT, TC1, D

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 49
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas tiit » 25 Sept 2019 11:20

Ma pole Eestis ammu käinud ja teeolud meelest läinud. Austraalias sõidan BC coilidel ringi ja pole häda midagi :)
Esi otsa kergendamiseks on vist palju sularaha vaja. Custom alumiiniumist silla tükid ja süsinikkiust kere paneelid. :?
Igal juhul mina jälgin huviga su projekti.

Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1618
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Cardo » 25 Sept 2019 18:04

Eest tahapoole raskust saab edukalt ka istme asendiga muuta, geneka leiaks ma õigesse kohta võimalikult väikese, liiga üle mõelda pole mõtet, elektrit sa ju palju ei tarbi rajal olles. Need imekerged klaaskiuddetailid on päris rõvedad tuulekäes laperdades ja muudavad auto nn odavaks see kapotialune ei ole seal küll miskine eriline raskusallikas. Istme valiks ma seevastu kõikse vingema ja parema, ei loe stiil vaid mugavus ja turvalisus. Veel mõtle igasugu asjade jahutamisele millepeale pole tänavaautoga kunagi mõelnud.
Eile oli päris hea jahe ilm, aga käigukast kees nii mis jaksas Tabasalus. Veel võiks mõelda kõiksugu vedelike monitoorimisele, lisa andur ei muuda veel autot raskemaks, aga vähemalt tead mis toimub.
Korralikud toimivad pidurid ja hea jäik vedrustus muudavad auto rajal nauditavaks, labidaga selga efekti sa vist taga ei aja?
5+ projekt ja retsept!
e28

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1085
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo » 02 Okt 2019 07:14

Tänud kõigile kaasaelamise eest, selline projekt nõuab palju aega ja kannatust, motivatsiooni on hädasti vaja :)

Cardo, klaaskiuga ma väga hullult kindlasti ma jändama ei hakka, seda on tegelikult sellel autol juba piisavalt küljes. Sellise ninatüki tegemine, kujutan ette, maksaks ilmselt üle 1000 euri, paraku kaalusäästu pakun et tuleks max 10 kg (käes hoides ei tundunud see ninaosa väga raske tükk). Aga katsuks ikkagi veel mõned lihtsamini teostatavad kaalusäästu nipid ära vormistada.

Vaatasin veel kriitilise pilguga seda E10 kobakat pedaalide- ja pidurimajandust kõigi oma liigendite ja varrastega. No IMO ei ole hea lahendus välja mõeldud, kogu see liigendimajandus ju kulub (minu omal on pedaali taga olev võll ligi 1mm kulunud) ja siis tekivad lõtkud. Ireland Engineeringul on selle jaoks lausa spets kit välja töötatud, et lõtku vähendada. Tundub, et pidurisüsteem on selliseks keeruliseks (ka kallis toota) projekteeritud roolivarda pärast, mis jääb ette. Kui näiteks tahaks E21 või E30 pedaalid koos peasilindritega selle auto peale tõsta (mis läheks otse läbi tulemüüri), ei saa - roolivarras risti ees. Esialgu jätan selle kaadervärgi ilmselt ikka nii nagu ette nähtud on, kunagi kui vabu vahendeid rohkem soetab äkki mõne racing pedalboxi. Ahjaa, väike kaalusääst (max 1kg) tuli piduri peasilindri arvelt - originaal silinder on raskest malmist, ma soetasin asemele E32 750 silindri (alumiiniumist, bolt on asendus).

Jahutuse osas peab tähelepanelik muidugi olema, mootori radikas sai targu paksema kärjega valitud, mootoriõli jahutamisele peab ka mõtlema. Hiinakad teevad õlifiltri alla käivat adapterit õliradika voolikute jaoks, ilmselt isegi tellin prooviks, hind oli sinna 30 kanti. See on muidugi puhas race lahendus - st termostaati, nagu BMW tehase õlijahutus süsteemides, minuteada seal adapteri sees ei ole. Õli hakkab mootori käivitamise hetkest läbi radiaatori voolama ja tavasõidul saavutab õli oma töötemperatuuri väga pika ajaga.

Samas ma ei kujuta päris hästi ette lihtsat meetodit näiteks käigukasti jahutamiseks. Raha eest on kindlasti võimalik osta mingeid pumba ja radikaga überkalleid kit-e aga kas on mõtet (viimase M10 käigukasti ostsin 50 eur-i eest, pigem tasub neid varuda). Diffrile olen näinud, et keevitatakse tagumise kaane külge passiivne ribidega radikas, see on selline kodus tehtav lahendus, mille peale võib täitsa mõelda.

"Labidaga selga" efektist rääkides, siis minule turbomootorite iseloom ei meeldi, katsun ikka vabalthingavaga läbi ajada :)
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1618
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Cardo » 02 Okt 2019 17:16

Käimarile võib vedada lisa tuulutuse ja kasulikult võib mõjuda ka väljalaske teipimine. Reduktorile annab lisada väikese radika, sisse ja väljalaske korkide avadest ühendusega, väike el pump või jätta üldse vabavoolu, sest rinkapeal loksutab õli niiehknaa siia ja sinna ja suurem õli kogus juba mõjub paremini. Mootori õlivõtt ka klappidega exju !
e28

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1085
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo » 02 Okt 2019 20:47

Cardo kirjutas:
02 Okt 2019 17:16
Mootori õlivõtt ka klappidega exju !
Ma kopeerisin Ireland Engineeringu lahendust, klappe seal otseselt ei ole aga USA entusiastide väitel pidi selline vahesein mootori kuivalejäämise välistama.
Enda loominugst ei leia pilti, aga umbes selline ta tuli:
Pilt

Hiljem, kui juba karteripõhi mootoril küljes, leidsin netist veel popima variandi, sellega annab õlikogust tunduvalt suurendada.
Pilt

Üks karteripõhi on mul veel riiulis varuks, kui igav hakkab, proovin sellise ka valmis teha :)
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1618
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Cardo » 02 Okt 2019 21:38

Minul samasugune nagu viimasel pildil, seal näed on klapid ka sees, hinged paistavad!
e28

Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1618
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Cardo » 09 Okt 2019 00:08

Sattusin sellise asja peale, kuna sul kaalulangetus kavas, siis ehk jalalihaste trenniks käraks küll :

https://www.chasebays.com/products/chas ... porsche-vw
e28

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 49
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas tiit » 12 Okt 2019 15:32

Eelnevalt märkisid, et Wilwood supportid kaaluvad 2,9 kg. Tundub kahtlaselt raske. Ma kiiruga vaatasin ja nägin kahe kolviga Wilwood suppordid mis kaaluvad julgelt alla ühe kilo. See konkreetne 0,8kg support ei pruugi sulle sobida, aga peaks palju kergemaga hakkama saama kui 2,9 kg.

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1085
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E10 2002 `74 - Arvo

Postitus Postitas Arvo » 13 Okt 2019 16:47

Cardo kirjutas:
09 Okt 2019 00:08
Sattusin sellise asja peale, kuna sul kaalulangetus kavas, siis ehk jalalihaste trenniks käraks küll :
Cardo, jah, olen ka selle otsa komistanud. Aga peaaegu sama raha eest on aegajalt ebays juba korralikke racing pedalboxe liikunud, olen mõelnud pigem siis mingi selline juba soetada.

Tiit, ausalt öeldes päris täpselt ma nende Wilwoodide kaalu ei teagi mis ostsin, need pole lihtsalt veel minuni jõudnud, USA-st mitu kuud juba teel :). See 2,9 kg number jäi netist kuskilt silma mingi visuaalselt väga sarnase Wilwood supporti kaal, oletasin, et suurusjärk on ikka õige. Eks kui nad reaalselt kohale jõuavad, kaalun üle - neid toodetakse ju ka miljonis erisuuruses ja ilmselt see kaal võib päris suures ulatuses erineda.

Juurde sai veel soetatud paar Weber 45 DCOE karpasid, pärit 2L Ford Pinto pealt (ehk siis teoreetiliselt võib isegi seadistus sobida).
Kes sarnaseid karpasid otsib - vaadake ka UK ebayst, võib mitusada eurot kokku hoida võrreldes kodumaiste hindadega.
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

Vasta