Tuuri E23 728i

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
Kristjan S
Klubiliige
Postitusi: 706
Liitunud: 18 Sept 2010 23:44
Asukoht: tallinn

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas Kristjan S » 03 Juul 2020 07:39

Peame 7stega koos pilti tegema 8)
e21 318i, e28 528i, e23 735i, e24 635 csi (taastamisjärgus)

TUUR
Postitusi: 89
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas TUUR » 03 Juul 2020 21:17

Õnneks vanadel kolbidel, mis tagumistesse jäid, olid tööpinnad okeid. Pigem oligi nii ees kui taga lihtsalt väljast mansetini jõhkralt ära kroobatanud, sest kaitsekummid olid vähemalt 20 aastat katki olnud. Möllasin ka peene liivaka ja "karukeelega". Kõik tegin käsitööna, sest tagumistest sadulatest sai 3,5-st vaevu kaks kasutatavad. Neil olid klotside toetuspinnad osadel ära kõdunenud ja mõnel oli nipli asemel polt...

Teise kere pealt mõtlesin kuumapleki sellele tõsta, aga pole veel jõudnud. Peaks tulemüüri ja lanseka ka ära katma, kui raatsiks.

Foto-shuute pole kunagi küllalt. Aga ma pean enda omale enne karbikatted paigaldama, eelmistel piltidel rikuvad karbid kogu ilu ära.
E34 Zenderi koopiaid tunduvad hästi sobivat.
A, see mure ka, et mul enda aparaadi suhtes usaldus puudub, Tartust väga kaugele veel ei julge reisida.

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1181
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas Arvo » 05 Juul 2020 10:24

Lanseka ja tulemüüri peal kasutasin kuuma kaitseks sellist klaasfiiber kangast:
https://www.ebay.com/itm/Motorcycle-Rac ... SwTCZZcGFx

väga hästi on vastu pidanud, julgen soovitada.
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

TUUR
Postitusi: 89
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas TUUR » 05 Juul 2020 18:56

Üritan seda kraami kuskilt sebida
Downpipe-i ja wastegate-i torud ise saavad ka siis selle klaaskiud lindi sisse mähitud.
Ja kollektori külge originaalis kinnituvad plekid tuleks ka jäljendada.

Hetkel aga pole veel päris ideaalselt seda masinat töölegi saanud.
Lähipäevil möllasin õhulugeja timmimisega. Lõpuks leidsin vist selle alg-seade kah üles. Aga ikka pärast paari kõvemat "tõmmet" sattub süsteem paanikasse ja tõmbab hinge kinni. Ilmselt mingi lihtne jama. Alustuseks tellisin külmemad süüteküünlad, sest ilmselgelt sai suht suvalised ostetud, et üldse käima saada.

Igatahes, ilu-pildid ka saabusid.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 187
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas ingmarp » 06 Juul 2020 13:21

Ja kollektori külge originaalis kinnituvad plekid tuleks ka jäljendada
Kui soovi/vajadust on, siis võin enda omade pealt mõõte võtta ja jagada.
BMW 745iA Executive -84

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1181
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas Arvo » 06 Juul 2020 20:18

TUUR kirjutas:
05 Juul 2020 18:56
Lõpuks leidsin vist selle alg-seade kah üles. Aga ikka pärast paari kõvemat "tõmmet" sattub süsteem paanikasse ja tõmbab hinge kinni.
Kuidas selle algseade leidmine välja näeb? Ma kahtlustan oma mootori kehvas töös ka vigast/kulunud õhulugejat. Eriti hästi on tunda kui põhjagaasiga kiirendada - kuskil 3000 rpm juures on korraks hing kinni ja siis seal 5k juures kaob ka jõud ära.
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

TUUR
Postitusi: 89
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas TUUR » 06 Juul 2020 22:47

Kui neile kuumaplekkidele on hea ligipääs, siis võib mõned üldised mõõtmed ja/või lähi-võtted neist edastada küll. Netist pole siiani liiga head ettekujutust neist saanud.

Algseade leidmine oli minu puhul katse-eksitus-meetod. Õhulugeja oli "paika seatud" 3,0 Bar kütuserõhu, suuremate pihustite ja suurema sisselaskerõhu jaoks.
Lihtsalt tuli leida õige vedru pingsus suure plastik-hammaka liigutamisega. Kui on julgust ja midagi kaotada pole, siis saab vabastada kinni pitseeritud kruvi ja nõela vedrust sõltumatult liigutada. Veidike tühikäigukruve ka krudida.

No mina oma kogemusest õppisin seda ka, et mingi muu kelbas on veel. Temperatuuri andurid tuleb uued panna, tühikäiguklapp ja külmkäivituspihusti vajavad kontrollimist. Sisselaskes staatilise rõhu hoidmise testi peaks proovima nalja poolest.
Ühesõnaga hommikul käima pannes tühikäik puudub ja alla 2000 pöörde on mootori töö rahutu. Poole minuti pärast suudab ise tühikäiku hoida. Mõned minutid töötanud mootoriga on kiirendus-omadused muidu vist ideaali-lähedased - kerib heldelt.
Tühikäik on kogu-aeg jõuetu ja uitav (olukorras, kus ülejäänu gaasi-reaktsioonid on head), mingis "seades" oli tühikäik väga hea, muud gaasireaktsioonid halvad. Mõlemat head korraga pole saavutanud. :)
Mootor töötemperatuuril on, siis laseb paar kõvemat gaasi vajutust teha, enne kui arvuti kütuse (ja süüte?) ära võtab. Siis peale seda hakkab juba veerandi või poole pedaali vajutuse ja alla 3000 pöörde mootorit kaitsma. Natuke aega koha peal tiksub siis saab jälle rohkem vajutada.
"Over-boosti" ei tohiks olla, kuigi hetkel buusti kell lahti ühendatud.
Egas muidugi tagumiku ja kõrvaga kütuse-segu timmimine on ka paras naljategu. Õige oleks vast lai-riba-lambda-anduriga kõiki asendeid kontrollida.

Ehk, kui keegi on õhulugeja kaane eelnevalt maha kakkunud, siis tasuks oodata, et ka vedru pingsuse või nõela asukohaga on tšuksitud.
Vedru ühe hamba jagu liigutamine peaks andma tunda küll. Kui läheb halvemaks, siis kaks nõksu tagasi. Kui seal paari hamba piires ideaalseks ei lähe, siis tasub viga ka mujalt otsida. (Enamasti õhulugeja vast sestap paigast aetud ongi, et mingi muu viga on mootori tööd häirinud ja siis on üritatud lugejast kompenseerida.)

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1181
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas Arvo » 07 Juul 2020 03:52

No mul suht sama häda jah mootori tööga. Ma ise olen veel aju kahtlustanud, temp andurid on erinevaid proovitud (kõik küll kasutatud) ja noh muud seal ju rohkem praktiliselt ei olegi midagi. Külmkäivituspihusti töötab ainult mootori käivitades (termo time switch abiga) ja see tühikäiku ei tohiks küll mõjutada. Kui sul veel tehtud pole, siis õhulugejal tasub veel see trükkplaat neetidest lahti lasta ja veidike tema asukohta muuta (nii 1mm on piisav), see ferriitrada, mille peal hoob jookseb, on sageli kulunud ja siis võib takistus muutuda või olla hüplik mingis asendis.
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

TUUR
Postitusi: 89
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas TUUR » 07 Juul 2020 21:07

See pagana õhulugeja peaks neil nii prosta asi olema, et, kui kontaktid on puhtad ja püsivad ühtlaselt raja peal, siis töötab.
Eks ma siis lähima nädala jooksul üritan kõikvõimalikud tõrksamad elemendid ära kontrollida ja tulemusetustest teada anda. :)
See arvuti, mis minu omal küljes, on varasemalt ka juba siit-sealt üle joodetud ja peaks ka see-tõttu pingsa järelvalve all olema.

Vasta