1. leht 2-st

BMW 318i 1982, Jonx

Postitatud: 20 Dets 2006 21:11
Postitas jonx
Nii plaanis siis hakata enda pilli korda seadma.
Pill ise: E21 - 318i - 1982 rohekas metallik. (suve keskel kadus silindritest rõhk ja seisab siiani lageda taeva all :cry:

Oli vahepeal müügis kui keegi on tähele pand. Soovi tõsised huvilised ei äratand siis otsustasin ise taastama hakata. Olgu muidugi ära mainitud, et hetkel on taastamine alles saanud idee ja otsuse langetuse selle idee kasuks.

Idee oleks vaja läbi viia järgmise skeemi alusel:
Alustada mootori taastamisest täielikult, ehk kevadeks käima! :P
Suvi läbi nautida E21 teeneid eesti "teedel" :evil: ja siis sügisel talvepuhkusele (ehk kere korrastamisega alustada) :!:

Kuid ennem tegutsemist vaja infot saad Teilt mu head sõbrad. :P
Mis jubinaid peaks mootori remondi juures veel silmas pidama, peale mootoris endas peituva. (ntx mootoripatjadest kuni radikani)
Muidugi oodatud ka soovitused mootoris leiduvale, mida peaks eriti silmas pidama.

Lisaks küsimus viie käigulise kasti leidmise kohta: E30 oma sobib? ja siis veel kardaan 5sele kastile :?:

Teie palavat huvi oodates ja juba kaugelt ette tänades, ühe HAI ellu äratamisel! :wink:

Postitatud: 20 Dets 2006 21:25
Postitas tõnis
Hea valik see alles jätmine ja taastama hakkamine.
Mida siis motos vaadata? Saaled (kui kulunud siis vajadusel vända lihv, uued saaled), rõngad (kui silindrid väga kulunud ei ole siis ehk piisab rõngaste vahetusest, kui hullem seis siis ehk kobedam plokk otsida), plokikaas, klapid soveldada, uued klapisääre tihendid, vajadusel ka uued juhtpuksid, hinnata nookurite ning nukkvõlli seisukord (vajadusel ka need uued). Kindlasti kogu kupatus korralikult puhastada, uute tihenditega kokku panna, uued filtrid, jne. Kui teha siis vast ühe korra, seega siis põhjalikult.
Muidugi mootoriga seoses võid vaadata kriitilise pilguga kogu kütuse süsteemi üle, vajadusel uued voolikud, mõõta pumba survet. Paha ei teeks ka el. süsteemi natuke värskendada, puhastada pistikud, uued küünlad, mõõta kõrgepinge juhtmed üle, hinnata jagaja kaane ja rootori seisukorda (et ei oleks niiskuse kahjustusi, ülepeksmist). Kui kõik korras, siis ei tohiks ka mootori tööga enam probleeme esineda.

Re: E21 taastamine

Postitatud: 20 Dets 2006 21:46
Postitas Bronco
jonx kirjutas: Lisaks küsimus viie käigulise kasti leidmise kohta: E30 oma sobib? ja siis veel kardaan 5sele kastile :?:
E30 oma sobib. Spidomeeter ei hakka tööle ainult (e30 omal pole spidoka trossi jaoks kasti küljes kohta). Kardaan peaks ka sobima e30 oma, vahepuki jaoks tuleb uus kinnitus teha ainult.
Ma prooviks otsida ikka õige 5 käigulise kasti mõne E21 alt. 4cyl jaoks leidub neid küll harvemini, aga vast ikka leidub.

Muidu aga hea meel kui plaani teoks teed. korras E21 paneb alati südame kiiremini põksuma.

Postitatud: 20 Dets 2006 21:59
Postitas jonx
nu nii palavat vastuvõttu ma ei oodanud küll... 8)

plaan siis ikka korralikult asi joonde ajada, seega jah - kõik lihvimised, saaled, klapid, nookurid, klapisääred, juhtpuksid vms kuluv läheb vahetusse.
sellest tulenevalt küsimus veel selle kohta kas peaks kõik jupid ntx UM'st sebima või võin mõne jupi puhul silma kinni pigistada ja otsida b-varuosade seast. (muidugi tundub endalegi see UM'st tellimine läheb vist kalliks)

lisaks peaks siis leidma õige 5-se kasti, sest ilma spidota võib mul jalg raskeks minna :roll:

Postitatud: 20 Dets 2006 22:08
Postitas tõnis
Igasugu filtrid, tihendid, saaled, rõngad võid rahulikult b osad osta. Niipalju olen täheldanud et klapisääre tihendid võiks a osad võtta, b osad ei taha eriti kesta :? .

Postitatud: 20 Dets 2006 22:17
Postitas jonx
tõnis kirjutas:Igasugu filtrid, tihendid, saaled, rõngad võid rahulikult b osad osta. Niipalju olen täheldanud et klapisääre tihendid võiks a osad võtta, b osad ei taha eriti kesta :? .
klapisääred vist on jah, vaat et peaaegu ainukesed asjad mis mootoris kuluvad kui "normaalselt" sõita :wink:

Postitatud: 20 Dets 2006 23:04
Postitas sysi
Enne suurejooneliste plaanide tegemist mõtle hästi järele, kas sul on kannatust, raha ja tahtmist autot sedasi ehitada.

Kui endas kindel pole, soovitaks mina nt Saksamaalt tuua mõni enamvähem hea (sõidetava) kerega masin ja sellega vaikselt tegelema hakata. Kulutad esialgu kindlasti vähem energiat, raha ja saad tunda ka sõidurõõmu.
6-cyl mudelid on suhteliselt kallid, aga 4-cyl saab vast orienteeruvalt 2K euri eest juba väga korraliku.

Ma võin enda näitel öelda, et selle 3 aastaga, mis mina olen nende vanade BMWdega tegelenud, on minu mõttemaailm suht palju muutunud. Ma poleks praegugi endas kindel, kas ma suudaks nii autot ehitada, nagu Nuga. Arvatavasti mitte, kannatlikkusest jääb puudu.

Jupikaupa tehes pole muidugi tulemus kaugeltki nii hea, aga on märksa lihtsam. Ja olgu muu nagu on - kere tegemine on kallis.

Postitatud: 21 Dets 2006 09:18
Postitas jonx
kindlasti on kergem tuua masin saksast ja siis sõita, aga see oleks korraga liiga suur välja minek. Tasapsi nokkida oleks nagu masin järelmaksu/liisinguga osta.

keretööd lähevad kalliks, tean isegi, kuid kui on tekkinud hull plaan siis tahaks/sooviks/peaks ka seda läbi viia üritama :wink:

Ameeriklaste mõtteviis on külge hakand: Kui ei proovi siis ei ole tulemus hea ega halb. (seni neil mikihiirte meestel on mõni asi isegi õnnestunud :roll: )

Postitatud: 08 Jaan 2007 21:56
Postitas jonx
Aeg siis nii kaugel, et sai algust teha töödega 8)

Esimese töönädalavahetuse kokkuvõte:
Mootor maas ja vead teada. Iseenesest oli viga suhteliselt lihtsakoeline: plokikaane tihend oli esimese ja teise silindri vahel katki, ehk siis läbi põlenud kuumusega. (siit moraal: ärge jätke masinaid inimeste hoolde, kes ei oska ega taha nende eest hoolitseda :twisted: )

Pilt lõhkisest tihendist

Saime veel palju huvitavat teada masina enda kohta:
Nukkvõll - enam-vähem korras, välja pole vaja vahetada
Mootori pea - läheb Lille juurde, kes siis ütleb mis tast saab (klapid välja võtmata veel)
Kolvid - peaaegu et super head 8) , rõngad vahetusse.
Mootori plokk - kulumisrandid puuduvad 8), aga kahjuks esimene silinder veidi pihta saand tänu lagunenud ploki tihendile.
Saaled - kulund ühtlaselt, Kuid neljas kepsu saale oli pude, lausa tükke pudenes välja :roll:
Viimane kepsu saale
Vänt - silmaga vaadates normaalne, kui muidugi kellegil vedeleb mõni 2.0 mootori vänt siis oleks tore :D

Rohkem hetkel ei meenu midagi mis vajaks mainimist, peale enda lolluse lõhutud juppide:

Keti suunaja? - Realoem'is: Slide rail, nr17
Keti pingutus kolb purunes samuti - Realoem'is Piston, nr14
Generaatori kinnitus kronstein - Realoem'is Supporting Bracket, nr1

Neid juppe siis oleks uusi vaja kui kellelgi on pakkuda :roll: :P

Lisaks veel midagi uut ka minu jaoks, mis suvi ja sügis suutsid lageda taeva all oleva masinaga teha:
Kooruv katus - lakikiht tuleb nagu kile :cry:
Ussinahast pagasiruumiluuk - sama mis katusel siis :cry:

Sel nädalalõpul siis ehk uue hooga.

Postitatud: 20 Nov 2007 23:48
Postitas jonx
Nonii, ammu pole teemat uuendanud...

Seisud sai siis aetud nii kaugele, et puuduolevad jubinad sai kokku ja võis alata masina kokkupanek.

Kõik kuluvosad said vahetatud, nende seas plokk, saaled, rõngad ja tihendid. Kaan, klapid ning vänt lihvitud. Erinevad filtrid loomulikult samuti vahetatud. Ära said vahetatud ka kõikvõimalikud tihendid. Muidugi põhjalik puhastus erinevatele mootori ja käiguosadele. Ühesõnaga mootori nn kap-remont.

Pill käib! 8) (kuigi addinoli õli vastuvõtmisega tuli ette mõningaid komplikatsioone, arvake ise nüüd miks :lol: )

Jäi teha:
Pidurite täisremont. Eemaldada veel paar õli ja tosooli leket. Samuti lisada radika alla plast/kummi puksid ja lisaks katkine ventilaator nõuab vahetust. Elektri riistadest tahaks näha uusi küünljajuhtmeid(ZIL'i omad pidid vägevad olema). Samuti keretööd mis tõenäoliselt leiavad lahenduse uue kere näol.

Fotosüüdistusi kahjuks juhtumistest ja naljakatest juhtumitest(neandertaali saagadest) pole.

Siiani on aidanud asja valmimisele kaasa:
Kasutaja Lynx (erinevates BMW foorumites) ja Eiki Lill

Tänud siiani kõigile veel, kes aidanud ja kes tulevikus veel aitama peaksid juhtuma...

EDIT: Paar asja täpsustatud.

Postitatud: 21 Nov 2007 00:05
Postitas nuga
Ootaks ikka "Lugejate autode" foorumisse teemat ja ehk annaks isegi pildid orgunnida? :)

EDIT: Teema tõstetud "lugejate autode" alla.

Postitatud: 23 Nov 2007 04:42
Postitas jonx
nii siin siis paar fotosüüdistust, pildid sitad kuna sõbra aparaat millel läätsed korralikult sitased :(

tähtsaim uuendus(kingiks saadud popp võtmehoidja):
Pilt

mootor (natuke puhas, aga venti nähes teate, et asi pole veel lõpule lähedal):
Pilt

sisu samuti saab uue kuue kunagi:
Pilt

kuna elan kortermajas siis näeb pill välja enne talveunne minekut sellisena(selleks talveks saab asi ka jope):
Pilt

siiani jäi järele hunnik juppe mis korterelamu keldris võtab 95% ruumi:
Pilt

väga installimist ootavad jupid:
Pilt

seniks aga head haide taastamist ja putitamist talveks(see ju parim aeg oma armukestega tegelemiseks), mina aga soojale maale pooleks aastaks...oma hädise välimusega haiga parem kokkutulekule ei pressiks, kuna nugal ja teistel väga maasikad ette näidata :roll: :!:

PS! Kui saan siis ka vanad pildid haist saavad uuele aadressile üle kantud! Infoks ka veel see, et NUGA pilli taastamine on üle prahi ja mina sellele järele ei julge/taha pürgida, kuna sellest masinast saab minu igapäeva auto...naerge/nutke aga printsiip põhineb pommikindlal mootoril ja ülejäänud süsteemil.(olen näinud autosid ja olen näinud E21'te neid kõiki oma vastupidavuselt löömas[kui keegi tahab vaielda, et M10 mootorist on pommikindlamat asja siis andku aga teada :twisted: ])

Postitatud: 23 Nov 2007 07:39
Postitas kustas
jonx kirjutas:[kui keegi tahab vaielda, et M10 mootorist on pommikindlamat asja siis andku aga teada :twisted: ])
M30 ;)

Postitatud: 23 Nov 2007 07:51
Postitas tõnis
Eks nende mootorite pommikindlusega on nagu on. Ise pean selliseid pikemajaliselt tootmises olnud motosid kõige kindlamaks, nagu näiteks m10 ja m30. Need on sellised mõnusad vanakooli motod ka veel.

Aga et OT ei lähe, siis tore et auto ehituse korralikult ette võtnud oled. Nüüd kui motoga mureta, saad asuda kere kallale :) .

Postitatud: 29 Jaan 2008 11:56
Postitas www
Kuidas Sinu auto sõidab ? Ma pole kaua aega seda Rakveres sõitmas
näinud !
See auto oli enne minu venna oma .
Sellel on vahetatud kolb 1. silindris vahetatud kuna surve kadus ära .
Auto ..... tooja(Saksamaalt) kiitis veel ise ,et andis 200 tulla mööda kiirteed. Ilmselt siis see silinder kergelt kinni jooksiski(silindri külgedele oli kergelt kolbi mätsinud . Saaled olid seekord ok kui see mootor sai lahti võetud .
Edu !
vs

Postitatud: 01 Veebr 2008 11:04
Postitas jonx
Kuidas Sinu auto sõidab ? Ma pole kaua aega seda Rakveres sõitmas
näinud !
See auto oli enne minu venna oma .
Sellel on vahetatud kolb 1. silindris vahetatud kuna surve kadus ära .
Auto ..... tooja(Saksamaalt) kiitis veel ise ,et andis 200 tulla mööda kiirteed. Ilmselt siis see silinder kergelt kinni jooksiski(silindri külgedele oli kergelt kolbi mätsinud . Saaled olid seekord ok kui see mootor sai lahti võetud .
Edu !
vs
nu ise olen praegu austraalias, seega ka masin seisab. mootor sai tehtud nagu varem mainitud ja nyyd vaja veel pidurid ja sillad teha, siis vaatame edasi mis kerest saama hakkab... 8)

Postitatud: 24 Apr 2008 15:09
Postitas jonx
Nii mõni aeg on oldud tagasi Austraaliast. Seega on ka natukene juhtuma hakanud:

1. Sai kõrvaldatud probleemid õliga. (lekked ja õlipump välja vahetatud)
2. Sai vaadatud üle pidurisüsteem. Lisatud esisuppordid mis puudu olid ja paar toru. Väljavahetamist vajab veel käsipiduri parempoolne tross.
3. Soetatud said vahepeal ka Recaro esiistmed, mis kindlasti vajavad taastamist, seniks saavad nad aga kerge kohenduskuuri.
4. Sai lisatud terve tiivik ja vähe püsivamalt kinnitatud radikas.
5. "Uued" veljed said ka kummidega alla.

Ülevaatusele minek järgmise nädala lõpu poole.

Kui keegi oskab öelda miks CO liiga kõrgel võib olla, siis oleks selle üle tänulik.

EDIT: sai lisatud paar meelde tulnud asja.

Postitatud: 24 Apr 2008 22:37
Postitas raunz
CO-d saad enda autol keerata, selleks on vaja veidi spetsiifilisemat tööriista aga muidu täitsa võimalik.

Postitatud: 24 Apr 2008 22:43
Postitas jonx
raunz kirjutas:CO-d saad enda autol keerata, selleks on vaja veidi spetsiifilisemat tööriista aga muidu täitsa võimalik.
kust millega ja kuidas? riista leiab kui teaks, või vaja veel kuskile stendi lükata selleks ajaks? ühe härraga ise mõtlesime, et pihustid said vanad, ehk annavad liiga palju peale vms :?

Paar pilti juurde siis:

Umbes nii hakkab siis kapoti alune välja nägema:
(aku veel vale ja puudu kaitsmete peal käiv plastik)
Pilt

"Uued" veljed on säänsed:
Pilt

Taguots sai ka tjuuningut vähe :P (tõutunnus veel vaja UM'st välja pressida):
Pilt

Postitatud: 05 Mai 2008 20:42
Postitas jonx
nii...esimesed kevadsõidud tehtud! peale reedest ülevaatust on läbitud umbes 600km 8)

Taaskohtumise sõidurõõm on olnud BMW'le vääriliselt hea. Kus mind siis näha on saadud:
1. Rakvere (ega kaugel pilli pesa polegi)
2. Tartu
3. Otepää
4. Kunda

Kurta saab vaid salongi kostva tugeva müra üle. Eks peab selle üle vaatama, või siis lihtsalt ei mäleta, et oligi teine võibolla valjem kui mõni teine masin. :roll:

Veel tuli meelde, et odomeeter vahepeal jukerdas midagi, hetkel töötab aga kauaks, parem üle vaadata. Lisaks on veel jäänud palju töid mis vajavad tegemist aga sellest pikemalt siis kui asja kallale asutud. :P