E28 M540i chromeline.

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Paaver
Postitusi: 72
Liitunud: 18 Mär 2012 13:38

E28 M540i chromeline.

Postitus Postitas Paaver » 16 Apr 2019 11:44

Kogu lugu algab tegelikult ühest teisest haist. Või tegelikult e28 on üks auto mida olen tahtnud endale sellest ajast peale kui üldse tekkis endal võimalus autoga sõitma hakata ning meelde on see terav nina muidugi jäänud juba sellest ajast kui 90ndate algusel vaevu vaevu kõndima õppisin. Aga kui 2011 aastal endale esimest autot otsisin siis tundus 1000 eurot täislisadega 528i eest ropult palju ja sai hoopis 400 eest ostetud vanatüübi moskvich 412 mis on ka siiani alles. Hai otsingute juurde jõudsin uuesti maailmarännakutelt tagasi tulnuna 2017 kevadel ja tõin endale 800 euro eest ühe üsna surnud 524td atm kastiga. Jah hinnad on vahepeal omajagu muutunud. Üles sai see siiski ehitatud. Sai remonditud mootor, ehitatud uus pidurisüsteem, madaldatud, lisatud korralik sisu, remotec a veljed ja palju kroomi ning nii see mul 2 aastat lumevabal ajal daily driver on olnud.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Diesel atm kastiga on küll väga mõnus cruiser, aga üks unistustest on alati olnud e28 M5.

Pilt

Teadagi on nende hinnad tänaseks päevaks laes ja minu eelarvega hetkel üsna omastamatu. Aga see ei tähenda, et võiks teha ise oma visiooni järgi midagi sarnast. Ja see asi saigi talvel ära toodud.

Ühesõnaga jõuame lõpuks teemasse.

Pilt

Tegemist on siis teada tuntud kunagi rallyiffi poolt ehitatud ja vahepeal ringi rännanud tehase 518iga millele on vahele pandud 4.4l v8. Ja seda see auto siiamaani ongi, 518i millel on vahel v8. Sõita on sellega üsna jube. Kakub ainult 1 ratast ringi ja vedrustus kallutab rohkem kui aerupaadiga sõites. Lisaks hunnik muid vigu.

Hea on, et vahepeal on see auto saanud kõik vajalikud keevitused (mitte, et neid palju vaja oli), täis kere ülevärvi ja megasquirt aju. Ehk algus on hea.

Pilt

Pilt

Minupoolt nüüd hetkel hakkab see auto saama kõike, et seda võiks nimetada M540iks.

Ehk siis korralik vedrustus
Uus uauema tüübi 8tega ja stabikaga ketassild
Polüuretaan puksid.
LSD. Selle pakkumistele olen ka hetkel avatud.
Korraliku elevandiluu valge sport sisu.
Mõned jupid on juba kohale ka jõudnud.

Pilt

Pilt

Pilt

Seekord üritan siis kasutada põhiliselt. OEM, lemfölderi ja Brembo osi. Coilid tulevad hetkel MTS Technik (vaatame kuidasl tunduvad. Vb peab kunagi BCracingu või hoopis õhu peale üle minema) ja puksid powerflex.

Ja muidugi palju kroomi. Ehk kroomservaga võre, peeglid ja poleeritud lingid. Velged valik on veel lahtine, aga eks sinna remotec A, RH meshi või 17” bbs rc090 poole kaldub. NEID VÕIB KA PAKKUDA.

Pilt

Lisaks veel tuleb tulevikus ka 6k kast panna ja palju muid pisivigu lahendada.

Lootuses, et ümberehitus nõuded pidavat lähiajal leebemaks minema, siis ehk saab selle lõpuks legaalseks kah.

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 44
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: E28 M540i chromeline.

Postitus Postitas tiit » 16 Apr 2019 23:02

Huvitav projekt. Kroom e28 on harjumatu pilt. Esmapilgul arvasin, et tegu e12.
Praegu, auto laiali, hea võimalus taga sillale toe/camber correction plaadid külge keevitada ja e34 m5 õõtsa puksid sobivad hästi.
Kas esialgu jääb automaat kastiga?

Paaver
Postitusi: 72
Liitunud: 18 Mär 2012 13:38

Re: E28 M540i chromeline.

Postitus Postitas Paaver » 17 Apr 2019 08:35

diisel on automaadiga ja v8 manuaal

strongflex õõtsapuksid on juba tellitud.
On eestist eksentriku plaadi kitte kuskilt saada ka.

Kasutaja avatar
RND
Klubiliige
Postitusi: 135
Liitunud: 30 Juun 2012 23:04
Asukoht: Tallinn

Re: E28 M540i chromeline.

Postitus Postitas RND » 17 Apr 2019 14:29

Märgin ära, et väga mõnus on teemat jälgida, kui kõrval ilusad pildid. Edu haidega :wink:

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 44
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: E28 M540i chromeline.

Postitus Postitas tiit » 17 Apr 2019 23:18

Paaver kirjutas:
17 Apr 2019 08:35

On eestist eksentriku plaadi kitte kuskilt saada ka.
Pole aimugi kas neid Eestis saada on. Ma tean, et Ameerikas on nad saadaval. Mul endale ka vaja, aga tõenäoliselt teen ise.

Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1612
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Re: E28 M540i chromeline.

Postitus Postitas Cardo » 18 Apr 2019 09:04

e30.ee foorumis keegi müüs ekstsentriku detaile.
e28

Paaver
Postitusi: 72
Liitunud: 18 Mär 2012 13:38

Re: E28 M540i chromeline.

Postitus Postitas Paaver » 08 Mai 2019 00:14

Mõned asjad vahepeal lisanduvad kah. seekord sai siis värvimist proovitud. Eks näeb kuidas ja kas kestab kah. Uksepolstrite keskosad ja käigukangi nahk tulevad kontrastiks 80ndate ajastu kohaselt naha asemel hoopis ruudulisest kangast.

Pilt
Pilt
Pilt

Jätkuvalt mingit pudipadi ja ka suuremaid asju puudu, ehk kui kellelgi on midagi pakkuda siis olen avatud

esistange kundepoolne kummist osa.
käsipiduri katte plastikust kandilised kruvipesa katted.
pagassi põhja kummipunnid
e30/e34/e28 sportrooli vahetükk
pagassi küljepolstrid
keskluku "aju"
V8 süütepoole katvad plastikud
V8 tühikäigu mootor
mis iganes typ188 lsd
Veljed: BBS style 5 17", remotec A, RH mesh jne. 16-17"

ühe v8 zf või getrag 420 kasti võtaks kah hea meelega varuks

Paaver
Postitusi: 72
Liitunud: 18 Mär 2012 13:38

Re: E28 M540i chromeline.

Postitus Postitas Paaver » 25 Mai 2019 23:15

Tigusammul käib kokku panek. omajagu asju ikka puudu. sillajupid on juba pikalt värvimises, lsdd pole ikka leidnud ja ühesõnaga tegelen sisu kokku panekuga.

Pilt

Pilt

Pilt

Lisaks on garaazis veel projekte mis seisavad kuna pole juppe leidnud. Nimelt oleks hädasti asconale uut 318ISi 103kw mootorit vaja

Pilt

Pilt

Pilt

Paaver
Postitusi: 72
Liitunud: 18 Mär 2012 13:38

Re: E28 M540i chromeline.

Postitus Postitas Paaver » 18 Juun 2019 00:40

Nii, coilid ja puksid jõudsid kohale. Veljed leidsin ka. RH meshi küll mitte, aga originaal mitmeosalised BBS style 5d. Alguses oli plaan mustaks tuisata, aga see pronks tundub ka hetkel täitsa viisakas. vähemalt mõneks ajaks

Pilt
Pilt
Pilt

esisild kokku laotud ja taha ka coilid testmiseks alla pandud. Tagant peaks natuke veel madalamaks laskma. Rake vastu pole midagi, aga e28le kuidagi ei sobi.

Pilt

Tagasild läheb nagunii veel vahetusse kui LSD leiab. Ülekanne on ka lahtine, sest getrag ja ZF kasti ülekanded on erinevad. Oleneb mille leiab. e28 M5 kasutab koos getrag kastiga 3.73 ülekannet. see auto on pisut kergem ja v8 mootoril on madalat väänet ka kõvasti rohkem. Tuleb leida mingi hea kompromiss kus ei kägistaks liiga palju, aga oleks igapäeva liikluses ka mõistlik ja 90ga sõites poleks 3k Rpm nagu hetke sillaga.

Paaver
Postitusi: 72
Liitunud: 18 Mär 2012 13:38

Re: E28 M540i chromeline.

Postitus Postitas Paaver » 05 Juul 2019 23:45

Garaazis oli ruumi vaja ja korraks sai välja sõita. Krt ikka tõesti liiga madalaks sai suure hurraaga lastud. Tegelt üldiselt muidu isegi on täitsa ok kõrgus, aga keskmine pütt on jube halva disainiga hetkel ja tahab mööda maad lohiseda Vahepeal said külge peeglid, klaasiliistud, ventika juhtmestik korda tehtud jne.

Pilt
Pilt
Pilt

Tagasild on ka enamvähem kokku saanud. ootab ikka diffrit mida ei saa üldse enne seda osta kui käigukast on leitud olenevalt kas getrag või zf. Hetke kast ikka laamendab päris mõnusalt. SUUR palve on ka varuosa huntidele. Kust ma saaksin GETRAG 265 otsavõlli laagri. on teine eriti vääraka kujuga

Pilt

vahelduseks muid asju ka mis garaazi juures vedeleb.

Pilt

Paaver
Postitusi: 72
Liitunud: 18 Mär 2012 13:38

Re: E28 M540i chromeline.

Postitus Postitas Paaver » 06 Juul 2019 10:30

Nendele, kellele siin pildistamise stiil meeldis, siis siit näeb rohkem tegemisi.

https://www.instagram.com/peeterpaaver/

Kui on huvi siis tegelen kõige pildistamisega. pulmad, portreed, autod, üritused jne.

Paaver
Postitusi: 72
Liitunud: 18 Mär 2012 13:38

Re: E28 M540i chromeline.

Postitus Postitas Paaver » 10 Sept 2019 12:00

Nonii. põhimõtteliselt sõidab. tagasild sai komplekteeritud. esimese hooga sai ostetud väidetavalt värskelt taastatud differ mis oli sisuliselt prügist kokku laotud. Puhmas tegi siis täielikult oem juppidega uue. sisu sai kokku ja stange ka lõpuks ees. muidu on täitsa tore, aga on päris häirivaid asju
1. kast on vana ja undab. kuna differ sai ka võetud arvestusega 2.65 zf kastile siis ülekanded on ka väga võssis.
2. summuti on liiga madalal ja tahab ümber ehitamist. ideaalis tahaks nii, et jääb ainult x pipe ja tagasillast tahapoole pütimajandus, aga ei tea kuidas seda nii lahendada, et mõistliku valjususega ka oleks
3. el akende juhtmestikus on mingi kala ja jube palav on.
4. mootor kaotab suvalisel hetkel pooled silindrid ära ja jupp aega hiljem tulevad aegaajalt tagasi. pole õrna aimugi mis seda tekitada võib

Pilt


Lisaks kuna diisel hainina sai müüdud, aga daily driverit on vaja ja ikka kuidagi ei suuda mingi igava uue autoga sõita, siis tuli juurde e30 touring. 1.8 IS. eks kui natuke rohkem aega on, siis tulevad mõlemast autost korralikumad pildid ja e30st natuke juttu ka.

Pilt

Paaver
Postitusi: 72
Liitunud: 18 Mär 2012 13:38

Re: E28 M540i chromeline.

Postitus Postitas Paaver » 20 Sept 2019 07:47

Ulme, kui tähtis on küünalde vahetus. uued ngk küünlad peale ja igasugused vahelejätmised ja kadunud silindrid said lahendatud. Kuna internet nende mootorite puhul soovitab iridium küünlaid, siis oleks Hea meelega oleks need pannud, aga eestist neid ei leidnud. muu hulgas mõõtsin surved ka ära ja ühtlaselt kõigis 8s 13 kanti. arvestades enamuste v8te seisukorda siis päris meeldiv üllatus

Vasta