BMW 540i manuaal '94 AARE540

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
AARE540
Postitusi: 14
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 » 26 Sept 2019 14:23

Tere ka siin foorumis!
Kuigi miskipärast ma arvan, et paljud, kui mitte enamus selle foorumi kasutajaid on minu tegemisi juba EBK foorumis näinud, otsustasin, et tuleks ikkagi teema ka siia teha.

Peamine põhjus võibolla see, et siia foorumisse sobib see tunduvalt paremini, kuna EBK foorumis on paljud teemad läinud jube igavaks ja seda just seetõttu, et nö. remont ja täiustamine käib uuemate autode puhul ainult läbi arvuti- juhtmed, moodulid, plokid, ajud, andurid jne.
Kui siin on inimesi (kindlasti on), kes igapäevaselt uuemaid autosid kasutavad, ärgu nad tundku end puudutatuna, sest see on vaid minu arvamus.
Karta on muidugi, et mingis tulevikus tuleb ka endal võtta uuem auto ligi, kuid siinne foorum on selles suhtes ikkagi etem, sest vähemalt enamjaolt, kui mitte täielikult on siin ikkagi tegu hobiautodega, mida talvel liikluses ei näe :)

Aga olgu, see selleks, peaks veidi asjast ka kirjutama.
Saaga, kui nii võib öelda, sai alguse juba 2004. aastal, kui ostsin igapäevaliikuriks BMW 530 V8, kuigi oleks siis juba 540 tahtnud, aga neid polnud too hetk väga võtta, seega jäi sõelale see 530. Sai sellega siis aastaid kärutatud, kui otsustasin, et tuleb ikka see 1 liiter juurde saada.
Ostsin mootori ära ja veidi peale seda ostsin Saabi ning 530 jäi seisma.

Mingi aeg siis ma veidi nokkisin seda 530-i lagedamaks ja kratsisin kukalt, et kust otsast sellega siis lõppude lõpuks pihta hakata. Poole kratsimise pealt tekkis siis võimalus soetada helehall elektriline mäludega sportnahksisu. Nooh, tuli ära võtta, vähemalt on asi olemas :D

Noh, kratsisin siis kukalt edasi, kui tuli pakkumine üliheas korras 540 kerele- surusin siis oma nostagia ja emotsioonid maha 530 suhtes- praegu mõtlen küll, et see oli ainuõige tegu, seda nii passis oleva mudelitähise, keretööde mahukuse, maksumuse jne tõttu.

Soetatud kere oli tagaistmetest ettepoole kaabeldusest täiesti tühi, ehk siis nii mootori- kui ka salongikaabeldust ei olnud, olemas olid vaid sillad.

Ütleme nii, et kuna ma igapäevaselt juhtmemajandusega väga kokku ei puutu, vähemalt sellises mahus, siis läks ikka väga räigeks kukla kratsimiseks :D
Vahepeale paar pilti ka siia, et väga kuivaks ei läheks.
Ma ei leidnud praegu seda pilti üles, kui "kotkas" mu Saabi taga treilal "pessa" maandus, seega panen esimese pildi kapotialusest, milline see algselt välja nägi.
Pilt

Ning siis, kui juba juhtmestik salongis see oli ja ka kapoti alla asjad jõudma hakkasid.
Pilt

Sinna sai siis tehtud pesu ja sai ka üle värvida, kuigi arvestades mu kohatist otsustusvõimetust, ei klapi see kokku selle värviga, mis lõpuks jääb, ehk siis fjordgrau (310), millena ta ka tehasest välja veeres. Aga see selleks, vähemalt on tumehall, vaatab edaspidi, mis sellega teha, sest see ei saa nagunii mitte kunagi päris valmis :)

Nagu öeldud, siis ka salong oli täiesti tühi ja praegu kirun end, et sellest lagedast sisust pilti ei teinud, kuid sisse läks samuti 530 pealt nii salongikaabeldus kui ka ülejäänud sisu (peale istmete muidugi), seega panen ühe pildi selest, kuidas sisu välja nägi peale esimest koostamist.
Pilt

Kuna mul mootoritõstukit ei olnud ja selle paari tõeste jaoks ei pidanud selle hankimist ka vajaikuks, tuli lihtsalt veidi improviseerida- kett-tali, koormarihm ja töökoja laetalad ning maha ma ta sain. Mul oli ju selle mootori küljest vaja mootorikäppasid ja midagi veel.
Pilt

Käigukast sai puhtaks tehtud ja veidi värvi peale pritsitud, et veits värskem välja ka näeks. Siin siis pilt, kus käigukast on mootori külge kleebitud.
Pilt

Mootorist veel rääkides- tegu on 94. aasta 740 pealt pärit M60B40 mootoriga, mille läbisõit peaks olema veidi üle 200.000km, mis oli väljast täiesti puhas ja kuiv ning siin kirjeldatavatest sündmustest ette rutates käis esimesel käivitusel peale mitmeid aastaid seismist nagu kell, ilma igasuguste klõbinateta jms häälteta, algul ei saanud küll kohe seda korralikult käima, kuid see pole mootori seisukorraga seotud.

Aga et üks postitus väga pikaks ei läheks, teen siinkohal väikse pausi ja jätkan seda järjejuttu lähiajal.
Kindlasti on seda siin veidi parem ka lugeda, kuna EBK foorumis on teema areng olnud nö jooksvalt, samas on see seal enne eelmist aastat räigelt veninud, kuna enne 2018 aastat olin üsna palju Eestist eemal ning see seadis ka korralikud ajalised limiidid.
Siin aga katsun need aastad mõne postitusega kokku võtta, jõuda tänasesse päeva ning juba siis jooksvalt edasi minna.

Aga teeb siis nii, et kriban varsti jälle 8)

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 49
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas tiit » 27 Sept 2019 00:46

Ma jälgisin sinu tegevusi ebk Foorumis mingi 15 aastat tagasi. :o Aeg lendab. Kompressitud teema on teretulnud.

Kasutaja avatar
AARE540
Postitusi: 14
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 » 27 Sept 2019 13:02

Eks sa, Tiit, mäletadki seda, kui ma 530 ostsin- Jopega Puhh, kuhu see aeg on läinud?- aga jah, eks seal selline huvitav transformeerunud auto teema ole :mrgreen:
Samas ei saa ma nuriseda, et asjad nii läinud on. Mis kerevahetusse puutub, siis kunagi, kui Tõnisega kereremondi asju arutasin, tuli jutuks ka kerevahetus ja ta ütles, et see on ikka väga suur töö ja kui juba tema nii ütleb, siis ega see vist väga lihtne pole :D
Samas tõesti, nagu sa ütlesid, tuleb see teema tunduvalt kompaktsem ja liiklusesse saamiseni enam aastaid ei lähe :)
Hetkel ma küll piltidega postitusi panna ei saa, kuna ma ei hakka samu pilte panema, mis EBK foorumis.
Küll aga läheb järjejutt edasi, kui mõne päeva pärast kodus veidi aega leian 8)
PS. Ja mul on nii mõnedki nimed (ja ka mõned näod) vanast ajast tuttavad :wink:

Kasutaja avatar
AARE540
Postitusi: 14
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 » 07 Okt 2019 22:08

Et siis nii.
4.0 mootorist rääkides veel niipalju, et mingil põhjusel oli sellel puudu õlifiltri korpus, kuid seega polnud häda, M60B30-l on see küll veidi teise kinnitusega, kuid siiski õnnestus see üsna kergelt külge pookida. 3-liitriselt läksid veel külge mootorikäpad, sest E34 ja E38 on veidi erinevat mõõtu autod :)

Aga edasi minnes oli ilmselgelt loogiline jätk asjale katel õigesse kohta tõsta, selle jaoks sai ka veidi improviseeritud, sest ma ei näinud erilist mõtet selle paari tõste jaoks mootoritõstukit osta.
Minu kasutada oleva töökoja laetala külge sai koormarihmaga üles riputatud kett-tali, mootori lohistasin euroalusel sinna alla, tõstsin mootori õigele kõrgusele, veeretasin auto õigele kohale ning lasin mootori sinna, kus ta olema peab.
Ei saa salata, et esialgne pilt oli ikka üsna jube :D
Pilt

Selleks, et kapotialune pikas perspektiivis ikka õige välja näeks, jäi täiesti juhuslikult ühelt õigel ajal juppidena müüki tulnud 540-lt näppu õhufiltrikorpus koos õhulugejaga...
Pilt

...korralik originaalsummuti
Pilt
Pilt

Kusjuures sumpsist rääkides on mul mõte, et kõvema hääle jaoks tuleks mingil moel tagumise otsaga veidi tegelda, sest originaalsummutiga ei tule see V8 ilu ikka nii hästi esile :P

Mingeid vidinaid sai sealt veel, aga näiteks soojakraanidest ja ohutulede lülitist pole vist väga mõtet pilte panna :)

Mootori- ja käigukastipadjad sai ka uued ning ma ei hakanud igaks juhuks mingit noname asja võtma ning kindla peale minek on ikka Lemförder.
Pilt

Edasi ronisin siis mingi aja möödudes taas auto alla ning sai põhi mastiksiga üle käidud.
Pilt

Kütuseliin sai vasktorust uus veetud terves pikkuses.
Pilt

Kuna ma kogu aeg siiski auto juures ei ole, võtsin nö. tööd vahepeal ka koju kaasa ning kuna mul ei ole plaanis sellest autost teha musta numbri kandidaati, ei pea ma ka vajalikuks järgida 100% originaali ning sai see auto sisse ka spidorõngad, mis vähemalt mulle väga meeldivad :)
Pilt

Esituled muutsid värvi.
Pilt
Pilt

Taga olnud nivooamordid võtsin alt ära...
Pilt

...ning asemele läksid 530 alt suht vähe sõitnud ja korralikud kollased Bilsteinid koos madaldusvedrudega.
Pilt

Samuti said värskenduskuuri pidurid, seda nii väliselt kui ka sisemiselt, kaasa arvatud loomulikult ka pidurivoolikud.
Pilt
Pilt
Pilt[/img]
Pilt

Samamoodi sai värskenduse ka käsipidurisüsteem.
Pilt

Küünlad said uued, loomulikult see, msi tehas ette näeb, NGK BKR6EK.
Pilt

Vanad küünlad olid päris huvitavad :D
Pilt

Sumps sai alla ja kohe põhja alt ka täitsa auto nägu :P
Pilt

Igatahes kõik senised tööd olid siis lõpuks viinud sinnamaale, et peaks midagi proovima (kuigi esimest korda sai kannatus minust võitu juba siis, kui sumpsi veel all ei olnud ja nuh, see nüüd küll päris õige V8 hääl ei olnud, või noh, õigemini meenutas see mingit dragsterit, mis lonkab ja puterdab :D)
Ja selle esimese käivitustestiga oli veel selline pull, et krt no ei saa pihta, miks pumpa voolu ei tule. Uurisin, puurisin, pumbale otse särts peale ja käima ta läits. Aga seda niikauaks, kui torustikus bensu oli. No krt, mis kala on? Aga kala oli selles, et salongis oli ühe pistikuga selline värk, et kaitsmeplokki läks sealt õige, vist oli roheline punasega juhe,aga selle pistiku teisel poolel oli seal must juhtmejupp (see oli juhe, kuhu oli enne ühendatud üks alarmi juhe).
See korda, laks ja käis! Ai krt, kus mul olid ikka näpud püsti, minu jaoks tohutu töövõit!
Aga kauaks mulle seda rõõmu ei olnud- järgmine kord tagasi auto juurde minnes sama pull, ei lähe käima. Mõtlesin siis, et kuna andurid on ka üsna vanad, sai ühe tuttavaga arutatud ning kuna bensupumbale jälle särtsu ei tulnud, järeldasin, et vändaandur. Sai uus andur ja jälle käis, kusjuures ilusti.

Järgmine kord tagasi minnes oli sama strateegia, et esimese hooga, kannatamatu nagu ma olen, auto juurde jõudes kohe võtit- JÄLLE mitte midagi.
Kutsusin siis tuttava raaliga sinna ja ütles, et näitab nuka viga.
Noh. eks ma siis nikerdasin muid asju seal, kuid järgmine kord tagasi minnes võtsin eelnevalt uue nukaanduri ka ligi- külge, võtit ja jälle käis :D

Kusjuures olin ma senini kasutanud mingeid vanu akusid, mida ma enne testimist mõnda aega laadisin, kuid mingil hetkel oli see, et annan võtit ja mitte üks piiks, isegi mitte armatuuritulesid põlema ei saanud. Ja seda olenemata selles, kas on laadija järgi, proovin boostiga või mis iganes- vaikus.
Ega's midagi, sai siis ka uus 85Ah aku ka järgmine kord kaasa võetud ning kärts ja käis :D
Pilt
Kusjuures ette rutates oli lonkamist ka hiljem, kuid kuna mul olid mõned süütepoolid üle, mõtlesin, et proovin mõnd süütepooli, mis näiteks piibu otsast veidi roostesed olid, asendada nö. varupoolidega ja nüüdseks on asi nii, et mootor käib nagu kell :)

Aga ma tänaseks lõpetan, muidu läheb üks postitus kole pikaks :)
Viimati muutis AARE540, 08 Okt 2019 17:07, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1084
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas Arvo » 08 Okt 2019 07:22

Mnjah, kui seda kapotialust vaadata siis on ikka päris segane ja keeruline vaatepilt kogu see kaablite ja voolikute rägastik. Eriti kui ma enda 2002-ga võrdlen, pakun, et seal on kõike vähemalt 2x vähem :)
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

Kasutaja avatar
AARE540
Postitusi: 14
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 » 08 Okt 2019 07:58

Ei saa salata tõesti, et peamurdmist on see auto mulle tõesti omajagu pakkunud, kuid mingil moel olen ma kõik takistused oma teel ületanud ja nüüdseks on asjad juba tunduvalt paremad :D
Aga praegu ma veel pilti ei paku sellest, läheb segaseks :P
Aga Arvo, olen ka sinu teemat lugenud ning noh, ega neid autosid võrrelda saagi, eri ajastu, kahekordne silindrite arvu vahe jne :)

Kuid sellel on siiski ka kõvad plussid, mida sel moel auto ehitamine toob- pilli saab ikka üsna selgeks, just ehituse koha pealt ja ma pean ütlema, et tegelikult on E34 ikka lihtne auto, veel vanemad siis järelikult veel lihtsamad :D
Hea, et mingit a la E65 kokku lappama nii ei pea või siis näiteks M6, millel pidi väidetavalt 4km kaableid :D
Lõõpimisi olen ma öelnud sikside-mossede kohta, et need on ikka eriti lihtsad autod- akust läheb üks juhe starterisse, teine tuledesse ning üks voolik paagist mootorisse ja ongi kogu lugu :mrgreen:

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1084
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas Arvo » 08 Okt 2019 12:52

AARE540 kirjutas:
08 Okt 2019 07:58
Kuid sellel on siiski ka kõvad plussid, mida sel moel auto ehitamine toob- pilli saab ikka üsna selgeks, just ehituse koha pealt ja ma pean ütlema, et tegelikult on E34 ikka lihtne auto, veel vanemad siis järelikult veel lihtsamad :D
Üldistades võib nii öelda küll. Samas on mitmed asjad ilmselt evolutsiooni käigus uuemaltel BMWdel hoopis lihtsamaks muutunud (nii ehituslikult kui tehnohoolduse koha pealt), näiteks minu E24 ja ka E10 aknatõstukite süsteem on ebameeldivalt keerukas, ning vajab paigaldamisel tõsist reguleerimist, et tuul tuppa vuhisema ei hakkaks. E36 ilma aknaraamita aknatõstuk oli minu mälu järgi kordades lihtsam ning mingit erilist regulli ka ei vajanud. Hoolduse osas tooks näiteks E24 õlifiltri asukoha mis on kuskil all roolikarbi ja geneka vahel kitsas kohas, ei saa sinna tõstuki pealt ega kapoti alt normaalselt ligi, ning põranda saab igal juhul vahetuse käigus õliseks :) Ja õlivahetus välp on ainult 15k. Sama kehtib ka klappide reguleerimise (välp samuti 15k) kohta, klapikambri kaane maha keeramine on uuemate M30 mootoritega võrreldes 3x rohkem tööd. Neid asju leiaks ilmselt veel kui järele mõelda.
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

Kasutaja avatar
AARE540
Postitusi: 14
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 » 08 Okt 2019 14:15

Eks ta loogiline ole, et algsed variandid ükskõik millest on primitiivsemad ning insenerid katsuvad ikka, kuidas järgmine variant parem/kergem/lihtsam/odavam teha. Kuigi eks odavuse taga on pigem raamatupidajad :D
Õlifilter näiteks on M60-l ülihästi ligipääsetav, samuti näiteks klapikambrikaante mahavõtmiseks pole vaja muud kui mutrikeeramist, pea peal pole vähemalt midagi vaja teha :P
Kuigi on ka asju, millele ligipääs on väga keeruline.
Autod on erinevad ning ideaalset autot pole nagunii olemas, samamoodi nagu pole minu arvates maailmas olemas üldse ühtki ideaalset asja :mrgreen:

Kasutaja avatar
Kristina5
Klubiliige
Postitusi: 337
Liitunud: 04 Juun 2009 14:56
Asukoht: Saku

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas Kristina5 » 11 Okt 2019 17:36

Kevadeks palun valmis teha! :D
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW

Kasutaja avatar
AARE540
Postitusi: 14
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 » 11 Okt 2019 23:13

Tead, Kristina, mul ikka HULLULT kripeldab selle valmissaamisega, asi on aastaid veninud, suurelt jaolt muidugi seoses varasema Eestist väljas töötamisega, kuid peale seda, kui tagasi tulin eelmise aasta veebruaris, on asi jõudsalt edenenud ning võimalused igas mõttes sellega tegelemiseks kasvanud :)
Ja noh, kaua ma ikka venitab, praegu on igatahes nii, et iga kord, kui maale auto juurde lähen, panen auto käima ning naudin seda ilusat häält, mida V8 pakub, kuigi hetkel on originaal väljalase. Samas see kindlasti päris nii ei jää 8)

Aga katsuks siis mõne rea ka siin kribada, et saagaga tänasesse päeva ja seisu jõuda :)

Ma ei hakka siin ses mõttes kronoloogilist jada ajama, sest esiteks pole mul endalgi mingit süsteemi, kuidas ja mida teha, tavaliselt tegelen auto juures rööprähklemisega- natuke seda ja natuke teist, siis ei tüüta mingi asi ära :D

Ühe täpsustuse pean veel tegema jõuülekandest- nimelt kuna Typ210 LSD võeti alt ära, läheb esialgu alla lahtine Typ188, kuid vähemalt difri suhtes arvan, et mingi aeg hangin ikkagi õige 210. Samuti mis puutub manuaalkasti, siis selle koha pealt oli mul valik isegi suht lihtne ja kasutasin ära oma 530 V8 alt 5-käigulise manuaalkasti. Eks ma olen põgusalt 6-se kasti peale ka mõelnud, varem vähemalt, kuid vähemalt esialgu olen ma selle mõtte kõrvale lükanud, seda mitmel põhjusel:
1) Mulle ei meeldi nende hind väga.
2) Saadavus.
3) Paljud kastid on tuksis sünkrodega.
4) Kuna ma ehitan autot siiski endale, pole see ka originaalsuse seisukohast väga oluline.

Mingi aeg läheb lihtsalt teine hooratas ja sidur sisse, katsun esimese hooga auto tänavaile saada ning siis saab juba rahulikumalt asjade värskendamisega tegeleda [loe: ka kulusid hajutada :)]

Aga siis nii. Nagu öeldud, siis sisse läks peale istmete ja uksepolstrite sisse see sisu, mis mul 530 sees oli ning ausalt öeldes ei tekkinud kahtlustki, kas panna või mitte, sest hele sisu mulle meeldib ja eriti hea on minu meelest tumeda auto ja heleda sisu kooslus. Musta sisu pole kunagi tahtnud.
Armatuuri olen mõelnud vahetada kõrvalistuja turvapadjaga variandi vastu, kuid hetkel on see, mis on. Lakke läks täis valgustuspaketiga hele lagi.
Pilt

Sisu poole pealt veel niipalju, et originaal helisüsteemist jääb vaid toitejuhe, seega sai ka sellesse autosse veetud 3 paari RCA-sid, kõik uued kõlarikaablid (silikoonrüüs ja selle all terasvõrk ning selle sees isolatsiooniga juhtmed, ühe juhtme välisläbimõõt on silma järgi nii 6-7mm).
Kõlarid läksid taha Alpine koaksiaalid.
Pilt

Ette Mac Audio komponendid. Mõtlesin küll ka ette Alpined panna, kuid Pärnus Rehviprofis (sealt ma audioasju ostan, hind ei ole mulle kindlasti Noore Tehniku või Audiocityga võrreldes kallim, mul hea tuttav ka seal tööl) asju uurides avastasin, et Maci sagedusdiapasoon on tunduvalt laiem ning algab tunduvalt madalamalt ja lõpeb tunduvalt kõrgemalt kui Alpinel, seega jäi see sõelale.
Pilt

Võimendi läheb pagassi ka ajastutruu 5 kanaliga Alpine V2 võimendi.
RCA-d, kõlarijuhtmed ning massi- ja toitejuhe lähevad kõik peitu, siit pildilt on ka kõlarijuhtmed veidi näha.
Pilt

Makk jääb ka esialgu mul varem kasutuses olnud Alpine CD, millele ma hankisin lisaks AUX-i juhtme, kuid iial ära ütle iial ning ma arvan, et mingi aeg ostan ikkagi uue USB-BT-AUX-iga Alpine juhtseadme, aga kindlasti jääb 1DIN mõõtu.
Mingi Clarioni supakas sai ka mingi aeg ostetud, aga kes seda teab, mis elu edasi toob :D

Aga mis edasi? Ma ei ole siin meelega veel pilte pannud, kuid üks ost sai juba mõned aastad tagasi ettenägelikult tehud ning see oli TÕESTI hea ost. Nimelt oli mul juba aastaid tagasi mõtteis hele nahksisu ning näe, mingi aeg läkski asi nii, et sain näpud taha heledale elektrilisele mäludega sportnahksisule , mis on boonusena ka väga heas korras, elektrifunktsioonid ka töötavad, see on nüüdseks autosse paigaldatuna testitud 8)
Pilt
Pilt
Huvitav on selle sisuga veel see seik, et algul ostsin vaid sisu, kuid kaableid ei saanud ning mõtlesin ise, et häh, mis see siis ära pole, nats juhtmete lõikamist ja nö. tina panemist ja teen ise ära, aga juhtus hoopis nii, et sisu ostmisest mitu aastat hiljem tuli müüki kaabeldus samalt autolt, kust see sisugi pärit oli (ka müüjaga olin varem korra kohtunud :D)
Pilt

Vist sai praegu enam-vähem ühele poole ka, aga paneks siis siia lihtsalt ühe pildijoru mõningate kommentaaridega :)

Nagu öeldud, siis auto liigub edukalt omal jõul, selle tõestuseks paar pilti, kui autoga Pärnu-Paide maantee ääres pilti käisin tegemas :P
Pilt
Pilt

Tulede-vilede tõestuseks selline pilt (tulede jaoks sai ka enamus uued pistikud pandud, sest palju oli pistiku juurest äramurdunud ning läbioksüdeerunud juhtmeid.
Pilt
Kustus mustade esituledega esiots.
Pilt

Tagatuled lähevad ka vähe erilisemad, sest nagu ütlesin varem, siis ma ei aja taga 100% originaalsust, mis muidugi ei tähenda, et ma midagi tuunima hakkan :)
Pilt

Üks pilt sellest, milline auto praegu ajutiselt all olevate E38 16" originaalvaluvelgedega välja näeb (17" Brockid lähevad mingi aeg värskenduskuuri saama, need on ka pildil näha).
Pilt

Aga paneks selle lühikese jutu lõpetuseks ühe pildi ka :D
Paar postitust tagasi panin ühe pildi sellest, milline auto kapotialune algul välja nägi, õigemini vahetult peale mootori õigesse kohta tõstmist.
Viimane kord, kui auto juures olin, mõtlesin, et teen oma digipeegliga pildi sellest, milline kapotialune praegu välja näeb ja vähemalt mulle see pilt meeldib 8)
Ei tasu tähelepanu pöörata mootorikatte kulunud triipudele ja BMW kirjadele, need värvin ka varsti ära :)
Üks selline kummaline nüanss veel terasele silmale- kapoti all on kaks akuterminali, üks neist siis vasakul klapikambrikaanel- tegelikult on see lihtsalt kate. Mingi aeg küll varem mõtlesin, et panen oma 530 V8 pealt ilma selleta kaane, kuid kuna mootor sai maha müüdud, ei hakka eraldi küll seda ostma- ongi omapärasem :D Lihvin võibolla lihtsalt selle kirja maha ja hakkan münte seal hoidma :D
Aga muidu- veidi ikka erineb varasemast :D
Pilt

Aga nüüd on siis aeg seal, kus ma pean tsiteerima Winnie Puhhi üht laulu: "Aitäh, head ööd!" :D

Kasutaja avatar
JanekEnde
Postitusi: 1060
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas JanekEnde » 12 Okt 2019 18:10

Eisenmanni väljalase oleks näiteks hea või Supersprint. Hinnad on muidugi krõbedad. Kunagi uurisin eero käest oma 525i-le Simonsi väljalaset täispikkuses, oli täitsa saada kuid see oli mitu aastat tagasi. Auto polnud seda eriti väärt ka, see selleks. Esimese kahe tootja "hääli" saad YouTube'st vaadata, kui huvi. :)

Ise soovitaksin väljalaske komponente ja vajadusel muudki vaadata näiteks siit: https://www.schmiedmann.com/en/bmw-E34/ ... c9-catn-ol
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra

Kasutaja avatar
AARE540
Postitusi: 14
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 » 16 Okt 2019 08:01

Eks ma seda sumpsivärki veel mõtlen, üks idee on, aga seda ma avalikult väja ei käi :D
Praeguseks on asi igatahes sealmaal, et nüüd võib enne värvimist tempo veidi maha võtta, sest tehniliselt on vist auto ensam-vähem isegi valmis.
Üleeile sain nimelt helisüsteemi kokku, pilti vist ei ole mõtet panna, aga igatahes olen VÄGA rahul, kuidas see kõlab 8)
Üks töökaaslane, kellel on samuti üks autodest E34 küll ütles, et E34-l on tegelt ka tehasest hea heli, kuid kuna ma pole E34 originaalheli üle 10 aasta kuulnud (ka mu eelmisel, 530-l oli originaalsüsteem vaid vist esimesel minu omanduses olnud aastal), julgen ma öelda, et vahe on nagu öö ja päev :P

Kuid üks häda ilmnes küll seoses makiga. Ma nimelt lootsin, et kui oma krapile AUXI-juhtme järgi pistan, on mul uue maki ostu vajadus kadunud, kuid miskipärast ei juhtunud midagi. Ma nimelt arvasin, et juhtme lisamisega tekib menüüsse lisaks AUX (samasse sisendisse käib ka CD-boks ning ka siis ei ole seda menüüs enne ühendamist). Aga jah, selle pärast ma tegelt väga ei muretse ka, eks peab mingi aeg siis ikka uue ja moodsama maki hankima :)

Rääksin enne helisüsteemist ja pildist- ega seal muud polegi vaadata kui võimendi, mis on täpset sama koha peal, kus viimasel pildil, ainukese vahega, et näha pole ainumastki juhet :)

Aga mis veel? Ütlesin küll, et võib tempo veidi maha võtta- see aga ei tähenda, et nüüd enam midagi tegema ei pea.
Esistanget tuleb veidi sättida, veljed tegemisse viia, lävepakuliistudega tegeleda, (vähemalt) esiots madalamaks saada ja nipet koma näpet veel.
Noh ja siis talvel mingi aeg tuleb selline pisiasi nagu värvimine :D

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1084
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas Arvo » 16 Okt 2019 09:49

AARE540 kirjutas:
16 Okt 2019 08:01
Üleeile sain nimelt helisüsteemi kokku, pilti vist ei ole mõtet panna, aga igatahes olen VÄGA rahul, kuidas see kõlab 8)
Üks töökaaslane, kellel on samuti üks autodest E34 küll ütles, et E34-l on tegelt ka tehasest hea heli, kuid kuna ma pole E34 originaalheli üle 10 aasta kuulnud (ka mu eelmisel, 530-l oli originaalsüsteem vaid vist esimesel minu omanduses olnud aastal), julgen ma öelda, et vahe on nagu öö ja päev :P
Mitte et norida tahaks ja eks inimeste arusaamad heast helist ongi erinevad aga minuarust oleks korrektne öelda tolle ajastu BMW tehasest tulnud helisüsteemide kohta suhteliselt rahuldava kvaliteediga tehaseheli (paljudel teistel tootjatel tuli 90ndatel ikka täielik kräpp tehase poolt).

Välimuse ja ühilduvuse mõttes on muidugi teine lugu, 99% järelturu makke BMW keskkonsoolis istuvad nagu sadul sea selga :P Mul enda kuueses on ka näiteks mingi uuema aja läikiva paneeli ja sinise valgusega makk kuhugi armatuurisügavsutesse peidetud, et sõidu ajal ootamatut okserefleksi ei tekiks. Nähtaval on klassikaline Becker mexico (oli tol ajal varustuse nimekirjas).

Mis headi muidu kasutad?
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

Kasutaja avatar
AARE540
Postitusi: 14
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 » 16 Okt 2019 10:23

Mul on praegu mingi 15 aastat vana Alpine allakeerava "täisnäoga" CD, selline:
Pilt
Mis puutub originaalvälimusse, siis ma vist olen öelnud, et mulle ei olegi oluline, et see auto 100% originaal oleks, just ses mõttes, et kõik mutrid-poldid ja võibolla ka mõningad tehnilised lahendused originaal oleks, sest muuseumieksponaati ega musta numbri kandidaati ma sellest teha ei plaani :)

Ja noh, ka maki koha pealt ei ole ma kunagi ajanud seda algupärast varianti taga, pigem on see, et makk hea oleks, praegusel ajal on juba see, et võiks olla makil BT, AUX ja USB. Kuna ma selle makiga AUX-i vähemalt nii lihtsalt kätte ei saanud- kui üldse saab- tuleb ikka midagi uut osta ja kindlasti tuleb selleks ikkagi Alpine :)

Aga E34 helikvaliteedi osas ma arvan, et ma pean sinuga nõustuma, et niipalju kui ma mäletan, kannatas originaali kuulata küll, kuid praegusega võrrelda ikka ei kannata :D
Sai seda nüüdset asja proovida ja tõesti kukkus hea välja tegelt- kõla on hea, kui vaja, saab ka volüümi üsna palju kruttida, ilma, et midagi moonutama hakkaks ja noh, ma polnud ammu kogenud, mida teeb supakas pagassis :D

Kasutaja avatar
JanekEnde
Postitusi: 1060
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas JanekEnde » 16 Okt 2019 17:28

Ma olen uue raadio alati disaini ning valgustuse kriteeriumitel ostnud ja muidugi ka salongi kokkusobivusega :D Ühele tootjale aastateks kindlaks jäänud, kuna disain on üsna normaalne võrreldes teistega.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra

Vasta