Küsimus e12-le suurmad pidurid

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
smdude
Postitusi: 10
Liitunud: 10 Juul 2017 21:11

Küsimus e12-le suurmad pidurid

Postitus Postitas smdude » 02 Dets 2019 15:44

Mis pidureid panna e12 ette ja taha.
Kuna tuleb tulevikus mootori vahetus voimsama vastu sss uurin mis pidureid kasutada .
Originaalis ees mittevent vaiksed ketta 4kolviga suppordiga ja taga trummel.

Ette sooviks panna suuremad vent kettad ja sellel vastavalt suppordid, kas sobivad ka e28 omad , voi on lihtsa modimisega mone 7seeria pidurid ette panna.

Kuna tagumist korraliku ketas silda, normaalse hinnaga ei leia siis variandid on?
Vb e28 sild voi ootsad voi siis taha esimesed kettad ja ja originaal õõtsale kronsad keevitada, korralikud õõtsa st pole läbi mädanebd kuskilt, ja mone muu auto tootja supporti kasutda nt audi millel käsipidur suppordi küljes, et käsipidur ka korralikult tööle saada lihtsa vaevaga .

Kui kellegil kohemusi teadmisi ootan huviga ☺️

BMW Rh+
Postitusi: 170
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: Küsimus e12-le suurmad pidurid

Postitus Postitas BMW Rh+ » 02 Dets 2019 20:49

Tere, e28 tagasillatala, õõtsad jms bolt-on. Võibolla pre -79 on teisiti sillatalakinnitustala tikud. Targemad oskavad ehk aidata selles osas.

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1108
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Küsimus e12-le suurmad pidurid

Postitus Postitas Arvo » 03 Dets 2019 09:11

BMW Rh+ kirjutas:
02 Dets 2019 20:49
Tere, e28 tagasillatala, õõtsad jms bolt-on. Võibolla pre -79 on teisiti sillatalakinnitustala tikud. Targemad oskavad ehk aidata selles osas.
Päris bolt-on kõik asjad vist ei ole ikka, stabika kinnitused vaja ringi teha kindlasti, vanema e28 diffri kaas tuleks leida, et kinnitus klapiks, piduritorude asukohad vist vajavad muutmist ja nipet näpet kindlasti veel.

Samas on e12 tagasillale olemas tehaselahendusena tagumised vent kettad (M535 ja vanem 635CSi), et selles suhtes ma ise läheks pigem seda teed ja tuleb kindlasti rohkem "Sport" variant ning tööd ka palju vähem. Pidurisupportitele vaja tellida lihtsalt originaal vahetükid, et paksem ketas ära mahkuks.
Mul E12 ketasõõtsad olemas, kui pakub huvi siis võta ühendust.

Esisillas on samuti kindlasti kõige lihtsam võtta võimsama E12 M535 pidurikettad (ketas 280x25mm) Tava E28 ketas oli minu mälu järgi ainult paar mm suurema läbimõõduga ja 22mm paks. Paksema ketta jaoks samuti nagu tagasillas vaja lihtsalt supportitele õiged vahetükid osta, või lasta laserlõikuses ise teha.
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

BMW Rh+
Postitusi: 170
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: Küsimus e12-le suurmad pidurid

Postitus Postitas BMW Rh+ » 03 Dets 2019 13:17

Ma kahjuks lähiajal garaazi ei satu et võrrelda, aga 79a mingiaeg tuli e12-le põhjaalusele muudatus ja minuarust täiesti sama mis pre-fl e28. Edit: e12 stabikas kinnitub küll teisiti, aga pre-fl 28 kinnitused on ka olemas "T" raamil. Samuti piduritoru kinnituskohad. Samuti on pre-fl e28 diffrikinnitus ja stabikakinnitused samad lõpuotsa e12-ga......, aga võrreldes materjali paksust, siis FL nihkes diffrikinnitusega "T" raam on pre-fl omaga kaks korda paksem ja suurem. "T" raami vahetus on iseenesest lihtne.
e28 silda kasutades avaneb tagapiduritele ka e34 valikud kus ketta lâbimõõdu saab 300mm peale.
Samuti saab kasutada e34 "tugevdusega" tagaõõtsasid ( 87a paigaldati neid ka e28-le). e34 omad tuleks võtta alates 3.5 bensuka või kõik universaalkerega masinate omad mis on suurema laagriga ja välisflantsiga, sisemine flants jätta e28 oma.

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1108
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Küsimus e12-le suurmad pidurid

Postitus Postitas Arvo » 03 Dets 2019 15:27

Jah, ei vaidlegi vastu, et E28 sild on moekam ja diffrite valik suurem ning kui mul see riiulis olemas oleks, mõtleks isegi võibolla sellise swap-i peale. Aga pidurite kontekstis rääkides isegi E34 tagumiste ketastega see auto reaalselt paremini pidurdama ikka ei hakka :) põhitöö jääb ju ikka esimeste teha. See 635 vent ketas isegi on sellise kaaluga masina juures suht overkill minuarust, kui sinna aisade vahele just V8 ei tule, piisab tavalisest kettast tagasillas küll ja veel. Minu soovitus seda vent ketast kasutada on pigem sellest, et see on lihtsalt nii lihtne mod, et igaüks saab hakkama.
Kui väga häid pidureid tahta, siis esisilda tasuks kindlasti rohkem tähelepanu pöörata, E28 M5 support+ketas, samuti E32 750 pidurid on head suured. Eriti magus oleks kasutada 840 supporteid (brembo 4 kolvised) ja kettaid, need kõik peaks E12 püstaku külge bolt on lahendused olema, või siis ainult vähest modimist vaja.
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

Kasutaja avatar
Riki
Postitusi: 250
Liitunud: 25 Nov 2009 20:06
Asukoht: Tallinn

Re: Küsimus e12-le suurmad pidurid

Postitus Postitas Riki » 03 Dets 2019 15:39

Adapter plaatidega E38 brembod võiks ka ju mingi variant olla, E28 püstakule igatahes saab flantsi ka, E12 kohta ei tea.
628csi

BMW Rh+
Postitusi: 170
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: Küsimus e12-le suurmad pidurid

Postitus Postitas BMW Rh+ » 03 Dets 2019 15:49

Arvo kirjutas:
03 Dets 2019 15:27
Aga pidurite kontekstis rääkides isegi E34 tagumiste ketastega see auto reaalselt paremini pidurdama ikka ei hakka :) põhitöö jääb ju ikka esimeste teha.
:D Seda kindlasti et esimesed tuleb enne valmis mõelda ja siis tagumisi vajadusel järgi aidata, aga eks kõik oleneb jah plaanitavast mootorist.
E12 esipiduritele midagi bolt-on polegi, tuleb igaljuhul leiutada kui just M535 asju ei kasuta, M535 tagumised olid minuarust tavaliselt mitte ventileeritud.

Mul 28-l e38 4kolviga Brembod koos e38 kettaga 316/28 ja tegelikult on liiga palju. Kui hambaproteese kannaks oleksid need koguaeg armatuuril. :D

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1108
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Küsimus e12-le suurmad pidurid

Postitus Postitas Arvo » 03 Dets 2019 16:39

BMW Rh+ kirjutas:
03 Dets 2019 15:49
Mul 28-l e38 4kolviga Brembod koos e38 kettaga 316/28 ja tegelikult on liiga palju. Kui hambaproteese kannaks oleksid need koguaeg armatuuril. :D
Et siis pedaal on tavasõidul nagu liiga tundlik või? Siis vist tasub peasilindri läbimõõtu vähendada ja/või võimenduse teemat uurida. Kui sul juba selline põhjalik mod on tehtud siis wilwood näiteks müüb "Brake booster delete kit-i", see, või siis mingi sarnane lahendus teeks pidurdamise kindlasti etteaimatavamaks.
Parafraseerides ühte tuntud ütlust auto võimsuse kohta - ei ole olemas liiga häid ja võimsaid pidureid, heal juhul võivad need olla täpselt parajad :D
Viimati muutis Arvo, 03 Dets 2019 16:45, muudetud 1 kord kokku.
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

smdude
Postitusi: 10
Liitunud: 10 Juul 2017 21:11

Re: Küsimus e12-le suurmad pidurid

Postitus Postitas smdude » 03 Dets 2019 16:39

Mootoriks tuleb plaani järgi natuke kaasaaidatud vabalthingav m30b35, tagumised tahaks lihtsalt ketaste peale saada vähe moodsam ja parem kui trummel ehk :D
Muidugi esipidurid esmajärgulised :D

Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1624
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Re: Küsimus e12-le suurmad pidurid

Postitus Postitas Cardo » 03 Dets 2019 17:55

e34 tagumine sillatala lahendab ka stabika probleemid.
e28

madis1080
Postitusi: 57
Liitunud: 12 Sept 2015 15:04

Re: Küsimus e12-le suurmad pidurid

Postitus Postitas madis1080 » 03 Dets 2019 18:46

Cardo kirjutas:
03 Dets 2019 17:55
e34 tagumine sillatala lahendab ka stabika probleemid.
Targemat rääkisid et e34 sillatala laiem kui e28? Aga e12 sobib?

Kasutaja avatar
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2453
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Küsimus e12-le suurmad pidurid

Postitus Postitas Ruut » 03 Dets 2019 21:13

Alustaks ehk sellest, mis on ehitatava auto sihtotstarve. Kui sarnaselt Cardole rada paugutama, siis oleks max pidurdusjõud vajalik. Kui lihtsalt kruisimiseks, siis M535/635 lahendus on enam, kui piisav. Sama hästi võiks taha ka trumlid jätta. Pane lihtsalt korralikud klotsid ja uued trumlid.
CSi, ti, i, RT, TC1, D

Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1624
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Re: Küsimus e12-le suurmad pidurid

Postitus Postitas Cardo » 03 Dets 2019 22:20

Kui leiad sellise sillatala e34 alt millel samasugused reduktori kinnitused ja stabikas sillatala küljes sinkavonka siis sobib see e28le.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=33_0201
e28

madis1080
Postitusi: 57
Liitunud: 12 Sept 2015 15:04

Re: Küsimus e12-le suurmad pidurid

Postitus Postitas madis1080 » 04 Dets 2019 00:37

Cardo kirjutas:
03 Dets 2019 22:20
Kui leiad sellise sillatala e34 alt millel samasugused reduktori kinnitused ja stabikas sillatala küljes sinkavonka siis sobib see e28le.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=33_0201
Tänud jälle targem, FBs pakkusin kunagi e34 520(m20b20) silda ühele e28sa mehele, siis suured targad väitsid et ei sobi.

TUUR
Postitusi: 77
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: Küsimus e12-le suurmad pidurid

Postitus Postitas TUUR » 05 Dets 2019 11:47

Jooniste järgi on E32-l ja E34-l sillatala poltide vahe 1346mm (teistel andmetel 1344mm)
ja E12, E24 ja E28 on 1236mm
ja E23-l 1324mm
Küll aga mäletaks, et tagumised õõtsad võisid neil kõigil omavahel vahetatavad olla, kus põhilised erinevused on pidurisadulate ja amortide kinnitustes ja rööpme laiuses.
(aga seda ei või kullana võtta, enne, kui mõõtmisi pole teostatud.)
Veel lisaks stabika koha pealt - Tagasilla juures E34 jookseb summuti kardaanist vasakult, E28 mu meelest pigem paremalt, seega jääks E34 stabikas E28-l originaal summuti-jooksule jalgu (Juhul, kui mingi ristamine on ikkagi võimaldatud).

E12
Pilt

E28
Pilt

E34
Pilt
Viimati muutis TUUR, 06 Dets 2019 12:21, muudetud 1 kord kokku.

madis1080
Postitusi: 57
Liitunud: 12 Sept 2015 15:04

Re: Küsimus e12-le suurmad pidurid

Postitus Postitas madis1080 » 05 Dets 2019 12:30

Endal on e34 õõtsad e28sa all.
Ainuke erinevus mida märkasin oli, et osadel õõtsadel suur laager, teistel väiksem.Äkki oli mingi veovõlliflantsi erinevus ka? Muidugi panin ka e34 pidurid.

BMW Rh+
Postitusi: 170
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: Küsimus e12-le suurmad pidurid

Postitus Postitas BMW Rh+ » 05 Dets 2019 13:07

madis1080 kirjutas:
05 Dets 2019 12:30
Endal on e34 õõtsad e28sa all.
Ainuke erinevus mida märkasin oli, et osadel õõtsadel suur laager, teistel väiksem.Äkki oli mingi veovõlliflantsi erinevus ka? Muidugi panin ka e34 pidurid.
Kõik universaalid ja alates 3.5bensukaga sedaanidel olid suure laagriga õõtsad.Sellest olenevalt siis välimise flantsi laagrisse jääv osa samuti läbimõõdult suurem.

Vasta