1. leht 2-st
e21 kella asemel tahhomeeter
Postitatud: 31 Mär 2007 07:39
Postitas Ruut
Paneks olemasoleva kella asemel näidikuteblokki tahhomeetri sisse. Oskab keegi juhendada, kas ja millised uued juhtmed tuleb vedada, et asi tööle saada. Tahhoka tagaküljel on nummerdatud kolm klemmi rivis. Armatuuri pole veel lahti kiskunud. Töö käib varu kelladeblokiga.
Mootoriks M10, kui see peaks oluline olema
Millisest aastast tuli piduri kulumise andur e21-le? Ühtedel kelladel on vastav tuluke olemas ja teistel pole.
Re: e21 kella asemel tahhomeeter
Postitatud: 31 Mär 2007 08:36
Postitas nuga
Minu meelest ei tule mingeid juhtmeid vedada, tahhokaga ja kellaga mudelid on identse juhtmepuuga.
Kulumisandur peaks kõigil olema olenemata aastast. Minu 11/78 320'l oli see igatahes olemas. Kelladel on see erinevus, et facelifti eelsel mudelil pole udutule märgutuld, facelifti järgsel on:
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album/album350/aph.sized.jpg
Postitatud: 31 Mär 2007 08:52
Postitas Priit
kaks nendest juhtmetest lähevad süütepooli külge, kolmanda kohta annan vastuse õhtul, täna võimalus seda täitsa uurida

Re: e21 kella asemel tahhomeeter
Postitatud: 31 Mär 2007 08:57
Postitas Ruut
hmm.. minu kelladel hoopis teitsuguse paigutusega märgutuled. Pilti praegu ei saa teha aga ülemine vasak (ÜV) on tühi. ÜP bensiin, AV suund ja AP on selline imelik pidurimärk, kus väiksem ring suurema sees ja siis klotsid ümber. Klotside kulumise märgutuld ei ole. Pean minema vaatama, millised kellad on praegu autos aga igatahes veidi erinevad.
Postitatud: 31 Mär 2007 09:08
Postitas nuga
Vaatasin etk'st, et e21'l oli kolme sorti märgutulesid:
enne 08/78
08/78 - 08/79
08/79 ja ülesse
Minu pildil on teise ja kolmanda variandi "kiled", esimest vist polegi näinud.
Mis aasta masin sul on?
Postitatud: 31 Mär 2007 09:10
Postitas nuga
Leidsin galeriist esimese variandi märgutuled:
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album/album244/aao.jpg
Vaat siis, jälle targem

Seega sai e21 piduriklotside kulumise märgutule 08/78 uuenduskuuriga

Postitatud: 31 Mär 2007 09:32
Postitas Ruut
nuga kirjutas:Mis aasta masin sul on?
Paberite järgi 04.79, VIN koodi järgi 11.78 aga hiljem tehtud facelift. Sain osaliselt teise bauri jupid kaasa ja need kellad pärinevad sealt komplektist. Juppideks võetud masin võis olla gen1. Tegelikult, eks see paras kompott ole. Kahtlustan, et kahest masinast on üks kokku lapatud. Kaasas olev serviceraamat on esimese sissekandega 28.04.81

Postitatud: 31 Mär 2007 10:09
Postitas nuga
Ruut kirjutas:Paberite järgi 04.79, VIN koodi järgi 11.78
Pisut OT, aga minu baur on umbes täpselt samast ajast ja bauri numbriga 535, mis sul bauri nr. on?
Postitatud: 31 Mär 2007 10:17
Postitas Bronco
mina leidsin kellade tagant kenasti pistiku mis sinna tahhoka 3 klemmi külge läks
ja kuna e21 kella koosnevad sektsioonidest, siis võid ju vabalt kõik 4 osa kombineerida nii nagu soovid (juhul kui mitu plokki on ja on mille seast valida)
Postitatud: 31 Mär 2007 17:19
Postitas Ruut
nuga kirjutas:Pisut OT, aga minu baur on umbes täpselt samast ajast ja bauri numbriga 535, mis sul bauri nr. on?
0...0520-01
Postitatud: 02 Apr 2007 09:55
Postitas Priit
vaatasin oma rohelise tahho juhtmeid, juhtmepuust eraldi olid veetud.
ja klemmide kohta niipalju, et kaks neist jooksid süütepooli klemmidele ja kolmas massi. Ning nii lihtsalt ta toimiski!
Postitatud: 09 Mai 2007 21:17
Postitas Ruut
pr117 kirjutas:vaatasin oma rohelise tahho juhtmeid, juhtmepuust eraldi olid veetud.
ja klemmide kohta niipalju, et kaks neist jooksid süütepooli klemmidele ja kolmas massi. Ning nii lihtsalt ta toimiski!
Saad Sa täpsustada või mingi pildi ülesse riputada. Milliselt klemmilt kuhu süütepooli külge ja milline neist massi.
Kiskusin täna oma vanad kellad välja ja seal armatuuri all mingit vaba pistikut küll ei olnud, mida oleks võinud tahho töölepanekuks kasutada.
Postitatud: 09 Mai 2007 21:19
Postitas Priit
Ruut kirjutas:pr117 kirjutas:vaatasin oma rohelise tahho juhtmeid, juhtmepuust eraldi olid veetud.
ja klemmide kohta niipalju, et kaks neist jooksid süütepooli klemmidele ja kolmas massi. Ning nii lihtsalt ta toimiski!
Saad Sa täpsustada või mingi pildi ülesse riputada. Milliselt klemmilt kuhu süütepooli külge ja milline neist massi.
Kiskusin täna oma vanad kellad välja ja seal armatuuri all mingit vaba pistikut küll ei olnud, mida oleks võinud tahho töölepanekuks kasutada.
kui laupäeval tulemas oled saad ise üle vaadata, üritan mõne pildi ka teha kui peaksin valges auto ligidale sattuma

Postitatud: 09 Mai 2007 21:54
Postitas raunz
Peaks olema nii, et tahho asemel oleva kella pluss ja miinus lähevad ka tahhole külge ning siis tuleb lisada veel süütepoolilt tuleva signaali juhe.
Vähemalt mu 6 pütase kelladeplokil toimis asi nii.
Postitatud: 09 Mai 2007 22:17
Postitas Ruut
hakkab looma. nüüd vaja vaid teada, milline juhe millise klemmi alla tahhokal
Postitatud: 09 Mai 2007 22:57
Postitas raunz
R ja 31 on pluss ning miinus(ei mäleta kumb oli kumb). Muidu homme saaks järgi vaadata mis juhe mis tähisega klemmi külge läks.
Postitatud: 10 Mai 2007 10:42
Postitas akuula
Tahhoka taga on sul numbrid: 15 , 1, - . 15 on pluss, - on mass ja 1 on impulss mis ühendad süütepooli number 1-ga (must juhe

) 6 ja 4 pütise tahhokad on erninevad st. kui nad oma vahel ära vahetad, siis hakkavad nad valetama

Postitatud: 10 Mai 2007 13:36
Postitas Ruut
akuula kirjutas:Tahhoka taga on sul numbrid: 15 , 1, - . 15 on pluss, - on mass ja 1 on impulss mis ühendad süütepooli number 1-ga (must juhe

) 6 ja 4 pütise tahhokad on erninevad st. kui nad oma vahel ära vahetad, siis hakkavad nad valetama

IIRC olid numbrid klemmidel 1, 2, 3. On ka number 4 aga seal ei ole klemmi. Tahhokas on mul 4pütase oma. Valmistamisaasta 75
EDIT: vaatasin järgi ja mälu ei petnud. Tagakaanel figureerivad numbrid 1-4
Postitatud: 11 Mai 2007 09:22
Postitas akuula
hmmmm, aga ma vaatan skeemist järgi kui jõuan

Postitatud: 18 Mai 2007 23:32
Postitas Ruut
Ühendamise probleem lahendatud tänu pr117-le, kes eraldas oma varudest originaalpistikuga juhtme. Tahhokas töötab.